[DH Cooling] Peltier topic. Pas op PICS!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 368 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Topicstarter
Hier nogmaals een topic van mij over het gebruik van een peltier.

Ik heb het oude peltier + voeding van Dabit (modje hier :P ) overgenomen.

Het heeft alweer een tijdje gedraaid en ik heb er nu wat mooie pics van!

Hier een soort van verslagje:

Ten eerste. Alle pics zijn thumbnails dus clickable :)

De oude situatie. Ik had eerst ook nog een waterblok op de chipset. Die is nu weg ivm de koeling met peltier.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~flux0008/P7300001.JPG

Coldplate, peltier en isolatie (neopreen)
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~flux0008/P7300003.JPG

Hier zie je de CPU in zijn socket. De zijkant van de socket is dichtgekit. Als je de cpu uit de socket haalt zit er in het midden een gat in de socket. Die is ook opgevuld met neopreen. Verder zit er aan de achterkant van het mobo ook nog Neopreen. Tussen het mobo en de backplate van de kast zegmaar.

Verder heb ik de bovenkant van de CPU met vaseline ingesmeerd zodat er geen vocht (condens) van de coldplate zomaar op de cpu komt. Een tip hiervoor is vaseline aanbrengen. Ff waterblok of coldplate eropdrukken om te kijken of er geen vaseline op je core komt ofzo!
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~flux0008/P7300004.JPG

De vaseline :)
Check ook het blauwe doosje. Daarin zit me overleden XP 1800+ :(

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~flux0008/P7300005.JPG

De voeding van het peltier. Nu nog los op me buro. Als alles perfect draait dan maak ik er wel een kastje voor.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~flux0008/P7300006.JPG

Nu verder met het monteren van het peltier.
Hier zie je de coldplate met daarop het peltier + isolatie. De isolatie heb ik ook weer een beetje ingekit. Het peltier zit met de koude kant op de coldplate. Hier heb ik witte koelpasta tussen zitten, omdat AS2/3 het onder die barre omstandigheden niet zo goed blijkt te doen.

De warme kant komt wel AS2 op :)
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~flux0008/P7300007.JPG

Hier zit het hele zooitje op de CPU. AS2 zit nu ook op het peltier. Links de 2 draden voor de voeding van de peltier. Het zwarte draadje rechts is van mijn LCD temp. meter.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~flux0008/P7300008.JPG

Eeerst nog een rand neopreen om de coldplate gedaan en daarna het waterblokkie erop :)

Het neopreen zit op de plekken waar ik het niet vertrouwde tevens gekit zoals je ziet.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~flux0008/P7300009.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~flux0008/P7300010.JPG

Alle moertjes weer vast!
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~flux0008/P7300011.JPG

En nu draaien!

Dit zijn eerder gemaakte foto's, als je ze al gezien had heb je pech :)

Coldplate temp als de pc nog uitstaat!!!
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~flux0008/124-2498_IMG.JPG

En de temps in de bios.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~flux0008/125-2501_IMG.JPG

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Vette foto's.
Alles goed ingepakt zo te zien. Lijkt me zelf ook leuk om met peltiers te experimenteren maar de risico's zijn met net iets te groot.
Maar als ik dit zo zie begint er toch iets te kriebelen.

Is je xp geunlocked? en wat voor overclock haal je?

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 16:12

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Hardstikke bedankt m8 :)

Zeer netjes maar ik had niet anders van je verwacht ;) >:)

Turn it off and on again.

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 14:06:
Vette foto's.
Alles goed ingepakt zo te zien. Lijkt me zelf ook leuk om met peltiers te experimenteren maar de risico's zijn met net iets te groot.
Maar als ik dit zo zie begint er toch iets te kriebelen.

Is je xp geunlocked? en wat voor overclock haal je?
Xp is gelockt... Kut core..

Ik had een 1800+ die was prima maar helaas die is overleden. Deed de pc aan zonder koeler op de cpu

Met deze haal ik max stabiel 11x145=1595

Maarja ik kan hem binnenkort verkopen...
Smokey_The_Bandit schreef op 05 augustus 2002 @ 14:24:
Hardstikke bedankt m8 :)

Zeer netjes maar ik had niet anders van je verwacht ;) >:)
Thnx. Suc6 met je peltier project!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Ziet er echt stoer uit, ik ben zelf ook bezig met een peltier/wc opstelling en een vraagje :)

--Mijn idee is om een schakelaar te maken waarmee ik kan kiezen of ik de peltier aan wil hebben of niet. Dus bv van 32 graden naar 0 graden. Ik denk dat de peltier er niet kapot van gaat maar zal de peltier genoeg warmte doorlaten zodat de wc de proc nog wel koelt....

