Wat moet ik met een router?

Pagina: 1
Acties:

• MrDirk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07-2023
Jah,.. ik mezelf in me hoofd gemaakt om een router te gaan bouwen.... maar ik ben eigenlijk vergeten wat voor nut dat heeft :D

Oke dan kan ik mijn internet delen,.. maja dat doe ik nu ook al met 1 computer als server. Voor een webserver hoef ik het ook niet te doen..
Waar is een router eigenlijk allemaal nuttig voor?

Ik bedoel ,.. ik heb hier nu een p166mhz, 48 mb, cdrom, a:, 2gighd, liggen, mooi iets voor een router,.. maja this veel werk om zon ding te configureren.. en ik weet niet of het me iets opleverd .. :)

"We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)

Verwijderd

Jij hebt ook niet de goeie instelling. Toen ik mijn router/web/file-server ging bouwen en installeren had ik de grootste lol. Het heeft me 3 volle dagen gekost, maar met een goede vriend samen was het fantistisch! Biertje erbij, rustig manuals lezen ed. Was echt heel leuk! :)

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:41

BaRF

bijna kerst

pluspunt van een router is natuurlijk dat de pc die je nu als server gebruikt niet aan hoeft te staan om de anderen het internet te gunnen :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• MrDirk
Mmmm, jah maar ik ben niet zo geduldig,.. en ik moet wel een doel hebben,.. zodat ik dalijk wel echt iets heb als het af is (: Maar ik twijfel nu dus aan de voordelen!

Jahhh inderdaad,.. ik hoef mijn andere pc niet meer percee aan te zetten, maar vaak staat die hier al aan alsk thuiskom.. dus das ook al weer nie zooon pluspunt..

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26
dus er wordt minder stroom gebruikt (Geen monitor :))

De kans dat de router crashed is ook een heel stuk minder, dus constant internet zal je hebben.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• MrDirk
Mmmm mijn computers crashen in princiepe nooit (zeg natuurlijk nooit nooit) .. tenminste mijn systemen draaien nou allebij al bijna half jaar stabiel!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik heb sinds afgelopen week een router draaien en niets dan lof tot nu toe...had ik al heel wat jaren eerder moeten kopen :D

1....nooit meer mn pc aan voor internet
2. scheelt weer overbodige software installaties op je pc waardoor ie rap(per) blijjft (iCS/NAT/Firewall etc...)
3. lagere energiekosten per jaar... (geen monitor aan etc..)

kheb er geen omkijken naar....welke pc er ook aangezet word er is meteen internet zonder geklooi met instellingen op de server pc voorheen (ok af en toe een NAT mapping voor FTP in je router maar thats it...)
need i say more :? :P

* yonexfreak die de voorkeur geeft aan een hardware matige route ipv software matige router...en draait zelf met een Vigor 2200E router...

I don't drive fast, I only fly low!

• TRON
Als je ook nog een router met een ingebouwde firewall neemt, dan is er natuurlijk weeer een stukje veiligheid aan boord. (anti-scriptkiddie firewall)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
yonexfreak schreef op 09 september 2002 @ 19:14:
3. lagere energiekosten per jaar... (geen monitor aan etc..)
Een PC die je als router/server gebruikt heeft toch ook geen (permanente) monitor nodig?

• MrDirk
dat zegt ie ook duwde (:

• yonexfreak
  • Niet online
nee das waar maar een losstaande pc verbruikt meer energie per jaar dan een router...

owja nog ff pluspunt voor een echte router >>> geen geluid >:)
ik zou para worden als 1 pc contant aanstaat in mn kamer....van die router weet ik niet eens dat ie aanstaat ;)

• MrDirk
ow zow,.. jah boeie kep nu toch een p166 staan dus die zou ik dan ook gebruiken ,.. ik ga er nie nog meer geld aan uitgeven ook ;)

• TRON
OlafvdSpek schreef op 09 september 2002 @ 19:20:
[...]

Een PC die je als router/server gebruikt heeft toch ook geen (permanente) monitor nodig?
Klopt, maar het gebruikt toch meer dan alleen een router

[double post]
was al gezegd :X
[/double post]

[ Voor 0% gewijzigd door TRON op 09-09-2002 19:25 . Reden: al gezegd... ]

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

hardware firewall natuurlijk :/

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• MrDirk
Maar mensen ik ben nogsteeds niet overtuigd voor het bouwen van een router...

