Originele cd beschadigd.... wat nu? >> opgelost

Pagina: 1
Acties:
  • 1.003 views sinds 30-01-2008

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hoi,

Mijn vriendin heeft zo'n cd die je niet af kan spelen op je computer en die is niet meer in orde. (Laundry Service van Shakira) Hij slaat in alle spelers over en kraakt dus het is echt de cd die niet in orde is. Hij is heel licht bekrast maar ik denk niet dat het dat is.

Nu zijn we teruggeweest naar de zaak waar hij gekocht is en deze 'zal wel kijken' of er iets aan te doen is maar in principe moet m'n vriendin maar een nieuwe kopen.

Ik vind dat op mijn beurt onzin want ze heeft 22 euro betaald voor de auteursrechten (de kosten zitten immers niet bij de cd). Ik vind dat je die maar 1x hoeft te betalen. Als jij dan het origineel weer inlevert en een identiek product krijgt (eventueel tegen kosten van de productie) dan vind ik dat wel zo fatsoenlijk. Is het niet zo dat dat je rechten zijn als consument? Ik betaal voor auteursrechten en die heb ik. Alleen niet meer de muziek die erbij hoort.

Iemand iets soortgelijks meegemaakt? En hoe is dat afgelopen? En waar zit mijn gelijk of ongelijk?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat dacht je ervan om gewoon normaal met je spullen om te gaan.

je zit in het verkeerde forum

Verwijderd

Nou ik heb eigenlijk nooit zoiets meegemaakt maar ik vind het wel heel goed wat je zegt. Als je auteursrechten hebt dan hoef je ze niet nog een keer te betalen. Alleen het probleem is volgens mij dat je zo moeilijk aan kunt tonen dat je ze hebt (of je moet het bonnetje nog hebben?)

Verwijderd

jah precies gewoon je cd in de hoesje terug stoppen

Verwijderd

Heb je al speciale software geprobeert om 'm uit te lezen?
Blindread bijvoorbeeld. Die kan er meestal nog heel wat van maken.
En dan meteen een backup branden, dat mag als je het origineel hebt :)

Verwijderd

gewoon effe het spel downloaden op internet en op cd branden... Je hebt de legale cd, dus ook de licentie er bij.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 14:41:
gewoon effe het spel downloaden op internet en op cd branden... Je hebt de legale cd, dus ook de licentie er bij.
lol

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Toink
  • Niet online
Ik ga geen mp3's downloaden en die op cd zetten want ik vind dat ik recht het op het origineel. M'n vriendin koopt juist een originele audio-cd vanwege de kwaliteit en omdat ze graag het origineel wil hebben. Ze is er voorzichtig mee omgesprongen maar een cd raakt altijd wel een klein beetje bekrast door normaal gebruik. Er staat toch ook LICHT bekrast.

Bovendien heb ik niks aan een opmerking als "normaal met je spullen omspringen". Dat kan ik zelf ook wel bedenken. Als je geen antwoord kan geven op de vragem die ik stel dan vind ik het onzinnig om maar gewoon wat in het wilde weg te o-h'en.

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Sommige nemen nog geen eens de moeite om het verhaal te lezen 8)7

Maar waarom koop niet zo'n cd cleaner. Je hebt van die dingetjes waar je de cd inlegt en dan moet je het apparaatje aandraaien en dat schraapt het bovenlaagje van de cd af. Dan heb je weer een glad cdtje die het weer zou moeten doen.

Zal ff zoeken waar ik dat ding gezien heb.

The skip doctor

Zal vast wel ergens in de buurt op te duikelen zijn...

Specs

Verwijderd

Toink schreef op 07 september 2002 @ 14:46:
Ik ga geen mp3's downloaden en die op cd zetten want ik vind dat ik recht het op het origineel. M'n vriendin koopt juist een originele audio-cd vanwege de kwaliteit en omdat ze graag het origineel wil hebben. Ze is er voorzichtig mee omgesprongen maar een cd raakt altijd wel een klein beetje bekrast door normaal gebruik. Er staat toch ook LICHT bekrast.

Bovendien heb ik niks aan een opmerking als "normaal met je spullen omspringen". Dat kan ik zelf ook wel bedenken. Als je geen antwoord kan geven op de vragem die ik stel dan vind ik het onzinnig om maar gewoon wat in het wilde weg te o-h'en.
denk niet dat de leverancie je een nieuwe cd zal toe zenden. Je zou natuurlijk kunnen proberen contact met ze op te nemen. Je weet maar nooit. ;)

dit is trouwens niet het goede forum voor je topic

• Toink
  • Niet online
Sorry voor het verkeerde forum. Dit lijkt me redelijk wat met audio te maken te hebben omdat het gaat over een audio-cd, auteursrechten en cd-beveiligingen. Als ie dan echt ergens anders moet dan verplaats 'm maar maar volgens mij hoort ie toch wel hier thuis.

(NB volgens de faq: bijzondere gevallen van topics die niet in AV thuishoren zijn topics over mp3 spelers en digitale camera's. Die horen in Gadget Talk thuis. Topics over muziek, muzieksmaak of de nieuwste whitelabel release horen in Nieuws, Sport, TV & Muziek)

Ik post maandag wel hoe het af gaat lopen.

