-= Radeon Topic - Deel 56 =-

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 905 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:55
Deel 56 alweer, op naar de 100 :)

Hier staat deel 55.

Voor je een vraag gaat stellen, eerst even de links doorkijken.

Fabrikanten:Drivers:
  • BBA Drivers
    Officiële drivers voor Build By ATi (BBA) producten.
  • PBA Drivers
    Reference drivers voor Powered By ATi (PBA) producten.
  • Omega drivers
    Gemodde drivers voor een betere beeldkwaliteit en meer functies. Ook fixen ze sommige bugs zelf. Niet voor 3DMark-freaks!
  • Driverheaven.com
    Het thuisfront van Cyborg en Redsoft. Ze geven daar feedback over hun drivers en ook kun je aanvraagjes doen voor nieuwe samenstellingen.
Belangrijke sites:TruForm patches voor spellen:Tools:

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 15:29
Deel 57 wil ik openen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
als je der op tijd bij bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Snap alleen niet waarom je een oud topic als Het grote ATI Radeon 9000/9700 topic (new!)
Onder kopje tools staat ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
hetnet schreef op 10 september 2002 @ 20:37:
Snap alleen niet waarom je een oud topic als Het grote ATI Radeon 9000/9700 topic (new!)
Onder kopje tools staat ???
Dat kopje zou inderdaad misschien veranderd moeten worden in 'Miscellaneous'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluf98
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 18:10
Gaak mijn loftrompetje nog een keer copypasten! :+
Om mijn eerdere reaktie op het draadje:
welke systeem voor Radeon 9700 enz.
effe wat kracht bij te zetten, bij deze mijn 3Dmark2001SE-b330 score:
http://service.madonion.com/compare?2k1=4442802 :9~

Misschien niet de beste score bij madonion voor een vergelijkbaar systeem, maar wel 2000 punten meer dan de beste score die ik ooit met mijn GF4-4600 haalde. :)
Die GF4 score werd overigens gehaald onder v28.32 en elke latere release van de detonator was bij mij weer 100-en punten aftikken! :(

Dus blijkbaar is het binnen een tegenwoordig standaard systeem ook zinvol om dit nieuwe monster te laten draaien.

De (subj.)beeldkwaliteit is van deze kaart ook veel beter dan mijn wijlen Chaintech: meer scherpte en duidelijk meer kleurverzadiging...

>>> GF4 EAT YOUR HEART OUT! <<< >:)

Sysje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2426

Door BzrK - Tuesday 10 September 2002 20:32

bluh computerland heeft de gigabyte nog helemaal niet!
Hmpf, hij staat al een week op de site vermeld. Ben benieuwd wanneer dit board dan wel binnenkomt, zodat we vergelijkende reviews kunnen zien.

-Kai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Devil N schreef op 10 september 2002 @ 20:38:
[...]

Dat kopje zou inderdaad misschien veranderd moeten worden in 'Miscellaneous'.
is bij 'Sites' ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Breepee schreef op 10 september 2002 @ 20:40:
[...]

is bij 'Sites' ook goed.
Of onder een nieuw kopje 'Andere topics'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1734

ik heb vanmiddag dus ff gebeld maar ze wisten het niet....

salland kon mij dit vertellen:
Komt binnenkort binnen(waarschijnlijk binnen 2 weken)

Met vriendelijke groet,

B. Oosterveen
Salland Automatisering
0572-370219

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: S.Kuiper [mailto:skuiper@xs4all.nl]
Verzonden: vrijdag 11 januari 2002 17:51
Aan: verkoop@sallandautomatisering.nl
Onderwerp: gigabyte r9700 op voorraad?

Hallo

Klein vraagje: Hebben jullie die gigabyte r9700 al op voorraad?

mvg

sebas
leuk en aardig maar ik wil hem liever gewoon bij compuland kopen omdat ik hem dan in de stad kan halen en dan geen rembours etc hoef te betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Breepee schreef op 10 september 2002 @ 20:40:
[...]

is bij 'Sites' ook goed.
Je kunt um ook gewoon weg laten, staat niks nieuws in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:41

Hero

Duck power!

Volgens de specs heeft de Gigabyte 9700Pro 2.8ns geheugen. Is er iemand die weet wat voor geheugen er op een BB Ati zit? Alvast bedankt.

Wat is Gigabyte verder voor merk? Is het wel een beetje goed en betrouwbaar? Zijn er mensen die er ervaring mee hebben?

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uhm de 8500 serie van de gigabyte stonden volgens mij bekend als zeer zeer goed..... gigabyte is vergelijkbaar met asus misschien wat minder groot maar ze maken goed spul. Complete moederbordjes enzo....

volgens mij zitten op bba 3.6 ofzo? In reviews heb ik nog niet echt terug kunnen vinden van dat 2.8ns geheugen alleen in de gigabyte pdf

www.gigabyte.com.tw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:41

Hero

Duck power!

Anoniem: 1734 schreef op 10 september 2002 @ 22:03:
Uhm de 8500 serie van de gigabyte stonden volgens mij bekend als zeer zeer goed..... gigabyte is vergelijkbaar met asus misschien wat minder groot maar ze maken goed spul. Complete moederbordjes enzo....

volgens mij zitten op bba 3.6 ofzo? In reviews heb ik nog niet echt terug kunnen vinden van dat 2.8ns geheugen alleen in de gigabyte pdf

www.gigabyte.com.tw
Uit de pdf heb ik dat inderdaad gehaald, van die 2.8ns geheugen. En in reviews kan ik eigenlijk helemaal niet terugvinden wat voor geheugen er op de verschillende kaarten zit. Op de Ati site staat daar ook niets over, voorzover ik kan vinden.

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/video2/images/gigabyte-r9700/gigabyte-r9700-mem.jpg

The card comes with Samsung memory K4D26323RA-GC2A, BGA form-factor. The highest speed is 350 (700) MHz, that is why the access time is 2.8 ns. The default speed is 310 (620) MHz.

http://www.digit-life.com/articles2/gigabyter9700/index.html

2.8 dus idd volgens mij zit dat dan ook op andere r9700's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-05 20:51

edward2

Schieten op de beesten

Ik weet niet of het al langs gekomen is, maar er is een fix voor BF1942 :) op ati's page

Niet op voorraad.

