Toon posts:

AMD hulp nodig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Hoi,

ik heb ff hulp nodig. Ik heb pas een systeem in elkaar gezet, te weten een AMD systeem 1,2 GHZ met een goede koeler.

Maar als ik het een en ander wil instaleren dan valt ie wel eens uit of gaat ie vanuit zichzelf restarten. :'(

Als ik in de BIOS ga kijken zie ik dat het toerental van de FAN in het rood is aangegeven met een RPM van 3125 tot 3165.

ik weet niet wat ik fout doe en of ik een andere meer krachtige koeler nodig heb.

kan iemand mij adviseren?

alvast bedankt, _/-\o_

johan

Verwijderd

Wat zijn de temps?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Aantal rpm zegt niet zo heel erg veel, temperatuur van de cpu wel. Hoe heet wordt de cpu dus? En spontane reboots kunnen ook best een te zwakke voeding zijn. Watvoor voeding zit erin? En watvoor hardware zit er nog meer in het systeem?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Duron of Athlon eigenlijk ?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

kan ook heel goed het geheugen zijn die brak is... ! kun je ook spontane reboots doorkrijgen ik spreek uit eigen ervaring !

Verwijderd

als je windows xp hebt kan het daar ook aan liggen. als windows bijna crasht start hij hem dan opnieuw op om te voorkomen dat hij niet crasht. een soort beveiliging. misschien iets fout in de software of instabiel?

Verwijderd

--knip--
per ongeluk 2 keer op versturen geklikt

Verwijderd

Ik denk dat het aan je cooler ligt. Heb hetzelfde probleem gehad, ik had ook steeds spontane reboots bij het opstarten en in windows. Je moet gewoon even kijken of je cooler wel goed zit en of hij de core van je cpu goed raakt.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een AMD Duron 1.2 GHZ en het geheugen is een 128mb ddr pc2100.. die zou er toch wel op moeten passen? want als ik gewoon in dos werk heeft ie dit probleem niet.

Verwijderd

Meestal kan je in de bios zien hoe warm je processor word....

Plaats hier dan ff hoe warm die is

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

duron & ddr is fout !!!!!!!!!!!! :)
niet doen dus.......!! :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
de proc is op dit moment 57 graden celcius.. is dat slecht?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 22:09:
de proc is op dit moment 57 graden celcius.. is dat slecht?
En dat is op idle? Ja, dat is niet erg goed zeg maar :+. Nou kunnen AMD CPU's best wel wat hebben, maar dit lijkt toch wel erg erop dat je CPU toch te warm wordt.
Wordt de heatsink warm/heet?
Heb je koelpasta op je core gesmeert, of zit d'r al "kaugom" op de heatsink?
Wat voor een koeler heb je d'r op zitten?

En voor het geval dat het niet je CPU is; wat zijn de voltages die je voeding geeft, dit kan je ook aflezen in de BIOS

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

nero355 schreef op 09 september 2002 @ 22:09:
Waarom dan wel |:( Draait anders toch wel goed hoor, duron 1Ghz en 256mb DDR :)

Verwijderd

Topicstarter
vcore voltage 1.77v
+3.3v Voltage 3.23v
+5V voltage 4.91v

wil je er nog meer weten??? of zoek ik ze verkeerd.. ik zie ook dat het moederbord 34 graden is.

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
kan het niet zijn dat de cooler een te laag toerental heeft, dat die daarom reboot?

Verwijderd

Topicstarter
nee ik denk het niet. maar zal dat nog ff nakijken.. wat betreft de temp las ik dit op de amd site :

The operating temperature of a system or processor is highly dependent on the characteristics of the system as a whole and the combination of components that make up the system. Consequently, the "normal" operating temperature will vary from system to system, depending on each system's make-up. Some of the variables that affect the operating temperature of a system are: case size, air flow characteristics, installed components, processor speed, processor heatsink/fan solution, thermal interface material, power supply, voltage settings, workload, and ambient air temperature.