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 22:58
Je betaalt natuurlijk niet ALLEEN voor de auteursrechten, je betaalt ook voor het product zelf: dus voor het hoesje en de cd. Je mag een backup branden omdat je voor de auteursrechten hebt betaald. Ik geef je weinig tot geen kans op het krijgen van een nieuwe cd. Als er krasjes te zien zijn, die er niet zaten toen je de cd kocht, zal de winkelier het altijd op schade schuiven.

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Verwijderd

het spel, ooow ontzettende flapdrol :P

Verwijderd

Toink schreef op 07 september 2002 @ 14:31:
Iemand iets soortgelijks meegemaakt? En hoe is dat afgelopen? En waar zit mijn gelijk of ongelijk?
je hebt mischien moreel gezien wel gelijk.

maar aan de andere kant
als ik mijn auto in de prak rijd.
krijg ik toch ook geen korting op een andere, omdat ik al een auto heb gehad

(met de nodige uitzonderingen)

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als je de cd niet meer nieuw kan krijgen kun je altijd nog proberen de cd te rippen met Exact Audio Copy in "secure mode", vervolgens kun je ook een cue-sheet maken met EAC en deze vervolgens op cd branden.

• ThaDaNo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-04-2023
Ik vind dat die lui van die winkel je gewoon een nieuwe moeten geven, verrek dat heet klantvriendelijkheid >:)

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Krassen wegpoetsen met een zeeeer fijn polijstmiddel. Het schijnt ook te werken met GSM-display poets (dit is overigens wel onnodig duur). Koperpoets schijnt ook te werken. Probeer het eerst even op een Duitse schlager cd oid.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Ik heb pas op de cd van Shakira de viltstiftmethode geprobeerd en mijn cdromspelers lezen em perfect hoor :)

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

heej das idd een leuk apparaatje :) kijke of die in NL een beetje te krijgen zijn.
Afbeeldingslocatie: http://images.technoscout.com/images/product/product_fullsize/CDSkipDoctorProd.jpg

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• Cannondale
  • Laatst online: 13-05 22:58
Burning_acid schreef op 07 september 2002 @ 15:54:
heej das idd een leuk apparaatje :) kijke of die in NL een beetje te krijgen zijn.
[afbeelding]
wtf is dat nou voor monster :>
Ziet er behoorlijk agressief uit imho...

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

deze mag wel in AV blijven hoor.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Interstice

Hallo?

je hebt die dingen ook met motor. www.digitalinnovations.com :D

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
Bij playstationspellen (ps1) stond altijd in de handleiding dat je bij beschadigingen van de originele cd zo een nieuw exemplaar kon krijgen van de leverancier, idd omdat het plaatje waarop het staat maar een paar cent kost en 99,9% van de prijs in de rechten zit...

Misschien is hier een wet over die ook voor audio cd's geldt? Je hoeft immers niet eens het boekje en jewelcase opnieuw te hebben..
Eventueel direct naar de fabrikant/platenlabel bellen of mailen met het verhaal, soms helpt dat
Suc6

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 09:53
Ik heb ongeveer het zelfde probleem: er zit een scheur in mijn CD van The Prodigy. Ik ben er altijd voorzichtig mee omgesprongen. Hij is op Campzone door iemand op een niet zo voorzichtige manier uit het hoesje gehaald gok ik (ik weet niet wie). In m'n CD speler doet 'ie het nog, maar in de PC niet, dus ik kan er geen kopie van maken. Wat ik gewoon ga doen is van iemand anders het origineel lenen en kopiëren. Je hebt de rechten al betaald, dus op zich mag dat.

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

Het 'probleem' bij die CD van Shakira is alleen dat je het origineel niet in de computer af kunt spelen. Er zit namelijk een beveiliging op. Maar je kunt hem heel makkelijk met Clone CD kopiëren.... :) Ik zou hem gewoon ns kopiëren en kijken of ie dan niet meer overslaat in je cd speler....

• Duck-Twacy
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Lullig zo'n kappotte CD. Van Shakira zou ik liever een DVD kopen :)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:29

Duinkonijn

Huh?

kan je niet met zo`n gsm polijst middel het op lossen :?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

lol.. nej man.. je betaald ongeveer 3 euro voor de cd... als jij de originele koopt.. MAG je em van iemand anders een kopie krijgen.. omdat jij de muziek bezit... de zaak waar jij die cd gekocht heb kan jou flink laten betalen voor de nieuwe cd als zij er 1 voor je branden.. en ben je waarshcijnlijk meer kwijt dan et origineel! :Y)

kopieren is legaal : backup < als ej het originieel maar hebt!

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Duinkonijn schreef op 08 september 2002 @ 19:11:
kan je niet met zo`n gsm polijst middel het op lossen :?
Was dat niet met tandpasta?

LinkedIn WoT Cash Converter

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

:Z :Z :Z :Z 8)7 8)7 8)7

dit soort mensen word je toch niet goed van

Meneer 1000 has spoken......

