Problemen met A7V

Pagina: 1
Acties:

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 19:21
Ik krijg mijn net nieuwe pc met geen mogelijkheid goed aan de praat. Hij draait maar zodra ik windows ga installeren (zowel 98 als 98SE) krijg ik vage foutmeldingen en wordt de installatie afgebroken. Ook als ik m'n HD in m'n oude PC hang, daar alles installeer en met een volledig draaiend OS weer terughang krijg ik meldingen als: dat VMM32.vxd is beschadigd waarna pc zich uitzet. In veilige modus krijg ik meldingen dat system.ini niet goed ingesteld is.

Wie heeft dezelfde ervaringen. Ik denk nl. dat er ergens een hardwareconflict optreedt of dat ik misschien een beschadigde proc heb. Is nl. nogal warm geworden toen m'n koeling het begaf in het begin.

Specs: ASUS A7V met nieuwste Bios met Duron 650@650 en 128Mb PC133@133. Verder IBM GXP75 30Gb HD en ASUS V6600 Dlx Videokrt.

Verwijderd

Wat is de revisie van je Mobo.

staat op je mobo tussen de PCI sloten ergens...als er rev. 1.01 staat heb je pech.:) Die niet al te goed. Believe me.

BIOS versie 1.03 schijnt dan wel goed er op te werken..

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Goed gelezen Xaran, of praat je ook uit eigen ervaring :) Heb zelf ook enige trubbels met dit bordje gehad (rev 1.01 dus).
Alles werkt overigens wel goed als je bios rev 1.003 gebruikt i.c.m. de nieuwste VIA 4inOne driver en je het eerste PCI-slot, dat dus gelijk onder het AGP-slot zit, niet gebruikt.

Volvo V70 D5 my2011

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-08 09:16
Ik wordt helemaal gek van dat mobo :( Ik heb ook een rev. 1.01. Elke keer random lockups; het kan een paar uur goed gaan, maar het kan ook na een paar minuten al gebeurt zijn. Het enige wat dan helpt is een reset. Mijn vermoeden was eerst een irq probleem, maar met alleen m'n geforce erin doet ie het ook niet goed. ik heb zo'n beetje alles al geprobeerd, en nu ben ik echt ten einde raad. :'(

Mijn configuratie zoals de bedoeling was:

asus a7v rev 1.01
Amd Duron 600
128 Mb PC133 Siemens Cas2 (was eerst 128meg noname pc100)
60gb maxtor (was eerst 18gb ibm)
leadtek geforce sdr
initio inic-940 u-scsi pci kaart
terratec vortex2 kaart
realtek 100mbit pci lan kaart
plextor 12x cdrw
plextor 40x cdrom
zip100 ide
hitachi gd2500 dvdrom

dit alles zit in een inwin bigtower met 300watt voeding en 3 extra fans.

ik heb er al twee andere koelers van spire bijgehaald (de beste die ze hebben) ipv het ding wat norrod erbij leverde en waarvan ik niet echt overtuigd werd. het scheelt ongeveer 3 graden. (45 ipv 48 met koe)

ik heb alles behalve de cpu en het mobo al verwisselt met andere onderdelen. verschillende biossen, nieuwere via drivers, kaarten eruit getrokken.

Ik heb het wel gehad met dit mobo, nu heb ik twee niet-intel moederborden en geen van twee doen ze het goed. (heb ook nog een brak msi ss7 ali mobo) :'(

Please help.......

Als het echt aan de revisie van het mobo ligt ga ik net zo lang lopen zeuren bij norrod tot ik een andere meekrijg >:) (ben ik erg goed in, vooral met het humeur wat ik nu heb.....)

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Verwijderd

Ik denk dat het idd weleens aan de revisie zou kunnen liggen. Ik heb 1.02 (geloof ik) en heb bios 1004x, en het draait erg stabiel. Heb eigenlijk alleen nog maar Windows op z'n bek zien gaan nadat ik m'n firmware van m'n plextor had geflashed met DMA mode aan.

Vond ie niet grappig.

Ik had wel random lock-ups, maar dat kwam omdat System Performance niet op Normal stond in het BIOS.