Although "normal" operating temperatures are not specified for AMD processors, there are maximum operating temperature ratings that must not be exceeded. The maximum operating temperature of a processor may be determined by the processor's Ordering Part Number (OPN). Refer to the processor's data sheet for additional information (data sheets may be downloaded from the Technical Documents page). Typically, the maximum operating temperatures for Socket A AMD Athlon™ and AMD Duron™ desktop processors are 90 degrees Celsius for processors operating up to 1GHz, and 95 degrees Celsius for processors operating above 1GHz.

wat dat betreft zit ik met mijn 63 graden er behoorlijk onder... dus daar kan het dus niet aan liggen denk ik.. toch?

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 12:51
Aikeleer schreef op 09 september 2002 @ 22:13:
[...]
En dat is op idle? Ja, dat is niet erg goed zeg maar :+. Nou kunnen AMD CPU's best wel wat hebben, maar dit lijkt toch wel erg erop dat je CPU toch te warm wordt.
Wordt de heatsink warm/heet?
Heb je koelpasta op je core gesmeert, of zit d'r al "kaugom" op de heatsink?
Wat voor een koeler heb je d'r op zitten?

En voor het geval dat het niet je CPU is; wat zijn de voltages die je voeding geeft, dit kan je ook aflezen in de BIOS
Dit is echt onzin, AMD's kunnen tot over de 70 graden hebben.

Voor een normaal systeem is zo rond de 55 graden gewoon normaal.

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 21:52

maontje

better off Playing

Heb je al eens naar het voltage gekeken..???
ahd dat bij mijn duron ook. Heb toen het voltage met 0.250 volt verhoogt en toen geen probs meer.. Was btw een duron 700@915 Mhz

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Verwijderd

Logisch al je duron overclockt dat er dan een hoger voltage op moet

ik vind 63 graden idle heeeel warm, zou toch maar ff kijken of je koeler er goed op zit, en of er in de bios staat ingesteld dat ie moet uitvalen boven een x aantal graden.

Verwijderd

Topicstarter
jongens jongens,

als jullie nou lezen wat AMD zelf schrijft kan het dus niet aan mijn proc liggen of aan de koeler.. want ik draai op 1.2 GHZ en die moeten wel 95 graden celcius aankunnen..

en wat betreft het DDR geheugen.. waarom zou dat niet kunnen.??? :?

is er nog iemand hier die echt verstand van zaken heeft?? |:(

greetz, 8)
J.

Verwijderd

OMFG! is dit n00b topic ofso, help die kerel toch eens.. reset je bios eens en doe alle timings standaard.. werkt dat niet alleen de videokaart in slot, rest allemaal eruit, en als je kan ander geheugen proberen

Verwijderd

Topicstarter
kijk daar heb ik wat aan... iemand die verstand van zaken heeft.

ik zal aanraden wat je me zegt en anders ga ik een betere koeler halen die meer toeren draait en harder koelt.

wel heb ik de temp omlaag weten te halen naar +-55 graden en niet meer boven de 60 zoals eerst.

alvast bedankt voor je goede raad.

greetz,

j. 8)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 23:01:
desktop processors are 90 degrees Celsius for processors operating up to 1GHz, and 95 degrees Celsius for processors operating above 1GHz.

wat dat betreft zit ik met mijn 63 graden er behoorlijk onder... dus daar kan het dus niet aan liggen denk ik.. toch?
Als je cpu al 63 graden wordt, terwijl die niks aan het doen, is er iets niet goed :D
Als je cpu namelijk wel wat doet, kan deze zo'n 25 tot 30 graden warmer worden. Dus 88 tot 93 graden. Volgens mij is temperatuur die AMD vermeldt in het stukje dat jij aanhaalt, de maximale temperatuur die een Athlon aankan. Als een Athlon dus boven deze temp. komt, kun je die wel weggooien.
Daarom hebben alle replies met die hoge temp te maken lijkt mij....
btw. mijn 1,2GHz Athlon Thunderbird wordt idle 30 graden en full load 53 graden.

