Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 22:41:
Jongens denk eens ff na aub een deur bel: wat gebeurd er als je op een deurbel drukt(goed zo de bel gaat rinkellen)
Ok maar nu de moeilijk vraag (voor jullie) wat gebeurd er als je de deurbel los laat
Goed zo de bel stopt met bellen
HHAHAHAHAHH ik zie je al zitten met een hand de hele tijd aan je pc
Ps het kan wel als je mobo op pulzen aangaat en op een puls weer uit
HAHAHA...... misschien even nadenken voordat je blaat?
De huidige moederbordjes zijn zogenaamde ATX borden. Dat betekend dat de aan/uit schakelaar op het moederbord zit en niet meer in de voeding. De schakelaar van de pc hoeft daarom maar heel even contact te maken om de pc te doen starten. Om de pc geforceerd uit te schakelen is het wel nodig om de powerswitch even vast te houden. Afhankelijk van het moederbord is dit ongeveer 5 seconden.
Ik heb ook een sleutelcontact op mijn pc en om mijn pc aan te zetten hoef ik maar heel even contact te maken net als het starten van een auto.
.. What about zo'n afstandsbedieninkje die je ook hebt om je auto open en dicht te maken. Moet ook kunnen? Toch? Beetje stoer je computer aanzetten als je je kamer binnen komt lopen met dat authentieke BLIEP BLIEP geluidje ...
Is zeker een heel leuk idee en ook zeer goed mogelijk naar mijn idee. Bij het uitschakelen van je (auto)alarm wordt er ook maar heel even contact gemaakt en daardoor een reeks van gebeurtenissen gestart. (knipperlichten even aan, piepen van het alarm en natuurlijk het alarm wordt op scherp gezet)
Alleen is nu vraag 2: Wat als je je pc geforceerdt uit wilt zetten?