[XP] installatie: vast door linux-partities?

Pagina: 1
Acties:

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ja, met opzet in NOS gepost B)

Ik probeer een officiele, goed werkende, en in het verleden op dezelfde hardware gebruikte Windows XP CD- installatie te doen.
Maar de CD boot, checkt de hardware, en vervolgens gaat het scherm op zwart, en de harddisk lampjes blijven aan, zonder hoorbare activiteit. Geen crash, maar ook geen activiteit.
Na een hoop search- en testwerk heb ik gevonden dat het niet ligt aan BIOS-settings/versies of hardware problemen of fdisk-issues. Sterker nog, een windows 2000 CD installeert probleemloos.

Mijn harddisk: 3* primaire partitie (1*FAT32, 2*NTFS), en een extended partitie met daarin een aantal ext2/swap/reiserfs partities.
(lang leve ghost): zodra ik de linux partities weggooi, installeert de XP cd weer normaal.
Inmiddels heb ik via een omweg (vanuit een andere windows installatie de install uitvoeren; dat gaat wel goed :?) XP er op staan.

Maar mijn vraag is dus: hoe kan dit, heeft iemand dit al eens eerder meegemaakt, en wat kun je eraan doen. Want irritant is het :)

[ Voor 0% gewijzigd door AlterEgo op 08-09-2002 21:02 . Reden: stukje bold gemaakt ]

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-05 14:03
Dit heb ik ook gehad, probleem was mn videokaart (4200), oplossing was gewoon een oude s3 erin (oid) en dan werkte alles prima

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
sorry voor de troll, maar ik kan het gewoon echt niet laten, doneer desnoods gewoon voor professionele hulp, het moet er gewoon uit...
wat kun je eraan doen[...]?
Geen XP installeren, hier begon je ellende immers mee ;)

Ik krijg sowieso toenemend het idee dat windows anti-GPL code bevat die het extra moeilijk maken om naast windows nog een ander os te draaien.

"Zolang hier nog maar een stukje linux opstaat ga ik niet installeren, download nu de gpl-cleanup patch om je systeem op te schonen."

sorry.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Kan ook een bug in de detectie zijn...

* Aetje is niet onder de indruk van install-time harddisk utilities van XP install. Ik noem ook de (on)mogelijkheid tot het maken van een grote (+40GB) FAT32 partitie

Forget your fears...
...and want to know more...

• AlterEgo
  • Niet online
Sebas schreef op 08 september 2002 @ 21:38:
sorry voor de troll
Geen XP installeren
Ghehe, dat zat eraan te komen.

Ben wat verder aan het prutsen geweest met fdisk :)

En dit is boeiend:
fdisk /dev/hda
Command (m for help): o
Building a new DOS disklabel. Changes will remain in memory only,
until you decide to write them. After that, of course, the previous
content won't be recoverable.

The number of cylinders for this disk is set to 3736.
There is nothing wrong with that, but this is larger than 1024,
and could in certain setups cause problems with:
1) software that runs at boot time (e.g., old versions of LILO)
2) booting and partitioning software from other OSs
(e.g., DOS FDISK, OS/2 FDISK)
Warning: invalid flag 0x0000 of partition table 4 will be corrected by w(rite)
Wat doet fdisk -o precies?
Building a new DOS disklabel: wat zijn daarvan de gevolgen,
en zou het kunnen helpen om de installatie normaal te laten verlopen als ik die error ophef.
* AlterEgo vindt het fdisk o een eng commando.. en durf niet op w(rite) te duwen.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Dit veegt je partitietabel schoon en schrijft een nieuwe zo te zien. Is dus in feite het compleet herpartitioneren van je HD. Partities erna formatteren (en evt backup maken van wat behouden moet worden).

Forget your fears...
...and want to know more...

• AlterEgo
  • Niet online
Om compleet te zijn:

ik heb een WinXP SP1 slipstream ceedeetje gemaakt,
en het probleem is verdwenen.
De harddisk detectie is nu probleemloos; blijkbaar zat er toch een bugje in de detectie van partities in de default versie.

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-05 07:27
zal niet het enige bugje op de xp cd zijn })

Verwijderd

is dat hele xp geen bugJE dan??

