Toon posts:

[WC] Pelter Maze 3-1

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst me hele wc setup bij DangerDen gekocht. Wacht op dit moment nog op me reservoir en ander chipsetblok 1e keer verkeerde besteld. Ik heb voor XP1700+ en heb dus het Maze 3-1 Blok.
Nadat ik eerst heb gekeken of alles tot nu toe waterdicht 48u laten draaien in de garage, ging ik het blok monteren po me CPU, Ik keek nog eens echt goed naar het blok. Verrek daar moet een peltier.... Ga nooit dronken met creditcard je wc setup bestellen dus. Maar jah mijn wat voor pelter kan hiervoor het beste gebruiken? En voeding?

Ander leuk detail van me bestelling. E-heim pomp met USA stekker... goed bezig... convertertje/adaptertje....
Maar wel 3 meter Tygon :P

Ik zal binnenkrt ff pix posten van me systeem.

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-02 12:54

Eraser127

Nijkerk

t'is peltier btw.

My Discogs

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-02 19:33
Zoek eens op hun site, daar kan je vast een antwoord vinden

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Je kan toch ook die coldplate eraf halen en gewoon je WC zonder peltier laten draaien ;)

iStockphoto

Verwijderd

Topicstarter
Peltier heeft toch wel extra patsfactor ;) en aangezien ik een supergrote servercase heb, heb ik er wel ruimte voor. Maar heb ik er ook profijt van? De blokken van DangerDen worden hoogaangeschreven overal in reviews. Wat zijn de voors en tegens hiervan?

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:49
voro van peltier: cpu kan veel koeler
nadeel: als je onder kamertemp komt, wat makkelijk te doen is met een beetje goede pelt, dan krijg je condens en moet je dat dus ook tegen zien te gaan.. bovendien zuigen die dingen stroom en veel ampere dus extra voeding is niet overbodig

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net het 1 en anders gevonden op waterkoeling.nl.. wapen je tegen condesatie.. zijn er mensen met ervaringen met peltiers?

Verwijderd

ik heb er geen ervaring mee, maar:
- isoleer alles goed. Ook de achterkant van je mobo.
- je hebt nog een voeding nodig
- het VREET stroom
- Je hebt een 172Watt peltier nodig
- condensatie is geen "misschien", het zal zeker weten op treden (als je niet goed isoleerd)
- zorg voor een goede radiator
- pas op dat je de peltier niet crushed met vastzetten
- lees heel veel over dit onderwerp ;)

Verwijderd

ja zekers zoeken.

hier vast een beginnetje

1
2
3

zo daar moet je het maar ff mee doen :P

Verwijderd

Eerst je mobo aan de achterkant isoleren, binnenin de socket isoleren, rand van de socket isoleren, dan je blok met peltier en coldplate monteren en de 24 volt, 11 Ampere voeding aansluiten. Isoleren moet je doen met neopreen

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2002 01:23 . Reden: Typo's ]

Verwijderd

Als je eens begint met de FAQ te lezen, en daarna de Search eens gebruikt...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.