Verwijderd

zoals ik al eerder zei.... probeer ander geheugen een A merk!

• Hermanvh
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Dit ligt dus echt aan je koeling! Met mijn Thunderbird 1200 (@200 FSB) wordt ie stressed maar iets van 50 graden! Dus als ik jou was zou ik een andere cooler erop zetten of even koelpasta gebruiken :+

P.S. Die temperaturen zijn de maximale temperaturen waaronder een Athlon/Duron kan werken zonder dat je m beschadigd. Dat ie onstabiel is bij een lagere temperatuur is heel normaal!

webOS all the way!

• dasiro
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07 21:44
die rpm staat in het rood als die onder de 4000 /minuut zit geloof ik. dus over het kleurtje moet ge u al geen zorgen maken. wilde echt dat da wit (of de standaardkleur) is dan zulde dus ne cooler moeten kopen.

i.v.m. dat ddr-geheugen: is een beetje nutteloos voor de moment vermits den duron maar een fsb van 100 Mhz heeft en geen ddr ondersteund dacht ik.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Nou als laatste kan ik jullie berichten dat mijn CPU overleden is. Niet zozeer door de temp danwel door mijn eigen domme fout. Had niet alleen op de core pasta gedaan, maar overal op de CPU!!!

Zeer dom dom dom!!! 8)7 Gelijk een andere besteld.

Zal nu wel alleen pasta op de core doen... misschien is het prob dan opgelost.

dank voor jullie reacties. _/-\o_

johan

• Hermanvh
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 10:36:
Hoi,

Nou als laatste kan ik jullie berichten dat mijn CPU overleden is. Niet zozeer door de temp danwel door mijn eigen domme fout. Had niet alleen op de core pasta gedaan, maar overal op de CPU!!!

Zeer dom dom dom!!! 8)7 Gelijk een andere besteld.

Zal nu wel alleen pasta op de core doen... misschien is het prob dan opgelost.

dank voor jullie reacties. _/-\o_

johan
Sorry hoor, maar hoe dom kan je zijn |:(

webOS all the way!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
ok, die temps, waren die in bios of met full load.
download MBM5 een (motherboard manager) en kijk eens hou warm je proc wordt als je PC volledig is belast (na 15 min ofzo)

edit: als je nieuwe proc er is..
en vind je het gek, een AMD zonder koelpasta is zelfmoord.

ps. Welkom op GOT, lees de FAQ eens, daar staat oa dat je beter niet Hoi, hallo enzo hoeft neer te zetten, en ook geen houdoe, groetjes

TheS4ndm4n#1919

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

.....en dan zeggen dat er weinig mensen zijn met verstand van zaken?
Als je de reacties had gelezen was je erachter gekomen dat minimaal één persoon het al had over koelpasta. Waarom smeer je dat er gewoon op en lees je niet eerst even iets door??? Dan nog wat, AMD kan zoveel zeggen met de temperaturen. Over het algemeen genomen is een temp. van 40 tot 50 graden standaard, en alles boven de 60/65 niet helemaal gezond meer. Systemen crashen gewoonweg veel vaker met hogere temperaturen.
In het vervolg ook iets meer de search doornemen graag.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal een ander geheugen proberen maar heb al een andere CPU moeten bestellen omdat ik OVERAL koelpasta op had gesmeerd.

Niet alleen op de core maar op het gehele vlak van de CPU... }:O

Wat een dommerik ben ik he? Maargoed.. Het is ook de eerste keer dat ik zoiets in elkaar zet.

Waarschijnlijk heeft ie daarom sluiting gemaakt en doet ie niets meer...

Gaf wel geluid dat ie alles opstartte maar daarna geen beeld meer.. niets meer!!!!

Vergelijkend met een andere pc als we er de CPU uithalen en opstarten... Tja dan een andere CPU en hopen dat mijn plank niet naar zijn donder is...

