Hier nogmaals een topic van mij over het gebruik van een peltier.
Ik heb het oude peltier + voeding van Dabit (modje hier
) overgenomen.
Het heeft alweer een tijdje gedraaid en ik heb er nu wat mooie pics van!
Hier een soort van verslagje:
Ten eerste. Alle pics zijn thumbnails dus clickable
De oude situatie. Ik had eerst ook nog een waterblok op de chipset. Die is nu weg ivm de koeling met peltier.

Coldplate, peltier en isolatie (neopreen)

Hier zie je de CPU in zijn socket. De zijkant van de socket is dichtgekit. Als je de cpu uit de socket haalt zit er in het midden een gat in de socket. Die is ook opgevuld met neopreen. Verder zit er aan de achterkant van het mobo ook nog Neopreen. Tussen het mobo en de backplate van de kast zegmaar.
Verder heb ik de bovenkant van de CPU met vaseline ingesmeerd zodat er geen vocht (condens) van de coldplate zomaar op de cpu komt. Een tip hiervoor is vaseline aanbrengen. Ff waterblok of coldplate eropdrukken om te kijken of er geen vaseline op je core komt ofzo!

De vaseline
Check ook het blauwe doosje. Daarin zit me overleden XP 1800+

De voeding van het peltier. Nu nog los op me buro. Als alles perfect draait dan maak ik er wel een kastje voor.

Nu verder met het monteren van het peltier.
Hier zie je de coldplate met daarop het peltier + isolatie. De isolatie heb ik ook weer een beetje ingekit. Het peltier zit met de koude kant op de coldplate. Hier heb ik witte koelpasta tussen zitten, omdat AS2/3 het onder die barre omstandigheden niet zo goed blijkt te doen.
De warme kant komt wel AS2 op

Hier zit het hele zooitje op de CPU. AS2 zit nu ook op het peltier. Links de 2 draden voor de voeding van de peltier. Het zwarte draadje rechts is van mijn LCD temp. meter.

Eeerst nog een rand neopreen om de coldplate gedaan en daarna het waterblokkie erop
Het neopreen zit op de plekken waar ik het niet vertrouwde tevens gekit zoals je ziet.

Alle moertjes weer vast!

En nu draaien!
Dit zijn eerder gemaakte foto's, als je ze al gezien had heb je pech
Coldplate temp als de pc nog uitstaat!!!

En de temps in de bios.
Ik heb het oude peltier + voeding van Dabit (modje hier
Het heeft alweer een tijdje gedraaid en ik heb er nu wat mooie pics van!
Hier een soort van verslagje:
Ten eerste. Alle pics zijn thumbnails dus clickable
De oude situatie. Ik had eerst ook nog een waterblok op de chipset. Die is nu weg ivm de koeling met peltier.
Coldplate, peltier en isolatie (neopreen)
Hier zie je de CPU in zijn socket. De zijkant van de socket is dichtgekit. Als je de cpu uit de socket haalt zit er in het midden een gat in de socket. Die is ook opgevuld met neopreen. Verder zit er aan de achterkant van het mobo ook nog Neopreen. Tussen het mobo en de backplate van de kast zegmaar.
Verder heb ik de bovenkant van de CPU met vaseline ingesmeerd zodat er geen vocht (condens) van de coldplate zomaar op de cpu komt. Een tip hiervoor is vaseline aanbrengen. Ff waterblok of coldplate eropdrukken om te kijken of er geen vaseline op je core komt ofzo!
De vaseline
Check ook het blauwe doosje. Daarin zit me overleden XP 1800+
De voeding van het peltier. Nu nog los op me buro. Als alles perfect draait dan maak ik er wel een kastje voor.
Nu verder met het monteren van het peltier.
Hier zie je de coldplate met daarop het peltier + isolatie. De isolatie heb ik ook weer een beetje ingekit. Het peltier zit met de koude kant op de coldplate. Hier heb ik witte koelpasta tussen zitten, omdat AS2/3 het onder die barre omstandigheden niet zo goed blijkt te doen.
De warme kant komt wel AS2 op
Hier zit het hele zooitje op de CPU. AS2 zit nu ook op het peltier. Links de 2 draden voor de voeding van de peltier. Het zwarte draadje rechts is van mijn LCD temp. meter.
Eeerst nog een rand neopreen om de coldplate gedaan en daarna het waterblokkie erop
Het neopreen zit op de plekken waar ik het niet vertrouwde tevens gekit zoals je ziet.
Alle moertjes weer vast!
En nu draaien!
Dit zijn eerder gemaakte foto's, als je ze al gezien had heb je pech
Coldplate temp als de pc nog uitstaat!!!
En de temps in de bios.
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

(Helaas onscherp, maar dat ligt aan de webcam).