• mOrPhie
  • Laatst online: 04-06 11:50

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ja, naja, ok. Ik ben dus met rage3d aan de gang gegaan. Het is voor het eerst dat ik een overclock op mijn videokaart doe, dus echt veel ervaring heb ik er nog niet in, kheb wel een hoop gelezen, maar daar vind je mijn probleempje niet echt in terug.

Ik heb een Club3d radeo 8500 pro 275/275. Dus ik denk, ik begin met een rustige 280@275. Werkte prima. Hmm, ik dacht, naja, moet hoger kunnen allemaal, dus ik ook de mem erbij gedaan, toen stond ie op 285/285. Ik start 3dmark, en de eerste test al een drop-outs van hier tot tokio. Zeg maar zwarte srpingende textures, met zwarte vlekjes. AGP-core op 1,6V en daarna op 1,7V zetten hielp ook niet.

Bij zo'n schamele overclock, verwacht je dit toch niet? Ik bedoel, ik heb hier overclocks van @320/290 gezien hier op GoT. Wat doe ik toch fout?

Zie voor de rest van mijn specs de link in mijn sig. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 02:10

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Weet niet of t al voorbij gekomen is maar voor de battlefielders met een 9700: kijk op Rage3d, er is een D3D patch van ATi voor gekomen zelfde patch is ook voor Mafia en The Thing!! HIER DUS

Breek je nek voorzichtig

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
The_PyroPath schreef op 11 september 2002 @ 01:42:
Weet niet of t al voorbij gekomen is maar voor de battlefielders met een 9700: kijk op Rage3d, er is een D3D patch van ATi voor gekomen zelfde patch is ook voor Mafia en The Thing!! HIER DUS
Mafia draaide al probleemloos.... En het was al voorbijgekomen...

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:11
Anoniem: 1734 schreef op 10 september 2002 @ 22:19:
[afbeelding]

The card comes with Samsung memory K4D26323RA-GC2A, BGA form-factor. The highest speed is 350 (700) MHz, that is why the access time is 2.8 ns. The default speed is 310 (620) MHz.

http://www.digit-life.com/articles2/gigabyter9700/index.html

2.8 dus idd volgens mij zit dat dan ook op andere r9700's
Op dit moment zijn naar mijn weten alle 9700 pro's gelijk. Het enige dat de 'fabrikanten' zoals Gigabyte en Creative doen is een eigen verpakking, koeling en marketing verzorgen. De kaarten zijn allemaal gebasseerd op het reference design en de meeste nemen deze kaarten ook nog eens af van Ati, dus ze produceren zelf niets. Misschien dat Gigabyte ze zelf produceert maar zelfs dat betwijfel ik...

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Er staat nog steeds een vraag open, waar ik het antwoord ook wel op wilt weten.

Namelijk de type aanduidingen bij het ram 220, 223 en 226, zijn dit geheugentimings?

Niet op voorraad.

Anoniem: 33142

nu heb ik aliens vs predator2.

heb ik gespeelt met een gf2mx en toen ware alle graphics normaal,maar met een club3d radeon8500 niet.
soms waar schaduwen moeten zijn op vaste objecten(muur,of een zendmast ofzo) zie ik leleke textures,een beetje van wit en niet mooi.

nieuwste drivers update van het spel en xp erop nieuw op te zetten heeft geen nut,heb het alleen met dit spel die leijke textures.

ondersteund dit spel de ati niet zo goed of is er ergens een patch voor uit gekomen die ik niet kan vinden?

• pagani
  • Niet online
edward2 schreef op 11 september 2002 @ 11:19:
Er staat nog steeds een vraag open, waar ik het antwoord ook wel op wilt weten.

Namelijk de type aanduidingen bij het ram 220, 223 en 226, zijn dit geheugentimings?
Daar is iedereen nu naar op zoek, ff wachten dus nog...

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Het lijkt nogal logisch, dat wanneer Ati 220 gebruikt en alleen andere producenten 223 en 226 gebruiken, dat het hier gaat om "goedkopere" componenten, aangezien ze waarschijnlijk goedkoper zijn zullen ze, imho, ook langzamer zijn dan die van Ati. Dus ik denk dat het timings zijn en dat 220 de snelste is en 226 de traagste, ook al is het verschil miniem. Mischien heeft het wel met CAS latencies te maken oid :?

JayGTeam (213177)

Anoniem: 35054

Jeuj ik heb me ATI Radeon 9700 Pro kaart! *D (Club3D doos)

Aangezien ik altijd een Nvidia gehad heb (met zijn super detonators ;) :P) weet ik niet wat ik nou allemaal moet installeren voor deze kaart. Want ik zie al allemaal patches voorbij vliegen enzo, terwijl ik niet eens weet welke driver goed is.
Heeft er iemand zin om dit even op te sommen voor me?

Netzoals ik met de Nvidia`s altijd
-Detonator versie xxxx
-Rivatuner 2.0 (voor refreshrate fix)
-GTU (voor coolbits activatie)
installeer

• pagani
  • Niet online
Anoniem: 35054 schreef op 11 september 2002 @ 12:13:
Jeuj ik heb me ATI Radeon 9700 Pro kaart! *D (Club3D doos)

Aangezien ik altijd een Nvidia gehad heb (met zijn super detonators ;) :P) weet ik niet wat ik nou allemaal moet installeren voor deze kaart. Want ik zie al allemaal patches voorbij vliegen enzo, terwijl ik niet eens weet welke driver goed is.
Heeft er iemand zin om dit even op te sommen voor me?

Netzoals ik met de Nvidia`s altijd
-Detonator versie xxxx
-Rivatuner 2.0 (voor refreshrate fix)
-GTU (voor coolbits activatie)
installeer
Catalyst drivers, control panel en direct3d fix...
edit:
Powerstrip voor het tweaken vergeten :P Anandtech had met powerstrip een gigabyte kaart op 400 mhz core draaien :D

Weet je toevallig ook een goeie site waar (de laatste versies) dat allemaal staat?
www.guru3d.com goed?

