Waarom zou je dat willen, hardware matige routers hebben meestal wel zelf een port mapping optie. Mijn Vigor 2200E bijvoorbeeld werkt fantastisch.Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 19:18:
Werkt dit programma ook als je een hardware router (Edimax 6004+) hebt?
Powered by KPN
Jah idd, dat knipperen vind ik ook niet lievPluisje schreef op 10 september 2002 @ 22:34:
[...]
vind hem toch irritant
ze zijn altijd zo irritant, van die eindeloos kniperende rot reclame texten

maar ik hou het netjes...
als het je niet zint gebruik je hem toch lekker niet?
*zucht*
besides..ik zie hem niet knipperen
hehe ik hou het idd op versie 2.0 die is goed genoeg voor mijMir schreef op 10 september 2002 @ 22:59:
Mensen..hij is gratis.... ik zou bijna zeggen: Jank niet zo ...
*zucht*
zit ook een banner inPluisje schreef op 10 september 2002 @ 23:02:
[...]
hehe ik hou het idd op versie 2.0 die is goed genoeg voor mij
Heb je een voorloper van 2.0
maar nu genoeg erover...je gaat je gang maar, er zijn nog zat mensen die niet zo mekkeren en gewoon met v2.6 aan de gang gaan.
Als je het mij vraagt heb je die banner nog netjes gehouden, ik vind 'm niet super storend.
Dus, jongens en meisjes, niet zeuren
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Tnx!Crusader schreef op 13 september 2002 @ 23:08:
Precies, Mir, je levert een top stukkie software, puur uit goodwill en liefde voor je hobby natuurlijk
En ja idd, gewoon een leer fase!
Mijn menigAls je het mij vraagt heb je die banner nog netjes gehouden, ik vind 'm niet super storend.
Dus, jongens en meisjes, niet zeuren
Ik kom hier met je redirect: http://www.xs4all.nl/~pro...n/oldmirdesign/index.html
Je proggie gebruik al tijdje, zware klasse. Maar file-transfers bij MSN was mij ook nog nooit gelukt... (alleen naar een andere PC op het LAN dan
Ik ben "as we speak" bezig met een nieuwe site waarbij ik zoveel mogelijk ondersteuning voor alle browsers probeer te krijgen.
[ Voor 18% gewijzigd door Mir op 09-04-2018 11:27 ]
ik heb ook IE hoor
Ik had er (nog) niet aan gedacht om even met IE te checken

Verder komt ie nietStatus: Connecting... [DONE]
Status: Checking Firewall status...
Ok, maar had je ook niet kunnen wetenJake schreef op 25 september 2002 @ 21:06:
ah, tnx
ik heb ook IE hoor, maar ik browse idd met Mozilla
Ik had er (nog) niet aan gedacht om even met IE te checken
Versie 2.6x ?DR schreef op 25 september 2002 @ 21:20:
Progje blijft hangen met connecte
[...]
Verder komt ie niet
Heb je je modem wel in PRO staan? (waarschijnlijk niet?)
Probeer het nog een keer.
[ Voor 0% gewijzigd door Mir op 25-09-2002 21:45 . Reden: quotes erbij ]
Ja net gedownload, dus 2.62Versie 2.6x ?
Modem is PRO + FIREWALL dus lijkt me welHeb je je modem wel in PRO staan? (waarschijnlijk niet?)
doh, allang gedaanProbeer het nog een keer.
en je blijft het probleem krijgen?
Heb je een Password op je modem gezet?
heb je deze in OPTIONS ingevuld?
Eveneens als User?
2.62 is idd de laatste
jup
nopHeb je een Password op je modem gezet?

Na prog lang aan te laten staan krijg ik dit
Status: Connecting... [DONE]
Error: Modem is not responding
Error: Connection lost...
Error: Can not set up an connection with the modem, it doesn't communicate probable...
Error: Disconnecting...
Ok, telnet 10.0.0.138 eens en log even in zoals het hoort.
