GeForce 3 niet over te clocken?

Pagina: 1
Acties:

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 23:53

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
Okeej, ik hoorde zoveel over het overclocken van je videokaart, ik dacht, dat kan ik ook. Nou zat er strd al een tweakprogje bij mijn Asus V8200, dus die ging ik net uit proberen. Het progje heet Asus Tweak Utillity. Met 2 schuifbalkjes kon ik heel makkelijk het aantal MHzen omhoog pompen. Ik dus rustig beginnen, van 200 naar 210 en van 458 naar 470. 'Toepassen' en voemp, beeld weg! ;( "ja hoor, heb ik weer damn!"
Ik resetten, terug naar windows: 'ernstig probleem verholpen' bericht. Weggeklikt en voemp weer weg! grr... in veilige modus wou die ook al niet opstarten en tussen door zelfs eff 'BOOT FAILURE INSERT BOOT DISK blabla' lekker dan!
Maar goed, uiteindlijk maar weer normaal terug in windows en voor het bericht 'foutmelding' Tweak utillity geopend en Default gezet. Berichtje weg geklikt, en alles deed het weer, fieuw! :/

Duss, wat deed ik nou fout? Dat asus tweak-stuff is zeker niet goed ofzo?
Lees ik hier net op GoT dat je voor GeForce kaarten MVmax kan gebruiken. Heu, zou het daar wel mee gaan werken? Moet ik nog wat instellingen aanpassen voordat ik ga OC`en?

Spekkies:
P4 1700@1700
Asus GF3 Dlx met strd heatsink erop.
512 PC800 RDramm
ASUS P4T mobo
Tips voor het betere OC`werk? _/-\o_

Use the Search Luke...

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Lol...beetje off-topic maar check je sig:
Een PC is net een neus: haal er zoveel mogelijk uit wat er in zit ;) Tweaker 4 life
Kun je dat niet beter weghalen :+ aangezien je je CPU @ standaard mhz hebt lopen en je je videokaartje niet overgeclocked krijgt :D

(Just kidding)

Default blanke hetero

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
NVmax heet het progje ;) maar er zijn er meer... powerstrip, geforce tweak utility, riva tuner, atuner... www.guru3d.com check daar maar eens..

maar voor het ocen... de temperatuur...hmmz denk niet maar je zegt dat er standaard heatsinks op zitten en verder een fan neem ik aan... loopt dat allemaal wel lekker? is het erg warm?? (heet) want videokaarten worden zekers warm maar erg warm is niet goed... en ga bij het overclocken ook in stapjes, maar aangezien je dat al had gedaan... ook goed..hmmz...dan weet ik niet... :/ misschien dat i te weinig voltage heeft? |:( lijkt me niet dus.... AGP voltage misschien wat omhoog zetten in het bios anders?

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
Idle: core 50 Ram 38
Stressed: core 54 Ram 44

Ik ben een beginnende tweaker... :p Still learning

Use the Search Luke...

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb m'n GeForce 3 (classic ) op 230/530 lopen zonder extra koeling, die paar extra megahertzjes zijn echt niet de reden.

Verwijderd

Ik ben er inmiddels achter, dat de producenten het niet zo nauw nemen met de koelpasta tussen de chip en het koellichaam.
Mijn GF3 (MSI) was geen 2% te overklokken.
Op mijn kaart zit een gigantisch goudkleurig koellichaam + flinke koeler. Ook op het 64MB DDR geheugen zit een flink koellichaam. Velen zeiden: "Als dat niet koelt, koelt er niks meer."

Toch bleek dat minder dan 25% van mijn GF3-chip bedekt was met pasta. Na schoonmaken en nieuwe pasta er tussen, kan ik mijn GF3 met 21% overklokken.

Geloof me. Het is verstandig eea ff te controleren voordat je gaat overklokken. Ik heb het vorenstaande overigens niet alleen bij videokaarten van MSI gezien. Oppassen dus!!

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=12622

Ik was er ook al achter gekomen ja :p
Heb er gelijk Titan Silver Greese onder gekwakt, maar niet veel effect op de temp. (dat komt omdat die Titan-trash voor geen meter koelt! Titan is niet duur, maar dan krijg je ook niks..)

Duzz, temps zijn wel ok. Nu dan, eerder bleek mijn koellichaam niet goed op de kaart te zitten. 1 van de flexpluggen zat los, temps waren stressed wel 82°!! :D Nog wel stabiel, maar snel is anders... Is nu ong. 55° stressed, nog goed te doen d8 ik zo.

Koeling is niet het probleem. Ik verdenk echt dat tweak programmatje, het ging te makkelijk. Moet je echt niet iets verstellen om goed je GPU te OC`en? En gaat het wel met NVmax lukken? Iemand ervaring ermee?

Use the Search Luke...

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:01
NVMax werkt hier perfect!!!!!

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
Rivatuner blijft de shit :P als je beeld veg valt door te hoge overklok druk je op esc en klaar :D

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 23:17
tligt ook welk merk je hebt, die van mij is niet overgeklokt(alles wat ik wil draait hier immers op 1024*768 dus waarom overklokken) maar mn leadtek geheugen is 500mhz certified, dus dan kan ik nog daarboven gaan :)
ook een classic btw

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
hmm ok, dus ik moest maar eens NVmax of die 'Rivatuner' proberen?
Maar dan nog, zou mijn tweak progje (Asus Tweak Utillity) dan de oorzaak zijn voor het wegvallen van mijn beeld?
Hoe dan ook, moet je niet eerst iets in je BIOS veranderen of iets unlocken voordat je wat kan doen? :? Mijn probleem zou denk niet gekomen zijn omdat mijn kaart het niet aankon, die kleine stapjes maken denk niks uit...

Use the Search Luke...

Verwijderd

Silentpuma schreef op 07 september 2002 @ 13:24:
hmm ok, dus ik moest maar eens NVmax of die 'Rivatuner' proberen?
Maar dan nog, zou mijn tweak progje (Asus Tweak Utillity) dan de oorzaak zijn voor het wegvallen van mijn beeld?
Hoe dan ook, moet je niet eerst iets in je BIOS veranderen of iets unlocken voordat je wat kan doen? :? Mijn probleem zou denk niet gekomen zijn omdat mijn kaart het niet aankon, die kleine stapjes maken denk niks uit...
Je hoeft niets in je bios te doen, probeer het gewoon met nvmax of rivatuner.

• knarfyboy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-08 21:56
Powerstrip werkt hier heel goed & stabiel. Nooit vastlopers, en memory loopt op 533 en de core op 233. Temps zijn rond de 60c. Ook de Asus V8200 :).

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
Thnx all voor de replies! _/-\o_
Ik heb het inmiddel voor elkaar gekregen met MVmax en alles werkt nu lekker stabiel op 231/510. Alles wordt tijdens het benchen zo`n GPU 56° Ram 46° en das nog goed te doen dacht ik zo ;)
Zo`n tweak progje is trouwens super simpel zeg, OC`en is zo voor een n00b nog goed te doen :p beter!
De PC Mark 2001 SE resultaten heb ik hier gepost.
Score eerst: 4758 (met foute windows instellingen :()
Score nu: 7168 stukkie beter dacht ik zo :p
Als ik mijn GPU van wat meer koelte door een extra fan heb voorzien zal ik proberen nog verder te clocken.

Van mij part mag ik nu een slotje krijgen :)

Use the Search Luke...

Pagina: 1