• pagani
  • Niet online
Anoniem: 35054 schreef op 11 september 2002 @ 12:18:
Weet je toevallig ook een goeie site waar (de laatste versies) dat allemaal staat?
www.guru3d.com goed?
Zie pagina 1 post 1....
edit:

Laat ik aardig zijn: www.rage3d.com

Anoniem: 14195

Ik kwam ook van Nvidia af en ik snapte dus ook niks van de drivers enzo van Ati.
Maar ik heb nu gewoon de drivers + control panel en powerstrip erop staan.... Meer heb je niet gauw nodig

• pagani
  • Niet online
Anoniem: 14195 schreef op 11 september 2002 @ 13:06:
Ik kwam ook van Nvidia af en ik snapte dus ook niks van de drivers enzo van Ati.
Maar ik heb nu gewoon de drivers + control panel en powerstrip erop staan.... Meer heb je niet gauw nodig
Met een 9700 nog de direct3d fix...

Anoniem: 14195

direct3d fix? Wat doet die dan?
Daar heb ik niks van geïnstalleerd geloof ik...

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

pagina 1, mijn post. daar :)

Maar maffia had problemen met schaduwen op de meeste systemen, en vage performance problemen die schijnen hiermee verleden tijd te zijn

Breek je nek voorzichtig

Anoniem: 35599

Hier staat een revieuw van de GIGABYTE radeon 9700 om effe terug te komen op dat 2,8 geheugen. Hij word ook oced en dat kan standaard bij gigabyte aangezien gigabyte er ZELF een proggie voor bij doet suc 6

http://www.ocworkbench.co...9700pro/GV-R9700prop1.htm

• pagani
  • Niet online
Anoniem: 35599 schreef op 11 september 2002 @ 14:48:
Hier staat een revieuw van de GIGABYTE radeon 9700 om effe terug te komen op dat 2,8 geheugen. Hij word ook oced en dat kan standaard bij gigabyte aangezien gigabyte er ZELF een proggie voor bij doet suc 6

http://www.ocworkbench.co...9700pro/GV-R9700prop1.htm
Dude, ze gebruiken daar gewoon powerstrip 8)7 }:O

• M2B
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:50

M2B

Dude, ze gebruiken daar gewoon powerstrip 8)7 }:O
Hier heb je iets van de gigabyte site:

GV-R9700 PRO
ATi Radeon 9700 PRO Graphics Accelerator

Graphics Technology
RADEON™ 9700 Visual Processing Unit (VPU)

Memory configuration
128MB of double data rate memory(DDR)

Unique Features of GV-R9700 PRO
V-Tuner Tweaker supported, can overclock your VPU and Memory speed. :9

Features At-a-glance
Fastest* 3D gaming performance with next-generation VPU architecture
Complete DirectX® 9.0 support for unprecedented realism and sophisticated visual effects
SMOOTHVISION™ 2.0 technology provides new levels of image quality with advanced full-scene anti-aliasing (FSAA) and anisotropic filtering
Revolutionary new video features including VIDEOSHADER™ and FULLSTREAM™ technologies
Featuring CATALYST™ - ATI's industry-leading software suite with frequently scheduled free updates providing additional features and performance over the product's lifetime
DVI-I and TV-Out connector supported

Fastest 3D Gaming Performance
128MB DDR memory accelerates the latest 3D games
256-bit memory interface removes hardware performance bottleneck and provides end users with faster 3D graphics
Industry's first 8-pixel pipeline architecture, providing twice the rendering power of any currently competing product.
Supports the new AGP 8X standard, providing a high-speed link between the graphics board and the rest of the PC (2.0 GB/sec)
First to fully support DirectX® 9.0 and the latest OpenGLR functionality
New SMARTSHADER™ 2.0 technology allows users to experience complex, movie-quality effects in next-generation 3D games and applications
SMOOTHVISION™ 2.0 technology enhances image quality by removing jagged edges and bringing out fine texture detail, without compromising performance
96-bit floating-point color precision allows for a greater range of colors and brightness
Unique VIDEOSHADER™ engine uses programmable pixel shaders to accelerate video processing and provide better-looking visuals
ATI's new FULLSTREAM™ technology removes blocky artifacts from Streaming and Internet video and provides sharper image quality

Output
D-Sub , S-Video , DVI-I

Bundle Software
CyberLink PowerDVD XP
Serious Sam (Game CD)
Heavy Metal F.A.K.K.2 (Game CD)
Rune (Game CD)
Motocross Mania (Game CD)
4X4 EVO and Oni (in 1 CD, Lite version)

*There speed settings are not guaranteed by GIGABYTE.
The specifiction and pictures are subject to change without notice.
All trademarks and logos are the properties of their respective holders.

V-Tuner Tweaker supported, can overclock your VPU and Memory speed. Was dat dan :Y)

• mOrPhie
  • Laatst online: 04-06 11:50

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

mOrPhie schreef op 11 september 2002 @ 00:33:
Ja, naja, ok. Ik ben dus met rage3d aan de gang gegaan. Het is voor het eerst dat ik een overclock op mijn videokaart doe, dus echt veel ervaring heb ik er nog niet in, kheb wel een hoop gelezen, maar daar vind je mijn probleempje niet echt in terug.

Ik heb een Club3d radeo 8500 pro 275/275. Dus ik denk, ik begin met een rustige 280@275. Werkte prima. Hmm, ik dacht, naja, moet hoger kunnen allemaal, dus ik ook de mem erbij gedaan, toen stond ie op 285/285. Ik start 3dmark, en de eerste test al een drop-outs van hier tot tokio. Zeg maar zwarte srpingende textures, met zwarte vlekjes. AGP-core op 1,6V en daarna op 1,7V zetten hielp ook niet.

Bij zo'n schamele overclock, verwacht je dit toch niet? Ik bedoel, ik heb hier overclocks van @320/290 gezien hier op GoT. Wat doe ik toch fout?

