ADSL van HetNet? Wel of Nèt?

Pagina: 1
Acties:
  • 245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:34

Mappy

Piramide van Austerlitz

Topicstarter
M'n pa wil het sinds kort beschikbare ADSL bij HetNet aanvragen, zodat ie z'n e-mailadres kan houden.

Nu ben ik zelf ernstig bevooroordeeld om dat af te raden en toch maar een abo bij xs4all te nemen, al is het alleen al omdat een e-mailadres eindigend op xs4all.nl veeuul stoerder is... 8)

Wat ik al heb:
Punten voor HetNet, tegen xs4all
* M'n pa kan z'n e-mailadres behouden
* ADSL van HetNet is 4 euro per maand goedkoper (32.95 vs 36.95)
* ADSL van HetNet heeft 5 maanden introprijs van 29.95, xs4all maar 3.

Punten voor xs4all, tegen HetNet
* Datalimiet 2 Gb ipv 750 Mb. Daarnaast heeft HetNet een prijs van 0.50 per 100 Mb voor alles wat je daarboven zit. Xs4all voert slechts steekproefgewijs controles uit. Voor de 4 euro verschil in abokosten zit je overigens al op 1550 Mb bij HetNet, tegen zelfde prijs als xs4all.
* Gratis virusscanner
* Shelltoegang

Zijn er mensen met meer concrete punten voor of tegen ADSL van HetNet?
Liefst cijfers op het gebied van snelheid, beschikbaarheid (en dan bedoel ik niet postcodebeschikbaarheid).

In de hoop niet al teveel ruzie te krijgen met wat ik in de FAQ gelezen heb, verblijf ik :)

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:52

MrScratch

I am rubber, you are glue

Laten we zeggen dat xs4all zich niet voor niets "de professionals" noemen in hun reclames. :-)

Look behind you! A three headed monkey!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:34

Mappy

Piramide van Austerlitz

Topicstarter
pschram2 schreef op 10 september 2002 @ 15:01:
Laten we zeggen dat xs4all zich niet voor niets "de professionals" noemen in hun reclames. :-)
I know. Maar ik moet een onderbouwing met feiten hebben wil ik 'm kunnen overtuigen :/

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
750 MB?!
Daar ga je echt snel overheen zitten als je ADSL eenmaal gewend bent.

is dat hetzelfde als dat nieuwe abbonement van planet?

Ik zit zelf bij planet en ik moet zeggen dat dat ook een hele goede provider is.

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Xs4all, zeker weten 750MB is helemaal niks, gewoon surfen en je bent al 30MB op een dag kwijt, en als je dan kazaa oid installed heb je aan 750MB MB per 4 uur net genoeg }>
En xs4all staat natuurlijk bekend om z'n geweldige service en klantvriendelijkheid :)

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:22
What about Zonnet; €32,95 p/m, onbeperkte(!) download....(actie entree voor € 79 ipv 174!)
Voorzover ik het heb kunnen bekijken de beste aanbieding van de Adsl-lite-tjes!

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Vulcan750 schreef op 10 september 2002 @ 15:40:
What about Zonnet; €32,95 p/m, onbeperkte(!) download....(actie entree voor € 79 ipv 174!)
Onbeperkt?
Het is Fair Use Policy, wat wel wat anders is :)
Hoeveel dat in de practijk is weet ik niet, maar dat lijkt me wel meer dan die flut 750MB van hetnet, dat is niks. Helemaal die reden die je noemt slaat nergens op, voor zo'n emailadresje een lage downloadlimiet nemen :X

🌞🍃

• Vulcan750
Ach, Fair Use Policy is een ander woord voor onbeperkt (iig meer dan 750Mb, en ook meer dan 1 of 2 Gb!) Hieronder is geciteerd uit Zon:
Zon Breedband Lite
Onbeperkt internetten zonder zorgen over de telefoontikken, dat kan met Zon Breedband Lite. Nu slechts € 32,95 per maand en tijdelijk het USB modem ter waarde van € 99,- geheel gratis. En in tegenstelling tot andere providers heeft Zon Breedband Lite geen datalimiet en dus geen extra kosten achteraf.
:9

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Als je de Usenet (news) server van xs4all gewend ben wil je NOOIT meer wat anders en heb je aan 2Gb ook niet genoeg.

Maar ik heb zelf VEEL slechte ervaringen met HETNET dus die ISP kan er bij mij niet meer in.

http://www.hroling.nl

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 16:11
Vulcan750 schreef op 10 september 2002 @ 15:40:
Waar lees je dit? Staat namelijk niet op de website van Zonnet, of bedoel je de aansluitkosten zonder modem?

PVOutput: VO18

• Vulcan750

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:43
750MB maar!!
ok hetnet dus NIET nemen, daar ben je als je wilt binnen een dag overheen :/
[zoals een leuk spelletje downloaden :)]

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 16:11
Oh ja, inderdaad. Volgende keer toch beter zoeken. :+

PVOutput: VO18

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:44

Tarin

Just plain weird.

*kickje*
[Beetje onhandig om hier weer een nuw topic voor te openen, deze is nog niet zo oud..]
Ik vind hier trouwens nog een aanbieding van Wanadoo:
256/64 voor 27,95 per maand (in plaats van 34.95 pm), als je voor 1 oktober bestelt.

Daar zijn de startkosten alleen weer duurder (je krijgt daar geen 50% korting op), dus dat is weer een beetje jammer: zo zou het best lang duren voordat je inderdaad ook echt goedkoper uit bent dan bij Zon.
(€95 verschil, bij goedkoopste modem (USB, what the heck, adsl is toch slomer dan de maximale datadoorvoer van usb.. was het maar sneller), dus 95/5=19 maanden. Is dan die kortingsaktie trouwens nog geldig? duurt die voor een jaar oid? Ik vraag me af hoe dat verandert als de abonnementsprijs omhoog gaat..)

Beiden zijn trouwens fair use policy, trouwens, dus dat zit op zich wel goed.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Pagina: 1