Altijd internet - oke maar mijn computer staat toch vaak al aan
Firewall - @guard werkt heel fijntjes
Minder stroom verbruik - okeee, maar de rekeing is voor me ouders (:

............ (:

• yonexfreak
  • Niet online
nou aangezien je niet bent overtuigd van het BOUWEN van een router dan heb ik de oplossing >>> KOOP een HARDWAREMATIGE router >> alleen maar voordelen (vind ik) :D

en zit nog genoeg lol in configgen van de router ;)

• MrDirk
weetje wa .. we zetten het raam open en gooien de p166 daar mooi door naar buiten ...

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ja, ik vraag me af hoe iemand een router gaat BOUWEN :s

• Olaf van der Spek
  • Niet online
yonexfreak schreef op 09 september 2002 @ 19:22:
nee das waar maar een losstaande pc verbruikt meer energie per jaar dan een router...

ik zou para worden als 1 pc contant aanstaat in mn kamer....van die router weet ik niet eens dat ie aanstaat ;)
Dat is waar. Maar met een PC heb je wel het voordeel dat je er ook servers op kunt draaien en dat je meestal betere router software hebt.

• MrDirk
easy .. oud computertje,.. netwerkkaartjes erin.. freesco/linux/nt ofwat dan ook + software.
zoveel mogelijk weer uit computertje halen, monitor eraf...

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ja oké, maar dat heb je nu ook al staan, toch?

• yonexfreak
  • Niet online
hehe ik heb hier ook nog een oude p1 120mhz met 2xx hd van 2gb per stuk liggen en 48mb ram..maja geen haar op mn bolletje die daar aan denkt om er een router van te maken....

laat hem maar lekker stof happen en maybe gebruik ik hem ooit nog weleens....
enige wat je erop kan zetten is max win98 met winroute ofzo maar ik merkte dat ik met mn hardware router mn internet ook sneller lijkt te gaan dan met mn amd1800 die voorheen mn werkpc was en die winroute had draaien etc...
maja smaken verschillen :)

Verwijderd

Kwee nie wat je wilt of waar het over gaat maar je wil er geen een maar je gebruikt er al een, wat bedoel je eigenlijk met router ?!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 19:03:
Jij hebt ook niet de goeie instelling. Toen ik mijn router/web/file-server ging bouwen en installeren had ik de grootste lol. Het heeft me 3 volle dagen gekost, maar met een goede vriend samen was het fantistisch! Biertje erbij, rustig manuals lezen ed. Was echt heel leuk! :)
lol jij ben gek :D

Verwijderd

Hij herinnert zich alleen het bier :+

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-08 12:25
Op zich lijkt me dat wel wat, om zelf een router te fabriceren :P , werkt deze ook nog een beetje JSS?? Heb je een hardwarematige of een softwarematige router??

Ga gelijk even zoeken voor info >:)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 19:48:
[...]

Hij herinnert zich alleen het bier :+
nou ehh, ik vind computers bouwen en goed configgen ook erg leuk om te doen hoor, zelf zonder bier :+

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
yonexfreak schreef op 09 september 2002 @ 19:38:
hehe ik heb hier ook nog een oude p1 120mhz met 2xx hd van 2gb per stuk liggen en 48mb ram..maja geen haar op mn bolletje die daar aan denkt om er een router van te maken....
Waarom niet, is toch perfect voor een router?
Ik heb nog 2x P60, 64 mb RAM, 2x 540 mb HDD. Staan nu ook stof te happen, maar heb ik vroeger erg veel multiplayer op gespeeld.

• yonexfreak
  • Niet online
kheb nu al een hardware router om mn eerder genoemde redenen :)

• PhrancK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:53
Dirk ik heb er geen reet verstand van
ik zou het niet weten
HF

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:28
yonexfreak schreef op 09 september 2002 @ 19:14:
* yonexfreak die de voorkeur geeft aan een hardware matige route ipv software matige router...en draait zelf met een Vigor 2200E router...
Waar ken je die kopen???