Zie voor de rest van mijn specs de link in mijn sig. :)
iemand die mij een oplossing'kje aanreikt? :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• pagani
  • Niet online
M2B schreef op 11 september 2002 @ 15:00:
[...]
V-Tuner Tweaker supported, can overclock your VPU and Memory speed. Was dat dan :Y)
Blijkbaar een niet zo nuttig progje aangezien powerstrip hetzelfde (en veeeeel meer) doet en de reviewer er ook nog eens voor gekozen heeft om powerstrip te gebruiken i.p.v. die andere.
edit:

En dat proggie is dus GEEN reden om de gigabyte te kopen omdat:
A- Betere progjes gratis te downen zijn en
B- Alle radeon 9700's overklokbaar zijn

• pagani
  • Niet online
mOrPhie schreef op 11 september 2002 @ 15:05:
[...]

iemand die mij een oplossing'kje aanreikt? :)
Zet je mem lager in verhouding tot je gpu, je gpu kan meestal nog wel een stukkie hoger...
edit:

En is inderdaad wel vreemd met maar 10 mhz verschil, denk dat je net bakpech hebt....

• M2B
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:50

M2B

En dat proggie is dus GEEN reden om de gigabyte te kopen omdat:
A- Betere progjes gratis te downen zijn en
B- Alle radeon 9700's overklokbaar zijn
Klopt het wel dat de Gigabyte snellere geheugenchips op zijn radeon heeft zitten heb ik ergens gelezen, ik hoop het wel >:)

• pagani
  • Niet online
M2B schreef op 11 september 2002 @ 16:00:
[...]

Klopt het wel dat de Gigabyte snellere geheugenchips op zijn radeon heeft zitten heb ik ergens gelezen, ik hoop het wel >:)
Geen idee (dat wil iedereen hier weten). Weet wel dat de koeler van gigabyte veel meer geluid produceert dan de BBA kaarten...

Anoniem: 2090

http://www.ocworkbench.co...o/gv-r9700progallery2.htm

hmm hier zie ik dat die gigabyte kaartje samsung 220 memchips heeft

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
mijn Club3dtje komt morgen, joepie jeee!

Anoniem: 31927

Hey,

Vraagje, waarom heeft de radeon 9000 hogere refresh rates dan de 9700 ? Terwijl ze beide een dual 400Mhz RAMDAC hebben. Of moet ik de refresh rates van de 9000 ook op de 9700 verwachten ?

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:30

bladebla

<Piéééép>

En over dual RAMDAC gesproken. Wie weet of Hercules voor de 9000(Pro) nu wel dual RAMDAC gebruiken? Dit in tegenstelling tot de 8500.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 5× Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Ik kan het niet hier in deze posts vinden, dus ik denk ik post het nog ff:
Completer
ATI RADEON 9700 128MB DDR Dual monitor + TV-out --UIT VOORRAAD LEVERBAAR--
Staat er nu op hun site, prijs €455,-

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• Halo_Master
  • Laatst online: 02-12-2024

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Nou,

Ik heb een probleempje(luxe)

Ik had vorige week vrijdag bij Digiworldbv een Club3d Radeon 9700 besteld voor 415 euro.
Ik had eerst nog gebeld of ze hem op voorraad hadden.
Hadden ze, dus ik heb ik 1 seconde later de bestelling gedaan via internet.
Krijg ik een uur of 2 later een mailtje van digiworld dat hij in de backorder staat |:(
en dat ze hem pas over een week weer verwachten.
Ik was helemaal over de rooie :(
Ik wilde speciaal een kaart uit de eerste lichting, omdat dat zeker BBati kaarten zouden zijn, alleen in een ander doosje.
Toen heb ik de bestelling geannuleerd via mail en er eentje bij completer gekocht, waarvan ik zeker was dat het een BBAti kaartje was, alleen daar was ik incl. rembourskosten wel ff 471 euro kwijt ipv. 426 euro bij digiworld.
Toch maar besteld.Ik WIL nl. echt een BBAti.
Nu kom ik vandaag terug uit mijn werk, liggen er 2 briefjes van de postbode op mijn mat, 1 van completer voor 471 euro en 1 van digiworld voor 426 euro.
Nu weet ik zeker dat de dure van completer een BBAti was, maar ik weet het niet van die van digiworld omdat deze van de tweede lichting is.
Aangezien het geld mij niet op de rug groeit, kan ik niet beide pakketten aannemen.
En moet ik gaan kiezen.
Als ik die van digiworld neem is de kans er dat het geen BBAti meer is, maar gefabriceerd door club3d zelf, maar hij scheelt wel ff 45 euro(=100 piek) vergeleken met die van completer, maar van die van completer weet ik zeker dat het een BBati is.
Kan iemand mij duidelijkheid verschaffen en zeggen of die van digiworldbv ook nog een BBati is?Heeft iemand hem vandaag toevallig ook binnengekregen van digiworld en kan mij bevestigen dat het een BBAti is?
alle hulp is welkom 8)7

AoD-Lunatic, heb jij hem vandaag ook gekregen van digiworld?
en is een echte BBati?(staat er bijv. Ati op de koeler?)

Als ik die van digiworld neem en het blijkt toch geen BBati meer te zijn , heeft iemand dan misschien interesse om deze over te nemen voor 410 euro?

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

• Halo_Master

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Tomcat 84, waar heb jij hem vandaan gehaald?

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:16

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik heb m'n club3d binnen van digiworld. Nog een BBA gelukkig :)
en hijs sweet :D

Tweakers Discord

• Halo_Master

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

heb je hem vandaag binnengekregen?

Anoniem: 30308

tweakduke schreef op 11 september 2002 @ 21:01:
Ik heb m'n club3d binnen van digiworld. Nog een BBA gelukkig :)
en hijs sweet :D
Waaraan kan je dan zien of ie BBA is?
Ik ga hem a.s. zaterdag ook bij digiworld halen, ook bba hoop ik dan :)

ik heb er net 1 besteld bij completer :)

Niet bij digiworld omdat ik niet zon goede ervaring met die zaak had en niet lang wilde w88

hoop me kaartje op maandag ofzo binnen te krijgen :)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:16

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
als er een cooler op zit met een ati stikker mag het wel bba zijn :)
in vorige topics is dit ook al aangetoond.

