overclocken na hardwareprob lukt niet.

Pagina: 1
Acties:

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 09:29
Na het plaatsen van mijn zalmankoeler startte het systeem niet meer op op 133mhz fsb, na enkele dagen proberen deed het systeem het terug zonder iets te wijzigen. Ik heb toen een paar dagen gegamed enzo om te zien of de pc stabiel liep.
Dit alles verliep goed maar nu kan ik mijn fsb niet naar 140mhz zetten wat met mijn vorige koeler (en dus ook voor de problemen na het installeren van de zalman) geen probleem was.

Weet iemand hoe ik kan achterhalen welke hardware hier het probleem vormt?

volledige probleem is hier te lezen, ik hoop dat ik er goed aan doe om het hier te posten omdat ik ginder geen/weinig reacties kreeg.

Verwijderd

Tipje, soms met het plaatjes van je nieuwe koeler je AMD weer gelocked? Als je een Pentium hebt weet ik het ook niet, had je maar een AMD moeten kopen >:) >:)

• BlackShadow
Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 21:17:
Tipje, soms met het plaatjes van je nieuwe koeler je AMD weer gelocked? Als je een Pentium hebt weet ik het ook niet, had je maar een AMD moeten kopen >:) >:)
ik heb een amd, maar het is niet de bedoeling om mijn amd te unlocken ofzo, maar gewoon mijn fsb opvoeren, dit wil niet meer lukken nu... :?

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

BlackShadow schreef op 10 september 2002 @ 21:29:
[...]

ik heb een amd, maar het is niet de bedoeling om mijn amd te unlocken ofzo, maar gewoon mijn fsb opvoeren, dit wil niet meer lukken nu... :?
Hij zit er gewoon niet goed op.. zet er maar es een kamer ventilator bij en boot nog es op 133..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• BlackShadow
Speedy-J schreef op 10 september 2002 @ 21:33:
[...]

Hij zit er gewoon niet goed op.. zet er maar es een kamer ventilator bij en boot nog es op 133..
als je alles had gelezen dan had je ook gezien dat alles nu werkt en dat de pc boot op 133mhz.

Het probleem zit hem nu bij het fsb-overclocken (de proc temps zijn zeer goed, 42°C idle)

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

hmm ja okej ik zie het nu pas. ,in je vorige thread zie ik dat je bent uitgeschoten ergens tegen aan.
Dit ken meschien het gevolg er wel van zijn helaas.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• BlackShadow
Speedy-J schreef op 10 september 2002 @ 21:40:
hmm ja okej ik zie het nu pas. ,in je vorige thread zie ik dat je bent uitgeschoten ergens tegen aan.
Dit ken meschien het gevolg er wel van zijn helaas.
maar als ik alle pci-kaarten eruit haal boot hij op 140mhz fsb, maar als ik een applicatie wil starten dan restart hij direct...

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

BlackShadow schreef op 11 september 2002 @ 13:12:
[...]

maar als ik alle pci-kaarten eruit haal boot hij op 140mhz fsb, maar als ik een applicatie wil starten dan restart hij direct...
dan kan je systeem of je geheugen het gewoon niet aan, of je chipset niet.. kan zo veel oorzaken hebben... denk dat het je geheugen is ofzo

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• BlackShadow
DAMAGE schreef op 12 september 2002 @ 01:57:
[...]

dan kan je systeem of je geheugen het gewoon niet aan, of je chipset niet.. kan zo veel oorzaken hebben... denk dat het je geheugen is ofzo
Maar voordat ik de zalmankoeler gebruikte kon ik gerust op 140mhz fsb booten, zelfs hoger als ik een ander netwerkkaartje gebruikte :?

Verwijderd

en als je die oude koeler er weer opzet?
heb je er koelprut tussen overal en neit te dik.
haal de zalman er nog eens af en maak hem eens helemaal schoon.
nieuwe zooi er op en opnieuw proberen.
cpu temps zeggen alleen iets over de temp aan de achterkant van de proc (onderkant) niet oveer verschillende delen van je core.

• BlackShadow
Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 21:15:
en als je die oude koeler er weer opzet?
heb je er koelprut tussen overal en neit te dik.
haal de zalman er nog eens af en maak hem eens helemaal schoon.
nieuwe zooi er op en opnieuw proberen.
cpu temps zeggen alleen iets over de temp aan de achterkant van de proc (onderkant) niet oveer verschillende delen van je core.
bedankt voor de tip, ik zal dit in de loop van het weekend eens proberen.
Pagina: 1