Ik wil dit proberen omdat mijn energie rekening niet hoger hoeft, vind het alleen super om het te proberen :) En dan af en toe de Peltier aan te zetten.

Denk je dat het kan?? Mijn temps nu zijn 32 idle en 36 stressed!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 14:37:
Ziet er echt stoer uit, ik ben zelf ook bezig met een peltier/wc opstelling en een vraagje :)

--Mijn idee is om een schakelaar te maken waarmee ik kan kiezen of ik de peltier aan wil hebben of niet. Dus bv van 32 graden naar 0 graden. Ik denk dat de peltier er niet kapot van gaat maar zal de peltier genoeg warmte doorlaten zodat de wc de proc nog wel koelt....

Ik wil dit proberen omdat mijn energie rekening niet hoger hoeft, vind het alleen super om het te proberen :) En dan af en toe de Peltier aan te zetten.

Volgens mij isoleert een peltier behoorlijk, anders zou het ook inefficient werken, als de warme kant door warmte geleiding de koude weer zou opwarmen.
Wat wel kan is je koelwater koelen met een peltier, alleen dan zul je nooit op 0 graden uitkomen.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Devil schreef op 05 augustus 2002 @ 15:45:
[...]
Volgens mij isoleert een peltier behoorlijk, anders zou het ook inefficient werken, als de warme kant door warmte geleiding de koude weer zou opwarmen.
Wat wel kan is je koelwater koelen met een peltier, alleen dan zul je nooit op 0 graden uitkomen.
Ik denk idd ook niet dat dat mogelijk is.... Kost je waarschijnlijk je CPU. Dus het is of een hoge stroomrekening/zo blijven draaien/of 2 pc's 1 met en 1 zonder pelt!!!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Een peltier zou denk ik wel genoeg warmte doorlaten om je cpu stabiel te laten draaien op originele snelheid, maar dan wordt ie wel errug heet.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

bobo1on1 schreef op 05 augustus 2002 @ 16:31:
Een peltier zou denk ik wel genoeg warmte doorlaten om je cpu stabiel te laten draaien op originele snelheid, maar dan wordt ie wel errug heet.
Ik zou het absoluut niet proberen |:( |:( 8)7

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wow das cool (dubbele betekenis :+ ) Maar ik zou nog wel die voeding van de peltier beter opbergen :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Even nog een vraagje, want dat kan ik niet meer uit je pics opmaken.. Wat is de temperatuur van de coldplate als je de cpu stressed.. Want die cpu-temp in de bios zegt natuurlijk niet veel..

Verwijderd

Nice Job dude, zonder gekheid, ziet er netjes uit, zonde van je 1800 :+

• Morty
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-01 18:38
Dat ziet er zeer netjes uit, heel mooi gedaan :9~
Wat zijn je stress temps :?

• Felyrion
  • Laatst online: 12:51

Felyrion

goodgoan!

ah, lekkere temps ! good job

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

wat heb je met die ringkerntrafo gedaan???

zelf een spoel bij gewikkeld???

Electronics development

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Erik1 schreef op 05 augustus 2002 @ 16:50:
Wow das cool (dubbele betekenis :+ ) Maar ik zou nog wel die voeding van de peltier beter opbergen :)
De voeding moet ik nog een kastje voor maken. Ik zit te denken aan een MDF kast. Voorin een fan voor koeling. 120mm ofzo. Achterin sleuven en dan de kist bekleden met stof voor speakers ofzo en van die plastic hoeken erop. En een paar mooie aansluitingen voor de kabels + een lampie dat ie aanstaat :)
Twynn schreef op 05 augustus 2002 @ 17:08:
Even nog een vraagje, want dat kan ik niet meer uit je pics opmaken.. Wat is de temperatuur van de coldplate als je de cpu stressed.. Want die cpu-temp in de bios zegt natuurlijk niet veel..
Nog niet echt getest. Heb nu op het moment mijn pelt er ff af liggen omdat ik naar campzone ben geweest.

Maar. cold plate temp van 12 graden bij 29 graden cpu temp is na een half uur burnk7.

Alleen me koelpasta is op.... Ff naar oc shop morgen ofzo!
3lmowww schreef op 06 augustus 2002 @ 00:38:
wat heb je met die ringkerntrafo gedaan???

zelf een spoel bij gewikkeld???
Lezen :)

Ik heb de voeding + peltier overgenomen van Dabit. Hoe hij het precies gedaan heeft weet ik ook niet.