Tweakers Discord

• Soen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
Waarom allemaal zo graag een Club3d die BBati is, CLuk3d is zelf ook niet een achterlijk bedrijf hoor, ze kunnen gerustd zelf ook een hele goeie kaart maken

• Halo_Master

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Ja, maar de 9700 van Ati zelf is zo een 50$ duurder, meestal omdat er gebruik wordt gemaakt van betere 2d-filters, dan third-party kaarten.
Bij Ati weet je gewoon dat alles werkt zoals bijv. Hydravision op de hercules 8500 een tijdje geleden niet werkte.En een ander ns geheugen en geheugentimings had.

• Tomcat84
Halo_Master schreef op 11 september 2002 @ 20:38:
Tomcat 84, waar heb jij hem vandaan gehaald?
www.exile.nl voor 425 euro plus 12.50 rembourskosten

Ik hoop dat het een BBA is. Ben benieuwd hoe ik dat kan gaan zien. heh

Vraag me af hoelang die situatie voort duurt, zou het een weekje zijn dat het allemaal BBA's zijn, of duurt dat een maand?

mjah ik zie het vanzelf wel

• Halo_Master

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Nou het blijkt dat die van digiworld dus een BBati is en ik dus het pakketje van completer maar terug laat sturen.
Nog 10 uurtjes en dan heb ik mijn radeon 9700 Bbati, kan bijna niet wachten.
Nu nog ff kijken naar een nieuwe proc. p4 2,4 ghz en kijken hoever ik die op kan fokken.
Dan nog een waterkoelingsset voor mijn northbridge en mijn radeon 9700 en eventueel mijn geheugen , daarna een prometeia en een logitech z680 speakerset, dan waarschijnlijk weer een nv30 of nv35 of r350 van ati.En zo gaan we door.

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

de prijzen worden beter en beter, ik hoop in november er een te kunnen kopen voor 350 euro of minder te kunnen kopen. Mn vriendin wil namelijk mn kaart voor 100 euro overnemen en dan kan ik die 250 euro wel bij elkaar rapen :)

Breek je nek voorzichtig

Anoniem: 2090

tsss geef je vriendin gewoon die kaart

The_PyroPath schreef op 11 september 2002 @ 23:14:
de prijzen worden beter en beter, ik hoop in november er een te kunnen kopen voor 350 euro of minder te kunnen kopen. Mn vriendin wil namelijk mn kaart voor 100 euro overnemen en dan kan ik die 250 euro wel bij elkaar rapen :)
lol.... besef je wel wat je zegt :)

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

naja mn vriendin wil hem niet zomaar hebben, en 100 euro zo weggeven doe ik graag maar ik heb het niet, het is dat of geen 9700

Breek je nek voorzichtig

Halo_Master schreef op 11 september 2002 @ 20:24:
Nou,

Ik heb een probleempje(luxe)

Ik had vorige week vrijdag bij Digiworldbv een Club3d Radeon 9700 besteld voor 415 euro.
Ik had eerst nog gebeld of ze hem op voorraad hadden.
Hadden ze, dus ik heb ik 1 seconde later de bestelling gedaan via internet.
Krijg ik een uur of 2 later een mailtje van digiworld dat hij in de backorder staat |:(
en dat ze hem pas over een week weer verwachten.
Ik was helemaal over de rooie :(
Ik wilde speciaal een kaart uit de eerste lichting, omdat dat zeker BBati kaarten zouden zijn, alleen in een ander doosje.
Toen heb ik de bestelling geannuleerd via mail en er eentje bij completer gekocht, waarvan ik zeker was dat het een BBAti kaartje was, alleen daar was ik incl. rembourskosten wel ff 471 euro kwijt ipv. 426 euro bij digiworld.
Toch maar besteld.Ik WIL nl. echt een BBAti.
Nu kom ik vandaag terug uit mijn werk, liggen er 2 briefjes van de postbode op mijn mat, 1 van completer voor 471 euro en 1 van digiworld voor 426 euro.
Nu weet ik zeker dat de dure van completer een BBAti was, maar ik weet het niet van die van digiworld omdat deze van de tweede lichting is.
Aangezien het geld mij niet op de rug groeit, kan ik niet beide pakketten aannemen.
En moet ik gaan kiezen.
Als ik die van digiworld neem is de kans er dat het geen BBAti meer is, maar gefabriceerd door club3d zelf, maar hij scheelt wel ff 45 euro(=100 piek) vergeleken met die van completer, maar van die van completer weet ik zeker dat het een BBati is.
Kan iemand mij duidelijkheid verschaffen en zeggen of die van digiworldbv ook nog een BBati is?Heeft iemand hem vandaag toevallig ook binnengekregen van digiworld en kan mij bevestigen dat het een BBAti is?
alle hulp is welkom 8)7

AoD-Lunatic, heb jij hem vandaag ook gekregen van digiworld?
en is een echte BBati?(staat er bijv. Ati op de koeler?)

Als ik die van digiworld neem en het blijkt toch geen BBati meer te zijn , heeft iemand dan misschien interesse om deze over te nemen voor 410 euro?
LOL Ik had ook mijn order geanuleert en kreeg ook een briefje van de postbode dat tie op het postkantroor ligt. Ik wilde namelijk voor de Hercules gaan, maar aangezien ik daar nog 2 weken op zou moeten wachten dan, en deze al op het postkantoor lag te wachten. Kon ik de verleiding niet weerstaan heb ik hem op gehaald. En er zit een ATI sticker op de cooler :)

• pagani
  • Niet online
:'( Met de 6143 drivers (die op de cd stonden) is mafia nog niet goed te spelen (hangt na een aantal minuten, windows geeft schuld aan de kaart). De direct3d fix is niet te installeren omdat deze de catalyst drivers nodig heeft en deze zijn weer nog niet beschikbaar voor de 9700 :( Hopen dat ati snel met nieuwe drivers komt...

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
johnnyv.nl schreef op 12 september 2002 @ 09:24:
:'( Met de 6143 drivers (die op de cd stonden) is mafia nog niet goed te spelen (hangt na een aantal minuten, windows geeft schuld aan de kaart). De direct3d fix is niet te installeren omdat deze de catalyst drivers nodig heeft en deze zijn weer nog niet beschikbaar voor de 9700 :( Hopen dat ati snel met nieuwe drivers komt...
Huh? De 6143-drivers zijn Catalyst-drivers voor zover ik weet. Zie ook: http://mirror.ati.com/support/infobase/4081.html
This patch is for RADEON 9700 Series products and should be applied to the following driver version,

CATALYST 02.2
Driver Build 6.13.10.6143
7.75-020725a-005166C

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• pagani
  • Niet online
CJ schreef op 12 september 2002 @ 09:31:
[...]