Wat doe je PRECIES? (alle enters ook erbij)
[ Voor 0% gewijzigd door Mir op 25-09-2002 22:00 . Reden: ok telnet:/// werkt hier dus niet ]
In telnetMir schreef op 25 september 2002 @ 21:59:
Wat doe je PRECIES? (alle enters ook erbij)
gewoon 1x enter rammen om voorbij "user:" ding te komen
en in progje zelf alleen connect klikken
welke versie heb je als ik vragen mag? 1 van de nieuwste zeker?
Ik heb hem op een vrij oude versie ontworpen. Ik wil nog een versie switch maken (zodat je in kan stellen welke versie je hebt)
jupMir schreef op 25 september 2002 @ 22:28:
En als je in Telnet [ENTER] drukt kan je daarna in NAT komen enzo?
Active software version : GV8BAA3.426 (1074419)welke versie heb je als ik vragen mag? 1 van de nieuwste zeker?
zou niet weten of dat de nieuwste is, maar die firmware had ik nodig om em van pro naar Pro+firewall te tweaken
Ik heb hem op een vrij oude versie ontworpen. Ik wil nog een versie switch maken (zodat je in kan stellen welke versie je hebt)
Nu mijn probleempje:
Hoe krijg ik het ook nog aan op PC2?
Als ik alleen poort 6892 map dan werkt het niet... (en ik kan niet 2 keer poort 6891 mappen).
Weet iemand hoe op te lossen? bijvoorbeeld door de default poort van MSN te wijzigen? (weinig kans denk ik).
[ Voor 0% gewijzigd door Jake op 26-09-2002 18:23 . Reden: oops, te vlug send... ]
Ik denk dat je dan de porten 6891-6900 moet gaan verdelen over je PC's ?Jake schreef op 26 september 2002 @ 18:22:
Weet iemand hoe op te lossen? bijvoorbeeld door de default poort van MSN te wijzigen? (weinig kans denk ik).
Bij 2 pc's max 5 files per pc, etc.
Hth!
Keep up the good work
I'm proud te be a nerd
Dat heb (had) ik geprobeerd, ongeveer dan. Ik heb dus geprobeerd op PC1 met poort 6891 niet gemapped te zenden, maar dat werkte niet.Mir schreef op 27 september 2002 @ 12:37:
Ik denk dat je dan de porten 6891-6900 moet gaan verdelen over je PC's ?
Bij 2 pc's max 5 files per pc, etc.
MSN wil gewoon poort 6891 bij file-transfer 1, dus op PC2 wil ie die poort ook. Enige manier die kan bedenken is (dus) de default poort bij MSN wijzigen... Er is ook een 3th party proggie hier op got (soort proxy denk ik), maar die is geloof ik buggy (dan kan je net zo goed mailen/ftp'en oid).
MSN heeft dus altijd default 6891 nodig en daarna uitbreidingen hoger?..
En als je nou 6892 mapped naar PC2.
Je gaat 1 (dummy) file senden met PC2 en daarna nog 1 (de goeie).
Misschien pakt 'ie bij de 2e wel port 6892?
combinden ofzo, zou dat geen optie zijn? Weet niet of het kan.
Dat zou kunnen, maar je kan maar 1 file tegelijk naar 1 persoon zenden (geloof ik). Die dummy zou je dan naar LAN kunnen sturen, maar ja is natuurlijk wel omslachtig. Het hele nut van MSN file-transfer is volgens mij dat het lekker simpel (drag-drop e.d.) is.
Als MS die NAT-compatibiliteit ècht doorvoert dan kan je (straks) ook de poort wijzigen (MSN5 is nog beta).
• Download opnieuw (sinds eergister staat er een andere versie)
• Zet liveupdate uit in Options
• Veranderd in [Options-->liveupdate] de connectie link naar
GL
[ Voor 17% gewijzigd door Mir op 09-04-2018 11:28 ]
op je (mir) site staat: "Per port kan er maar 1 IP gebruikt worden."