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
>vorlon<
sloop ff die Vortex2 kaart eruit.
ik heb een MX300 (ook met vortex2) en die loopt ook steeds muurvast, toen ik hem eruit haalde deed hij het weer.
nou heb ik alleen geen geluid
ik heb rev. 1.03 met bios 1.004d

• Vorlon
Ik had al van die vage berichten gehoord over vortex2 kaarten die via chip over z'n nek lieten gaan. (zal wel zelfde idee zijn als amd750 met geforce)
dus kaart eruit gesloopt. problemen worden wel minder maar hij hangt nog steeds vaak. meestal met copieren of in ie5/5.5. het gekke is eigenlijk dat je zou verwachten dat games helemaal snel moeten crashen maar die lopen wel redelijk. 3dmark2000 loop komt na een paar keer wel vrolijk weer op desktop uit.

met installatie van win98 moet ik dan eerst de drivers op de mobo cd installeren of kan ik direct de nieuwe 4.24/4.25 4in1 drivers erop zetten? (welke moet eigenlijk eerst??)

ik heb er sinds afgelopen vrijdag ongeveer 5x keer windows er opnieuw opgezet. (eigenlijk om het risico van dubbel geinstalleerde drivers uit te sluiten).

mijn stelling tot nu toe: (mijn) a7v is brak....

• johnny.xxx
ik heb gewoon de 4.25 drivers in een keer geinstalleerd en daarna de andere driver (video,directX,enz)
probeer eerst de 1.004d bios te installeren dat loste bij mij een hoop problemen op,
mischien moet je je geheugen op cas3 zetten en je system preformance op normal

Verwijderd

Humz....er zijn een hoop problemen met rev. 1.01. Weet iemand dan ook wat er verandert is??

FalconM : Eigen ervaring. Sjek de andere Asus/Abit draden maar.:( Dat mobo is best gaar, rare dingen allemaal. Geen jumperless mode anders start hij niet, sec. master disablen in BIOS anders boot windows niet. En het apparaat dat er aan hangt wel kunnen gebruiken. En de grootste grap is nog wel dat als een AsusCOM (van de AsusTEK groep) een ISDN-kaart er instopt en die gebruikt is het helemaal niet te doen. Online gamen like CS kan al helemaal niet.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 08:23
ik had er alleen maar problemen mee (rev. 1.02). ik ben er weeken mee bezig geweest maar geen oplossing gevonden voor m'n vastlopers. uiteindelijk heb ik het bord omgeruild voor een abit en alles loopt perfect nu!

als je het toch met die asus wilt proberen, let dan eens op de irq's. in het begin zaten al mijn pci+agp kaarten op irq 11.

je moet iniedergeval pnp os uit zetten, en als je ze toch niet gebruikt de com poorten. scheelt weer 2 irq's.

• Vorlon
Ik geloof dat ik het nu heb :) een of ander figuur op asus usenet kanaal had een idee: installeer de 4-in-1 drivers handmatig en laat dan de ide-driver achterwege (dan gebruik je dus de standaard via busmaster driver van microsoft).

dus wel installen:
-inf
-irq
-agp

en niet:
-ide

hij staan nu al de hele middag en avond mp3's te spelen en een aantal gig's over het netwerk heen en weer te copien. no problemo tot nu toe. (dit was dus hiervoor een gegarandeerde hang)

als je de 4-in-1 drivers deinstalled en dan weer herinstalled schijnt het ook goed te gaan. ik had de zooi al geformat dus dit heb ik niet gechecked.

momenteel draai ik nu win98se met als audio één of andere vage advance logic als4000 pci-kaart van 20piek, m'n vortex2 heb ik nog niet geprobeerd. qua irq's moet het kunnen want die advance logic wil er twee en de vortex2 neemt met één genoegen. (sb support gebruik ik niet)
ik wil eerst nog wat meer testen voordat ik dat probeer... :)

ik hoop dat er iemand wat aan heeft.

• johnny.xxx
nou gooi ff die vortex2 erin dan, ik ben benieuwd, en welke drivers gebruik je ? (sound en 4 in 1)

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
VMM error is meestal brak geheugen, maar het kan natuurlijk van alles zijn ...

