Toon posts:

Asus p4b266-e vcore problem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen

ik heb de volgende vraag ik heb de search al gebruikt maar kan er niks over vinden;

Namelijk het volgende is er aan de hand ik heb dus een asus p4b266-e met een intel pentium 4 1,8 ghz en als ik dus in mijn bios kijk onder hardware monitor zie ik dat mijn vcore 3,3v slechts op minder dan 3v draaid namelijk 2,97 ofzo mijn vraag is dus kan ik dat aanpassen.

Als ik het goed begrijp moet ik eerst mijn mobo op jumperfree zetten maar nou kan ik dus nergens op inet een layout voor mijn board vinden en ik heb het stickertje niet meer waar het op stond dus zou iemand mij ermee kunnen helpen of misschien is er wel een andere oplossing voor.

EDIT/Kan eventueel ook wel ff wat pics toevoegen van mijn bios met een digicam mocht het helpen/EDIT

B.V.D

sharkey@home

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Een vcore van 3,3v :? Lijkt me wat veel, niet :?
Je bedoelt waarschijnlijk een ander voltage.
Als het 3,3 moet zijn en het is maar 2,97 dan lijkt me dat een voedingsprobleem.
Wat zegt Pc-Probe, het tooltje van Asus, ervan?
En wat bedoel je met: ik heb het stickertje niet meer? Staat ook gewoon in je handleiding hoor... ;)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Topicstarter
kan de handleiding niet meer weer vinden vandaar dat ik dit dus ook ff vraag en ik had er een sticker bij met de settings voor mijn cpu zoals fsb en de multiplier dat bedoelde ik dus.....

Ik heb meerdere voltages in mijn bios namelijk 5v en 12 v 3,3v en de laatste is dus nogal afwijkend staan alemaal onder elkaar zijn de vcore voltages als ik het goed begrijp.....

Hoop dat dit genoeg info is.....

alvast bedank

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Handleiding Asus P4B266-E.

De vcore voor een Northwood CPU is trouwens 1.5 volt. Die staat ook in je BIOS. Tenminste bij mij wel en ik heb ook een P4B266-E... ;)

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt voor de snelle reactie.....

Maar zou dit probleem nou aan mijn voeding liggen of heb ik een groter probleem.....
Is de cpu nog wel goed? of kan dit geen kwaad dan voor mijn cpu?

En als ik de vcore nou anders instel waar moet ik dan rekening mee houwen en heb ik een maximale spanning waar ik eigenlijk nooit overheen mag?

sharkey

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Ik zal vanavond wel eens kijken wat er precies bij mij staat (zit nu op m'n werk).
De meningen over de maximale vcore voor een Northwood zijn verdeeld, maar persoonlijk ga ik nooit over de 1.75 volt. Hoger kan ook niet met een P4B266, tenzij je een voltage-mod uitvoert... :)

Wat voor voeding heb je eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
heb zo geen idee uit het hoofd zit nu op het moment ook niet thuis maar zal ff kijken als ik er ben denk ook vanavond....

Heb trouwens wel het idee dat het daar aan kan liggen is al wel een oude voeding...

Maar kan de voeding ervoor zorgen dan dat je vcore ook ontregeld raakt??

sharkey

Verwijderd

Topicstarter
ok het gaat om deze voeding:

Het is een CODEGEN model:200x-1

Met een input van 115/230 VAC 5A/3A 50/60 HZ

En een output van 115/230 VAC 1A/0,5A 50/60 HZ

Nou dit was wat op de voeding stond....

Hoop dat dit genoeg is....

sharkey

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Het lijkt erop dat je een voeding hebt van 200 watt, maar ik ben niet helemaal zeker. Dat is aan de krappe kant voor een P4. Bovendien heeft een P4 eigenlijk een "P4-voeding" nodig. Daar zit een extra 12v aansluiting aan.

Maar een P4B266 heeft ook een zg Easy-Plug. Daar kun je ook een gewone voeding op aansluiten. Heb je dat wel gedaan?

Mijn BIOS zegt het volgende over de voltages:

code:
1
2
3
4
Vcore Voltage: 1.61
+3.3v Voltage: 3.24
+5v   Voltage: 5.08
+12v  Voltage: 11.96

Zo zou het er bij jou ook ongeveer uit moeten zien. :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die ezplug wel gezien ja op het mobo maar heb hem al aangesloten op de normaile stekker de iets bredere is dat.

Ik heb hem er ook al eens afgehaald en die ezplug aangesloten maar dat werkte niet..
hij deed niks dus.
ope de foto's staat ie nou dus wel goed ja maar hij springt soms opeens naar onde de 3,3V....

maar heb hier wat pics is maybe wel wat makkelijker:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/sharkeyhome/1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/sharkeyhome/2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/sharkeyhome/3.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/sharkeyhome/4.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/sharkeyhome/5.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/sharkeyhome/6.JPG

Alvast TnX

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Ik heb hem er ook al eens afgehaald en die ezplug aangesloten maar dat werkte niet..
hij deed niks dus.
Nee, dat lijkt me niet nee... ;)
Je moet ze namelijk allebei tegelijk aansluiten....

Dus zowel de 20-pin ATX als de EZ-plug. Er zit ook nog een echte P4-connector (4-pins 12v) rechts naast je AGP-slot, maar die kun jij dus niet gebruiken. In de handleiding staat trouwens dat het minimum recommended wattage 230w is en 300w bij een fully configured system.

Dus probeer eens om en de ATX en de EZ-plug aan te sluiten. Waarschijnlijk moet je toch eens aan een andere voeding gaan denken, helemaal als je die 1.8A wilt gaan overklokken.

Ik heb er ook een en die draait op 2500MHz. Dan heb je wel een stevige voeding nodig. In mijn geval een Antec 400w :)

Verwijderd

Topicstarter
ok nou dan ga ik dat dus maar eens ff doen ze allebei aansluiten.....en dan maar hopen....

Heb trouwens nog wel een atx kast staan weet aleen niet zo wat voor voeding er in zit zaal ik straks ook eens naar kijken....
Lijkt er wel beter uit te zien is een ouwe gateway kast...maargoed....

En idd toch maar eens een wat zwaardere voeding halen, maar je kan dit mobo met processor dus ook makkelijk overklocken tot 2500MHZ met een voeding van 400 watt???

Is die dan ook nog stabiel en heb ik dan ook nog een grotere blower nodig of niet?

en kan de pci en agp bus die snelheid wel goed aan dan??

Als dit namelijk zo is haal ik namelijk gewoon direct een 400 watt....
Heb je daar ook nog een bepaalde aanrader voor mij dan qua voeding i mean.

TnX

sharkey

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

De meeste 1.8A's halen de 2.4GHz wel.

Voor meer info:
Het Northwood overclock resultaten topic
en
De DOC-FAQ

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
He bedank man het werkte wel met de andere voeding ga nu proberen hem over te klocken....

loopt weer als een treintje....

sharkey
Pagina: 1