Huh? De 6143-drivers zijn Catalyst-drivers voor zover ik weet. Zie ook: http://mirror.ati.com/support/infobase/4081.html

[...]
Mmmmm, probleem is ook: Als ie wil gaan installeren zegt ie dat ie geen rechten heeft om een bestand in de windows system dir te vervangen aangezien het in gebruik is door een ander programma :? Zou het kunnen dat het in veilige modus wel gaat?

• Sneezydevil
  • Laatst online: 28-11-2024
johnnyv.nl schreef op 12 september 2002 @ 09:32:
[...]

Mmmmm, probleem is ook: Als ie wil gaan installeren zegt ie dat ie geen rechten heeft om een bestand in de windows system dir te vervangen aangezien het in gebruik is door een ander programma :? Zou het kunnen dat het in veilige modus wel gaat?
Ja dat zou best wel eens kunnen, als je op de Ati site kijkt waar je het vanaf hebt staat precies hoe je het moet doen.

• pagani
  • Niet online
Sneezydevil schreef op 12 september 2002 @ 10:11:
[...]

Ja dat zou best wel eens kunnen, als je op de Ati site kijkt waar je het vanaf hebt staat precies hoe je het moet doen.
:( vandaag benk niet thuis, morgen maar ff checken dan...

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Sneezydevil schreef op 12 september 2002 @ 10:11:
[...]

Klopt. In safe-mode raden ze zelfs aan:
We recommend that you start Windows in SAFE MODE in order to install this patch.

If you encounter a message that indicates "the file is in use by another process" while installing this patch, you must,

- Finish the installation of this patch
- Re-start Windows in SAFE MODE
- Re-run this patch to install the files.
The D3D files will be "in use" if you have launched a game , screen saver or other application that uses the D3D components.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• pagani
  • Niet online
CJ schreef op 12 september 2002 @ 10:30:
[...]

Klopt. In safe-mode raden ze zelfs aan:

[...]
Morgen maar ff doen, voel me ineens heel erg nOOb ;(

• Haay
  • Laatst online: 04-06 17:06
BOEHOE, heb last van "infinite loop" probleem in ATI2DVAG.DLL ...... :(

In de helft van m'n games draait de Radeon 9700 echt helemaal perfect, hoge framerate, prachtige beeldkwaliteit enzo. En in de andere helft van m'n games loopt de game binnen seconden vast: beeld bevriest, geluid gaat nog ff door, en blijft dan ook hangen. Bij rebooten geeft Windows in z'n error-report aan dat ATI2DVAG.DLL in een infinite loop terecht gekomen was.... *snik* :'(

Dit gebeurt dus bij de volgende games bij mij: DungeonSiege, Warcraft III, GTA III, New World Order, Battlefield 1942. :(

Games die prima werken zijn: UT2003, NFS5-Porsche 2000, MOH:AA, Homeworld (in D3D mode), Comanche 4, TA:Kingdoms, Quake 1

Heb zo vaag het vermoeden dat met mijn moederbord te maken kan hebben. Die maakt namelijk gebruik van de VIA KT133A chipset, en daar heb ik vroeger ook al problemen mee gehad, toen m'n toenmalige SB Live! kaart lock-ups veroorzaakte. Dat was nog met een latency-patch te verhelpen, maar dit? *zucht* |:(

• pagani
  • Niet online
Haay schreef op 12 september 2002 @ 13:08:
BOEHOE, heb last van "infinite loop" probleem in ATI2DVAG.DLL ...... :(

In de helft van m'n games draait de Radeon 9700 echt helemaal perfect, hoge framerate, prachtige beeldkwaliteit enzo. En in de andere helft van m'n games loopt de game binnen seconden vast: beeld bevriest, geluid gaat nog ff door, en blijft dan ook hangen. Bij rebooten geeft Windows in z'n error-report aan dat ATI2DVAG.DLL in een infinite loop terecht gekomen was.... *snik* :'(

Dit gebeurt dus bij de volgende games bij mij: DungeonSiege, Warcraft III, GTA III, New World Order, Battlefield 1942. :(

Games die prima werken zijn: UT2003, NFS5-Porsche 2000, MOH:AA, Homeworld (in D3D mode), Comanche 4, TA:Kingdoms, Quake 1

Heb zo vaag het vermoeden dat met mijn moederbord te maken kan hebben. Die maakt namelijk gebruik van de VIA KT133A chipset, en daar heb ik vroeger ook al problemen mee gehad, toen m'n toenmalige SB Live! kaart lock-ups veroorzaakte. Dat was nog met een latency-patch te verhelpen, maar dit? *zucht* |:(
Zie posts hierboven, je moet in safe mode de direct3d patch installeren, die overschrijft ATI2DVAG.DLL

• Haay
  • Laatst online: 04-06 17:06
johnnyv.nl schreef op 12 september 2002 @ 13:09:
Zie posts hierboven, je moet in safe mode de direct3d patch installeren, die overschrijft ATI2DVAG.DLL
Nee, die patch overschrijft de ATI3DUAG.DLL, NIET ATI2DVAG.DLL.......

Met die patch wordt het probleem voor mij niet opgelost.

• bluf98
Halo_Master schreef op 11 september 2002 @ 23:09:
Nou het blijkt dat die van digiworld dus een BBati is en ik dus het pakketje van completer maar terug laat sturen.
Volgens mij zijn de R300 Club3d kaarten per definitie PBA, maar dat
is meer een 'OEM' kwestie dan de vraag of de kaart physiek ook door club3d wordt gebouwd. Maw. of club3d nu ooit een R300 op eigen PCB gaat leveren of ze uit de zelfde (Chinese) fabriek krijgt waar de BBA's voor ATI(!)ook uit komen het zal altijd een PBA zijn, want support en garantie issues zijn door club3d 'overgenomen'.
Hardwarematig is hij dus voorlopig(?) identiek met als enig verschil het P/N nummer op de PCB (109-Club3d/PBA & 102 of 103 BBA) en (soms!) een club3d stickertje op de fan (ipv. ATI)...