• hefaistos
  • Laatst online: 19-08 05:20

hefaistos

feestelijk gehandicapt

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

• Buffy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

Buffy

Fire bad, Tree pretty

yonexfreak schreef op 09 september 2002 @ 19:38:

laat hem maar lekker stof happen en maybe gebruik ik hem ooit nog weleens....
enige wat je erop kan zetten is max win98 met winroute ofzo maar ik merkte dat ik met mn hardware router mn internet ook sneller lijkt te gaan dan met mn amd1800 die voorheen mn werkpc was en die winroute had draaien etc...
maja smaken verschillen :)
Wel eens van linux gehoord :*)

That which doesn't kill us, makes us stranger - Trevor (AEon FLux)
When a finger points at the moon, the imbecile looks at the finger (Chinese Proverb)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

yonexfreak schreef op 09 september 2002 @ 19:22:

met freesco heb je enkel een floppy drive nodig, mijn 386 doet het zelfs prima zonder koelers (case cooler uit :P) dus ook geen geluid.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:55

Klippy

Still Game

erkens schreef op 10 september 2002 @ 14:45:
[...]

met freesco heb je enkel een floppy drive nodig, mijn 386 doet het zelfs prima zonder koelers (case cooler uit :P) dus ook geen geluid.
Wilde ik ook doen idd, maar toch maar gewone besteld gister.

Gewoon goedkope sitecom, meteen switch eraan en 10x zo klein, minder stroomverbruik etc.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

LiquidSilver schreef op 10 september 2002 @ 14:48:
[...]

Wilde ik ook doen idd, maar toch maar gewone besteld gister.

Gewoon goedkope sitecom, meteen switch eraan en 10x zo klein, minder stroomverbruik etc.
ach tis maar wat je wilt he ;)
maar ik kon niet zo'n hardware ding kopen aangezien ik (nu nog) coax heb liggen, maar dat wordt binnen 3 weken omgezet naar 100mbit (leuk kabels trekken :r)
Ik vind (persoonlijk) een linux routertje voor thuis gebruik het beste/leukste, leer je een hoop van, en dat maakt die oude 386 toch weer nuttig. Kwa stroomverbruik maakt het mij niet uit, ik betaal die rekening niet :X

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

doe gewoon wat die eene gast laatst deed die had een oude bak aan een plaatje DMF of zo vastgemaakt en in de elektro kast gestopt als server!!

Hulde voor de geezer!!! _/-\o_

Gewoon een mini monitor kopen, kost ook haast niks (2e hands!! ) , bovendien kan die aangesloten zijn en uitstaan :)

Is leuk, toch ;)

[VraagjeModeON]
Is een hardware matige firewall bestendig tegen spyware en dergelijke??
ik bedoel laat ie die door :?
[/VraagjeModeOFF]

nero355@netscape.net

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

nero355 schreef op 10 september 2002 @ 15:30:
[VraagjeModeON]
[/VraagjeModeOFF]
wat denk je? tis geen virus scanner ofzo, dus programma's als virusscanners en adaware oid blijven noodzakelijk!
nero355@netscape.net
wat bedoel je hiermee :?

• hefaistos
  • Laatst online: 19-08 05:20

hefaistos

feestelijk gehandicapt

Waar ik mee zit dus, is het volgende...

Als je veel bestanden overhevelt van 't internet naar je eigen HD, dan blijft je pc vaak wel 24u per dag aanstaan.. wrom zou je dan een router er tussen willen gooien? netwerkspul zit toch wel in het OS geintegreerd immers..

PS ik zit, nu ik een ander bureau heb, zwaar te twijfelen over hoe ik alles in ga richten, met het oog op een inet sharer cq fileserver. Nou ja, eerst maar m'n 18" TFT afwachten, en m'n 512Mb DIMM. Godzijdank zit ik in de ziektewet dus tijd zat om te "prullen" ;)

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

hefaistos schreef op 10 september 2002 @ 17:19:
Als je veel bestanden overhevelt van 't internet naar je eigen HD, dan blijft je pc vaak wel 24u per dag aanstaan.. wrom zou je dan een router er tussen willen gooien? netwerkspul zit toch wel in het OS geintegreerd immers..
kijk, soms wil je wat installeren (nieuwe drivers ofzo) of je wilt upgraden, dus moet je rebooten, en dan heeft het netwerk geen internet, moet je ze eens horen vloeken!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
nero355 schreef op 10 september 2002 @ 15:30:
doe gewoon wat die eene gast laatst deed die had een oude bak aan een plaatje DMF of zo vastgemaakt en in de elektro kast gestopt als server!!

