Toon posts:

Brandproblemen na nieuw Mobo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds ik een mobo epox 8k3a gekocht heb problemen met branden. Alles werkt verder goed ook kan ik met de brander CD's lezen. Ik heb een HP-brander deze staat 'master' met een CD-Rom speler als 'slave' net als bij mijn oude mobo.
Ik gebruk Nero als brandprogramma. Ik krijg de fout melding 'SCSI of IDE fout' in het begin van het brandproces.
het vreemde wat mij opgevallen is is dat Sisoft en windows al mijn Drive's als SCSI device weergeeft. Weet iemand hoe dit kan? Misschien dat daar de fout ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je in de bios wel alles goed gezet? Misschien moet je alles is op default zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
heb je de cdrom+brander op de normale ide hangen of op de hpt raid controller ? probeer in dat laatste geval ns de cdrom+brander op je normale ide te hangen.

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:28
move PMG -> OM :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De ATA66/ATA100/ATA133/RAID controllers worden inderdaad als SCSI weergeven, dat is een 'feature' van Windows. Verder lijkt het erop of je de ATAPI apparaten op een zulk controller hebt aangesloten. Deze controllers moeten vaak niks van ATAPI apparaten hebben, plug ze dus terug naar de standaard IDE poorten van de moederbord (IDE0 en/of IDE1). Daarnaast, de CDROM lezers en branders gaan sowieso niet sneller dan UDMA33 :)

[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 07-09-2002 22:24 . Reden: grammatica ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet het mobo met de Raid contoller dus dat maakt het zo vreemd. Ik heb de HD en DVD speler op IDE1. De Brander en de CD-ROm zittenop IDE2 .
Wat zou ik in de BIOS op default moeten zetten dan? Ik ga niet alles op default zetten nu ik net alle instelling een beetje goed heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer eens een 40pins kabeltje exclusief voor je brandertje (en CDROM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn Brander en CD-ROm op een 40 pins kabel zitten, maar mijn DVD en HD op een 80 pins. Ik kan wel gewoon CD's lezen met mijn Brander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Al de allerlaatste Nero of andere brandsoftware geprobeerd? Fireburner? CDRWIN? CloneCD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, nog niet maar ik wil dat Nero werkt die heeft het altijd gedaan. Ik heb net nog eens opnieuw nero geïnstalleerd maar dat werkt ook niet. Blijft vreemd, misschien moet ik de DVD en de CD-ROm los halen en alleen op starten met HD en brander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Balusc waarom gooi je een slotje op mijn tread man? Ik stel een legitieme vraag en je gooit hem zomaar op slot, lame......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 19:26
Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 22:05:
Balusc waarom gooi je een slotje op mijn tread man? Ik stel een legitieme vraag en je gooit hem zomaar op slot, lame......
En de link die Balusc geeft in die bewuste Topic werkt niet 8)7

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 22:05:
Dit topic? Raid bullshit?
je moet namelijk imo altijd minimaal twee channels hebben om raid 0 mogelijk te maken
Dat is dus inderdaad "bullshit". Verder had ik hem dicht gedaan, omdat hier niks over te discussiëren valt (immers, iedereen weet dat je een 2-disk RAID0 ook makkelijk op 1 kanaal kan configureren, zij het langzamer dan wanneer je 2 kanalen gebruikt).
Xfile schreef op 09 september 2002 @ 23:26:
En de link die Balusc geeft in die bewuste Topic werkt niet 8)7
Welke link?

Willen jullie zulke aantijgingen voortaan in LA melden? Zo gaan jullie hier flink offtopic :/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem gelokaliseerd. het zijn de drivers van de IDE ATA/ATAPI-contollers die voor problemen zorgen. als ik de standaard drivers installeer doet alles het weer. Iemand die nog zulke problemen kent? Of iemand die weet waarom dit probleem zich voor doet?
Ik draai natuurlijk liever met de meegeleverde drivers.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je hebt ook altijd de vaagste problemen met VIA chipset based mobo's.. :?

Mooi dat het alweer is opgelost. Waarom heb je eigenlijk liever de meegeleverde drivers als alles perfect werkt met de standaard drivers?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dat de snelheid van mij computer beïnvloed, maar aan jou reactie is af te lezen dat dat niet zo is. toch?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

het is die Epox + Nero combo!! :)
heb al eerder gelezen!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 20:39:
Ik weet niet of dat de snelheid van mij computer beïnvloed, maar aan jou reactie is af te lezen dat dat niet zo is. toch?
Als je WinXP draait, dan zijn de standaarddrivers inderdaad wel ruim voldoende. Maar je kunt ook nog altijd verschillende versies VIA 4-in-1 drivers proberen om te kijken welke het beste werkt. Anyway, als alles naar je eigen gevoel snel genoeg werkt, dan zou ik het gewoon zo laten :)
nero355 schreef op 11 september 2002 @ 20:52:
het is die Epox + Nero combo!! :)
heb al eerder gelezen!!
Leuk dat je dat even vermeldt, maar het is zinniger als je deze info onderbouwt met bijvoorbeeld een linkje oid :/
Pagina: 1