Verwijderd

Falcon schreef op 05 augustus 2002 @ 22:46:
ah, lekkere temps ! good job
uhhh Dabit:

Afbeeldingslocatie: http://www.vanderhoeven.nu/dabit/h2o_cooling/waterjacket_building_en/images/nieuwe_coldplate_test.jpg
Lezen

Ik heb de voeding + peltier overgenomen van Dabit. Hoe hij het precies gedaan heeft weet ik ook niet.
hij heeft gewoon de verhouding van de wikkelingen aangepast :)

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Kan ik waarschijnlijk ook wel halen.... Maarja... Bij mij zit de coldplate op de cpu, bij dabit ligt het los. Heb net een 1800+ vermoord dus ik neem geen risico. Heb em 1x -15 laten worden. Toen was de cpu 6 graden in de bios.... Maar die temps haalt hij toch niet onder belasting. Schiet niet op dus.

Verwijderd

-=MOL=- schreef op 06 augustus 2002 @ 00:50:
[...]

Kan ik waarschijnlijk ook wel halen.... Maarja... Bij mij zit de coldplate op de cpu, bij dabit ligt het los. Heb net een 1800+ vermoord dus ik neem geen risico. Heb em 1x -15 laten worden. Toen was de cpu 6 graden in de bios.... Maar die temps haalt hij toch niet onder belasting. Schiet niet op dus.
wat was je temp zonder die peltier :) ?

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 00:53:
[...]

wat was je temp zonder die peltier :) ?
Eerst zonder pelt zat ik op 55 graden stressed. Nu 29. Lijkt me dus wel een goede verbetering. En het kan alleen nog maar beter worden want ik ga het nog beter isoleren!

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Zijn er nog anderen hier dat wat peltier pics willen plaatsen?

• C@SP
  • Laatst online: 30-12-2025

C@SP

Biertje ??

FF iets anders, waar heb je die slang voor je wc vandaan? Ben namelijk hard op zoek naar een goede slang voor m'n wc opstelling. :)

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

Ik heb het idee dat jij je peltier niet op je blok GEKLEMT hebt maar er los op en dan vastgemaakt met die 4 bouten in je mobo.

overigens zullen niet alle temps hetzelfde zijn ivm afwijkingen in comp termometers.

• SH007
  • Niet online
epsilon schreef op 20 augustus 2002 @ 22:14:
Ik heb het idee dat jij je peltier niet op je blok GEKLEMT hebt maar er los op en dan vastgemaakt met die 4 bouten in je mobo.
*knip
Dat viel mij ook op.
Een peltier werkt pas echt goed als ie heeeel strak ingeklemd zit tussen de coldplate en het waterblock.

Verder ziet het er goed uit :)

• Epsilon
  • Nu online

Epsilon

SH007 schreef op 20 augustus 2002 @ 22:19:
[...]

Dat viel mij ook op.
Een peltier werkt pas echt goed als ie heeeel strak ingeklemd zit tussen de coldplate en het waterblock.

Verder ziet het er goed uit :)
ik verw88 al opmerkingen "je hebt niet goed gelezen enz enz enz" maar ik was blijkbaar niet de enige :)

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
epsilon schreef op 20 augustus 2002 @ 22:28:
[...]

ik verw88 al opmerkingen "je hebt niet goed gelezen enz enz enz" maar ik was blijkbaar niet de enige :)
Dat klopt ook, maar.... Ik zou niet weten hoe ik het anders moet doen. Ik kan schroefdraad tappen in de onderkant van mijn waterblok ofzo, maar wie weet hoe dik de onderkant is?

Verwijderd

Hmmz, op de een of andere manier herken ik die peltier en voeding ;)
Die extra windingen rondom de trafo zijn inderdaad om de spanning iets te verhogen.

De temps vallen me wel tegen, btw.

En waarom tap je geen schroefdraad in je blok? Tap het gewoon dwars door het blok heen; een beetje vet (vaseline bijvoorbeeld) op de bout is voldoende om de boel waterdicht af te sluiten. Zo werkte het bij mij ook prima.

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 15:16:
Die extra windingen rondom de trafo zijn inderdaad om de spanning iets te verhogen.

En waarom tap je geen schroefdraad in je blok? Tap het gewoon dwars door het blok heen; een beetje vet (vaseline bijvoorbeeld) op de bout is voldoende om de boel waterdicht af te sluiten. Zo werkte het bij mij ook prima.
Hmmm, dat gaan we dan maar proberen. Is wel handig. Kan ik het waterblok/peltier/coldplate verhaal tenminste aan elkaar laten zitten. Scheelt me een hoop koelpasta enzo als ik het los maak!

Hoe wat en wanneer weet ik nog niet. Maar ik denk wel voor de Netgamez lan van 6,7,8 september.

Als het klaar is komen er pics!

• Amd RuLuzzz
  • Laatst online: 10-02 15:01
Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 15:16:

Doe er dan wat teflon tape tussen

Verwijderd

Ziet er goed uit!

Ik heb ook nog steeds een peltier liggen, daar heb ik nog geen voeding. Als iemand nog een voeding over heeft of weet waar ze goedkoop te halen zijn dan hou ik me aanbevolen.

