Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LCD] Software voor GfX LCD's (t6963c) deel 3

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 625 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 14:57

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Quote "- Alle printerpoorten zijn, (als het goed is) in te stellen"

Yes, goed werk!! Morgen gelijk proberen op m'n paralelle pcikaart >:)

Verwijderd

En Beun_de_haas, doet hij het al?
A800 is volgens de rekenmachine 43008, das dat moet je dan invoeren
en: A400=41984
Hij doet het alleen met decimale waardes helaas

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Ik ben net thuis, ga zo ff proberen ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 22:44:
is het ook mogelijk om een andere resolutie te kiezen?ik heb een optrex dmf5003n.
die heeft een resolutie van 160X128
Met de resolutie veranderen er meer instellingen, een 240x128 heeft 240/6=40 karakters,
een 160x128 heeft er 160/6 26,666 :?. Heb je trouwens wel gewoon beeld? met de muis aan de rechterkant natuurlijk, of zie je alles schuin

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 19:03 ]

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Mag ik starten met deze mededeling:

It is I for president!!! >:)

Het werkt dus. Eindelijk een grafische lcd met interne paralelle verbinding!! Volgens mij heb ik dit nog niet eerder hier op got gelezen...

Anyway, nog wel een aantal aandachtspuntjes:
- scr2lcd werkt alleen als ik "Zoals lcd (slow)" aanvink :?
- scr2lcd saved de instelling niet

Maar hoe dan ook deze jongen is weer een stap verder en zeer blij :)

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

plz Mr.ChronoM,
lukt het nu al met me Mohaa? :/
hier die gameserver he! 195.149.21.66:12204 :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rebels op 16-12-2002 19:26 ]

Verwijderd

Beun_de_Haas schreef op 16 December 2002 @ 19:21:
Mag ik starten met deze mededeling:

It is I for president!!! >:)

Het werkt dus. Eindelijk een grafische lcd met interne paralelle verbinding!! Volgens mij heb ik dit nog niet eerder hier op got gelezen...

Anyway, nog wel een aantal aandachtspuntjes:
- scr2lcd werkt alleen als ik "Zoals lcd (slow)" aanvink :?
- scr2lcd saved de instelling niet

Maar hoe dan ook deze jongen is weer een stap verder en zeer blij :)
Jeuj, Gefeliciteerd :o !!!
Apart, "zoals lcd (slow)" is precies dezelde routine, alleen elk pixeltje op het lcd wordt ook met setpixel op je monitor getoverd
Je compu zal wel te snel zijn? Die setpixel vetraagd de boel namelijk enorm, waardoor je pci kaart/ of lcd :? meer tijd hebben om na te denken
Instellingen saven, bleghhh :+ Dat is niet zo makkelijk vind ik
Op je "gewone lpt", trekt ie het dan wel met die "zoals lcd (slow)" uit?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 19:35 ]

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

De vraag is nu hoe ik powerlcd en liquidmp3 ook werkend kan krijgen op een pcikaart voor paralelle poorten...

...zijn dergelijke instellingen ook voor deze proggies te in te voeren??

[edit] te snel :? heheh, ik ben net bezig om te gaan upgraden (ik heb maar een athlon 800@933)

yep, op m'n gewone lpt trekt ie het wel...

[ Voor 31% gewijzigd door Beun_de_Haas op 16-12-2002 19:41 ]

Verwijderd

@It_is_I
yep..ik heb met lcdinfo gewoon beeld,nadat henri(de maker van dit proggie) er inderdaad deze aanpassing in zijn prog had gemaakt.ook die berekening die jij schreef.het display heeft nu 160X128,8X6 en 26 colums.met powerlcd gaat het beeld aan de rechterkant weg en de rest van dat beeld begint weer aan de linkerkant OVER het beginstuk..
dus LCDinfo werkt wel maar daar zijn minder mogelijkheden dan powerLCD.dat progje (powerlcd)wil ik het liefst gebruiken..LCDinfo is wat dat betreft iets "gebruikersvriendelijker"wat betreft de andere resoluties,want hij is makkelijker aan te passen voor deze (in INI file).

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 15:08
hmm, nu ik dit allemaal lees krijg ik ook weer sterk de neiging om m'n LCD maar eens netjes in een doosje te gaan maken en hem hier weer aansluiten (ben verhuist). Dan kan ik misschien wel m'n Winamp-plugin afmaken (met knopjes ;))
Ook heb ik nog wat requests liggen van reiker... Misschien volgende week ofzo? Maar ik zit dan wel met kerst enzo... nou ja zie wel :P

Hier is iig m'n oude link :P Ben blijkbaar blijven steken op versie 0.6.1

edit: willen jullie m'n server niet al te zwaar belasten? Heb ook maar @HOME ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Marcj op 16-12-2002 21:09 ]

Verwijderd

Heb zelf ook extra printerpoorten gekocht en wou proberen lcd displays op deze aan te sluiten.

Is me tot nu toch niet gelukt.
Waarschijnlijk heeft het gewoon te maken met de i/o range.
Op lpt1 werkt alles:
io range: 0378-037f
io range: 0778-077b
DMA: 03

lpt2:
io range: E000-E007
io range: dc00-dc07

hier staat geen dma. (direct memory acces) Ik weet niet of dit nodig is.

Het probleem lijkt me dat lpt2 normaal een io heeft van 0x278. Ik kan deze volgens mij niet instellen op mijn lpt pci kaart.
Zowel lpt1 als lpt2 zijn ECP.

Ik heb geen ervaringen met lpt poorten en hoe dezen aangestuurt worden maar zou iemand mischien iets weten. Wat voor waarde moet ik kiezen in Screen on lcd?