betekend dit dat als ik msn 5 en port mapping gebruik maar met 1 pc op het netwerk zal gaan kunnen voice converseren? rotzin

dankje
AOpen HQ-45A | MSI K7T 266 Pro | AMD Thunderbird 1400 (FSB 266) | 512MB DDR | Asus V8200 Deluxe | SBlive 5.1 | Maxtor 60GB 7200rpm | 16x40 Pioneer 106S Slot-in | 16x PlexWriter | Iiyama 19" A902MT | FinePix S602z | Archos Jukeboxe Multimedia 20GB
ik ben aan het uitzoeken of dit nog anders gedaan kan worden,
misschien lukt het, ik heb weer wat ideeën.
het is mirdesign btw
HTH
porten 6891-6900 & 6901 tcp en udp door gemapt naar 10.0.0.150.
in een lijstje stonden ook nog:
tcp 1863
udp 1863
udp 5190
maar weet niet wat het is. ook nog niet door gemapt
weet iemand wat ik fout doe?
AOpen HQ-45A | MSI K7T 266 Pro | AMD Thunderbird 1400 (FSB 266) | 512MB DDR | Asus V8200 Deluxe | SBlive 5.1 | Maxtor 60GB 7200rpm | 16x40 Pioneer 106S Slot-in | 16x PlexWriter | Iiyama 19" A902MT | FinePix S602z | Archos Jukeboxe Multimedia 20GB
map 1863 UDP door
map 5190 UDP door
Verder; nee, weet niet wat je fout doet
heb dit zelf nog nooit gedaan.
gl!
help....
Verwijderd
Alles is nu opgelost op 1 probleem na, dcc zenden met Mirc, ik mirc staat zelf aan gegeven dat die voor dcc zenden poort 1024-5000 gebruikt. Dit is dus een aardig groot bereik en weet eigenlijk niet wat ik er mee aan moet
Is er hier misschien iemand aanwezig die dit opgelost heeft of kan oplossen ??
Zelf heb ik geprobeerd om poort 1024 tot 1040 open te zetten maar na poort 1034 geeft die fialed aan.
Naja ik hoop dus dat iemand hier een oplossing voor heeft en mij kan helpen.
Ohw ja en stel dat ik wil DCC en dan disconnect ik van mirc en heel het bestandje word niet verstuurd
/me Een echte patomaan
CaMmY: Yw

[off-topic]
Heb poort 113 doorgemapt voor mIRC en connect nu veel sneller
[/off-topic]
XBO: Michaël#3318
Hoe bedoel je precies?Nefiorim schreef op 05 november 2002 @ 21:33:
Datzelfde probleem als ergens boven beschreven staat heb ik ook... Dat ie dus hangt bij t firewall gebeuren.
Het is bekend dat software firewalls nog wel een storen ivm connectie (logisch).
Die moet je ook lekker uit zetten, je zit achter NAT!
Tis de firewall in de modem waar ie hangt bij t inloggen.
Kep geloof ik een Alcatel Speedtouch 500 Pro dinges
Maar ik zal t vanmiddag/vanavond nog es nazoeken...
Neej modem is nie gekraakt?
Verwijderd
=================================
Status: Initializing liveupdate... [DONE]
Status: Current update version: 1.10
Status: Looking for a new version... [DONE]
Status: No new version has been found
Error: Connection lost...
=================================
Ik denk ook dat je wel iets aan de volgende info hebt, als ik bij Options>General mijn password invul en mijn username en later weer terug ga naar Options>General, zijn alle velden weer blank en alles is weer uitgevinkt.
Daar zit volgens mij het probleem......
[ Voor 98% gewijzigd door TimMer op 27-11-2002 02:21 ]
Tnx Giga
Verwijderd
Ziet er leuk uit, maar als je router niet op 10.0.0.130 staat heb je (als niet geregistreerde gebruiker?) een probleem.
Ik kreeg mijn ip adres er enkel met de registry editor in, aangezien op het optie scherm geen Ok knop te vinden is.
Daarna lijkt het wel te werken.
mvg,
Rob
inderdaad
Ik had het idee; als je zoiets "moeilijks" doet weet je wat je aan het doen bent, dus ken je ook de waarde van het programma, wat je er aan hebt.
Ik zie ik heb een ETECH modem. zou je hem daar ook voor kunnen gebruiken? ik kan nu namelijk maar 1 port open zetten en geen range dat is vrij vervelend.