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 15:06:
[...]

je hebt mischien moreel gezien wel gelijk.

maar aan de andere kant
als ik mijn auto in de prak rijd.
krijg ik toch ook geen korting op een andere, omdat ik al een auto heb gehad

(met de nodige uitzonderingen)
Dat is natuurlijk niet te vergelijken. Voor een cd betaal je nu eenmaal niet alleen voor het matteriaal (wat bij een auto dus wel zo is). Op zich zou het een goed gebaar zijn van de muziekindustrie om een systeem te maken dat cd's in een cd-winkel tegen gereduceerd tarief omgewisseld kunnen worden voor een nieuwe. Op vertoon van kassabon ofzo.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• dude123
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

[afbeelding]
en wat kun je met dat apparaatje???
lijkt me niet de bedoeling om de hele cd te shredden !! :P

Meneer 1000 has spoken......

• FunFactory
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

FunFactory

Vroeger.....waren ze nog samen

[afbeelding]
Ik heb een tijdje geleden dat ding op Tel-sell achtig programma gezien, daar wilden ze er een Euro of 45 voor hebben... Dus, wel te krijgen in Nederland volgens mij!

Je kan hier beter niets zetten....

Verwijderd

jadjong schreef op 07 september 2002 @ 14:36:

Nog nooit een cd bschadigd of een krasje op gehad? Ik ga normaal met mijn spullen om maar ik heb toch ook wel een cd die niet echt lekker meer afspeeld.
Ligt niet alleen aan de cd maar ook aan de speler.
? verkeerde forum? waar moet je dan heen met deze vragen.
(boter op je hoofd?)

• Rickbv
  • Laatst online: 08:36
Het probleem voor die winkel is echter dat zij _wel_ voor een nieuwe cd + hoesje + auteursrechten betalen. Dan kan een cd schijfje met muziek wel 1euro kosten, ze kopen die cd toch in voor 10euro (?).

Denk dat je beter es naar de leverancier of platenbaas kan bellen, daar heb je volgens mij meer kans op de cd alleen. Want ik ben het wel met je eens, die rechten heb je al betaald. Waarschijnlijk zullen die gasten dan wel weer jouw kapotte cd willen hebben, anders heb je weer 2cd's thuis liggen.

• Toink
  • Niet online
Oke hier een kleine update: We hebben te horen gekregen dat er een nieuwe CD voor ons besteld gaat worden en naar alle waarschijnlijkheid zal dat kostenloos zijn..... Ik houd jullie op de hoogte.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

dude123 schreef op 08 september 2002 @ 20:52:
[...]

:Z :Z :Z :Z 8)7 8)7 8)7

dit soort mensen word je toch niet goed van
dit mag toch gewoon

• Toink
  • Niet online
Het zal best mogen maar eerst het topic lezen is ook een moeite.

Verwijderd

Ik heb ooit ook wel eens iets gehoord over beschadigde CD's/krasjes ed. te repareren met een bus haarlak of iets in die trend?
kan iemand dat verifieren?!

GrtZ Dark

• ritsjoena
  • Laatst online: 16-06-2024
Nero kopieerde op mij Plextor 24X de StarWars II CD zonder problemen en de kopie miste de beveiliging. Misschien het proberen waard.
Aan de andere kant wil je een origineel. Je kunt natuurlijk altijd proberen contact op te nemen met de uitgever.

Tip kijk een beetje beter rond. Hij lag laatst voor 15 euro bij de mediamarkt (of was het zelfs minder). 22 euro voor een cd is meestal wel omlaag te krijgen met een beetje rondkijken en niet in het "verkeerde" deel van het land te wonen. ;)

• Toink
  • Niet online
ritsjoena schreef op 09 september 2002 @ 14:14:
Nero kopieerde op mij Plextor 24X de StarWars II CD zonder problemen en de kopie miste de beveiliging. Misschien het proberen waard.
Aan de andere kant wil je een origineel. Je kunt natuurlijk altijd proberen contact op te nemen met de uitgever.

Tip kijk een beetje beter rond. Hij lag laatst voor 15 euro bij de mediamarkt (of was het zelfs minder). 22 euro voor een cd is meestal wel omlaag te krijgen met een beetje rondkijken en niet in het "verkeerde" deel van het land te wonen. ;)
Mwa het gaat me niet zo zeer om die 22 euro of dat ik 'm voor 15 euro nog een keer ergens wil gaan kopen. M'n vriendin koopt gewoon alles bij de lokale alles-in-1-handel en daar betaal je veel. Ze heeft geen vervoer en ook geen zin om uren te zoeken om een paar euro te besparen. Het gaat er puur om dat ik van mening ben dat die cd vervangen moet worden door de producent (dus niet de winkel). Echter ik vind dat de winkel maar uit moet vechten met de producent hoe dat moet. Maar, zoals hierboven al staat: Er wordt aan gewerkt en jullie lezen wel hoe 't af gaat lopen.

Het is natuurlijk helemaal van de zotte om apparaten te gaan kopen van 60 euro om je cd van 22 euro te fixen.

• ritsjoena
  • Laatst online: 16-06-2024
Toink schreef op 09 september 2002 @ 14:43:
[...]