Daarom slaan die 4(!) Club3d R300 listings in pricewatch ook nergens op, want het gaat om een en de zelfde kaart! De zaken die hem als BBA verkopen, gebruiken de verwarring om er een meerplijs voor te kunnen vragen. :r
Vorige week heb ik 414,99(350ex! ;) ) voor deze kaart bij digiworld betaald.
Ondertussen is hij bij de twee PBA listings 10eur is gestegen('normale' marktwerking), terwijl hij bij de andere twee 'BBA's ' nog eens 25 duurder is! :(

Sysje

• Tomcat84
Hij is net om 15:15 afgeleverd :)

Mooi Club3d doosje, ff opengemaakt, Driver CD, WinDVD cd, manual, klein quick instlal guide in het duits (?), en wat kabels :)

en de kaart.

toch wel apart dat je voor zon klein ding 425 (of iets minder dus hierboven) :) neerdokt.

Heb kaart niet uit static bag gehaald maar wel ff gekeken. Ziet er leuk uit, en ATI sticker op de koeler, lol

"(Chinese) fabriek"

bij mij staat er op Made in Taiwan :*)

• bluf98
Tomcat84 schreef op 12 september 2002 @ 15:42:
Hij is net om 15:15 afgeleverd :)

Mooi Club3d doosje, ff opengemaakt, Driver CD, WinDVD cd, manual, klein quick instlal guide in het duits (?), en wat kabels :)

en de kaart.

toch wel apart dat je voor zon klein ding 425 (of iets minder dus hierboven) :) neerdokt.

Heb kaart niet uit static bag gehaald maar wel ff gekeken. Ziet er leuk uit, en ATI sticker op de koeler, lol

"(Chinese) fabriek"

bij mij staat er op Made in Taiwan :*)
Er zijn een aantal fabrieken waar ATI laat produceren om genoeg capaciteit te hebben om aan de (verwachte én nu grote) vraag te voldoen.

Dat "klein(e) ding" bestaat uit meerlagig 'state of the art' PCB(6?) itt. bv. de GF4 die minder spoor-lagen heeft... een 'soort' dye shrink dus! ;)
Veel plezier ermee!

Sysje

Anoniem: 23375

Hebben jullie de frontpage al gezien: nieuws: Wereldrecord 3DMark 2001SE verbroken

21.513 3DMarks :)

• pagani
  • Niet online
Wel met alleen de gamescenes getest, niet met high poly count enzo...

Anoniem: 23375

johnnyv.nl schreef op 12 september 2002 @ 16:42:
[...]

Wel met alleen de gamescenes getest, niet met high poly count enzo...
Dat zijn volgens mij de enige tests die je score bepalen.
De rest is alleen om de extra features van je kaart te testen, toch?

• Soen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
Jazeker!

WORDL RECORD !!!!!!!!!!!!!!!!! NO 1 !!!!!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Halo_Master schreef op 11 september 2002 @ 21:28:
Ja, maar de 9700 van Ati zelf is zo een 50$ duurder, meestal omdat er gebruik wordt gemaakt van betere 2d-filters, dan third-party kaarten.
Bij Ati weet je gewoon dat alles werkt zoals bijv. Hydravision op de hercules 8500 een tijdje geleden niet werkte.En een ander ns geheugen en geheugentimings had.
Euhm, volgens mij was Hercules toch echt de enige waar Hydravison niet op werkte, althans bij de Radeon 8500.

• warp
  • Niet online
Anoniem: 23375 schreef op 12 september 2002 @ 16:46:
Dat zijn volgens mij de enige tests die je score bepalen.
De rest is alleen om de extra features van je kaart te testen, toch?
Yep.

• Tomcat84
ff vraagje, heb hem nog niet ingezet (moest eerst naar tandarts)

moet ik als ik hem installeer nou de CD drivers + control panels installen, dan die direct3d fix en dan de 6159 drivers? of laat ik de 6159 drivers links liggen, of ?

:)

• warp
  • Niet online
johnnyv.nl schreef op 12 september 2002 @ 13:09:
ATI2DVAG.DLL is de 2D display driver, deze heeft NIETS met 3D te maken.

Een workaround hiervoor is het kopieren van de ATI2DVAG.DLL uit b.v. de 6159 driverkit over de bestaande heen. Dit moet je uiteraard ook in safe mode doen!

Meer info @ www.rage3d.com ;)

• warp
  • Niet online
Tomcat84 schreef op 12 september 2002 @ 16:56:
ff vraagje, heb hem nog niet ingezet (moest eerst naar tandarts)

moet ik als ik hem installeer nou de CD drivers + control panels installen, dan die direct3d fix en dan de 6159 drivers? of laat ik de 6159 drivers links liggen, of ?

:)
Probeer eerst de drivers van je CD.

6159 pas installeren als je veel probs hebt (6159 heeft ook weer bep. problemen met de 9700).

Anoniem: 30308

Dus als ik het goed begrijp is de eerste lichting van club3d BBA, en de 2e niet meer?
En wanneer is de 2e lichting er dan, want ik wil dus zaterdag een Club3d 9700 halen bij digiworldbv, en het zou wel zo fijn zijn als dat een BBA was :)

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-06 16:13

_mARCO_

Hier staat niks

Waarom is iedereen zo gehaaid op die BBA versies? Wat is precies het verschil tussen een BBA exemplaar en een 'gewoon' model? Ander type geheugen ofzo, of betere overklokbaarheid?

sigloos

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
gewoon het idee maar ik zie dat die andere gelijk of beter zijn.
in de practise zin heb je niks aan een orginele ati

• Tomcat84
Deze post komt via mn Radeon >:)

nog geen spellekes gedaan maar 3dmark score ging wel even maal 2.4

alleen videokaart verandert. niet slecht?