Heb je een kwaliteitsvoeding ? Probeer evt. een andere CPU... trek alle kaarten uit je systeem en flash de BIOS, reset de CMOS en laad setup defaults.. etc etc... kijk bij welk onderdeel je PC vastloopt als je alles er stuk voor stuk weer inzet...

* FreeRider vindt dat irritant van Athlon systemen, loopt nooit in een keer lekker (als je het als LEEK in mekaar zet althans).

Concrete Loop Watercooling

• Vorlon
Zal het vandaag nog ff doen. ;) qua drivers gebruik ik; sound: aureal 2048 (dus de laatste van aureal voordat die rip gingen...) en mobo: inf102, irq13aw, agp403d en normaal had ik dan ook ide580_2149 maar dat zijn nu dus de microsoft viadrivers van win98se.

ik houd jullie op de hoogte :)

a3konijn: wat voor voeding gebruik je? dat lijkt me de eerste schuldige. en op welke snelheid staat je geheugen? zet het eens op het langzaamste. mijn oude pc100 vond ie ook cas2 terwijl het cas3 is, en dan krijg je allerlei vage meldingen.

ps. ik heb namelijk ook ooit zoiets gehad maar dat was een k6-2 systeem, bleek achteraf dat de hd niet wilde werken op het mobo (was msi ss7). heel vaag allemaal. suc6

• Vorlon
Update:

vortex2 met 2048 reference drivers is a no go :'(

keiharde lockups.
ik ga maar een live halen.

• johnny.xxx
moet ik ook maar aan de live, jammer want de vortex2 kaart is eigenlijk veel beter dan die live.
* johnny.xxx gaat weer 140 piek van mijn budget :( :( :( :( :(

• Vorlon
Shit, live 1024 doet het ook niet :(

ik heb vandaag een het mobo geruild. ik zal nog een keer gaan testen met vortex2, maar live doet het zo te zien... voorlopige conclusie: de a7v rev. 1.01 is net geen DOA maar veel scheelt het niet, als je heb nog kunt ruilen, DOEN!!

btw. norrod doet niet moeilijk. :)

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-09 09:16
ik heb ook allemaal vastlopers enzo na een half uur en soms na 5 min al. Ik lees dit nu... ik denk: gvd!!! dit komt me bekend voor. Ikke kijken. jawel hoor: versie 1.01

Ik heb nu 1004A erop staan. hoe kom ik aan die 1003 drivers? ik kan ze namenlijk niet meer vinden. :(

• TonyTone
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-12-2025
Hoelang geleden heb je die plank met rev. 1.01 hebt gekocht?

Ik bedoel als ik er over een paar weken een haal, is de kans dan groot dat ik een rev, 1.03 heb?!?

jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.

• johnny.xxx
maar ik heb de rev1.03 en ik heb de zelfde problemen!!! GVD!!! ik krijg van iedereen te horen dat ASUS zo supergoed is. FUCK THEM ALL :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

• TonyTone
  • Laatst online: 26-12-2025
johnny.xxx,
Ik heb ook veel ASUS planken gehad, altijd SUPER. Maar als ik dit allemaal hoor, dan toch maar de Abit!

(Heb nu nog een Abit BE6 loopt Super, zelfs nadat ik m'n onwijs (perongeluk) mishandelt had! :) )

jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.

Verwijderd

Toen je die windows geinstalleerd hebt heb je toen eerst je harddisk geformateerd want ik kan me herinneren dat ik zoiets hebt gehad toen ik een beta win 2000 heb proberen te instaleren en weer verwijderd en toen begon mijn computer daar ook over te zeuren heb toen format c: gedaan en het probleem was weg.
Daarna is het nog een keer gebeurt weer met het verwijderen van win 2000 en weer format c: en probleem weer weg.

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 00:02

GaMeOvEr

Is een hork.

Hmmm...

Ik heb sinds vanmiddag een A7V 1.02 met BIOS 1004D, en een T-Bird 800.

Verder nog :

-Geforce DDR (Elsa Erazor X2) met 6.18.
-Adaptec 29160
-SB Live (oude, met dochterkaartje)
-3com 3C905B-TX

Ik heb het mobo in een draaiende Config gestopt (WinME, was een BXmaster met P3-700E)

En na wat gekut met de 4-in-1 Drivers (4.25) draait nu alles als een zonnetje.

