vaag probleem fps in CS

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:51
Ik denk niet dat het CS gerelateerd is, vandaar dat het in dit forum staat.

Als ik CS speel heb ik geen vloeiend beeld. Wel geeft CS een strakke 60fps aan zonder drops, maar toch loopt het niet goed. Met name als ik draaibewegingen (links/rechts) maak lijkt het wel alsof het 20fps loopt, terwijl de fps-counter van CS gewoon op 60fps loopt.

Dus: ik vraag NIET hoe ik in CS meer fps kan krijgen, het zijn er al 60 en als ik de limit weghaal loopt ie waarschijnlijk tegen de 90-100 aan.

Ik vraag waarom CS 60 fps aangeeft en dat het lijkt alsof ik 20fps heb (het loopt dan ook niet zo mooi als het bijv. vorige week deed, en ik heb niets gewijzigd aan me install of systeem).

CS draait in een CS-only win98 partitie.

• Stefke
Ik heb nu vsync uitgezet..nu draait het 72fps strak zonder drops, maar nog steeds niet goed. Als ik zijwaarts draai wordt alles wazig

Verwijderd

staat ie op openGL?

• Stefke
jep, vsync is ook een opengl optie

Hij staat ook op Quincux AntiAliasing (de Nvidia AA optie), maar daar heb ik nog nooit problemen mee gehad

Verwijderd

misschien heb je een paths nodig zodat de game jouw kaart beter herkend?

• Stefke
eh?

O ja, om het nog wat gemakkelijker te maken: als ik met spectaten met iemand in first person view meekijk lijkt het minder te zijn (of niet zelfs)

En: het is dus alléén als ik draaibewegingen maak, voor- of achterwaartste bewegingen gaan perfect vloeiend

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
misschien heb je een brakke muis op PS/2 of seriele poort?

met PS/2 kun je er nog wat aan doen, met ps2rate

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

je hebt gewoon IP-lag 8)7 staat wel meer onder in CS topic's

• Stefke
Hmm...ik heb inderdaad sinds de vorige keer CSen mijn muis (logitech optical wheel van 6mndn oud) niet meer op USB maar op de normale poort zitten. Eens proberen of dat iets uitmaakt (zou toch niet moeten?). sp2rate is dat een CSconsole command?!

Verder is mijn connectie goed, ip is laag 40-60, geen choke/loss

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 15:43
stefijn schreef op 11 september 2002 @ 13:20:sp2rate is dat een CSconsole command?!
Waarom probeer je het niet uit ?

• Stefke
omdat ik op mijn werk zit, zouden ze niet leuk vinden als ik ging CSen hier ;) ik wel overigens, maar ja...

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
stefijn schreef op 11 september 2002 @ 13:20:
Hmm...ik heb inderdaad sinds de vorige keer CSen mijn muis (logitech optical wheel van 6mndn oud) niet meer op USB maar op de normale poort zitten. Eens proberen of dat iets uitmaakt (zou toch niet moeten?). sp2rate is dat een CSconsole command?!

Verder is mijn connectie goed, ip is laag 40-60, geen choke/loss
In Apparaatbeheer > Muizen en andere ... > je muis > Geavanceerde instellingen > sample frequentie op 100 zetten.

Ik had er ook last van en die instelling heeft dat verholpen :)

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

draadloze muis/tobo?

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• Stefke
RAJH schreef op 11 september 2002 @ 14:10:
[...]

In Apparaatbeheer > Muizen en andere ... > je muis > Geavanceerde instellingen > sample frequentie op 100 zetten.

Ik had er ook last van en die instelling heeft dat verholpen :)
ke, thanx zal het proberen

niet draadloos, het is ook geen storing (met onregelmatige haperingen), maar een regelmatig patroon

• esvier
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-07 07:57
muisfilter kan ook nog wel eens helpen en counter-strike

www.debrasserie.nl

• Wirf
stefijn schreef op 11 september 2002 @ 13:20:
Hmm...ik heb inderdaad sinds de vorige keer CSen mijn muis (logitech optical wheel van 6mndn oud) niet meer op USB maar op de normale poort zitten. Eens proberen of dat iets uitmaakt (zou toch niet moeten?).
de standaard rate van een PS/2 poort is iets van 40 hz. beetje weinig voor spellen dus.
USB zit op 100 hz dacht ik, dus ja, het maakt weldegelijk uit.
sp2rate is dat een CSconsole command?!
ps2rate is een programma, voor 2K of XP kan het dus via windows zelf, maar voor windows 98/95 heb je ps2rate nodig.

• Wirf
esvier schreef op 11 september 2002 @ 14:43:
muisfilter kan ook nog wel eens helpen en counter-strike
ja, het helpt wel tegen het "lage fps" syndroom, maar de computer "verzint" er extra muisbewegingen bij (tussen twee samples van een muis, doet ie nog een extra sample in het midden) , dus het is beter als je de rate van je PS2 omhoog schroeft.

• eatme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:36
Ik heb er ook last van gehad, en bij bij lag het aan mijn Hardware monitor van mijn leadtek GF2 kaart. Deze berekende periodiek de temp van mijn kaart en daarbij hikte het spel een klein beetje.

NL.1xMT5.12(V156)CT003(V117) 4000Wp . If you think you are smarter than the previous generation, 50 years ago the owners manual of a car showed you how to adjust the valves. Today it warns you not to drink the contents the battery…

• Stefke
neej, dat is het niet. Ik heb nog niet kunnen proberen, maar ik denk inderdaad dat het met de muis te maken heeft.

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 21:26

Chop2000

Vroem

tik ook ff in onder cs console: fps_max 100
(100 is de max dat cs aankan)

niks

• Stefke
neuh...het probleem is niet dat ik niet genoeg fps krijg: CS geeft 60 fps aan, zonder één enkele drop, maar toch bedankt voor de tip

Verwijderd

komt me erg bekend voor, onlangs poste ik DIT topic, misschien dat dit het probleem is. Maar de oplossing?

Het topic waar ik het hierboven dus over had en die je ook kunt openen door op het woordje 'dit' te klikken open je ook door op deze tekst te klikken 8)7

• Stefke
Ik speel CS onder win98

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik had het laatst ook met quake3, telkens als ik draaide kwam er een soort lichte motion blur. Dit terwijl ik gewoon een crt heb. LG 795ft+.
Draaide op 1280x1024@85hz (met die refreshrate fix)
Beeld werd een beetje wazig, net zoals je met een muis aanwijzer heel snel heen en weer beweegt over een tft scherm.
Ik irriteer me daar wezenloos aan! , kan echt niet fijn spelen daarmee ... :(

Met de rest van de spellen heb ik dit niet.

• Stefke
Jep, precies dat effect heb ik ook

maar goed, EINDELIJK kunnen uitproberen! :)

Ik heb nu PS2rate op 200hz staan, bij een check door dat progje loopt ie op 115hz. tevens heb ik nu vsync van me vidkaart weer aangezet, en het loopt STRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAK! :D :D :D

Thanx voor de tips :)
Pagina: 1