Ik hou jullie op de hoogte. 8)

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
onkruid71 schreef op 09 september 2002 @ 22:37:
kan het niet zijn dat de cooler een te laag toerental heeft, dat die daarom reboot?
dat is het toerental van zo'n standaard CPU koelertje die je met je CPU meekrijgt.

ik neem aan dat je je kast dicht hebt zitten... bij mij word de CPU er ook veel te warm van... staat in me specs wel beschreven... probeer es met kast open te kijken hoe warm die word... eerst ff laten afkoelen voor je dat doet...

[ Voor 0% gewijzigd door Fludizz op 16-09-2002 18:57 . Reden: typfout ]

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:25
63 graden is wel heel warm, ik haal de helft idle met een coolermaster cooletje van 10 gulden toen die tijd, AMD Duron 900. Misschien draait je fan @ te weinig RPM.

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
nero355 schreef op 09 september 2002 @ 22:09:
Ff hier op doorgaand. Duron en DDR is niet gelijk fout. Het hangt af van je mobo en hoe goed je geheugen is en of je PC1600 of PC2100 hebt en of je je Duron geOC'ed hebt of niet.

Mijn ervaringen: Eerst een Duron 1000@1200 (133FSB) met DDR (PC2100) gehad. Liep gewoon goed en zeker omdat ik de FSB naar 133 had gedaan. Want dit sluit namelijk beter aan op het 266Mhz van de DDR.

Heb je echter PC1600 (200Mhz) DDR dan is dit een uitstekende combinatie met een Duron.

De combinatie van een Duron of TB met een FSB van 100Mhz in combinatie met PC2100 DDR op een ECS K7S5A loopt om de haveklap vast. Bij mij: Duron 1200 + 512 MB Infineon PC2100 DDR = vastlopers.

Dus wat voor bord heb je? :/
Wat voor DDR heb je?
Is de voeding zwaar genoeg?
heb je geOC'ed? ;)

Zet je BIOS om te beginnen op standaard settings. Kijk je hardware goed na? En idd eerder genoemd. Zit je koeler goed op je CPU (kijk uit bij eventueel herplaatsen dat je je Core niet crushed) Heb je er koelpasta tussen zitten, niet te dik

edit:

Als je heel de CPU onder hebt gesmeerd is dat niet erg. Poets hem gewoon schoon met wasbenzine of leg hem in een badje van... Als tie weer schoon is alleen een beetje op de CORE en dan doet tie het weer hoor. En idd een beetje dom, maar voor iemand die het nog nooit eerder heeft gedaan vergeeflijk.

[ Voor 0% gewijzigd door Stinger666 op 16-09-2002 19:22 . Reden: Herlezen ]

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zal een ander geheugen proberen maar heb al een andere CPU moeten bestellen omdat ik OVERAL koelpasta op had gesmeerd.
Niet alleen op de core maar op het gehele vlak van de CPU...
Wat een dommerik ben ik he? Maargoed.. Het is ook de eerste keer dat ik zoiets in elkaar zet.
Waarschijnlijk heeft ie daarom sluiting gemaakt en doet ie niets meer...
Gaf wel geluid dat ie alles opstartte maar daarna geen beeld meer.. niets meer!!!!
Vergelijkend met een andere pc als we er de CPU uithalen en opstarten... Tja dan een andere CPU en hopen dat mijn plank niet naar zijn donder is...
Ik hou jullie op de hoogte.
Volgens mij heb ik destijds godsgruwelijk veel geluk gehad :+
Ik had het ook over de hele proc gesmeerd. Het apparaat viel dan ook telkens uit als het erg warm weer werd.

Maar goed, even twee punten:
1. Het staat nergens in de handleiding van je cpu/moederbord hoeveel smurrie en waar je het moet smeren (tenminste, niet bij mij destijds)
2. Als je even logisch nadenkt, doe je het wel goed...

Maarre, je hebt toch wel een beetje airflow in je kast he?

