Rare verbinding in mijn Network Connections

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:56
Moest een zooi data van mijn laptop naar mijn desktop kopieeren toen ik dit in een keer tegen kwam...

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jsdejong/connection.jpg

Die Internet Gateway snap ik dus even helemaal niet... het is niet mijn CP nummer en al mijn data gaat gewoon direct naar de @HOME gateway, en zover ik weet komt er ook niets van hem/haar af... Iemand een idee wat dit ding hiero doet en hoe het er in godsnaam is kunnen komen te staan... Dat "Verbinding on" vind ik al helemaal wazig, half engels half nederlands...

Ik draai een firewall (Norton Personal Firewall), maar die moet ik af en toe uitzetten omdat ie dan soms niet kan connecten naar sommige FTP's

Iemand een idee??

heb al gezocht, maar niets gevonden..

Pvouput live

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it's back....

Info zoals :

Zit die laptop via je pc op het net?
Dan is je pc namelijk de Gateway voor je laptop.

Is dit de uberhaupt op je pc op laptop?

Ik neem aan dat je met desktop je vaste pc bedoelt?

Wat zijn de instellingen van die Gateway?
ipnummer etc.

Zou handig zijn om te weten...

Senri no michi mo ippo kara

Verwijderd

Als dit noob is vergeef het me, het is laat :) Maar CP= Compaq Pressario? Met start->cmd->netstat kun je zien wat voor verbindingen er open staan, locaal, dan wel extern.

• Krypt
Dit scherm kom dus van mijn desktop (idd mijn vaste pc).. de laptop die aan mijn Local Area Connection 2 hangt draait onder Dos omdat daar Win2k in de puin ligt..

Mijn Local Area Connection 1 is mijn @Home connectie die geshared is voor Local Area Connection 2... (Connection 1 krijgt zun IP's zooi via DHCP, Connection 2 draait onder 192.168.0.1)

Die Gateway is dus het probleem, want ik ken die hele pc nog niet eens.... Het is iig niet de mijne...

Het klote is ook nog eens dat ik dat ding nog niet eens kan verwijderen... Eigenschappen van dat ding kan ik ook niet opvragen, want dat scherm crashed gewoon..

Booten heeft ook geen zin, dat ding blijft er gewoon staan..

Ik snap ut niet meer :?

[edit]
Nou, schiet mij maar lek!!!
VMWare Virtual Machine gedeinstalleerd en dat kreng is direct weg :? :?
Toen ik dat ding voor de eerste keer zag stond er bij status dat dat ding al 12 uur draaide :?

Ik ga maar us slapen, want het begint me een beetje te draaien...

[edit2]
Nu wordt ik helemaal gek!!!
Moest rebooten en nu staat ie er weer... AAARRRHH |:(

Pvouput live

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

Ik weet niet zeker of dit mogelijk is.. maar.. is de naam van je workgroup misschien hetzelfde als van de workgroup waar de gateway bij @home in hangt? Misschien denken ze dan dat ze in hetzelfde netwerk zitten en zie jij em tussen je netwerkicoontjes.. Ik weet niet of dat wel mogelijk is hoor, maarja wie weet.

Wat is het IP-adres van de gateway? Eentje uit de interne serie IP-adressen?

Zit er misschien een gateway iets in XP ingebouwd? Net als de firewall onder XP? (Die overigens best slecht is als je de tests mag geloven)

• Tuumke
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06 08:57

Tuumke

Shingaling?

uuuhh wat lame
ik heb thuis sjello,
had af en toe ook dat ik de pc's van andere mensus zag in netwerkomgeving..
maar das hield vanzelluf weer op

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

• Krypt
Hij is weer weg.. gelukkig.. en ik hoop dat het ook zo blijft..

IP adres van dat ding kon ik niet opvragen, kon hem niet verwijderen of niets...

Kan ook zijn dat meneer/mevrouw van dat pctje iets verkeerds heeft gedaan, want toen ik in zijn shares rond aan het kijken kreeg ik in een keer een dialog waar ik een wachtwoord in moest typen...

Sinds dien kon ik niet meer op zijn shares, en was het icoontje ook weer weg...

Echt vaag allemaal...

Pvouput live

• Krypt
Hoppa... en hij is weer terug...

Weet iemand hoe dit kan???

Pvouput live

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:10
Op vrijdag 24 mei 2002 02:52 schreef Krypt het volgende:
Moest een zooi data van mijn laptop naar mijn desktop kopieeren toen ik dit in een keer tegen kwam...

[afbeelding]

Die Internet Gateway snap ik dus even helemaal niet... het is niet mijn CP nummer en al mijn data gaat gewoon direct naar de @HOME gateway, en zover ik weet komt er ook niets van hem/haar af... Iemand een idee wat dit ding hiero doet en hoe het er in godsnaam is kunnen komen te staan... Dat "Verbinding on" vind ik al helemaal wazig, half engels half nederlands...

Ik draai een firewall (Norton Personal Firewall), maar die moet ik af en toe uitzetten omdat ie dan soms niet kan connecten naar sommige FTP's

Iemand een idee??

heb al gezocht, maar niets gevonden..
VMWARE geinstalleerd ;-)

• Sihaya
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sihaya

Pasfoto:

Dit is volgens mij een gateway die automatisch is gevonden door XP d.m.v. het upnp protocol. Er zal dus wel een of andere verkeerd geconfigureerde pc het @home netwerk zitten spammen met discover paketten.

Probeer die upnp service eens uit te schakelen.

Wel leuk trouwens. Probeer eens of je er data doorheen kunt sturen, zo zou je je echte ip kunnen verbergen.

signature has expired

• Krypt
Ik heb even lopen zoeken, en het is idd een automagisch gevonden gateway.. waarschijnlijk gevonden omdat ik af en toe mijn firewall uit moet zetten omdat anders FTP niet goed werkt (heb geen zin om alle settings te gaan controleren in die trage Norton Personal Firewall)

Nadat ik heb geprobeerd om een film van zun harddisk te leechen (na 1 uur heb ik um maar afgebroken) was het in een keer opgelost, en niet meer terug gekomen..

Wel grappig... toch maar eens in gaan verdiepen hoe dat precies allemaal werkt..

toch thnx voor de uitleg..

[edit]
Niet echt geprobeerd om er data door heen te zenden, als ik um nog een keertje zie dan ga ik een wat vogelen met de route tabellen..

Pvouput live

Pagina: 1