Het is natuurlijk helemaal van de zotte om apparaten te gaan kopen van 60 euro om je cd van 22 euro te fixen.
Met 3 cd's heb je hem eruit. ;) Maar ik gebruik hem in de regel voor andere dingen dan mijn eigen cd's te kopieren (althans voor mezelf). Maar als je hem toch hebt...

Bovendien wilt je waar je recht op hebt: een goed origineel.

Wat betreft cd's kopen. Ik wacht gewoon tot ik hem ergens tegenkom voor een redelijke prijs en aangezien ik regelmatig in de beurt ben van wat goedkopere zaken kan dat vaak vrij snel. Maar je moet een beetje geluk hebben goed te wonen of een passend levensritme te hebben.

Verwijderd

Technisch gezien heb je geen recht, helaas maar waar ..... ze zijn je niet verplicht
om een onbeschadigde cd terug te geven.
En wat die rechten betreft, je betaald die voor ieder exemplaar die je koopt.
ook al zijn dit 20 dezelfde cd's..... 8)
Je zou ook nog voor je aan het schuren gaat met " tandpasta" of andere
schuurmiddelen, de cd eens goed kunnen wassen met "dreft" en lauw water.

vettige aanslag op de cd oppervlak kan ook voor bakken met ellende zorgen. :(

**...........Hij is heel licht bekrast maar ik denk niet dat het dat is.**

Soms is licht beschadigd voor de meeste cd spelers al teveel

• Toink
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 20:00:
Technisch gezien heb je geen recht, helaas maar waar ..... ze zijn je niet verplicht

etc etc etc

Soms is licht beschadigd voor de meeste cd spelers al teveel
RCA, is dit omdat je weet dat het qua rechten zo in elkaar zit of omdat je denkt dat het zo is? Daar zit namelijk nogal een verschil in wat voor mij niet onbelangrijk is.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Toink schreef op 09 september 2002 @ 09:49:
[...]

Het zal best mogen maar eerst het topic lezen is ook een moeite.
wie zegt dat ik dat niet heb gedaan? :?
ik heb je correct antwoord gegeven.. je zou anders de importeur/uitgever moeten bellen...
soms kan het werken hoor..als het werkelijk licht bekrast is.. gewoon idd terug gaan.. misschien kan je bij de consmenten bond wat vinden hierover (serieus)

• Toink
  • Niet online
gitaarwerk schreef op 09 september 2002 @ 21:10:
[...]

wie zegt dat ik dat niet heb gedaan? :?
ik heb je correct antwoord gegeven.. je zou anders de importeur/uitgever moeten bellen...
soms kan het werken hoor..als het werkelijk licht bekrast is.. gewoon idd terug gaan.. misschien kan je bij de consmenten bond wat vinden hierover (serieus)
Ik vertel eerst dat ik een origineel wil en niet een kopie, vervolgens zegt iemand dat ik een kopie moet maken van wat ik van internet haal. Het is niet raar dat iemand dan een opmerking maakt dat het nergens op slaat omdat ik eerst zeg dat ik dat niet als oplossing zie. Als jij je dan afvraagt waarom dat zo is dan concludeer ik daaruit dat je het topic niet goed gelezen hebt. Natuurlijk weet ik ook wel dat ik binnen een half uur het cdtje van internet kan halen maar het gaat mij erom dat ik graag wil weten wat mijn rechten zijn als consument.

Als ik niets nieuws krijg dan doe ik het inderdaad wel op m'n eigen manier.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

take it easy man... life is more than just a cd...

Verwijderd

Toink schreef op 09 september 2002 @ 21:04:
[...]

RCA, is dit omdat je weet dat het qua rechten zo in elkaar zit of omdat je denkt dat het zo is? Daar zit namelijk nogal een verschil in wat voor mij niet onbelangrijk is.
Heb het een en andere moeten leren over het wel en wee van de rechten.
( zie profile : Diploma producer krijg je niet zomaar )
Indien een cd beschadigd is door gebruik, is dat voor de client.

Sta ik voor alle meningen open Toink,
dus vertel ons dan waarom je eventueel een kans op een nieuwe cd
kan maken ?
We zijn hier tenslotte om van elkaar te leren en te helpen ..toch :*)

Dus als je het niet met mij eens bent/kan zijn laat het weten :)

• Toink
  • Niet online
Dat dacht ik ook dus ik vond jouw mening nogal interessant om aan te horen. Het is niet zo dat ik hier mensen af wil kafferen om hun mening maar eerder graag wil weten waarom ze dat denken. De een denkt dat omdat ie dat denkt en de ander denkt dat omdat ie dat ooit eerder uitgezocht heeft. Dat is ook de reden waarom ik hier de afloop post zodat dit topic bruikbaar is voor een ander.

(Tenzij je geen mening hebt en hier maar wat neerzet :P )

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

[afbeelding]
Haha, dat ding was n tijdje geleden bij die reclame op SBS6 (je weet wel, die engelse dames die dan een product de hemel inprijzen |:( ) Volgens hun werkte het perfect en etc... T zag er ook wel handig uit daar, maar ik betwijfel of dat in de praktijk ook zo is :X

/edit:
FunFactory schreef op 08 september 2002 @ 20:59:
[...]