• Sneezydevil
Ik zie net dat er weer nieuwe drivers (Catalist 2.3) uit zijn van ATI en dit keer zijn het officieele, ik ga ze gelijk maar eens testen :)

Anoniem: 61946

Sneezydevil schreef op 12 september 2002 @ 20:52:
Ik zie net dat er weer nieuwe drivers (Catalist 2.3) uit zijn van ATI en dit keer zijn het officieele, ik ga ze gelijk maar eens testen :)
Heb ze net een uurtje draaien. Weinig vooruitgang qua performance. Wel is trueform nu aanklikbaar in het control panel. 3dM 2001 is ongeveer gelijk.

Ati stelt op de website wel extra performance. Ga nog wat testen... :P

• Sneezydevil
Anoniem: 61946 schreef op 12 september 2002 @ 21:01:
[...]

Heb ze net een uurtje draaien. Weinig vooruitgang qua performance. Wel is trueform nu aanklikbaar in het control panel. 3dM 2001 is ongeveer gelijk.

Ati stelt op de website wel extra performance. Ga nog wat testen... :P
Ik zie ook niet echt veel verschil en mijn 3dmark score is dan ook vrij normaal, alleen bij serious sam ben ik er een frame of 5 op vooruit gegaan wat toch leuk meegenomen is.

En als ze nu nog stabiel zijn ben ik tevreden :)

Anoniem: 31927

nog een vraagje,

Wie kan me vertellen hoe het zit met de 2D filters op een Hercules kaart ? Als voorbeeld de radeon 8500. Ik moet maar weer wachten omdat ik het gevoel heb dat salland de originele BBA kaart niet gaat verkopen. Dus moet ik naar een alternatief zoeken. 2D is ook voor mij belangrijk omdat ik buiten het vele gamen ook een beetje fatsoenlijk 2D beeld wil hebben op resoluties 1600x1200 en 1920x1200

• Tomcat84
Hoe vinden jullie m'n wallpaper plaatje? :) Zelf "gemaakt" met behulp van ATI site en club 3d site. en fotosoep

1152x864

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.metz/images/misc/desktop.jpg

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-05 21:24
heeft iemand de Hercules 9700 al?

• Big Mama
  • Laatst online: 04-06 14:24
Ondanks de Radeonator kan ik GEEN custom resolution kiezen. Ik kan in het tooltje nergens een optie vinden om 1280x960 te kiezen.
Misschien dat deze optie uit Radeonator v2.0beta2 is verwijderd?!?
Ik heb overigens een Radeon DDR Vivo 64MB en draai met de meest recente BBA-drivers.
Kan iemand wat screenshots neerpleuren om te laten zien waar ik precies moet zoeken in Radeonator?

Computers follow your orders, not your intentions.

Anoniem: 62082

Ondanks de Radeonator kan ik GEEN custom resolution kiezen. Ik kan in het tooltje nergens een optie vinden om 1280x960 te kiezen.
Ik heb overigens een Radeon DDR Vivo 64MB en draai met de meest recente BBA-drivers.
Kan iemand wat screenshots neerpleuren om te laten zien waar ik precies moet zoeken in Radeonator?
neem eens het rage3d tooltje.
K geloof da het daar wel me kan

edit:

heb ff gekeken: bij versie 3.2 kan het dus wel: 1280*960

Anoniem: 8801

ik koop de nieuwe ati niet meer

niet omdat ik het een slecht product vind hoor.

maar dat ik niet meer mee ga doen met de nieuwste van het nieuwste.

ik heb het altijd gedaan en het kost gewoon klauwen vol met geld

bassie gaat volwassen worden en dat word tijd ook .

Anoniem: 8801

Big_Mama schreef op 12 september 2002 @ 23:24:
dia ati radeon classic vivo heb ik ook gehad

dat ding was echt snel

deze was wel een oem maar wel met 5.5sec geheugen er op

core en geheugen
166@220 core geheugen op 166@220 met strakke timming.

• bluf98
Heeft iemand van jullie problemen met het instellen van de juiste refreshrate op je (primary) monitor via je 9700pro?

Mijn Iiyama blijft default op 60 hz staan ongeacht welke (hogere) refresh ik instel via de properties. :( Het beeld van de Iiyama wordt wel even zwart maar je hoort vervolgens geen 'klik' uit de monitor komen. Dit deed ie normaal (met bv. mijn vorige GF4-4600) altijd bij het wisselen van refresh/resolutie...

Vreemd is dat mijn oude monitortje op de secondary wel 'luistert' naar een nieuw ingestelde refresh door de R300. :?
Zal dit nog een kinderziekte van de catalyst drivers zijn of is hij 'incompatibel' met de Iiyama? Ook na het installeren van Iiyama drivers voor de monitor is er geen verbetering. Blijkbaar is deze VM1451 niet PnP want XP herkent hem niet automatisch (itt. de kleine oude!) en noemt hem standaard 'default monitor'.

Erg irritant en vermoeiend die 60Hz en het is, na eerst 6143, nu met de nieuwste drivers 6166+cp3027 niet verbetert, terwijl ati op haar site stelt:"RADEON 9700 Control Panel issues: Settings are applied properly, ..." |:(

Sysje

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

IK gebruik altijd refreshfix

http://www.radeon2.ru/refreshfix_eng.html

goh wat ben ik onder de indruk van de R9700, net ff SS2 benchmark in 1280x1024 maxIQ 16x aniso en 4xAA gedraaid en haalde 71 fps in de Grand Cath. demo

en in 1024 nog 10363 puntjes in 3DMark met 16x aniso en 4xAA

De demo van DeltaForce Black H. draait ook al zo super.

Nou UT2003 en Maffi morgen, iemand al ervaring met Maffia met de R9700?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Mama
  • Laatst online: 04-06 14:24
Mmmmmm, ik ben half tevreden. Ik heb via Rage3dTweak 3.6 de resolutie 1280x960 geunlocked. Maar als ik die instel doet zich het volgende voor:
Het 1280x960 beeld wordt weergegeven in 1152x864. Als je met de muis de randen raakt, schuift het beeld iets op. De desktop is dus 1280x960, maar er wordt maar 1152x864 weergegeven.

edit:
Nu ben ik helemaal tevreden: probleem zat in de optie "DCC informatie gebruiken". Waarschijnlijk gaf de monitor via DCC aan dat hij geen 1280x960 aan kon. Werkt nu prima!

Computers follow your orders, not your intentions.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.