Asus A7V of Abit K7T ??

Pagina: 1
Acties:

• Redox
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-07 16:12

Redox

Motion Design / VFX

Topicstarter
Mjah, welke kan ik het beste nemen? thanx.

Verwijderd

De abit kt7

Meer opties en makkelijker te tweaken

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ligt er aan wat je er in wilt frommelen.
Heb je een AMR modem/ISDN kaart -> A7V.
Heb je nog een ISA modem/ISDN kaart (like moi) -> KT7.

Wil je onboard RAID controller -> KT7-RAID.

Hou je van jumpers -> A7V.

Anders gewoon een munt opgooien :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Sjek nou eerst ff het Mobo en OC forum ff...dan deze vraag stellen.

Dank u voor u medewerking.

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-08 10:04
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ligt er aan wat je er in wilt frommelen.
Heb je een AMR modem/ISDN kaart -> A7V.
Heb je nog een ISA modem/ISDN kaart (like moi) -> KT7.[/quote]Zeg, als je een ISDN Kaart hebt, waarom is de ASUS dan beter ??!

En geldt dit dan ook voor een DIVA Pro kaart ?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ISA-ISDN-kaarten word wat lastig in de A7V.... die heeft geen ISA-slot, en ik betwijfel of het gaat werken als je in je ISA-ISDN-kaart gaat zitten zagen om hem passend te maken...

Virussen? Scan ze hier!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-08 10:04
Voordat je een ASUS aan gaat schaffen, lees dan eerst deze topic maar :

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/59620

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Verwijderd

Ik ben juist van de KT7-RAID naar een Asus A7V gegaan, en het bevalt me een stuk beter!

Ik kan mijn Duron 750 nu op 1050Mhz laten lopen (op 2,17V @ 50 graden). Verder is de promise UDMA 100 een stuk sneller dan de HPT 370. Het ISA slot is wel jammer, niet dat ik het nodig heb.

Asus staat bekend om het vaak releasen van BIOSsen, en hun goede support. Dat speelt ook mee. Ik heb nog een server met een P2L97-DS mainboard erin (LX chipset) en daar komen nog steeds biosupdates voor uit. Klasse!

Verwijderd

vaevictis, ik vind het vreemd dat je die Duron op de KT7 niet op 1050 kon laten lopen.
Over het algemeen lees ik in nieuwsgroepen dat procs. op de KT7 hoger geklocked worden.
Bepaalde personen hadden op de A7V minder succes dan op de KT7. Blijkbaar verschillen de ervaringen op dit gebied sterk.
Ik heb zel een KT7-RAID en ben hier erg tevreden over. Het klopt dat de IDE controller van de KT7 iets langzamer is dan de Promise op de A7V. De KT7 heeft weer softmenuIII, wat ik persoonlijk erg handig vind.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De Asus is echt de betere van de 2. JMHO.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Ik ben van A7V naar Abit gestapt. Bevalt me perfect. Je kan er veel beter mee ocen (door dat je meer kan spellen met multiplier (om zo de optimale instelling te vinden). Misschien ligt het omdat ik de eerste batch van de a7v had wellicht dat de 2e batch veel beter is i don't know, maar 1 thing is for sure the kt7 raid roels

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Gisteren een A7V gekocht en hij bevalt me prima.
Installatie is een eitje, gewoon een zeer
goed bord.
M'n Duron 650 draait stabiel op 950 met een coolermaster

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Heb ook sinds een dag Asus, en het is een geli bordje :9.

Asus is over het algemeen stabieler dan Abit, maar Abit heeft betere ovrklok mogelijk heden.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Tja...de Asus of de Abit..het wordt tijd voor een apart Asus VS. Abit forum. Er geen nu al zoveel topics over.

Ik geef er geen mening meer over. Ze zijn allebij goed. Als je maar de goede rev. hebt.

• DutchMan
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-07 20:49

DutchMan

NederlandseMan

Ik heb een abit K7T raid besteld. Ik zie wel hoe i is. Ik heb op een site gelezen dat het een hele goede Moederkaart is.

www.motherboard.com

grtz

- Dutchman

Why live life if u cannot remember it when you are dead ?

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
ik heb een asus rev 1.01 en heb er dan ook totaal geen problemen mee de fouten die er waren zijn dmv bios update's op gelost.losse jumpertjes zijn er niet want het zijn schakelaartjes heel makkelijk board staat trouwens bij aankoop in jumperloos mode dus je hoeft ze niet te veranderen.
hij is bij mij stabiel als een rots geen enkel probleem.een hoop problemen komen door te lichte en kwalitatief slechte voedingen en geheugen van duistere kwaliteit.

Verwijderd

ik heb zelf dus ook de KT7-RAID maar ik zal niet ontkennen dat de Asus A7V ook een heel erg goed bord is. (heb altijd Asus borden gehad) Wat betreft het verschil in stabiliteit tussen de twee borden. Ik lees zowel over de Asus als de Abit regelmatig posts over stabiliteitsproblemen. Ik denk dat dit meer te maken heeft met de gebruikte KT133 chipset en het fijt dat deze nog in de kinderschoenen staat. Met het uitkomen van nieuwe biosversies voor beide borden en met toekomstige updates van de VIA drivers denk ik dat deze onstabiliteit uiteindelijk stukken minder zal worden.
Dus instabiliteit is en kwestie van tijd.
Pagina: 1