Ik heb ook 1x 172W drift.

• Epsilon
  • Nu online

Epsilon

-=MOL=- schreef op 21 augustus 2002 @ 16:50:
[...]

Hmmm, dat gaan we dan maar proberen. Is wel handig. Kan ik het waterblok/peltier/coldplate verhaal tenminste aan elkaar laten zitten. Scheelt me een hoop koelpasta enzo als ik het los maak!

Hoe wat en wanneer weet ik nog niet. Maar ik denk wel voor de Netgamez lan van 6,7,8 september.

Als het klaar is komen er pics!
Waar zit jij @ Netgamez :), ik kom ook nl :)

Belangrijke edit:

(ik ben Speedstar, te topicstarter, uit voorbedachte raden op dit soort praktijken!!!)

http://www.netgamez.nl/fo...x.cfm?action=topic&id=470

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Heb het topic gelezen.

To do list:
1.) Waterblok en coldplate vlakken. (laat ik doen).
2.) Schroefdraad in waterblok tappen en gaten in de coldplate ivm bevestiging daarvan.

Ik had al gemerkt dat hoe meer druk ik op het blok/peltier zette hoe beter het was. Maarja de veertjes zijn niet zo onwijs sterk die bij de maze 2 zitten. Die zaten al op het einde....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 20:39:
Ziet er goed uit!

Ik heb ook nog steeds een peltier liggen, daar heb ik nog geen voeding. Als iemand nog een voeding over heeft of weet waar ze goedkoop te halen zijn dan hou ik me aanbevolen.

Ik heb ook 1x 172W drift.
Je gaat gewoon naar de electroboer en haalt:

1 trafo 2x12 V 12,5 A +bijbehrende zekering
+/- 20.000 uF aan condensatoren die tot 50 V gaan
1 bruggelijkrichter van 25A

Voor schema's kan je kijken op de site van dabit: http://www.dabit.trybit.com

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2002 10:05 . Reden: typo's ]

Verwijderd

Amd RuLuzzz schreef op 21 augustus 2002 @ 17:11:
Doe er dan wat teflon tape tussen

Zou ik niet doen. Als je 2 of 4 bouten hebt is het al moeilijk genoeg om ze exact even hard aan te draaien. Da's belangrijk, want je wilt 3.5kN (ca. 350kg) druk op de peltier zetten, dus als je ze niet even hard aandraait, dan zegt de peltier krak.

Gebruik je teflontape, dan introduceer je weer extra schroefweerstand, en kun je dus niet bepalen hoeveel druk je op de peltier zet, en of je beide kanten even hard aandraait. Of je moet wel heel nauwkeurig teflontape rondom een schroefdraad kunnen draaien.

Met vet is dit een stuk makkelijker. Het vet smeert ook de draad nog eens, zodat er ook meer overeenstemming is tussen het moment waarmee je de schroef aandraait, en de kracht die er uitgeoefend word op de peltier.

• Amd RuLuzzz
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 10:24:

[...]

Zou ik niet doen. Als je 2 of 4 bouten hebt is het al moeilijk genoeg om ze exact even hard aan te draaien. Da's belangrijk, want je wilt 3.5kN (ca. 350kg) druk op de peltier zetten, dus als je ze niet even hard aandraait, dan zegt de peltier krak.

Gebruik je teflontape, dan introduceer je weer extra schroefweerstand, en kun je dus niet bepalen hoeveel druk je op de peltier zet, en of je beide kanten even hard aandraait. Of je moet wel heel nauwkeurig teflontape rondom een schroefdraad kunnen draaien.

Met vet is dit een stuk makkelijker. Het vet smeert ook de draad nog eens, zodat er ook meer overeenstemming is tussen het moment waarmee je de schroef aandraait, en de kracht die er uitgeoefend word op de peltier.
Wanneer weet je nou wanner eer genoeg druk opzit? Als ik ze aandraai dan hoor je wel wat gekraakt soms. Ik heb een soort dd 2-2 waat 2 tec onder kunnen en die zitten er ook onder.

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 10:24:

[...]

Dabit, als ik nou met de momentsleutel de 4 boutjes aandraai, ik gebruik dan vet, denk vaseline ofzo :P

Met hoeveel Nw (nW of weet ik veel. Newton) moet ik hem dan vastzetten ongeveer? Ik ben niet zo rekenkundig.

offtopic:
Ben je eindelijk weer een beetje actief hier??