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik een nieuw moederbord gekregen en heb alles goed nagelopen om te kijken of ik nergens een fout maak.

ik zal de hint opvolgen om de oude CPU in wasbenzine te leggen of ermee schoon te maken.

verder heb ik nu het systeem draaien en als ik kijk naar de CPU dan houdt de temp op bij : 47 graden celcius.

Naar mijn weten is dit allerminst redelijk lijkt mij.

Verder heb ik deze keer alleen pasta op de core gedaan zoals het hoort. :P

kan iemand mij vertellen of de temp van de cpu nu wel goed is..

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 19:52

Stefano

Ondertitel Not Found

Jij bent goed bezig :+

47 graden is ok

• BounceMeister
  • Niet online
Ik heb sinds ik een koeler met een 80mm fan heb ook een probleem in de bios. Het aantal rpm van de koeler waarbij hij een waarschuwing geeft kan ik niet laag genoeg instellen. Een 80mm fan draait veel lager dan een 60mm natuurlijk. Ik moet dat soort waarschuwingen dus uitzetten en dan werkt 't prima.

Probeer eens het gratis programma memtest-x86. Dat installeer je op een flop, welke daarna voor windows niet leesbaar meer is. Je reboot en je ziet een testprogramma verschijnen dat je geheugen gaat testen. Als de hele test na een dik uur voorbij is, mogen er geen fouten zijn opgetreden. Als dat wel zo is, ccheck dan even de geheugen instellingen en of alles goed in het mobo is gemonteerd. Run de test nogmaals en noteer de evt. opgetreden fouten/adressen. Dan heb je iets om te laten zien als je er evt. mee terug moet.

Als het geheugen goed is maar het probleem nog steeds aanwezig, dan zou ik in jouw geval alle overbodige zooi eruit halen, zoals diverse PCI kaarten etc. In de bios alle timings zeer relax zetten en overal waitstates invullen. Dan met een open kast opstarten (evt. met tafelventilator die erin blaast) en kijken wat er gebeurt. Ook Windows kan spontane reboots veroorzaken.
Als dat werkt langzaam aanvullen totdat je het probleem vind. Ook het verplaatsen van PCI kaarten wil wel eens wat problemen oplossen.

Een AMD processor zal ook bij 70 graden nog wel werken, maar je wilt meestal een lagere temperatuur om een langere levensduur van de cpu te behalen. Daarbij komt dat de temperaturen in de bios makkelijk 10 graden af kunnen wijken.
De temperatuurschommeling tussen idle en load KAN 25 verschillen, maar bij mij is dat maar ongeveer 5 graden. Check of je koeler wel geschikt is voor je processor.

Succes!

• Madrox
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

ff over die koelprut.

1) als je nOOb bent kan je beter een koeler nemen met zo'n koel-padje eronder.
Misschien niet de beste oplossing maar wel zo veilig....

2) GEEN koelprut is beter dan teveel koelprut

Over die temp:

63 idle = veel te hoog , zou me niks verbazen als de werkelijke core-temp daar zo'n 15 a 20 graden boven zit....dus aardig aan e 90c grens

Zowiezo geven de temps lagere waardes aan dan de core werkelijk heet is. Tel er voor het gemak maar gauw 10 a 15c bij ....

Heb pas een Gigabyte 7DX+ met een Duron 1200mhz en 256 MB DDR 2100 geheugen inmekaar geschoeft. Draait rots-stabiel en supersnel. Dus hoezo duron/DDR = fout :? :|(

wie zijn nou de nOOb's hier :? :+

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• BounceMeister
  • Niet online
Koelpasta is toch niet zo moeilijk? (Of heb ik 't mis?) Alleen niet gebruiken samen met zo'n pad onder op je koeler. Die pads zijn eigenlijk ook maar voor eenmalig gebruik.
De pad erafkrabben met je nagels en dan op de processorcore een beetje koelprut smeren. Dan neem je een oud bankpasje en strijk je over de core heen (bv. eerst van boven->onder en dan van links->rechts). De koelpasta wordt nu netjes en gelijkmatig verdeeld en het overschot blijft aan het pasje zitten. Als het goed is zit er een flinterdun laagje op de core. Dan voorzichtig de koeler eropzetten en klaar is kees.