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:34
riotrick schreef op 24 september 2002 @ 13:39:
riotrick, misschien moet je even wat aandacht besteden aan [rml]Nelske's reactie[/rml] op een van je vorige berichten.
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 14:25:
En datzelfde geldt voor dit bericht dus lees ook jij die waarschuwing maar ff door (ook al issie niet aan jou gericht), welkom op GoT/NOS trouwens :)

Windows XP is voor sommige doeleinden (i.e. je ouders :) ) best handig, maar inderdaad, op sommige vervelende typische MS punten na, zoals het vernaggelen van alles wat niet op een MS OS lijkt (MBR overschrijven zonder vragen, dat soort dingen). Die mag je hier in NOS best (beargumenteerd!!) afzeiken wat mij betreft maar dus niet op deze manier, die ook wel 'trollen' (=expres proberen flame-wars uit te lokken) wordt genoemd.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

LOL :D Antwoord : jaaaaaaaaaa!!

[quote]

fdisk /dev/hda
Command (m for help): o
Building a new DOS disklabel. Changes will remain in memory only,
until you decide to write them. After that, of course, the previous
content won't be recoverable.

The number of cylinders for this disk is set to 3736.
1) software that runs at boot time (e.g., old versions of LILO)
2) booting and partitioning software from other OSs
(e.g., DOS FDISK, OS/2 FDISK)

Ik had hier ook last van bij RedHat 7.1 :( daarna 7.2 erop en die negeert het gewoon maar geeft ook die melding (WTF :? )

Heeft elke Linux hier last van ??

* nero355 kan volgend halfjaar op school XP server GRATIS krijgen!! Slim :? (behalve het gratis gedeelte is het ook slim om deze als server te gebruiken :? ) Ben verder Linux noob vandaar :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• nero355

nero355

Ik heb ook nu pas!! die reacties van Nelske ofzo.......gelezen ik heb toch niet ook zoiets gedaan in reactie ofwel :? excuses hiervoor dan :)

* nero355 draait gewoon ook WinME en andere MS OS'jes :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:34
nero355: hint als je het nog niet wist, je kunt je posts editen met het edit knopje dat naast al je posts staat: Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif

Het gaat er dus niet om dat je niet mag zeiken over Windows of Microsoft, maar niet zonder argumenten en met flame-uitlokkende uitspraken die totaal niet onderbouwd worden - en daar ging het hier een beetje om. Lokt jouw post een flame uit? Mwah, nee. Heeft jouw post toegevoegde waarde: ja, want je stelt een vraag en merkt nog wat andere dingen op. Hebben de twee posts daarboven dat: nee. Daar gaat het dus om.
Om je vraag trouwens te beantwoorden: dit heb je bij grote harde schijven, maar waarom heb je er 'last' van dan? Gewoon negeren die melding. Staat al in de melding zelf :)

• nero355

nero355

Het gaat er dus niet om dat je niet mag zeiken over Windows of Microsoft, maar niet zonder argumenten en met flame-uitlokkende uitspraken die totaal niet onderbouwd worden - en daar ging het hier een beetje om. Lokt jouw post een flame uit? Mwah, nee. Heeft jouw post toegevoegde waarde: ja, want je stelt een vraag en merkt nog wat andere dingen op. Hebben de twee posts daarboven dat: nee. Daar gaat het dus om.

Om je vraag trouwens te beantwoorden: dit heb je bij grote harde schijven, maar waarom heb je er 'last' van dan? Gewoon negeren die melding. Staat al in de melding zelf :)
Weten we dat ook weer :) en ehh.......waarom werkt mijn Linux Redhat 7.2 dan zo sloom op een AMD 500 K6 en er zijn mensen die beweren dat Linux blaast op een P1 bakkie :? :)

Die 500 is nu een 2000+ en het gaat niet veel sneller :(
daarom heb ik hem maar ook weggehaald zonde van me 20GB schijf :)

Zo was ie ingesteld trouwens :
SWAP = 256 MB
Rest partitie 5 GB

Idee :?

Verwijderd

riotrick schreef op 24 september 2002 @ 13:39:

Of je mijn reactie in het andere topic nu gelezen hebt of niet, bij deze krijg je een officiele waarschuwing van me. Dergelijk getroll wil ik best een keer door de vingers zien, maar als ik dat op 1 dag 2 maal constateer bij dezelfde persoon, dan wordt het een ander verhaal.

Als je dergelijke uitspraken doet, kom dat tenminste met een onderbouwing, maar ga niet doodleuk trolls zitten plaatsen en zodoende potentiele flamewars uitlokken.
Laat bovenstaande voor jou ook duidelijk zijn. De volgende keer is het voor jou ook een officiele waarschuwing
Pagina: 1