Verwijderd

-=MOL=- schreef op 22 augustus 2002 @ 10:47:
Dabit, als ik nou met de momentsleutel de 4 boutjes aandraai, ik gebruik dan vet, denk vaseline ofzo :P

Met hoeveel Nw (nW of weet ik veel. Newton) moet ik hem dan vastzetten ongeveer? Ik ben niet zo rekenkundig.
Ehm, probeer es of je dat oude topic van mij kunt vinden? Mijn snelle search leverde niets op iig. Anders zou ik een topic posten waarin je exact dezelfde vraag stelt.
offtopic:
Ben je eindelijk weer een beetje actief hier??

offtopic:
Het is nog gruwelijk druk. Op 't werk, met mijn nieuwe vriendinnetje, priveleven, sporten, etc. Mijn thuis-PC is al een week niet meer aangeweest. Maar ik probeer jullie niet in de steek te laten :P

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 12:26:

[...]

Ehm, probeer es of je dat oude topic van mij kunt vinden? Mijn snelle search leverde niets op iig. Anders zou ik een topic posten waarin je exact dezelfde vraag stelt.

[...]

offtopic:
Het is nog gruwelijk druk. Op 't werk, met mijn nieuwe vriendinnetje, priveleven, sporten, etc. Mijn thuis-PC is al een week niet meer aangeweest. Maar ik probeer jullie niet in de steek te laten :P
Oude topic zal ik proberen. Wat was de topictitel ofzo??
Hmm, 400 topics met jou naam erin...... ff zoeken :P

Verder, dat offtopic automatisch in sub of sup, das wel geinig, had ik nog niet gezien!

edit:
Kan je topic niet vinden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 14:37:

bang dat je een te hoge stroom rekening krijgt???

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 08:33:
[...]

bang dat je een te hoge stroom rekening krijgt???
Een voeding van een peltier trekt volgens mij nog meer dan je pc + 17". Als indicatie.

• Lord_aragorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-11-2025

Lord_aragorn

Nu in 2D!

Ziet er mooi uit :)

Ik hoop dat ik zelf ook ooit de ballenkrijg om aan zoiets te beginnen 8)

Maar jah,. om nou het risico te lopen dat ik strax mijn athlon ritueel kan begraven,.. nee :+)

• Vold
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 06:21
Ik zit ook al te denken aan watercooling ... Lijkt me wel mooi om te maken

• Hahn
  • Nu online
Mooi pics en mooi gemaakt :)
En ook geile temps trouwens :9~

The devil is in the details.

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

sorry dat ik deze topic weer omhoog schopt ;)

Ik heb een klein vraagje over vaseline
Kan ik deze ook smeren in de gaten van mijn socket?? en ook in het midden van de socket??
Hoe kan ik mijn moederbord en CPU dan schoonmaken als ik deze wil verkopen??

Moet natuurlijk wel een beetje schoonblijven :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Is dit trouwens zuur vrije Vaseline??

[quote]-=MOL=- schreef op 05 augustus 2002 @ 13:18:

Verder heb ik de bovenkant van de CPU met vaseline ingesmeerd zodat er geen vocht (condens) van de coldplate zomaar op de cpu komt. Een tip hiervoor is vaseline aanbrengen. Ff waterblok of coldplate eropdrukken om te kijken of er geen vaseline op je core komt ofzo!
[afbeelding]

De vaseline :)
Check ook het blauwe doosje. Daarin zit me overleden XP 1800+ :(

[afbeelding]

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Verwijderd

ken schreef op 22 oktober 2002 @ 22:26:
sorry dat ik deze topic weer omhoog schopt ;)

Ik heb een klein vraagje over vaseline
Kan ik deze ook smeren in de gaten van mijn socket?? en ook in het midden van de socket??
Hoe kan ik mijn moederbord en CPU dan schoonmaken als ik deze wil verkopen??

Moet natuurlijk wel een beetje schoonblijven :)

CPU is eenvoudig schoon te maken met een stukje keukenpapier en wat aceton. Je mobo word wat lastiger. Het makkelijkste is je socket uit elkaar halen (bovenste beweegbare plaatje eraf), en dan schoonmaken. Dan zie je de vaseline iig niet meer.

Ik heb overigens nooit problemen gehad met vaseline op mijn socket.

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Of het zuurvrij is of wat dan ook, geen idee. Het is gewoon huis tuin en keuken vaseline zegmaar.

Ik had het van Dabit afgekeken, een keer op ze website gezien en het werkt perfect.

Als je trouwens de vaseline op de bovenkant van de cpu doet, druk dan eerst je coldplate er een keer op, of je waterblok ofzo. Dan weet je iig zeker dat er geen vaseline tussen je core en koeler komt.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Is die vaseline echt nodig? Ik heb een 172 W TEC liggen en wat stukken neopreen, maar ik zie het eigenlijk niet zo zitten om mijn mobo vol te smeren met vaseline...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Nee, echt nodig niet. Wel makkelijk om even gauw te testen; je hebt het snel luchtdicht.

pics van vaseline-misbruik in mijn phase-change:
http://www.vanderhoeven.n...first_R134a_en/page3.html

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Ik gebruik de vaseline alleen bovenop de cpu, de randen van socket enzo heb ik gekit met kit die tussen -60 en +150 goed werkt. Is vloeibare pakking, voor voetpakkingen enzo.