Verwijderd

E000=57344
Je kan dit vinden met de standaard calculator in windows, door hem op wetenschappelijk te zetten, als je deze waarde invult heb je best kans dat ie het doet :) Dma gebruikt ie niet

Voor de liefhebbers:
Ik heb men brakke 7.50 euro sed1330 scherm gepakt,
Voordat ik eindelijk het contrast kon regelen was ik alweer een uur verder pfff... doormiddel van twee 9v batterijtjes kon ik -18 volt maken voor het lcd.

Ja, hij support Sed1330!!!!, het belangrijkste gedeelte dan, Zoom en paint doen het alleen (nog) niet.
(maar wie gebruikt dat nou :? )
Doormiddel van veel copy paste werk was het zo gepiept :)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 23:31 ]

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Zijn deze decimale (of hex) waardes nou ook toepasbaar in powerlcd en/of liquidMP3 :?

Verwijderd

Kewl hij doet iets.. :D
Hij trekt strepen over verticale as. Als muis stil staat trillen ze nog.
Zowel vage tekens als gevulde vlakken doet i. En altijd over volledige verticale as.

Als ik zoals lcd aanvink dan tillen de strepen niet meer. Maar uit tekens enzo is weinig zinnigs te maken.
Als ik muis beweeg komen de strepen op andere plaatsen op lcd.

Invert werkt ook. Stepen die zwart zijn worden groen en andersom.

Het lijkt wel net alsof hij verticale coordinaten wel doorkrijgt maar horizontaal niet.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 13:13 ]

Verwijderd

Beun_de_Haas schreef op 16 December 2002 @ 19:34:
De vraag is nu hoe ik powerlcd en liquidmp3 ook werkend kan krijgen op een pcikaart voor paralelle poorten...
LiQuiD-MP3 wel; LPT1 t/m LPT4. Meer poorten op speciaal verzoek ;)

PS
It_Is_I: super waar je mee bezig bent! En nu nog 320x240 SED1330 support :P

edit:
LPT1 = 0x378
LPT2 = 0x278
LPT3 = 0x3BC
LPT4 = 0x2BC

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 13:11 ]

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Verwijderd schreef op 17 December 2002 @ 13:09:
[...]

LiQuiD-MP3 wel; LPT1 t/m LPT4. Meer poorten op speciaal verzoek ;)
eeeh, ik geloof dat ik een verzoek heb... :+

Zonder dollen, mijn pcikaart pakt de "standaard" lpt-poorten niet. Kan ik dit zelf ingeven zoals bij scr2lcd?? Of moet ik je echt met een verzoekje lastig vallen Zotty :?

[edit] zou het niet mogelijk zijn om die waardes die zotty opgeeft voor lpt 1 t/m 4 voor mijn paralelle pcikaart te emuleren ofzo (dan zou de kaart namelijk zonder problemen elk progje kunnen verwerken). Of begrijp ik er nu echt niks meer van...

[ Voor 28% gewijzigd door Beun_de_Haas op 17-12-2002 14:30 ]

Verwijderd

Beun_de_Haas schreef op 17 december 2002 @ 14:27:
[...]

eeeh, ik geloof dat ik een verzoek heb... :+

Zonder dollen, mijn pcikaart pakt de "standaard" lpt-poorten niet. Kan ik dit zelf ingeven zoals bij scr2lcd?? Of moet ik je echt met een verzoekje lastig vallen Zotty :?
Hmmmz.. let me see... Versie 0.9.2 beta staat geplanned voor kerst / oud en nieuw, dus ik denk dat er wel wat aan te doen valt voor die tijd ;)
[edit] zou het niet mogelijk zijn om die waardes die zotty opgeeft voor lpt 1 t/m 4 voor mijn paralelle pcikaart te emuleren ofzo (dan zou de kaart namelijk zonder problemen elk progje kunnen verwerken). Of begrijp ik er nu echt niks meer van...
Denk het niet, maar niets is onmogelijk :) De waarden die ik hierboven gepost zijn, zijn de standaard waarden die de BIOS toekend aan een printerpoort. Op zich moet het wel mogelijk zijn om dit softwarematig te re-mappen via Windows a la device manager.

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Zotty schreef op 17 december 2002 @ 14:49:
[...]

Hmmmz.. let me see... Versie 0.9.2 beta staat geplanned voor kerst / oud en nieuw, dus ik denk dat er wel wat aan te doen valt voor die tijd ;)
YES, dat zou top zijn! Als ik ergens mee kan helpen/testen, let me know :Y)
Denk het niet, maar niets is onmogelijk :) De waarden die ik hierboven gepost zijn, zijn de standaard waarden die de BIOS toekend aan een printerpoort. Op zich moet het wel mogelijk zijn om dit softwarematig te re-mappen via Windows a la device manager.
hmmm, wordt dus een lastig verhaal...

[ Voor 1% gewijzigd door Beun_de_Haas op 17-12-2002 15:34 . Reden: ff kloten met quotejes... ]

Verwijderd

Ik heb idd zelfde probleem. Ik kan niet de io range instellen. Deze pakt i gewoon zelf. En dit zijn ook bij mij niet de standaard waardes.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 13:09:
[...]
PS
It_Is_I: super waar je mee bezig bent! En nu nog 320x240 SED1330 support :P
Ja >:) helemaal kompleet
Ik vond dat die sed1330 displaytjes een beetje storen, heb je dat ook niet gemerkt?
Is hier nog wat aan te doen? Ik vind het namelijk erg hinderlijk, daarom zit ook die vertraag knop er bij in, dat vertraagt de boel, ook de witte vlekken verdwijnen dan een beetje.
Als je een init geeft voor een sed 1330 a la 320x240 kan ik t wel maken, het aantal pixels per byte (6) is gelijk neem ik aan?
Wat is het aantal karakters per row? en de adres pitch? Ik heb namelijk die goeie ouwe init van jou gewoon ge cut 'n paste ;)
Ik heb voor dit 256x128 sed scherm een adres pitch van 40, en het aantal karakters is ook 40
Dit was oorspronkelijk 44, maar het beeld stond schuin dus heb ik er maar 40 van gemaakt, aangezien men prog eerst t6963 gebaseerd was die wel 40 karakters per regel heeft
Hierdoor is op het sed1330 display de laatste pixels een beetje een rotzooitje

Als ik tijd heb bak ik het er dan wel in, misschien met behulp van een ini file, ook voor andere mensen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 December 2002 @ 13:06:
[...]
Kewl hij doet iets.. :D
Het lijkt wel net alsof hij verticale coordinaten wel doorkrijgt maar horizontaal niet.
Als je de slow down knop ergens in het midden zet, en dan lcd init, doet ie het dan wel?
Beun de haas had dat ook al bij zijn extra lpt kaart
Volgens mij komt het doordat het progje te snel schrijft, slow down (duhh) vertraagt de boel
Misschien werkt het ? :?