Ik heb een tijdje geleden dat ding op Tel-sell achtig programma gezien, daar wilden ze er een Euro of 45 voor hebben... Dus, wel te krijgen in Nederland volgens mij!
Ja, dat bedoel ik dus :)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

Verwijderd

Toink schreef op 09 september 2002 @ 22:45:
Dat dacht ik ook dus ik vond jouw mening nogal interessant om aan te horen. Het is niet zo dat ik hier mensen af wil kafferen om hun mening maar eerder graag wil weten waarom ze dat denken. De een denkt dat omdat ie dat denkt en de ander denkt dat omdat ie dat ooit eerder uitgezocht heeft. Dat is ook de reden waarom ik hier de afloop post zodat dit topic bruikbaar is voor een ander.

(Tenzij je geen mening hebt en hier maar wat neerzet :P )
Doe dat maar Toink ..... ik ben heel benieuwd , of ze schappelijk genoeg zijn .
hou ons op de hoogte :)

• Toink
  • Niet online
Gisteren werd ik wederom gebeld... of ik langs kon komen met de cd dan laten zij 'm polijsten zodat eventuele krassen (als dat de oorzaak is) eruit gaan. Is dat nog niet de oplossing dan zoeken ze verder.

Duss... ik ga dit weekend een bezoekje brengen aan deze luitjes. :) Jullie horen als er nieuws is.

• mollie
  • Laatst online: 10-01 22:22

mollie

gezeik allemaal .. ik weet nog dat je voor spellen gewoon je kapotte disks op kon sturen en gewoon nieuwe kreeg (kosten van de verzending waren wel voor eigen rekening.. ) Als het met kapotte diskettes kan kan het ook met audio cds. het wordt tijd dat mensen eens na gaan denken als ze willen dat iedereen ophoud met copieren..2x voor dezelfde rechten betalen? nooit

• hstoker
  • Laatst online: 05-05 18:18

hstoker

Yatta!

Belevenissen van mijn collega zijn te vinden op:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/570305/0
Zijn kapotte cd is tegen kostprijs vervangen door UbiSoft... zeer netjes naar wij dachten, je hebt immers al betaald voor het spel, dus dat geld hebben ze al binnen. Dan is het alleen maar een teken van klantvriendelijkheid dat je de cd vervangt tegen kostprijs.

Ligt misschien wat anders als je terug gaat naar de FRS of waar je hem ook maar hebt gekocht. In dit geval zou ik gewoon de distibiteur (Sony dacht ik) benaderen.

Dutch: If it bleeds, we can kill it.

• Maximum_Overkill
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-05 11:06

Maximum_Overkill

Merry Winter-een-mas!

Ik had een zelfde soort probleem met een game cd (weet niet of je dat wel mag vergeljken) en die was ook bekrast. Kon toen niets meer van de cd halen. Ik heb toen autowas gepakt, dat in de krassen gesmeerd met een doekje en dat naar een minuutje weer uitgesmeerd. Het resultaat was dat ie het goed deed. Ik kon alle games en programma`s die er opstonden gewoon kopieren.

Mischien dat het ook helpt bij je Shakira cd.

specs |Abit Fatal1ty AN8 SLI| AMD 64 3500+ | 2x 512 MB DDR 433 Kingston HyperX| WD 200 Gb 8MB 7200RPM | Plextor PX-708A| Toshiba SDM-1502 DVD-ROM | Soundblaster Audigy 4 | XFX Geforce 7950GX2 XXX | Princeton 19" TFT

Verwijderd

Ook een leuke: Heb al jaren een originele audio CD die mijn Kenwood niet wilde slikken. Cd omgeruild, maar zelfde probleem. Kende ze bij FreeRshop, er zijn topklasse players die heel kieskeurig zijn.

CD gehouden, na half jaar nor eens omgeruild, hopelijk ander persing, maar zelfde probleem. Jaren later een copie gemaakt, die speelt vlekkeloos.

Deze week was speler defect, is nieuwe laser ingegaan (wel snel kapot na 12,5 jaar, maar ja).
Lees ik deze topic, denk heeeeeeeeeeee. Pak de originele Cd knal hem in de la en wat denk je . . . .spelen.

Verwijderd

Natuurlijk ga je geen nieuwe CD krijgen, het is tenslotte je eigen schuld als je je spullen vernieuwd.

Als je je (nieuwe) auto in elkaar duwt, dan ga je toch ook niet naar de garage en zeggen "Ik wil graag een nieuwe auto, maar alleen de productiekosten betalen, want voor het design heb ik al betaald."

• Toink
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 16:30:
Natuurlijk ga je geen nieuwe CD krijgen, het is tenslotte je eigen schuld als je je spullen vernieuwd.

Als je je (nieuwe) auto in elkaar duwt, dan ga je toch ook niet naar de garage en zeggen "Ik wil graag een nieuwe auto, maar alleen de productiekosten betalen, want voor het design heb ik al betaald."
Dat is al eerder in dit topic door iemand gezegd en blijkt dus niet te kloppen. Op een auto zitten geen auteursrechten. Bij een auto gaat het om de auto.