Of het echt allemaal nodig is weet ik niet, maar ik heb 1x gehad dat er dus condens van me coldplate op het mobo viel, dan viel de pc na 4 uurtjes uit en kon ik 2 dagen wachten tot hij het weer deed.

Dat heb ik nu opgelost door daar ook wat kit tussen te doen, maybe niet perfect voor het rendement, maar het moet wel blijven draaien.

Van het weekend een lan party gehad, daar zonder problemen gedraait!

• Epsilon
  • Nu online

Epsilon

ik w8 op mn peltiers uit amerika
1 voor mn proc
en 1 voor mn videocard (die gaat er eerst op waarschijnlijk) --> 80watt die ik ga voeden met een halogeen lamp trafo :)

• Demo

Demo

Epsilon schreef op 23 oktober 2002 @ 12:53:
1 voor mn proc
en 1 voor mn videocard (die gaat er eerst op waarschijnlijk) --> 80watt die ik ga voeden met een halogeen lamp trafo :)
Komt daar 80 watt uit? Ik heb hier nl. ook nog een paar van die bloktrafo's liggen. En een 60 W peltier >:)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Zou goed kunnen, die dingen zijn meestal 12 volt. Check alleen of het amperage ook goed is.

• Demo

Demo

-=MOL=- schreef op 23 oktober 2002 @ 13:49:
Zou goed kunnen, die dingen zijn meestal 12 volt. Check alleen of het amperage ook goed is.
Ja er komt 12 volt uit maar ik vraag me af of ie zoveel amperes wel kan leveren.

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Staat op je voeding, op het trafo blokkie ofzo als het goed is, anders zul je het vast wel kunnen meten.

• TDLofCC
  • Laatst online: 02-02-2024
Peltiers ... hmmm ...
Maakt het nu VEEEL uit met OC-en ?

offtopic:
[quote]Epsilon schreef op 23 oktober 2002 @ 12:53:
1 voor mn proc
en 1 voor mn videocard (die gaat er eerst op waarschijnlijk) --> 80watt die ik ga voeden met een halogeen lamp trafo :)[/quote]

Heb je al besteld dan ?

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

Netjes gedaan :)

Je hebt dus de juiste kracht op die moertjes weten te vinden ;)

• Epsilon
  • Nu online

Epsilon

TheDarkLord666 schreef op 23 oktober 2002 @ 15:22:
Peltiers ... hmmm ...
Maakt het nu VEEEL uit met OC-en ?

offtopic:
[quote]Epsilon schreef op 23 oktober 2002 @ 12:53:
1 voor mn proc
en 1 voor mn videocard (die gaat er eerst op waarschijnlijk) --> 80watt die ik ga voeden met een halogeen lamp trafo :)[/quote]

Heb je al besteld dan ?
offtopic:
nee nog niet, maar dan w8 ik nog wel op de peltiers :P

• TDLofCC
  • Laatst online: 02-02-2024
Bestel dan snel .. Gij Onverlaat :P

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
erg kewl om dit te zien :) had alleen verwacht dat je temps beter zouden zijn nu is dit natuurlijk niet slecht ofsow maar had lager verwacht

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Ik had de temps ook lager verwacht.

Temps zijn ook lager op dit moment, maar daar wou ik dus een nieuw topic over openen als ik me foto's heb.

Of het helpt met OC'en. Ja, tenminste bij mij wel. Met alleen waterblok kon deze gare 1700+ max op 145fsb. Nu al stabiel gedraaid op 156 en tot 162 geboot!

Maargoed, wacht het nieuwe topic ff af, hoop snel pics te hebben enzo!

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:34 ]

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Wat bedoel je???

Verwijderd

Ik vind het asociaal als iemand zulke grote plaatjes post.
Eentje is maar liefst 390KB groot!
En dan noemt ie het ook nog thumbnails: thumbnails zijn zo groot als een postzegel!
Ik heb breedband, maar mijn computer staat een minuut vast als ie de plaatjes binnenhaalt, en loopt als stroop als ik scroll.
Iemand met een modem is meerdere minuten kwijt.
En dan is er op sommige plaatjes ook nog eens niets interessants te zien (potje vaseline: 370KB!!!!), of twee keer hetzelfde.

Ik vind dat GoT-crew hier maatregelen tegen moet nemen: stel een maximale grootte in voor plaatjes!
Posters moeten de plaatjes tot bijvoorbeeld max 50KB verkleinen, en desnoods linken naar grotere plaatjes (vermits ze de grootte van díe plaatjes ook aangeven. Dus: link naar 2MB plaatje).
Mensen die de plaatjes dan niet aanpassen: BAN!! >:)

Plaatjes als dit van 20KB zijn mij groot genoeg:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/hddwaterkoeling0007.jpg (Helaas onscherp, maar dat ligt aan de webcam).