Ik had vroeger wel alcatel modem en dat proggie werkte echt super.
Thanks for je harde werk
Lord
Verwijderd
heb de thread doorgelezen, en de website bekeken, maar kan niet vinden wat het precies doet...
ik stel me deze situatie voor, je hebt een adsl modem met alleen maar SSH of telnet verbinding. gelukkig kan je daarmee makkelijk een tunnel creeeren voor andere poorten op een ander adres (dit is portforwarding, kan het dus niet zijn?) Dus je hebt een vrij grove VPN gecreeerd...
ikzelf gebruik SSH -L om bv windows shares van de ene netwerk over te copieren naar een ander netwerk.
Als je de source code vrijgeeft, dan kan er veel effectiever naar bugs gezocht worden. en kan makkelijker gekeken worden naar wat het programma nou precies doet.
P.S. het ziet er allemaal wel verzorgd uit.
Download het maar, je merkt het wel!
En de source vrijgeven zal niet gaan gebeuren
p.s. Dank!!
Verwijderd
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 14:30 ]
en nog meer
Staat ook allemaal beschreven op de site ( www.mirdesign.nl )
Verwijderd
maar wel jammer je zei dat het gratis wasMir schreef op 29 January 2003 @ 14:31:
Ja inderdaad, en sluiten...
en nog meer
Staat ook allemaal beschreven op de site ( www.mirdesign.nl )
maar het is dus een demo
Maar in de loop van de tijd kwam er meer, en daar moet je voor betalen.
Kan ik nog hoop hebben dat er ooit een versie voor de 510 v4 komt?
(Zoveel verschil in de CLI nat opdrachten kan er toch niet zijn
En ik heb het daar neergezet aan de hand van reactie's die ik gehad heb, dat mensen het dus gelukt is.
Ik misschien een 510 in handen, hopen dat ik er wat mee kan.
is www.mirdesign.nl trouwens
btw; the beatles rullen
[ Voor 7% gewijzigd door Mir op 30-01-2003 19:15 ]
ik ben als de dood dat ik de instellingen verknal

ik heb getweakt alcatel modem (zelf in pro modus gezet
ik heb er een switch tussen>twee pc's
een vriend heeft hem voor me ingesteld en het werkt nu perfect
nu kan ik bij een kennis niet op zijn ftp server komen
nu begrijp ik (na een avond lang de search geraadpleegt te hebben)
dat ik poort 20 en 21 moet openzetten
dat zou met dit proggie kunnen?
maar kan ik het ook weer makkelijk ongedaan maken

ps passive mode helpt niet
tnx alvast voor het progje ,petje af hoor
edit/ok tnx ik zal maar verder gaan searchen dan
[ Voor 6% gewijzigd door erikdeperik op 05-02-2003 18:57 ]
ik zeg maar zo "zeg maar niks"
Alleen als jij servers wil draaien thuis zal jij mappings moeten gaan maken --> Hetgeen waar dit programma dus voor is, en het is ook nog eens ongedaan te maken
Je zult het dus ergens anders in moeten gaan zoeken!
Good luck!
Hij doet het namelijk nog niet
ik krijg steeds
Status: Current update version: 1.10
Status: Connecting...
pleaze help
Nee dat heb ik nietMir schreef op 04 March 2003 @ 00:35:
Heb je een password en username op je modem?
De demo versie ondersteund dit niet!
Maar als je kan telnetten moet het gewoon kunnen.
Heb je wel alle telnet sessie's uit staan?
ik heb geen firewall... tenminste niet op mijn pc wel in de router maar volgens mij weet ik het probleem de telnetcommando's zijn volgens mij anders...
Ik ben hier trouwens achter gekomen omdat heel veel dingen die ik heb opgezocht voor de 510 via telnet bij mij niet werkten
Ik weet alleen niet precies jij nodig hebt voor je 510.
Ik kan eigenlijk nergens firmware vinden voor mijn modem??Mir schreef op 08 maart 2003 @ 16:54:
Wat je kan proberen is even een andere firmware te installeren?
Ik weet alleen niet precies jij nodig hebt voor je 510.