Edit:
Nog even een tof plaatje met Milkdrop voor winamp:
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/h.plieger/screen2lcdmuz4.JPG

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 21:29 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 December 2002 @ 19:19:
[...]

Als je de slow down knop ergens in het midden zet, en dan lcd init, doet ie het dan wel?
Beun de haas had dat ook al bij zijn extra lpt kaart
Volgens mij komt het doordat het progje te snel schrijft, slow down (duhh) vertraagt de boel
Misschien werkt het ? :?
Nee ook variaties met deze knop helpen niet.
Het ziet er ongeveer hetzelfde uit als dat je printerpoort in verkeerde modus staat.
De printerpoort waar hij goed op werkt is ecp. Deze extra poort ook.

Mijn computer is een 1600xp dus nog wel wat sneller als die van beunhaas maar zou het echt hieraan kunnen liggen?

Verwijderd

Vraagje: Nu de nieuwe Power LCD op het .NET platform gebouwd is, zou de maker het een probleem vinden om de Visual Basic source code van zijn ouwe meuk te zippen en te posten op GoT, voor al onze simpele zielen die zelf LCD software willen schrijven. Er is namelijk totaal nergens een bruikbaar stuk source code te vinden die dat doet. :)

• phYzar
  • Laatst online: 00:20
Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 23:13:
Ja, hij support Sed1330!!!!, het belangrijkste gedeelte dan, Zoom en paint doen het alleen (nog) niet.
(maar wie gebruikt dat nou :? )
Doormiddel van veel copy paste werk was het zo gepiept :)
men neme het programma winTV 32(van de hauppauge tv kaart), men voege bij de new-and-improved-screen2lcd voor sed1330 en voila, tv op de LCD,

_/-\o_ It_Is_I _/-\o_

Verwijderd

phYzar schreef op 18 December 2002 @ 20:48:
[...]
men neme het programma winTV 32(van de hauppauge tv kaart), men voege bij de new-and-improved-screen2lcd voor sed1330 en voila, tv op de LCD,
_/-\o_ It_Is_I _/-\o_
Geinig zeg , er zijn mensen die dit progje ook nog nuttig kunnen gerbuiken! :)

wist je dat wanneer je de hardware versnelling uit zet, (of gedeeltelijk) je ook divxjes kan zien?

• phYzar
  • Laatst online: 00:20
Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 23:26:
[...]

Geinig zeg , er zijn mensen die dit progje ook nog nuttig kunnen gerbuiken! :)
Nou ja, nuttig :) ...
wist je dat wanneer je de hardware versnelling uit zet, (of gedeeltelijk) je ook divxjes kan zien?
Zien wel ja, maar kijken ;) tis nou niet bepaald bioscoopbeeld :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 19:11:
Ja >:) helemaal kompleet
Ik vond dat die sed1330 displaytjes een beetje storen, heb je dat ook niet gemerkt?
Is hier nog wat aan te doen? Ik vind het namelijk erg hinderlijk, daarom zit ook die vertraag knop er bij in, dat vertraagt de boel, ook de witte vlekken verdwijnen dan een beetje.
Als je een init geeft voor een sed 1330 a la 320x240 kan ik t wel maken, het aantal pixels per byte (6) is gelijk neem ik aan?
Yepz, SED1330 displays storen. Nou ja, eigenlijk is het geen storen, maar het schrijven naar de display RAM tijdens het uitlezen door de controller. Om dit te voorkomen zul je de busy flag moeten lezen, maar onder windows in dit nog geen enkele LCD programmeur gelukt dacht ik ;( Staat nog steeds op m'n to-do lijst om dit aan het werk te krijgen..

Een 320x240 init zal ik vanmiddag ff sturen. Heb het nu niet bij de hand, anders kreeg je het gelijk ;) Aantal pixels is 6 per byte, dus op je scherm passen dan 53 volledige 6-bits bytes.

Btw, LiQuiD-MP3 heeft sinds gister weer een leuke nieuwe analyzer erbij, dit maal een analoge VU meter. Ziet er heel kewl zo'n analoog metertje. Nu nog de stereo versie >:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 13:38:
Mijn computer is een 1600xp dus nog wel wat sneller als die van beunhaas maar zou het echt hieraan kunnen liggen?
Een snellere computer maakt niks uit qua software. Het enige verschil is dat je CPU usage sneller op 100% zit en dat heeft dan ook weer invloed op je framerate wat met name bij lagere kloksnelheden duidelijk merkbaar is.
De snelheid van de printerpoort in altijd vast. Hiervoor zijn in het verleden standaarden opgesteld en daar houd elke LPT zich aan, ongeacht de werkelijke CPU snelheid.

Verwijderd

phYzar schreef op 18 December 2002 @ 23:49:
Zien wel ja, maar kijken ;) tis nou niet bepaald bioscoopbeeld :)
Neej man, echt vet scherm, ik heb men monitor al verkocht :P
Ja inderdaad, maar het is wel een leuk gadget dingetje

Binnenkort eens kijken wat er allemaal mogelijk is met draadloos gedoe, lijkt mer erg leuk om het schermpje draagbaar te maken met wat knoppen, zodat je muziek kan spelen en kiezen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 december 2002 @ 10:47:
[...]