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-02 23:39

Chop2000

Vroem

Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 15:58:
En dan noemt ie het ook nog thumbnails: thumbnails zijn zo groot als een postzegel!
Ik heb breedband, maar mijn computer staat een minuut vast als ie de plaatjes binnenhaalt, en loopt als stroop als ik scroll.
En dan is er op sommige plaatjes ook nog eens niets interessants te zien (potje vaseline: 370KB!!!!), of twee keer hetzelfde.

Ik vind dat GoT-crew hier maatregelen tegen moet nemen: stel een maximale grootte in voor plaatjes!
Posters moeten de plaatjes tot bijvoorbeeld max 50KB verkleinen, en desnoods linken naar grotere plaatjes (vermits ze de grootte van díe plaatjes ook aangeven. Dus: link naar 2MB plaatje).

[afbeelding] (Helaas onscherp, maar dat ligt aan de webcam).
als het zo asso vind, lees je dit topic toch niet?

niks

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Lol, hier spendeer ik geen eens slijtage van me toetsenbord aan.

Verder staat er in de topictitel PICS vermeld wat dus aangeeft dat het niet echt geschikt is voor modemers.

• 418O2
  • Laatst online: 12:34
Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 15:58:

[afbeelding] (Helaas onscherp, maar dat ligt aan de webcam).
dan zijn alle pictures hier van dezelfde kwaliteit als jou usericon :X

Verwijderd

Bij te grote plaatjes -> melden in SM. Simpel zat. Dan zou ik ervoor kunnen kiezen om er URL's van te maken ofzo.

offtopic:
Voor mijn plaatjes heb ik 30-70KB nodig. Daaronder word het een blokkerige bende. Wanneer komt die JPEG2000 standaard nou eens algemeen beschikbaar?

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Als er een persoon vrolijker van word mag je het van mij aanpassen...... :D

Verwijderd

-=MOL=- schreef op 24 oktober 2002 @ 22:46:
Als er een persoon vrolijker van word mag je het van mij aanpassen...... :D
Wat maakt het nou uit.. er toch met koeieletters "PICS" in de titel. Das niet voor niks lijkt me. Lekker laten zo.. Als mensen het asociaal vinden moeten ze de titel maar beter lezen. Vind het wel lekker, beetje scherpe pics zo in de draad. Scheelt weer klikken :D

• Tazzy
  • Laatst online: 10:43
Hier: http://www.swiftnets.com/...62%2BT%20INSTRUCTIONS.pdf
raden ze gewoon aan om heel je socket van vaseline te voorzien?
DAMN...

• sleeping_hollow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

misschien moet je de topictitel veranderen in : "[DH Cooling] Peltier topic. Pas op KRUISJES!!!" >:) >:) >:)

You are free to do as we tell you to

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Ik ben het met Augustus helemaal eens, een plaatje van alleen een potje vaseline moet niet 350 kb zijn.

Een thumbnail is zo gemaakt, ik zet die codes altijd in een .txt en dan is het zo ge-copy/pasted.
En er zijn zat mensen met een modem, ik zit thuis ook nog op de ISDN.
offtopic:
Na 4,5 jaar komt er daar een einde aan nu maargoed

Verwijderd

Waarom zou iemand een topic niet mogen lezen als er PICS in de titel staat?
En je weet van te voren toch niet dat er zulke asociaal grote plaatjes in staan?
Ik verwacht 5 plaatjes van 50KB, en niet 10 plaatjes van 350KB.

Het gaat erom dat je geen asociaal grote plaatjes moet posten: maak er dan een (echte!) thumbnail van! Zoals je ook jpg's neemt en niet bitmaps.
Mensen die graag reuzegrote gedetailleerde plaatjes van een potje VASELINE bekijken - wat ik nogal verdacht vind >:) - klikken dan op de thumbnail: iedereen blij.

Plaatjes van 350KB maken dit forum voor modemmers onmogelijk. Zelfs mijn breedbandverbinding heeft er moeite mee.
Het is dus sociaal om thumbnails of kleinere plaatjes toe te passen.

Waarom de theforumisdown.com mijn plaatje niet doorgeeft weet ik niet. Is hetforumisdown down? En wat is er mis met mijn icon? Niet groot genoeg?
Trouwens: ik vind het kwoten van complete reacties ook onnodig en irritant.

• Joor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09-2024
Mol, zijn de foto's weg ofzo? Ik kan ze niet checken... :s

• FlotterPower
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-01 00:34

FlotterPower

Boxy Brown

kruisjes,...
vreemd

I don't want no cake, I want me some pie!