Volgens mij hebben ook niet zo veel lui deze modem ofwel??
in ieder geval bedankt voor je reply...
Er is een nieuwe versie!
Voor degene die 2.6 hebben kunnen hun live update aanzetten!
Versie 2.70 bevat onder andere de keuze voor een speedtouch of 510 type modem!
Verwijderd
om te testen deed ik port 135 open en deed ik shields up testje van http://grc.com
het lukte en hij zei dat ie open was
maar nu wou ik hem weer verwijderen maar als ik op remove druk gebeurt en niks en die port staat dus ook nog gewoon open
Plz zeg me hoe ik dit ongedaan maak
Life goes as it goes.
Verwijderd
Ik heb 2 computers in huis die samen internet delen door het WIN XP ICS principe (host en client), ik ben dus de client en het spel wilt niet connecten naar de server.
Voordat je Shadowbane kan spelen moet je eerst een patcher draaien om het spel te updaten, dit is wat hij me vertelt:
Connection to 216.98.58.101:3360 has been established.
Connection to patch server successful.
Requesting packages: All CacheBig CacheSmall Win32 Special Win32
ERROR: Server timed out!
Attempting to restart the Patcher..........
Connection to 216.98.58.101:3360 has been established.
Connection to patch server successful.
Requesting packages: All CacheBig CacheSmall Win32 Special Win32
ERROR: Server timed out!
Attempting to restart the Patcher..........
Het lijkt mij dus dat ik geen gegevens terug krijg omdat het aankomt op de host, maar daar niet verder weet wat hij moet doen.
Dus weet jij hoe ik dit moet oplossen doormiddel van jou portmapping programma? Want mij lukt het maar niet
Hier nog info over welke porten er moeten gemapd worden
http://care.ubi.com/suppo...=428&p_created=1046229466
Ohja, ik weet ook het ip van me modem niet....
Excuses voor de kick maar ik kon geen andere topic vinden.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 12:32 ]
Verwijderd
Erm...gratis..??Waarom moet je dan een registratiecode hebben..?Mir schreef op 10 September 2002 @ 22:59:
Mensen..hij is gratis.... ik zou bijna zeggen: Jank niet zo ...
*zucht*
Verwijderd
Volgende probleem: vanmiddag fijn APtje gekocht blabla fijn en aardig en nu heb ik het volgende probleem, als ik mijn wlan inschakel op mijn laptop dan kan ik gewoon internetten maar zodra ik een bestand wil openen / rechtermuisklikken dan blijft explorer in zn geheel hangen. Zodra ik mn wlan uitschakel ( door middel van een knop @ mn laptop ) valt t internet weg (d0h) en wordt t bestand vervolgens gewoon geopend...
kep echt megod geen id wat t kan zijn maar hij heeft t eerst wel gewoon gedaan...
ok een kleine edit:
kep de hele avond liggen pielen maar tis me niet gelukt kep een system restore gedaan naar vanmiddag ( toen ie t wel deed ) maar dit heeft geen effect gehad.
Het probleem begon nadat ik via de Auto Port Mapping v2.60 een reboot van mn modem deed ( met mn laptop ) toen kreeg ik een vage error en moest de laptop opnieuw opstarten. Sindsdien opent hij geen een bestand meer en blijft de laptop hangen. het cpu blijft op 0 % maar toch is er geen respons van de laptop. ok dus het probleem ligt misschien bij de modem
dit is ook niet het geval. ik heb namelijk een pc die het wel perfect doet @ dezelfde adsl modem zitten. ook ligt t niet aan mn ap want ik heb het ook al geprobeert met een straight kabel tussen switch en laptop maar hij kan geen bestanden openen als ik op internet zit.
nu zit ik hier want t werkt dus niet dr moet iets fout zijn en ik heb de hele avond niks anders gedaan dan een toepassiming afgesloten en dan kijken of t dan wel gaat, dit ook zonder resultaat
nu ben ik moe en ga ik slapen...
meuh, ik heb net de toepassingen vergeleken van op internet en van internet af maar ze zijn alle2 tzelfde, ik ga dr dus nu ook van uit dat t niet aan een toepassing ligt...
misschien dat de topicstarter weet waar t aan ligt? ik heb winsockxpfix al geprobeerd maar deze helpt niet
Ik wil gewoon evve een paar from to en kunnen kiezen tussen udp en tcp.
