Toon posts:

[Win2k-pro]SB Pci128 werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb windows 2000 pro en een epox 8k3a waar ac`97 sound op zit.
nou luister ik veel muziek en ik word gek van dat brakke ac`97 geluid.
Ik ging ik mijn la kijken en vond nog een Creative sounblaster PCI128 geluidskaartje, die klinkt volgens mij beter dan het std. onboard geluid en ik wil dus die sb erin.
nu het probleem; ik heb hem in mijn pc gedaan en win2k zegt bij het opstarten al dat hij de verkeerde gegevens heeft waardoor de kaart niet geïnstalleerd kan worden. toen heb ik de cd-rom die bij de kaart hoort erin gestopt, geïnstalleerd, maar die windows melding blijft in het begin en ik heb dus geen geluid. ik heb nieuwe drivers gedownload maar dat helpt ook niet (van creative site) en ik heb het onboard-sound in de bios uitgezet.

Wat kan het zijn? vroeger heb ik hem gebruikt (win98) en ik heb hem ergems anders getest met winME en daar deed hij het gewoon dus hijs niet stuk.

wat kan het zijn? please help me! (heb btw search gebruikt, kon mijn antoowrd niet vinden)

;(

Verwijderd

Topicstarter
hmmz,

"Have had same problem with SCSI card. Folow instructions below. Works a treat.!!
This error appears to be due to a protection problem in the Windows registry and can occur with a variety of drivers (sound cards and SCSI drivers have been reported). To fix this problem, go to Start, Run... and type "regedit" without the quotes to run the Registry Editor. Navigate to

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\ENUM\PCI

and you will see a number of keys of the form "VEN_xxxx", where xxxx are strings like "1102&DEV_0004&SUBSYS_00011103&REV_04". Under each of these folders will be another folder with a long numerical name. Open each folder and look for the "DeviceDesc" which matches the hardware you are trying to install. Right Click on the "VEN_xxxx" for that device and select 'Permissions' and then tick "Allow" for "Full Control". Close Regedit and then continue with the installation of your device."

Als ik dan rechter-muisknop druk staat er bij mij alleen maar nieuw- (en dan vanallesennogwat) als ik daarop klik zegt ie kan waarde niet maken.
voor de rest; verwijderen - wijzigen - sleutelnaam kopieren.

werkt dus niet. :?

Andere oplossing? ;(

Verwijderd

Topicstarter
weet nou niemand wat het kan zijn? ;(

als ik nu windows opstart gaat hij veel gegevens vragen voor de installatie, die vind ie en als ie klaar is zegt ie dat er een fout is opgetreden en dat de gegevens niet geldig zijn.
ik heb dus nog steeds geen geluid!

zou een nieuwe win 2k pro installatie helpen? dus niet helemaal formatteren, maar alleen maar een nieuwe inbstallatie er over heen zegmaar.

please help me!