Yepz, SED1330 displays storen. Om dit te voorkomen zul je de busy flag moeten lezen,
Bleghh, dan moet je zeker ook met IRQ' s gaan werken om niet onnodig op het lcd te wachten
En je kan dan zeker alleen schrijven als ie het hele beeld heeft afgescant?
En ook als ie op die byte is, waarmee hij bezig is weer te geven kan je zeker meteen zonder storing schrijven

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Verwijderd schreef op 19 December 2002 @ 10:47:
[...]
Btw, LiQuiD-MP3 heeft sinds gister weer een leuke nieuwe analyzer erbij, dit maal een analoge VU meter. Ziet er heel kewl zo'n analoog metertje. Nu nog de stereo versie >:)
Leuk zo ff testen!! :P

Verder al enige vorderingen met onze afwijkende parallele PCIkaartjes... ;)

Verwijderd

Nope, sorry, ik weet niet wat ik moet doen :'(
Als je een idee hebt zeg het,
als je C++ hebt kan ik je wel een stukje source geven die je dan zelf werkend kan krijgen op je lcd, door allerllij vertragingen in te bouwen
Heb je pin 18-25 trouwens aan het blanke stuk van je connector gemaakt? Dit schijnt ook te helpen

Wat voor parallele kaart is het? Kan je die voor twee stuivers in de winkel kopen?

Hmzz, ik heb men poort maar even op epp gezet, ipv ecp. Je krijggt inderdaad alleen vertikale data door, horizontaal is alles hetzelfde

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 13:16 ]

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Bij mij werkt scr2lcd wel via de pci kaart (alleen moet ik het eerder genoemde vinkje aanzetten). Mijn vraag was eigenlijk voor support bij liqMP3.

De parallele kaart heb ik op de HCC beurs voor 10 euro gekocht (een dual met interne aansluiting). Maar dit moet denk ik ook wel goedkoper kunnen. Het is jammer dat je in Apeldoorn woont It_is_I anders had je hem wel ff een tijdje kunnen lenen.

Verwijderd

Okeej, voor de mensen met losse PCI kaart printer probleem: Hier een komplete zip file met de hele source en het al gecompilede<- :? programma
Het is een programma met een balk dat na elke keer naar de lpt schrijft eventjes wacht. Zo kan je kijken of het probleem ligt bij de snelheid waarmee programma' s schrijven

En natuurlijk kunnen mensen nu ook zelf een beetje lcd programma' s maken :), door dit programma een beetje aan te passen

Edit: ow link vergeten:
http://members.chello.nl/h.plieger/Public.zip

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 14:43 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 14:41:
Okeej, voor de mensen met losse PCI kaart printer probleem: Hier een komplete zip file met de hele source en het al gecompilede<- :? programma
Het is een programma met een balk dat na elke keer naar de lpt schrijft eventjes wacht. Zo kan je kijken of het probleem ligt bij de snelheid waarmee programma' s schrijven

En natuurlijk kunnen mensen nu ook zelf een beetje lcd programma' s maken :), door dit programma een beetje aan te passen

Wat gebruik je ook alweer? Borland C++ Builder ofzo? Ik wil eigenlijk ook wel een keer gaan proggen... en zit nog te twijfelen tussen VB.NET en C++ Maar aangezien object georienteerd proggen best lekker gaat (javaScript & flash) denk ik dat ik de overstap naar C++ maar 's een keer ga wagen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 20:43:
[...]

Wat gebruik je ook alweer? Borland C++ Builder ofzo? Ik wil eigenlijk ook wel een keer gaan proggen... en zit nog te twijfelen tussen VB.NET en C++ Maar aangezien object georienteerd proggen best lekker gaat (javaScript & flash) denk ik dat ik de overstap naar C++ maar 's een keer ga wagen...
leuke theorie, maar VB.net (voor dit een flametopic word zeg ik erbij dat "beweerd MS") is ook OO ...

edit :
Ik vind dat je C++ moet leren :+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 20:45 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 December 2002 @ 20:43:
[...]
Het is met C++ builder gemaakt, de bpr file kan je dan gewoon openen

Wat krijg je voor je verjaardag? VB of C++? :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 December 2002 @ 02:13:
[...]

Het is met C++ builder gemaakt, de bpr file kan je dan gewoon openen

Wat krijg je voor je verjaardag? VB of C++? :P
VB heb ik een tijdje terug al van Mr.ChronoM gehad ;) Ik denk dus dat ik C++ vraag! Nu nog fff uitzoeken waar dat te KRIJGEN is :P

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Verwijderd schreef op 20 December 2002 @ 14:41:

Je bent lekker bezig It_is_I >:)

Morgen progje ff proberen. Alleen, progje aanpassen is denk ik niet weggelegd voor Beun. :X

• Rebels

Rebels

watev?!

ik wil echt niet zeuren hoor :/
maar hoe zit het nou met die Mohaa support? :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 14:41:
Hmmm hierbij krijg ik helemaal niks op het scherm. Ook geen strepen.
Grr.. echt irri dit soort dingen. Typisch computers... werkt nooit in 1x.

Verwijderd

Rebels schreef op 22 december 2002 @ 22:20:
ik wil echt niet zeuren hoor :/
maar hoe zit het nou met die Mohaa support? :)
het werkt niet momenteel
als je msn hebt voeg me eens toe (chronomatrix@hotmail.com), om zeker te zijn dat het dus niet aan de servers ligt

• Rebels

Rebels

watev?!

K,DAN!!!!

Mohaa gaat werken dus! :P

Mr. ChronoM HULDE! _/-\o_

Verwijderd

Rebels schreef op 23 december 2002 @ 18:15:
K,DAN!!!!

