Toon posts:

DVD9 naar DVD5

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een film, ik weet nog niet of hij beveiligd is, maar staat nu op mijn HDD, die is 6 GB groot. Komt dus van een dubbellayer af.
Die krijg ik natuurlijk nooit gebrand op een DVD.

Wat mij wel een goede optie lijkt, is om het naar SVCD te converteren, want dat is kleiner en word door de meeste dvd spelers wel ondersteund. En kwaliteit is meer dan goed.

Ok, nu de vraag.. HOE DOE IK DAT?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

www.vcdhelp.com en de search op GoT misschien :?

Er zijn vast meer mensen die dit gedaan hebben, je vind het wiel dus niet uit ;)

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02:04

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

www.vcdhelp.com
Daar staan een heleboel howto's van hoe je dat doet.
Even de search gebruiken. ;)
En titel??
Moet dat niet zijn DVD9 naar SVCD?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
www.doom9.org

je kan gewoon menushit, making-off enzo weglate, als je geluk hebt past ie dan op een normale DVD (4.7Gb) (alleen de film zelf dus)

je moet alleen ff een deel opnieuw authoren, of audiostreams strippen en ífo's editten... zie www.doom9.org

ik ben er nog mee bezig, als ik t voor elkaar heb maak ik wel een guide denk ik

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op 08 september 2002 @ 00:57:
www.doom9.org

je kan gewoon menushit, making-off enzo weglate, als je geluk hebt past ie dan op een normale DVD (4.7Gb) (alleen de film zelf dus)

je moet alleen ff een deel opnieuw authoren, of audiostreams strippen en ífo's editten... zie www.doom9.org

ik ben er nog mee bezig, als ik t voor elkaar heb maak ik wel een guide denk ik
en die wil ik graag!
heb al wat pogingen gedaan, maar krijg het nog niet voor elkaar.. bij anderen gaat het zo simpel..

Verwijderd

Topicstarter
Vae Victis schreef op 08 september 2002 @ 00:56:
www.vcdhelp.com
Daar staan een heleboel howto's van hoe je dat doet.
Even de search gebruiken. ;)
En titel??
Moet dat niet zijn DVD9 naar SVCD?
NEE!
Want dan heb je NOG een paar cdees nodig! En dat wil ik niet! Dus ik wil de MPEG weer gaan branden op een dvd-tje.. maar dan op een single layer...

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

NEE!
Want dan heb je NOG een paar cdees nodig! En dat wil ik niet! Dus ik wil de MPEG weer gaan branden op een dvd-tje.. maar dan op een single layer...
Maak dan je vraag ook wat duidelijker!
Wat mij wel een goede optie lijkt, is om het naar SVCD te converteren
Je zou het niet zeggen. :|
Maar ook hier kan je wel wat voor vinden op vcdhelp.com ;)
Kom op even zoeken, er is hier veel over te vinden, en als het ieder ander wel lukt en jou niet, moet je eerst dat eens uitzoeken waar het fout gaat.
En als je dat aan ons zegt kunnen we je verder helpen.

• Nocturno
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-03 21:05
kan zijn dat je naar 2 dvd's moet kopieeren als je film gewoonweg te groot is.. wat tegenwoordig wel vaker voorkomt.. wat ik niet hlemaal snap is de winst hierin.. aangezien authoring dvd's nog zo duur zijn.. een film ligt goedkoper in de bak bij de Free recordshop..

Verwijderd

Topicstarter
Vae Victis schreef op 08 september 2002 @ 01:17:
[...]

Maak dan je vraag ook wat duidelijker!

[...]

Je zou het niet zeggen. :|
Maar ook hier kan je wel wat voor vinden op vcdhelp.com ;)
Kom op even zoeken, er is hier veel over te vinden, en als het ieder ander wel lukt en jou niet, moet je eerst dat eens uitzoeken waar het fout gaat.
En als je dat aan ons zegt kunnen we je verder helpen.
je hebt gelijk... ik haal het formaat en het medium door elkaar heen!
Maar volgens mij is het zo en zo onzin wat ik zeg, want dvd is toch ook mpeg formaat? Alleen minder gecomprimeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Nocturno schreef op 08 september 2002 @ 01:23:
kan zijn dat je naar 2 dvd's moet kopieeren als je film gewoonweg te groot is.. wat tegenwoordig wel vaker voorkomt.. wat ik niet hlemaal snap is de winst hierin.. aangezien authoring dvd's nog zo duur zijn.. een film ligt goedkoper in de bak bij de Free recordshop..
ik weet niet hoe ik zon film 2 2 delen moet splitsen...
en lege dvd haal ik voor anderhalve euro...

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

DVD en SVCD zijn beide mpeg2
DVD heeft alleen hogere resolutie en bitrate.
In dit geval hoef je alleen de bitrate omlaag te gooien.
Maar lees een paar tutorials op www.vcdhelp.com en dat word je dan allemaal duidelijk.

Zie deze pagina.
http://www.vcdhelp.com/dvdripping.htm
Staat ergens onderaan een stukje met howto's voor dvd2dvd.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 10:15
Inderdaad gewoon ff wat tutorials enzo doornemen, staat er allemaal uitgelegd, zie bovenstaande posts. Een film van 8 GB kun je niet op een single layer DVD zetten door dingen eraf te knippen, je zult moeten recompressen en SVCD geeft een mooi resultaat wat je dvd speler waarschijnlijk ook nog slikt. (anders zijn er nog wel truukjes om het als een vcd te doen lijken, sjaak de search daarvoor, kort geleden nog langsgeweest).

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.