Bij een cd gaat hiet niet om de cd maar om de auteursrechten. De cd is het plaatje waar het geluid aanhangt waar de rechten opzitten. Of ie speelt of niet... de rechten heb je.

• Toink
  • Niet online
Ok, wie kan me vertellen waar ik de CD van Shakira naartoe moet sturen. Na weken belt de Expert mij op dat ze me toch maar niet gaan helpen hiermee. Wie weet wie de CD van Shakira produceert in Nederland?

• XtremeNova
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07-2025

XtremeNova

Alfa 145 Qv

Kijk op de CD of er ook een ORIGINEEL "Compact Disc" logo op staat ('Compact' klein geschreven boven 'DISC') . Dit mag eigenlijk niet, omdat de toegepaste beveiliging niet is toegestaan in de originele specs van de CD. Het gevolg van de 'beveiliging' is dat, als er een beschadiging is op de CD de originele errorcorrectie van een CD speler niet goed meer werkt. Eerder in dit topic is iets gezegd over ee CD met ee scheur er in. Speelt dus wel op een normale CD speler => error correctie!! (..Lang leve Philips..).

Terug gaan naar de Expert en je geld terug eisen omdat ze een ondeugdelijk product verkopen.

Mij advies: koop NOOIT een cd met beveiliging. Die krengen kunnen niet tegen een krasje. Originele CD's kunnen dit dus wel (Heb zelf vaak genoeg voorbeelden gezien van zulke CD's). Wil je toch de muziek? Ok, het mag misschien niet, maar download het dan, en laat de RIAA en Buma in de waan dat ze het kunnen verhelpen dat je een eigen backup maakt..

I like it red, with 150 bhp..

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Als je de originele CD hebt, dan mag je ook een kopietje maken. Ook de CD waar jij het over hebt is te copy'en. :)
Probeer het even op verschillende PC's, en op een gegeven moment zul je er een vinden waar het lukt. Wat je anders zou kunnen doen, is het album downloaden (ik zeg niet hoe, dat mag nl. niet ;) ).

Anders zou ik het niet weten

• Toink
  • Niet online
Skate2000, dat is niet zo moeilijk. Ik heb de cd allang op m'n pc staan want ik heb 'm binnengehaald via internet op 192kbps-rate. De truuk is gewoon dat ik vind dat ik ergens recht op heb en dat wil ik proberen te krijgen. En als 't echt niet gaat.... dan fik ik 'm alsnog op cd. Zie 't ook als iets waar je misschien zelf ooit wat aan kan hebben als 't mij lukt. Op diezelfde manier kunnen meer mensen dan gebruik maken van dit verhaal.

• phoxetis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09-2025
als je nou effe slim doet
dan pak je een viltstift en 'n lineaal
en zet je een streepie over dat tweede stuk met rotzooi
probleem gefixed
en ook overal afspeelbaar & kopieerbaar

wel effe opletten dat je 'r niet naast zit

• phoxetis
en als je 't niet snapt mag je voor mijn part het ding hierheen sturen, maak ik wel 'n kopietje voor je. ben je wel 'n euro kwijt voor een postzegel :)

groetjes e

Verwijderd

jadjong schreef op 07 september 2002 @ 14:36:

Suffe reactie, je weet niet eens wat er gebeurd is.

Anyway, je hebt ook apparaatjes die eventuele (lichte krassen) kunnen verwijderen.

Waar ik succes mee heb is de consumentenbond, ook zonder lid te zijn kun je e.a. via e-mail doorgeven. Ik heb ooit een probleem met Free Record Shop gehad dat zij niet wilde oplossen maar dankzij de consumentenbond _/-\o_ zagen zij hun ongelijk in :) .

• phoxetis
't is toch ook een teringtent ook, die Free Record Shop....

Verwijderd

Als je via mp3 werkt heb je veel kans dat je een bitrite hebt van 128.

Dus je hebt kwaliteitsverlies

Tenzij je ergens 320 bps hebt gevonden

Verwijderd

phoxetis schreef op 02 oktober 2002 @ 13:52:
't is toch ook een teringtent ook, die Free Record Shop....
Ach dat wil ik niet zo zeggen, maar dit hadden ze niet goed afgehaald, verder tot nu toe niets dan lof (behalve de hoge prijzen, maar dat zijn er meer en als je ergens anders wilt kopen staat je dat ook vrij dus...)

• Toink
  • Niet online
phoxetis schreef op 02 oktober 2002 @ 13:38:
als je nou effe slim doet
dan pak je een viltstift en 'n lineaal
en zet je een streepie over dat tweede stuk met rotzooi
probleem gefixed
en ook overal afspeelbaar & kopieerbaar

wel effe opletten dat je 'r niet naast zit
Met alle respect maar volgens mij heb jij werkelijk niets gelezen in dit topic voordat je ging posten... ik leg 't niet NOG een keer uit.... Je bent de zoveelste die de open deur intrapt.

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
MEnsen asjeblieft! Je koopt een cd, je maakt hem zelf stuk en dan ga je bij de winkel zeuren om een nieuwe! Doe toch normaal! Je weet van te voren gewoon dat cd's enorm kwetsbaar zijn, en nu ga je naar de winkel om een nieuwe te vragen? Belachelijk. Sorry dat ik het zeg, maar ben je dan niet écht zielig?!