Verwijderd

hoe zit het overigens met je warmte afvoer uit de behuizing ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een koeler gebruikt welke ik heb aangeschaft bij computerland. Als je op hub site gaat kijken en dan onder het kopje koelers zal je daar de koeler vniden voor de AMD processors.

Verder heb ik geen extra koelers erop zitten. Verder zaten er inderdaad nopjes op de CPU en die heb ik deze keer laten zitten.

Ik weet niet of dat correct was want zo raakt de koeler niet compleet de core van de cpu lijkt mij.

Aan de andere kant is het wel zo dat er gevoelig materiaal op de cpu zit en ik kan me voorstellen dat het niet goed is als je die nopjes eraf haalt.

verder zie ik idd overal kleinere fans die gebruikt worden voor de proc.

mijn koeler is zo groot als de everest maar dat mag niets uitmaken lijkt me.

kan iemand mij een verwijzing geven die een dergelijke machine heeft lopen naar de bewuste koeler die dan beter is.

• Madrox
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

BounceMeister schreef op 20 september 2002 @ 23:22:
Koelpasta is toch niet zo moeilijk? (Of heb ik 't mis?) Alleen niet gebruiken samen met zo'n pad onder op je koeler. Die pads zijn eigenlijk ook maar voor eenmalig gebruik.
De pad erafkrabben met je nagels en dan op de processorcore een beetje koelprut smeren. Dan neem je een oud bankpasje en strijk je over de core heen (bv. eerst van boven->onder en dan van links->rechts). De koelpasta wordt nu netjes en gelijkmatig verdeeld en het overschot blijft aan het pasje zitten. Als het goed is zit er een flinterdun laagje op de core. Dan voorzichtig de koeler eropzetten en klaar is kees.
Voor een nOOb kan het al snel teveel zijn ja...

ben bijv. iemand aan het helpen om een RAId-config op te zetten, hij weet nie eens hoe fdisk werkt :+

En waarvoor zo moeilijk maken voor een beginner, zo'n pad werkt voor de normale gebruiker prima. als ze nog nie eens koelprut kunnen opsmeren moeten ze nie eens aan overklokken denken....my 2 cents

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
dus de padjes kan de reden zijn dat de temp toch nog een temp bereikt van 47 celc. in idle mode.

iemand zei mij ooit eens dat die er voor de bescherming opzitten voor de rest van de chipjes.

is die dan dom of hoe zit dat? :o

• Flippy|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01-2022

Flippy|IA

ispmonitor.be

Zonder die padjes (afstandshouders toch ?) breekt je core toch gelijk niets ? :?

ASUS A7N8X-Deluxe rev2.0, Barton 3000+ , 2x 256 DDR TWINMOS PC3200, Hercules RADEON 9800PRO, Maxtor 80gig 8mb + 120gig WD 8mb SATA, Superflower SF-301 case

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:24
Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 23:42:
[...]

Als je cpu al 63 graden wordt, terwijl die niks aan het doen, is er iets niet goed :D
Als je cpu namelijk wel wat doet, kan deze zo'n 25 tot 30 graden warmer worden. Dus 88 tot 93 graden. Volgens mij is temperatuur die AMD vermeldt in het stukje dat jij aanhaalt, de maximale temperatuur die een Athlon aankan. Als een Athlon dus boven deze temp. komt, kun je die wel weggooien.
Daarom hebben alle replies met die hoge temp te maken lijkt mij....
btw. mijn 1,2GHz Athlon Thunderbird wordt idle 30 graden en full load 53 graden.
Grapjas, je weet wel dat je tegenwoordig casekoelers nodig hebt?? Mijn temp verschil tussen idle en full load is hoogstens 10 graden en das zeer ruim gemeten.