Hulde voor de geezer!!! _/-\o_

Gewoon een mini monitor kopen, kost ook haast niks (2e hands!! ) , bovendien kan die aangesloten zijn en uitstaan :)

Is leuk, toch ;)

[VraagjeModeON]
[/VraagjeModeOFF]

nero355@netscape.net
Ja, maar dat doen software routers ook.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

OlafvdSpek schreef op 10 september 2002 @ 18:59:
[...]

Ja, maar dat doen software routers ook.
dat ligt er dus maar helemaal aan hoe je je software router configureert.
je kan met bepaalde software bepaalde ip's blocken, zodat je minder last hebt van spy/ad-ware.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Shunt
  • Laatst online: 11:52

Shunt

Boe

veel werk dam zeg ik pleur een kist neer ik gooi er win xp pro op en ik zet inet schare aan loopt als de tering
ik zet er nog een vuur muur op ook al 1 min werk nu ben ik ongeveer 50 min aan die kist kwijt nou wat een werk :D
bij jou raad ik win nt 4 aan en dan windows zelf laten delen echt mega simpel

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:49

WouterG

Dit is geen ondertitel

Je kunt hem ook aan mij verkopen ;)

Nee, als jij hem niet nodig denkt te hebben moet je het niet doen. Ik zou het doen voor de hobby.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Shunt schreef op 10 september 2002 @ 19:19:
veel werk dam zeg ik pleur een kist neer ik gooi er win xp pro op en ik zet inet schare aan loopt als de tering
ik zet er nog een vuur muur op ook al 1 min werk nu ben ik ongeveer 50 min aan die kist kwijt nou wat een werk :D
Windows NT bevat geen ICS.

• Shunt
  • Laatst online: 11:52

Shunt

Boe

win nt 4 sp4 met schare update zit bij de niewste nt cds :D de originele jah ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• MrDirk
Nog een reden om geen router te nemen!
Ik MSN nogal eens vaak en als ik een bestand wil versturen via MSN kandat niet als je achter een server hangt.. als ik nou allebij mijn computers achter een server ga hangen .. kan ik dus met geen van beide computers meer bestanden via msn versturen !

• yonexfreak
  • Niet online
MrDirk schreef op 11 september 2002 @ 14:11:
Ik MSN nogal eens vaak en als ik een bestand wil versturen via MSN kandat niet als je achter een server hangt.. als ik nou allebij mijn computers achter een server ga hangen .. kan ik dus met geen van beide computers meer bestanden via msn versturen !
nou daar heb ik anders echt totaal geen last van en zit toch echt achter een vigor 2200e router 8)7

• Olaf van der Spek
  • Niet online
yonexfreak schreef op 11 september 2002 @ 14:34:
[...]

nou daar heb ik anders echt totaal geen last van en zit toch echt achter een vigor 2200e router 8)7
Werkt het op alle PCs achter die router of maar op een?

• yonexfreak
  • Niet online
nou ik heb zelf mn eigen pc (athlon1800) en daar werkt ie top op en ook op mn testpc heb ik weleens bestanden verzonden en ontvangen van iemand anders (AMD600) zonder probs...alleen naar mn weten heb ik nooit op 2 pc's tegelijk een bestand verzonden of ontvangen..dus of dat werkt weet ik niet....

maar schijnt idd nog weleens te verschillen per gebruiker..bij de 1 werkt het goed (mij dus) en bij iemand anders bv weer niet...
je moet geluk hebben ofzo ;) :) (of lief zijn :P)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Shunt schreef op 10 september 2002 @ 19:19:
ik durf te wedden dat een freesco setup (of menig ander kleine linux share distro) sneller is dan windows :D

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

MrDirk schreef op 11 september 2002 @ 14:11:
moooi koop dat ding en steek hem in de brand dan ...............
dan kun je er een sigaret mee aanmaken dan doet ie wat nuttigs

Iperf

Pagina: 1