De serial die op internet zwerft werkt niet. Maar 15 euro vind ik wel veel.. omdat hij eerst gratis was.. Desnoots een link naar versie 2.6 die gratis was.
Hartelijk dank! Banners geen probleem!
Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced
Verwijderd
je kan dus ook poorten in je IE browser opengooien dmv: http://10.0.0.138 dat weet iedereen
maar daar ben ik al dagen mee bezig moet een paar poorten opengooien voor mirc en x-link voor me xbox werkte niet dacht ga dit progamma maar eens proberen maar aangezien ik beide op udp moet opengooien heb ik er (nog) nix aan.
ik heb een alcatel 510 adsl van kpn telecom (tiscali) als ik dit progamma dus koopt is het mogelijk om eenvoudig die poorten open te gooien die ik nodig hebt dus makkelijker dan in je http browser instellingen te lopen klooien? Want dit progamma lijkt me dus super als ik dit weet
bedankt alvast
Verwijderd
Hoe komt dit? Waar haal ik dat bestand?
Ik draai Windows 98SE
Verwijderd
Had er in het verleden ook niet behoefte aan (draaide nooit een server), maar ben sinds kort weer helemaal weg van Age of Kings (aoe2). Mijn broertje is ook om, dus wilde ik mijn pc als host inzetten. De hoeveelheid poorten die je dan open moet zetten maken je niet echt vrolijk. Vandaar.
Ik heb de demo gedownload maar krijg het niet aan de praat. Ik draai V2.71 en mijn router is een Speedtouch 580 (V4.2.7.30.0). Even offtopic: V4.3 schijnt er snel aan te komen. De manual bestaat al.
Onderstaand is de uitkomst als ik een connect doe van APM naar mijn router:
Status: Current update version: 2.71
Status: Checking Firewall status... [DONE]
Hier komt het programma niet uit.Enig idee wat dit kan zijn?
In de manual en google kan ik er niets over vinden. Ook heb ik mijn user-id en wachtwoord uit het modem gehaald maar dat werkt ook niet.
Ik heb het gekocht en heb hetzelfde probleem.Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 22:35:
Tja, maar sommigen ontdekken het net he :-)
Had er in het verleden ook niet behoefte aan (draaide nooit een server), maar ben sinds kort weer helemaal weg van Age of Kings (aoe2). Mijn broertje is ook om, dus wilde ik mijn pc als host inzetten. De hoeveelheid poorten die je dan open moet zetten maken je niet echt vrolijk. Vandaar.
Ik heb de demo gedownload maar krijg het niet aan de praat. Ik draai V2.71 en mijn router is een Speedtouch 580 (V4.2.7.30.0). Even offtopic: V4.3 schijnt er snel aan te komen. De manual bestaat al.
Onderstaand is de uitkomst als ik een connect doe van APM naar mijn router:
Status: Current update version: 2.71
Status: Checking Firewall status... [DONE]
Hier komt het programma niet uit.Enig idee wat dit kan zijn?
In de manual en google kan ik er niets over vinden. Ook heb ik mijn user-id en wachtwoord uit het modem gehaald maar dat werkt ook niet.
Verwijderd
Hollandia: heb je al een mail gestuurd naar Mir?
Nee nog niet gedaan, ik heb een freeware programma van speedtouch gevonden. Wil het je wel even sturen (heb zo gauw geen link), stuur maar mail.Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 14:15:
Hmm. dat is minder. Ik ben best bereid om een bedrag te betalen voor het pakket, maar dan moet het natuurlijk wel doen wat het moet doen.
Hollandia: heb je al een mail gestuurd naar Mir?
Verwijderd
Wil je wel een mail sturen, maar je adres staat niet in je profiel. Mocht je niet de Nat-manager bedoelen dan kun je de link sturen naar marmie at xs4all.nl
Alvast bedankt