Ik heb wel de ATA100 disabled, want die heppik niet nodig.

Zelfs met standaard fuck-cooler op 900 Mhz geen probleem.

Er zit wel relatief duur geheugen in. (2 X Infineon PC133 256 MB modules)

Verder nog wel een Sparkle 300 Watt voeding.

Aannames zijn fataal.

• Vorlon
ff update:

ik heb nu ook de vortex2 geprobeert. hij doet het. :) met de laatste 2048 reference drivers.

nu zit ik dus wel weer mooi met een live 1024 opgescheept. :( als er iemand interesse heeft moet ie maar ff mailen naar alwin@zanting.tmfweb.nl

ik heb de rest v/h weekend maar 1 bsod gehad, en die kwam door een hangende cdrom. :)

en het ide lampje doet het nu ook op de ata66 aansluitingen. :) <- flippo's bij asus hadden zeker alleen ata-100 hd's :)

• johnny.xxx
die 1024 ruilen tegen een Vortex2 geluids kaart? >:) lol
nee wat moet je er voor hebben?

• Vorlon
weet ik nog niet precies, ik ben altijd in voor andere hardware >:) kunnen we dit ff verder doen via mail/icq? is wat handiger lijkt me :)

• The Wizard
  • Laatst online: 31-08 22:19

The Wizard

Moderator Mobile
Ik heb hier thuis 2 Asus A7V, een rev. 1.01 en een rev. 1.02

De 1.01 geeft totaal geen problemen, heb er w2k op lopen en met een uptime van 3 weken. (voor serverdoeleinden) en daarop loopt een Duron 600@875. Ook een SB Live! kaartje ingehad, liep vlekkeloos.

Ik heb meer problemen met 1.02, w2k wil daar niet op lopen, telkens als ik alles geinstalleerd heb en ik zet de computer uit en start hem daarna weer zijn altijd bestanden verminkt waardoor ik (weer) alles opnieuw moet installeren :(. Dus die staat er niet meer op, ik draai nu Win ME en die bevalt me tot nu toe uitstekend, behalve dat MouseWare 9.0 van Logitech niet goed werkt met m`n optical Wheel mouse.

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)

Verwijderd

nou jongens ik had een van de eerste a7v's verkrijgbaar hiero dat was revisie 1.01 en in het begin ook alleen maar gezeik maar na bios 1003 of nu 1004c en juiste drivers overal voor loopt het als een zonnetje hoor ...
heb een fortemedia fm801 chipset op mijn soundkaartje en geen enkel probleem (alleen met crimson skies ) maar daar kan asus niks aan doen , en dit alles met een duron 600@950 en je kunt lullen als brugman maar die moederborden worden niet instabieler als je de proc overclocked hier niet iig ...

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 19:21
bedankt voor jullie tips. Ik ben er hiermee niet uitgekomen helaas, maar vond afgelopen week op de asus QNet site meerdere mensen die met hetzelfde probleem zaten. De oplossing zat hem of in het Bios (De nieuwste versie is gewoon bagger) of gewoon je PC onderclocken. (Waarom koop je dan een Duron die juist op 900 zou moeten kunnen lopen??) Ik heb toch ff gekozen voor de laatst oplossing: Dus nu een 585 Mhz@90 Mhz, Bios-settings op Normal en het V-core op 1.45 Volt. Werkt probleemloos, alleen is niet wat ik wil. Vraag me alleen af of het aan AMD of aan Asus ligt???

• reapher
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

wat nou lol. die vortex2 kaartjes hebben echt veel betere 3dsound dan zo'n miezerig live kaartje met aex!

Click hier niet

• Vorlon
Het werkt hier nog steeds :)

vanmorgen nog een uur nfs5 gespeeld, toen ff midtown madness geprobeert. ik geloof dat ik bij het backuppen iets fout gedaan heb want dit spel geeft op elke pc nu een bsod. :'( kan ik het overal weer opnieuw installen....

ik weet na al die berichten over zelfde problemen bij andere revisies ook niet meer waar het nu wel aan ligt. ik vermoed dat de productiemarges een beetje krap zijn. een aanwijzing hiervoor vind ik de snelheidsverschillen tussen asus en msi.

Pagina: 1