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Me webspace is om een vage reden leeg :P weet echt niet waarom. Maargoed, het zal wel. Iedereen blij nu. Alleen nog kruisjes.

• Amd RuLuzzz
-=MOL=- schreef op 25 oktober 2002 @ 23:01:
Me webspace is om een vage reden leeg :P weet echt niet waarom. Maargoed, het zal wel. Iedereen blij nu. Alleen nog kruisjes.
Woei kruisjes :P

Ik zal morgen ook nog wel wat pics van mijn gepolijste blok + peltiers zien.

Ik heb 2x 72w peltiers, zou het heter zijn als ik de zeikant dichtkit, zodat er geen condens tussen kan komen?

Verwijderd

het kan zijn dat hij nu een stuk minder goed koelt maar gewoon even proberen.. :)

• Amd RuLuzzz
[quote]Amd RuLuzzz schreef op 26 oktober 2002 @ 12:23:
nero355 schreef op 25 oktober 2002 @ 23:19:

Bij mij is van de pelier een klein hoekje afgebrokkeld, kan dat kwaad hebben?
Nog iemand ?

Verwijderd

MOL, ff vraagje tussendoor, hoeveel windingen heeft Dabit bij jou extra op de trafo gedraaid? Je pics doen het niet dus ik kan het niet tellen...

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Voeding zit nu in een kastje. Op dabit's site is het ook te zien. Zoek die ff op. Volgens mij is het trybit.dabit.com of .nl ofzo.

• bredend
  • Laatst online: 14-02 16:04
Volgens mij waren dat er 15 ofzo.
Maar je kan het uiteraard ook berekenen :)

• Amd RuLuzzz
Dan zou ik mijn blok ook wel ff aan het topic toevoegen. Stond wel in andere...

Hij isn nu mooi glimment, want ik heb hem gepolijst jammer genoeg geen pics van.

Afbeeldingslocatie: http://www.ftpip.com/~picserver/getpicture.php?id=8363

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Met wat voor ding/clip bevestig jij het blok op de cpu??

• Gman
[quote]Amd RuLuzzz schreef op 27 oktober 2002 @ 10:24:
Een hoekje van het keramiek is geen probleem.

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Hoekje van het keramiek lijkt mij wel een probleem. Ten eerste heb je een gevoelige plek op je peltier, gevoelig voor water (waardoor denk ik mijn pelt is overleden).

Verder is het oppervlak voor de geleiding ook wat kleiner 2 a 3 % als je aan een hoekje denkt. Die dingen produceren zoveel kou/hitte dat dat best al wat uit kan maken volgens mij.

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Amd RuLuzzz schreef op 29 oktober 2002 @ 15:59:
Dan zou ik mijn blok ook wel ff aan het topic toevoegen. Stond wel in andere...

Hij isn nu mooi glimment, want ik heb hem gepolijst jammer genoeg geen pics van.

[afbeelding]
Jammer van die lelijke boutjes. Wel een mooi blokje. :9

Wanbeleid is ook beleid.

• Demo

Demo

agent327 schreef op 30 oktober 2002 @ 10:19:
[...]

Jammer van die lelijke boutjes. Wel een mooi blokje. :9
Mooie binnenzeskant-boutjes waren hier beter op hun plaats geweest...

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Ik heb netzoiets, ga er denk ik inbus alu boutjes indoen. Maargoed, je ziet daar uiteindelijk bar weinig van.

• Amd RuLuzzz
-=MOL=- schreef op 29 oktober 2002 @ 22:56:
Met wat voor ding/clip bevestig jij het blok op de cpu??
Meet een plexi plaatje waar de gaten in komen. Hij was bedoeld voor ee amd, daarvoor zitten er gaten in de coldplate om het te bevestigen, maar nu heb ik p4 dus...

• Gman
-=MOL=- schreef op 30 oktober 2002 @ 10:11:
Hoekje van het keramiek lijkt mij wel een probleem. Ten eerste heb je een gevoelige plek op je peltier, gevoelig voor water (waardoor denk ik mijn pelt is overleden).

Verder is het oppervlak voor de geleiding ook wat kleiner 2 a 3 % als je aan een hoekje denkt. Die dingen produceren zoveel kou/hitte dat dat best al wat uit kan maken volgens mij.
Ik vergat even dat jullie die "potted" hebben, maar dan nog, hij zou nog best goed moeten werken.
Tenzij er vocht binnen komt...

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Ik heb AMD, dus gewoon met de standaard dingen die erbij zitten via de 4 gaten in het mobo.

Gman, het werkt idd wel, maar bij mij zaten er al kleine scheurtjes in het keramiek. Het is iig niet bevordelijk voor je temps en warmtegeleiding enzo.

Pagina: 1