Toon posts:

[XP] Internet via andere @home user?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb winXP en kabelinternet via @home en in de map verbindingen onder configuratiescherm staan 2 dingen:

Lan verbindinding
Internet Verbinding

Het rare is: de internet verbinding staat niet aan maar kan ook niet verwijderd worden. Helemaal raar was het toen ik vandaag dit zag:

Lan verbinding
Lan2 verbinding C067440-A

Dus mijn internet verbinding liep eerst altijd via de bovengenoemde user? is het een hacker of zo of heeft het simpelgezegd iets met MSN messenger file sending te maken. Qua netwerking ben ik een newbie dus reacties s.v.p.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:56

Yucko

One clown to rule them all !

Dat heb ik ook. Ikzelf heb 1 netwerkkaart en die hangt aan een Internet-router/4 poorts switch combo.

En nu zie ik dus onder verbindingen ook hetvolgende:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jajoah/network_connections_k.JPG

Waarbij ie netjes aangeeft dat de bovenste (Internet Connection) 3.2Mbit is, en de onderste (Local Area Connection) een 100Mbit verbinding is.

Dus 1 kabel, 2 verbindingen en 2 snelheden.

Kan WinXP dan de snelheid van mijn @home verbinding detecteren (welke ik dacht dat het nog altijd 4Mbit was) terwijl er nog een router tussen de WinXP machine en @home hangt ?

Strange shit hiero :{

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:56
Komt door de Universal PnP sjit in XP.. is een patch voor..
Heb hetzelfde probleem gehad... een of andere knurft heeft dus zijn interne netwerk geshared met ICS over het @Home netwerk... goh.. raar dat het niet werkt... (als je pingt naar het C-nummer zie je dat ie in je subnet zit)

[edit]
SSDP service stoppen helpt meestal wel....

En deze patch lost het probleem volgens mij ook op... Ik had er iig last van totdat ik deze patch draaide en handmatig de SSDP service stopte.. Maar dat is ook al weer iets van 3/4 jaar geleden..

Ik had dit dus:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jsdejong/connection.jpg
Mijn topic hierover: Rare verbinding in mijn Network Connections
Heb dus gelogen.. was 3 maanden geleden :D

Pvouput live

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

ICS op de manier dat 't NIET moet... :D

Maar idd, de UPNP functionaliteit laat Windhoos de echte snelheid van de netwerken detecteren door de router te querien.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Thanxz voor de reacties, patch geinstalled en het werkt. Trouwens pingen naar een C-nummer werkt toch niet? dan heb je d8 ik wel je IP nodig. Maar owke het probleem is opgelost er daar gaat het om.