Mohaa gaat werken dus! :P

Mr. ChronoM HULDE! _/-\o_
het werkt idd, net volledig ingebouwd en nu aan het testen.
ik verwacht geen problemen eigenlijk

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 18:18:
[...]

het werkt idd, net volledig ingebouwd en nu aan het testen.
ik verwacht geen problemen eigenlijk
Mr ChronoM, is het mogelijk dat je ook support voor de PCI kaartjes kan inbouwen. Dus meerdere opties dan LPT 1 t/m 4. Zou heeeel relaxed zijn :P

Verwijderd

Beun_de_Haas schreef op 23 December 2002 @ 19:59:
[...]

Mr ChronoM, is het mogelijk dat je ook support voor de PCI kaartjes kan inbouwen. Dus meerdere opties dan LPT 1 t/m 4. Zou heeeel relaxed zijn :P
Die support "zit" erin, maar de enige test is mislukt momenteel, ik zie totaal niet in wat ik anders kan gaan doen, dan naar een ander adres schrijven, dus ik hoop dat het werkt ...

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Hmmm, met een ander adres bedoel je zoals bij scr2lcd :? Dit werkt namelijk bij mij wel. Als ik je ermee kan helpen wil ik het e.e.a. uiteraard wel testen met de pci-kaart...

[ Voor 3% gewijzigd door Beun_de_Haas op 23-12-2002 22:32 . Reden: typo ]

Verwijderd

ja ik bedoel op dezelfde manier, maar aangezien het werkt bij jou en hij ook DLportIO gebruikt zal het dus ook wel werken in PowerLCD

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Top, dat klinkt goed!!

Wat was het probleem bij de test met de andere pci-kaart waarop je het hebt geprobeerd??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 december 2002 @ 05:23:
Ik denk dus dat ik C++ vraag! Nu nog fff uitzoeken waar dat te KRIJGEN is :P
Editors om een text file te maken vind je overal, en een compiler kun je gratis vinden, namelijk hier : GCC Home Page :P

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-11 21:28

Imhotep

The Dark Side

Mr.ChronoM,

Weet jij misschien ook hoe het komt dat DLportIO niet goed instaleerd op mijn pc?
Iedere keer als ik power lcd ga starten krijg ik dit eerst in beeld

- DLportIO.sys device driver not loaded
port I/O will have no effect

als ik dan ok klik kom ik wel in power lcd, maar dan krijg ik niets op mijn lcd te zien
Ik heb alle instellingen van de printerpoort geprobeerd en ook heb ik de powerlcd installer gebruikt (meerdere keren)

Ik gebruikt win XP +SP1
Weet jij zo een oplossing hoe ik het wel kan instaleren ofzo

Iemand anders die het weet natuurlijk ook :)

Still King

Verwijderd

Heeft iemand DLPortIO eigenlijk al geprobeerd op LPT4? LPT4 kan officieel blijkbaar geen ECP aan. Maar DLPortIO doet op zijn beurt een aantal rare dingen met LPT (geen ECP, maar je moet het in de BIOS wel instellen).
Als iemand dit getest heeft, hebben we tenminste zekerheid :)

Verwijderd

Imhotep schreef op 23 december 2002 @ 23:54:
Mr.ChronoM,

Weet jij misschien ook hoe het komt dat DLportIO niet goed instaleerd op mijn pc?
Iedere keer als ik power lcd ga starten krijg ik dit eerst in beeld

- DLportIO.sys device driver not loaded
port I/O will have no effect

als ik dan ok klik kom ik wel in power lcd, maar dan krijg ik niets op mijn lcd te zien
Ik heb alle instellingen van de printerpoort geprobeerd en ook heb ik de powerlcd installer gebruikt (meerdere keren)

Ik gebruikt win XP +SP1
Weet jij zo een oplossing hoe ik het wel kan instaleren ofzo

Iemand anders die het weet natuurlijk ook :)
Heb je al geprobeert om DLportIO (port95n.exe) afzonderlijk te installeren ?
Ik begrijp ook niet waarom het bij jou niet automatische goed gaat eigenlijk ... nog niet voorgekomen voor zover ik weet.

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Verwijderd schreef op 10 September 2002 @ 12:33:

Volgens mij zijn wij Nederlanders zo'n beetje de enigen die hiermee bezig zijn (op Henri na dan :)). Ik krijg regelmatig mailtjes vanuit allerlij uithoeken van de wereld. Uit Amerika, Duitsland, Finland, Belgie, Frankrijk, Engeland en Canada. En dan met name over de technische aspecten van LCD's. Ik heb geen idee hoe ze aan m'n adres komen, maar op de een of andere manier weten ze me te vinden :) En ik ben zelfs een keer m'n aansluitschema op Ebay tegengekomen!

Als iemand progjes uit het buitenland tegenkomt, posten die hap!

/me is er best wel trots op dat hij en Matty dit ooit begonnen zijn :Y)
_/-\o_ Zotty _/-\o_

Door mijn Spacepanel topic op www.mini-itx.com krijg ik heel veel vragen over LCD's (idd uit alle hoeken vande wereld).
En bij e-mails hierover ik verwijs altijd naar twee sites: www.powerlcd.nl en natuurlijk http://liquid-mp3.schijf.org/ :)

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Verwijderd

Bart_Banaan schreef op 26 december 2002 @ 21:00:
[...]

_/-\o_ Zotty _/-\o_

Door mijn Spacepanel topic op www.mini-itx.com krijg ik heel veel vragen over LCD's (idd uit alle hoeken vande wereld).
En bij e-mails hierover ik verwijs altijd naar twee sites: www.powerlcd.nl en natuurlijk http://liquid-mp3.schijf.org/ :)
Je vergeet de 3de >:) oeps dat mag van zotty niet meer :X

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2002 21:08 ]

Verwijderd

Bart_Banaan schreef op 26 December 2002 @ 21:00:
_/-\o_ Zotty _/-\o_

Leuk is dat he! En je ICQ/MSN lijst is vast en zeker ook gegroeid ;) Er zitten soms zeikerds tussen, maar vaak ook super gave mensen, waarmee het ook leuk is om mee te chatten buiten LCD's om.