• Meneer aard
  • Laatst online: 09:47

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 19:06:
Het 'probleem' bij die CD van Shakira is alleen dat je het origineel niet in de computer af kunt spelen. Er zit namelijk een beveiliging op. Maar je kunt hem heel makkelijk met Clone CD kopiëren.... :) Ik zou hem gewoon ns kopiëren en kijken of ie dan niet meer overslaat in je cd speler....
als er krassen erop zitten kun je met tandpasta, specaal voor witte tanden erope wrijven en uitvrijven. meer uitleg staat op de site van compu totaal www.computertotaal.nl

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Toink
  • Niet online
Ze hebben al geprobeerd de cd te polijsten maar er is geen redden meer aan. Ik vind het zo raar want de krassen zijn echt minimaal terwijl ik oudere cd's heb waarvan het bij wijze van spreken een wonder is dat ze nog rond zijn die het gewoon nog perfect doen. De Expert is momenteel in overleg met een persoon die hogergeplaatst is dan de filiaalmanager want die durft niks te beslissen.

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Waar moet je dat streepje precies zetten dan?

Verwijderd

Kopieer je cd als je origineel hebt bewaar origineel en gebruik kopie. je betaalt teveel voor een cd man maak er een kopie van en gebruik die doen ze hier bij mijn bedrijf ook. Cd kapot licentie weg

Verwijderd

gewoon effe tegen het licht houden is ie dan heel qua oppervlak (je ziet geen licht doorlatende gaatjes) is ie met een beetje koperpoets weer zo in orde dan is er een gebroken reflectie straal en geen onderbroken straal
zie je wel licht plekjes door de cd dan is ie toch behoorlijker beschadigd dan je zegt
dan zijn er nog verschillende reparatie methodes (spiegelende plakfolie werkt voor mij)
maar dan nog moet je er rap een backup van maken

kijk en als je denkt bij de platenmaatschappy gehoor te vinden die zeggen gewoon tja bewijs maar dat t aan ons ligt wij zeggen ten alle tijde dat t aan jou ligt |:(
(die gasten luizen vet verdienende popsterren aan een uitgemolken contract denk niet dat jij daar effe je recht krijgt hun kopen door die advocaatjes hun recht en geloof me (of je moet van oranje heten) dat winnen hun altijd

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 21:21

w00Dy

Make soap, not war

Ik heb ooit mijn Dire Straits collectie uitgeleend (doe het nooit !) Een cd stond vol kleine krasjes, en soms skipped de cd speler erop door. Bij low-budget modellen al meer dan andere, ik heb het dus in zo'n skipdoctor gestoken van vriend en het werkte weer. Ondertussen heb ik me zo'n toestel aangeschaft, en ben er heel tevreden over. Als je de originele hebt tenminste...

• Toink
  • Niet online
Beste mensen,

Bij deze een update over de gebeurtenissen. De cd hebben we weer terug gekregen en we moesten het zelf maar uitzoeken met het rayonhoofd. Bij deze de communicatie:
Bedankt voor uw e-mail .
Het wordt in behandeling genomen.

Met vriendelijke groet,

Music store

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: mijnnaam [mailto:mijnnaam@hotmail.com]
Verzonden: donderdag 5 december 2002 9:18
Aan: leverancier.nl
Onderwerp: vervanging beschadigde CD

Geachte heer/mevrouw,

Via de Musicstore in Asten heb ik uw e-mailadres gekregen. Ik stuur u dit bericht omtrent het volgende:

Enige tijd geleden heb ik een CD gekocht bij de Musicstore: "Laundry Service" van Shakira. Na ongeveer 3 maanden gebruik is de CD beschadigd geraakt zodat ik bij 2 nummers vervelende tikgeluiden hoorde. Omdat ik de CD niet af kan spelen op mijn computer is het niet mogelijk om een backup te maken zodat ik deze kan gebruiken (terwijl ik dit recht als consument wel heb voor eigen gebruik). Ik zit dus met een beschadigde CD in mijn maag waar ik niets meer mee kan.

Na een bezoek aan de Musicstore in Asten en veel heen-en-weer getelefoneer werd mij verzekerd dat ik een nieuwe CD kon komen halen. Eenmaal aangekomen bleek niemand meer van deze afspraak te weten (twee dagen later). Wat ze wel konden doen was de CD polijsten zodat de krassen eruit zouden gaan. Ik heb hiermee ingestemd maar het resultaat was teleurstellend: De CD was nog veel erger beschadigd geraakt waardoor de CD nu helemaal niet meer beluisterbaar is. Ik heb de CD toen achtergelaten en men zou contact opnemen met de leverancier. Na diverse malen geinformeerd te hebben bleek onze contactpersoon in Asten telkens deze leverancier misgelopen te hebben zodat mijn CD al twee maanden onberoerd was blijven liggen.