Btw, vandaag of morgen komt LiQuiD-MP3 v0.9.2 online te staan. Er zitten dan nog geen skins bij, maar voor de creatieve paint doe-het-zelf-er is de plug-in zelf genoeg >:)

Een fototje van de nieuwe visuele speeltjes;
Afbeeldingslocatie: http://zapour.student.utwente.nl/schijf/analyzers/filledscope.jpg
Afbeeldingslocatie: http://zapour.student.utwente.nl/schijf/analyzers/dualscope.jpgAfbeeldingslocatie: http://zapour.student.utwente.nl/schijf/analyzers/vumeter.jpg

En natuurlijk zit de spectrum analyzer er ook bij (met falloff en hold uiteraard ;))

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 December 2002 @ 21:08:
Je vergeet de 3de >:) oeps dat mag van zotty niet meer :X
Tuurlijk wel man! Alleen niet te vaak ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 December 2002 @ 21:20:
[...]

Tuurlijk wel man! Alleen niet te vaak ;)
Zotty _/-\o_

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:35

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 11:16:
Heeft iemand DLPortIO eigenlijk al geprobeerd op LPT4? LPT4 kan officieel blijkbaar geen ECP aan. Maar DLPortIO doet op zijn beurt een aantal rare dingen met LPT (geen ECP, maar je moet het in de BIOS wel instellen).
Als iemand dit getest heeft, hebben we tenminste zekerheid :)
eehh..
Het leuke aan DLPortI/O is dat het helemaal NIKS doet... NIKS.. het is een doorgeefluik zodat je vanuit een applicatie rechtstreeks I/O poorten kan benaderen. Of dit nou wel of geen LPT poort is maakt helemaal niks uit. Een LPT 3 en 4 via adres D000 en D800 heb ik al zonder problemen aangestuurd (zowel met als zonder DLPort I/O).
Het maakt voor DLPortI/O ook helemaal niks uit hoe je je LPT in de bios instelt. Het enige waarvoor het uitmaakt is de LPT aansturing die je zelf schrijft. Als je een LPT aansturing gebruikt van iemand anders dan zal het probleem daarin zitten, maar het heeft niks met DLPortI/O te maken.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Creepy schreef op 27 December 2002 @ 17:42:
eehh..
Het leuke aan DLPortI/O is dat het helemaal NIKS doet... NIKS.. het is een doorgeefluik zodat je vanuit een applicatie rechtstreeks I/O poorten kan benaderen. Of dit nou wel of geen LPT poort is maakt helemaal niks uit. Een LPT 3 en 4 via adres D000 en D800 heb ik al zonder problemen aangestuurd (zowel met als zonder DLPort I/O).
Het maakt voor DLPortI/O ook helemaal niks uit hoe je je LPT in de bios instelt. Het enige waarvoor het uitmaakt is de LPT aansturing die je zelf schrijft. Als je een LPT aansturing gebruikt van iemand anders dan zal het probleem daarin zitten, maar het heeft niks met DLPortI/O te maken.
Oh ja |:( Je hebt gelijk!

In dat geval klopt iets anders niet :+

Verwijderd

'k denk dat er zo wat meer te testen valt :P

LiQuiD-MP3 v0.9.2 alpha

Config files ontbreken nog; nog geen tijd voor gehad. Komt vanzelf wel, maar voor de creative doe-het-zelf-er is er genoeg te spelen :)

edit:
Tha Humsie heeft alvast een config voor de 240x128 skin gemaakt => 240x128 config

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2002 23:14 ]

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-11 21:28

Imhotep

The Dark Side

Verwijderd schreef op 26 december 2002 @ 19:55:
[...]

Heb je al geprobeert om DLportIO (port95n.exe) afzonderlijk te installeren ?
Ik begrijp ook niet waarom het bij jou niet automatische goed gaat eigenlijk ... nog niet voorgekomen voor zover ik weet.
Dat heb ik ook al geprobeerd, maar bij geen van beide werkt het :? :?
Ik snap er ook al niets van, zal het wel ff proberen op een schone installatie van winxp, misschien dat dat helpt.

Still King

Verwijderd

Het heeft ff geduurd, maar hij is er; LiQuiD-MP3 versie 0.9.2 beta :Y) Ik geloof dat het zo langzamerhand geen uitgebreide uitleg nodig heeft, dus ga naar liquid-mp3.schijf.org om het te downloaden en leef je uit.

Bijgesloten zitten 4 skins met configfiles voor de luie tweaker en ze zien er zo uit:

240x64 voor de schermen uit de Conrad IA:
Afbeeldingslocatie: http://zapour.student.utwente.nl/schijf/photo/092beta/tn_240x64_T6963C.jpg

240x128 voor de schermen uit de 20 euro Datavision IA:
Afbeeldingslocatie: http://zapour.student.utwente.nl/schijf/photo/092beta/tn_240x128_T6963C.jpg

256x128 voor de $7 schermpjes IA:
Afbeeldingslocatie: http://zapour.student.utwente.nl/schijf/photo/092beta/tn_256x128_SED1330.jpg

320x240 (m'n :9~ schermpje)
Afbeeldingslocatie: http://zapour.student.utwente.nl/schijf/photo/092beta/tn_320x240_SED1335.jpg

Uiteraard kun je zelf ook aan de slag >:)

Veel plezier ermee en alvast een gelukkig nieuwjaar! /me is vanaf nu op vakantie 8)

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:06

Tarin

Just plain weird.

Klopt het dat de link naar LiquidMP3 0.9.2 hierboven dood is? Hijdoetetnie :'(.

[edit]
Sorry, ik zat niet goed op te letten. Hierboven staat de alpha, en de beta is er al.

[ Voor 46% gewijzigd door Tarin op 30-12-2002 00:15 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Verwijderd

Tarin schreef op 30 December 2002 @ 00:13:
Klopt het dat de link naar LiquidMP3 0.9.2 hierboven dood is? Hijdoetetnie :'(.

[edit]
Sorry, ik zat niet goed op te letten. Hierboven staat de alpha, en de beta is er al.
You're right! De alpha is offline gehaald, want de beta is er al ;)

• Der_Rudy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2022

Der_Rudy

Thats me....

Heeee jij was toch op vakantie meneer Zotty ?

nou ik moet zeggen de beta helemaal perfect hier

hoe doe je dat toch ......

echt super

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

• Qdance
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Werkt inderdaad heel goed..

effe een vraagje: heeft iemand mischien een heel eenvoudig vb of delphi progje om iets naar het lcd te schrijven? Ik ben er nu druk mee bezig maar het werkt nog steeds niet.

• Rannasha
  • Laatst online: 28-11 20:37

Rannasha

Does not compute.

Deze heb ik geport naar Delphi, gecombineerd met de TDLPortIO wrapper voor Delphi, een beetje naar eigen smaak aangepast en zwaar becommentariseerd.

M'n kant en klare Delphi-component TLCD met klein demo-progsel is te vinden op http://www.htmlvakwerk.nl/test/lcd.zip

Ik ben van plan om nog een aantal features aan het component toe te voegen, maar zoals het ding nu is kan iemand zonder ervaring met proggen voor LCD's toch software schrijven hiervoor.

It_Is_I, als je problemen hebt met de manier waarop je in de credits vermeldt staat, meldt het dan ff.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Zotty.. ik heb een vraagje..

De playlist van LiquidMP3 zet de bestandsnamen neer.. is dat om een speciale reden? Ik zou het namelijk wel handig vinden als hij de id3-info neer zou zetten (arties - track), omdat veel van mijn mp3tjes (zelf geripped) iets in de trant van 10 - Dead Boy's Poem zijn, en het zou leuk zijn als er Nightwish - Dead Boy's Poem zou staan ;).

(ik heb ook wat zitten klooien met de skins, om te kijken hoe mijn progje er ongeveer uit gaat gaan zien:
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/niels.hordijk/lcd/lcd4.jpg
)

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Imhotep schreef op 27 december 2002 @ 21:53:
[...]

Dat heb ik ook al geprobeerd, maar bij geen van beide werkt het :? :?
Ik snap er ook al niets van, zal het wel ff proberen op een schone installatie van winxp, misschien dat dat helpt.
Hier werkt het ook niet :?

Ik heb het samen met powerlcd geinstalleerd en 1x apart geinstalleerd.
Steeds begint het te zeuren :
code:
1
2
DLportio device driver not loaded.
Port i/o will have no effect.

Zowel bij die utils die je bij dat dlportio krijgt als wanneer je powerlcd opstart.

Wat instellingen die van belang kunnen zijn:
ECP+EPP aan
dma 3
irq 7
i/o port :
378-037F
0778-077B
Gebruik winXP
Legacy plug and play detectie aan

edit:
Ik heb in me systemlog gekeken en daar komt deze error in voor:
code:
1
2
The DriverLINX Port I/O Driver service failed to start due to the following error: 
The system cannot find the path specified.

[ Voor 13% gewijzigd door Bartjuh op 03-01-2003 15:10 ]

• Rebels

Rebels

watev?!

Wanneer komt PowerLCD v2.0 nou toch :'(

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Bartjuh schreef op 03 januari 2003 @ 13:54:
[...]

.... Schreef ik blablabla ....
Weet niemand wat ??? :'( :|

Weet iemand misschien hoe ik dan dlportio.sys moet laden met windows ?

Edit: Heb het al opgelost, was een een of andere vage string in HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\DLPortIO , die heb ik dus weggehaald en nou werkt ie ! :)

[ Voor 28% gewijzigd door Bartjuh op 03-01-2003 16:25 ]

• Rebels

Rebels

watev?!

Hoor ik net dat PowerLCD2.0 niet meer gratis is, groot gelijk hebben ze
nu Mohaa support erin zit, moet ik hem hebben ook! :D

Hoe kon je ook alweer in PLCD1.1 het lettertype van die klok veranderen?

[ Voor 24% gewijzigd door Rebels op 04-01-2003 22:57 ]

Verwijderd

Rebels schreef op 04 januari 2003 @ 22:55:
Hoor ik net dat PowerLCD2.0 niet meer gratis is
Bron?

• Rebels

Rebels

watev?!

Mr.ChronoM @ MSN :)
boeit mij niks, ik wil het toch hebben, ze hebben er een hoop werk aan :)

[ Voor 28% gewijzigd door Rebels op 04-01-2003 23:16 ]

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Rebels schreef op 04 januari 2003 @ 22:55:
[...]
Ik zie in de installdir een map 'numbers' staan, daarin staat per nummer een tekstbestand, dat kan je aanpassen :P. Verder kan ik niets vinden (register en het .ini-tje in de installdir doorgeploegd).

• Rebels

Rebels

watev?!

Tarin schreef op 04 January 2003 @ 23:18:
[...]

Ik zie in de installdir een map 'numbers' staan, daarin staat per nummer een tekstbestand, dat kan je aanpassen :P. Verder kan ik niets vinden (register en het .ini-tje in de installdir doorgeploegd).
zover was ik ook al, maar als je zo'n 1.txt bestandje bijvoorbeeld opent wordt je ook niet veel wijzer,
ik dacht dat ik er ooit iets over gelezen had :)

• Rebels

Rebels

watev?!

speelt leuk af op me lcdeetje :p

Afbeeldingslocatie: http://212.61.68.34/rebels/lcdscreensaver.gif

Verwijderd

nice, very nice, hier draait ie ook prima :D

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-11 09:28

BitByter

Prutst dit forum

VET D00D !!! sjies

kun je dat draaien ja?