Vorige week werd ik gebeld dat ik de CD op kon komen halen en dat ik het verder zelf kon regelen middels dit e-mailadres. Bij deze doe ik dan ook een beroep op uw service. Ondanks dat mijn CD niet volledig intact was toen ik hem terugbracht is hij nu helemaal niet meer beluisterbaar. Als leverancier heeft u mij bovendien het recht ontnomen om een backup te maken voor prive-gebruik. Omdat ik bij aanschaf van deze CD het merendeel van de 22 euro betaal aan auteursrechten ben ik van mening dat ik recht heb op een nieuwe/vervangende CD. Immers, ik heb nog steeds betaald voor deze rechten, maar niet meer de muziek. Wat heb ik aan deze rechten zonder de muziek? Dat deze CD in mijn bezit beschadigd is geraakt mag dan een fout zijn van mijn kant, maar daar staat tegenover dat ik de prijs van het schijfje niet representatief is voor de prijs van het geheel dat ik betaal. De productiekosten van 1 CD zijn bijzonder laag. Deze kosten wil ik best vergoeden.

Ik zou het zeer waarderen als u de door mij gekochte CD vervangt voor een werkend exemplaar, te meer omdat ik als consument, in tijden waarin downloaden/kopieren gemakkelijker gaat dan een originele CD kopen, toch 22 euro betaal voor een origineel schijfje zodat ik de auteursrechten betaald heb.

In afwachting van uw reactie verblijf ik,

Met vriendelijke groet,

Mijnnaam
Als er nieuws is horen jullie 't weer!

[ Voor 0% gewijzigd door FeaR op 30-10-2017 16:11 ]

• Toink
  • Niet online
KIJK, dit is service:
Geachte heer [mijnnaam],

Naar aanleiding van uw mail op donderdag 5 december jl. hebben wij besloten dat u de cd retour
kunt brengen in de Music Store vestiging in Asten.

U krijgt een nieuwe exemplaar mee van Shakira. We hebben Music Store in Asten
al ingelicht dat u de cd Shakira komt omruilen.

In de overtuiging u hiermee voldoende te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groet,

[Naam van vriendelijke mevrouw]
Dus dit topic mag van mij dicht en de titel mag veranderd in *opgelost* Originele cd beschadigd.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Toink schreef op 11 December 2002 @ 11:24:
KIJK, dit is service:
[...]
Dus dit topic mag van mij dicht en de titel mag veranderd in *opgelost* Originele cd beschadigd.
Mag pas dicht na mijn felicitaties. Dit kan een doorbraak zijn.

ARME AOW’er

• Reignman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
laat het topic maar open..!! kunnen anderen die hetzelfde probleem hebben hun ervaringen ook posten bij het aanvragen van een nieuwe!

• Toink
  • Niet online
Nou vooruit, laat 'm maar open dan. Als ik maar niet een of andere bewindsman word die de Nederlandse Groepering van Gedupeerde CD-Kopers leidt :)

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 13-05 17:53
titel fixed ;)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Burning_acid schreef op 07 September 2002 @ 15:54:
[afbeelding]
www.teledirekt.nl

Zoeken op "SkipDoctor" (zonder ")

SkipDoctor
Artikelnr.:303465
prijs: € 59,00
Herstel beschadigde CD's en DVD's
SkipDoctor maakt uw schijfjes weer als nieuw

De CD-Rom is 's werelds meest gebruikte opslagmedium. Vooral het feit dat de schijfjes heel goedkoop zijn en enorm veel data kunnen bevatten, zorgt voor de grote populariteit. Helaas heeft de CD-Rom ook een nadeel, hij heeft een zeer gevoelig opnamevlak waar snel krassen op kunnen komen. Het gevolg hiervan is dat uw kostbare data onleesbaar wordt.

De SkipDoctor heeft hier echter een perfect antwoord op. Met dit handige apparaat kunt u de bestanden die u als voorgoed verloren beschouwde heel eenvoudig toch gebruiken. Dit herstelgereedschap voor CD-Rom's polijst uw CD-Rom zodat CD-spelers en CD-Romspelers uw CD's weer kunnen afspelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 20:38 ]

Verwijderd

Toink schreef op 30 september 2002 @ 16:25:
Ok, wie kan me vertellen waar ik de CD van Shakira naartoe moet sturen. Na weken belt de Expert mij op dat ze me toch maar niet gaan helpen hiermee. Wie weet wie de CD van Shakira produceert in Nederland?
Zonde Toink........
Hebben wij het toch ietsje beter geregelt

Maar vindt het overigens ook vlauwe kul dat het zo lang moest duren voor ze nee geven

• Raymond
  • Laatst online: 13-05 23:25
Verwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 20:58:
[...]

Zonde Toink........
Hebben wij het toch ietsje beter geregelt

Maar vindt het overigens ook vlauwe kul dat het zo lang moest duren voor ze nee geven
GuardianAngel in "Originele cd beschadigd.... wat nu? >> o"

Ik heb dit topic nu ook eens helemaal doorgelezen.
Djeez, dat me dit niet eerder is opgevallen: Dit topic bewijst maar weer eens dat lezen een vak is....

Vandaar op slot: Ik ben een beetje bang voor de reacties die er anders in geplaatst gaan worden :'(
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.