• Rebels

Rebels

watev?!

BitByter schreef op 09 January 2003 @ 23:05:
VET D00D !!! sjies

kun je dat draaien ja?
wij draaien alles ja en nog meer! :D

Afbeeldingslocatie: http://212.61.68.34/rebels/lcdpics/fractal.gif

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-11 09:28

BitByter

Prutst dit forum

saai :/ ;)

:P

Verwijderd

ff rustig he BitByter :P Alles kan gedraaid worden :D
zelfs jouw avatar ( ;) rebels) kan gedraaid worden op het lcd :D

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 22:38 ]

• DaMinD
  • Laatst online: 25-11 21:14

DaMinD

Leeg

Euh de mannen van LCDpics :)

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11 22:26

ThaHandy

Discovery Channel

Rebels schreef op 04 January 2003 @ 22:55:
Hoor ik net dat PowerLCD2.0 niet meer gratis is, groot gelijk hebben ze
nu Mohaa support erin zit, moet ik hem hebben ook! :D

:?

Verwijderd

Voor wie zelf z'n poort adres wil opgeven voor een extra LPT kaart, het kan nu ook in LiQuiD-MP3. 'k heb net 0.9.3 alpha online gezet en daar kan het mee. Voor meer details, klik op de link:

=> LiQuiD-MP3 v0.9.3 alpha <=

Verdere nieuwe features zijn KS0108B en Noritake 800A controller support en een nieuw formaat, namelijk 192x64:
Afbeeldingslocatie: http://zapour.student.utwente.nl/schijf/temp/800a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://zapour.student.utwente.nl/schijf/photo/093/tn_192x64_ks0108b.jpg
Op zich geen T6963C veranderingen, maar om hiervoor nou een heel nieuw topic te openen.... ;)

En in de zip file zit ook de eerste versie van de button support.
Tarin schreef op 02 januari 2003 @ 20:51:
Zotty.. ik heb een vraagje..

De playlist van LiquidMP3 zet de bestandsnamen neer.. is dat om een speciale reden? Ik zou het namelijk wel handig vinden als hij de id3-info neer zou zetten (arties - track), omdat veel van mijn mp3tjes (zelf geripped) iets in de trant van 10 - Dead Boy's Poem zijn, en het zou leuk zijn als er Nightwish - Dead Boy's Poem zou staan ;).
Ik doe m'n best!

• kosmonout
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-01 17:15
Kan iemand mij helpen met een klein progje om bmp's te uploaden naar een LCD (t6963c 240x128) via de command-line.

(Ik wil dit in Girder gaan gebruiken. Zo kan ik zien welke applicatie is opgestart...
)
Het nadeel is dat er voor grafische displays geen Girder support voor handen is.

Ik dacht dus aan zoiets:

bmp2Lcd.exe c:\mypics\pic.bmp

Of iets van een source. Zelf kan ik aardig overweg met VB (6).

Ik zat te denken om de dll van powerlcd te gebruiken. Maar ik ben er nog niet
helemaal uit hoe de functies en/of de properties functioneren.

Heeft iemand daar een man. of uitleg voor?

BVD
_/-\o_

Verwijderd

Eej jij bent die zelfde knakker die mij laatst vroeg voor girder support?! ik wil er best naar kijken snap geen drol van dat hele girder niet, hoe werkt 't ingodsnaam?!

• kosmonout
Een en dezelfde knakker.... Hoe bedoel je 'k snap er niks van? Zo moeilijk is dat toch niet?

Met Girder kun je allerlei zaken automatiseren.

In mijn situatie: Ik heb een wingboard toetsenbord gekocht (IR). Een pc in mijn huiskamer met display er op gemonteerd. Zoomplayer / Winamp geinstalleerd. Nu kan ik met de MM toetsen via Girder Zoomplayer (In zoomplayer zit Girder support ingebouwd) en Winamp bedienen (Opstarten afsluiten, Play, Stop, Rew, enz.) Volume mute enz. Dit gebeurt via API calls. Nu heb ik zo'n FILIPS Remote. Die heb ik de MM toesten van het toetsenbord laten leren en kan ik de AB ook gebruiken om het hele zaakje te bedienen. Je kunt ook macro's schrijven en die weer onder de knopjes zetten. Nu heb ik Liquid MP3 draaien. Voor Winamp maar voor de rest is dat displaytje blank. Ziet er niet echt uit!

Zo heb je allerlei plugins bij Girder. Een hele kleine greep:

Timer. Macro's/commando's uitvoeren op een bepaald tijdstip.
OSD support voor XP. Voor een gelikte OSD.
LCD support. OSD op je LCD (SUPER! Maar alleen voor tekst displays.)

Events support. voorbeeld: PC gaat in slaap mode THEN winamp afsluiten en draai deze WAV.

Je kunt ook Via de comm poort een simpel schakelingetje zelf een ir ontvanger aansluiten. Wanneer je WinLIRC als plugin gebruikt elke AB kunt configureren onder Girder.

Je kunt de gekste dingen niet verzinnen of het kan met Girder.

Nu kun je er ook allerlei plugins bij downloaden zodat je bv. een OSD erbij kunt gebruiken.

Ze hebben allerlei API's ontwikkeld voor developers. Deze kun je zo opnemen in creaties.

Verwijderd

Ik snap wat 't doen moet maar ik had girder gedownload , en een winamp plugin maar ik kreeg onmogelijk wat op dat osd of ik deed 't verkeerd ik weet 't niet.. maar die gui is *warrig*

• kosmonout
Alvast bedankt voor de moeite Yarvieh!

…..‘t is inderdaad niet zo’n beste GUI.

Hieronder een verwijzing naar de betreffende uitleg (Configuratie builtin OSD).
http://www.girder.nl/help/girderhelp/actn_girder.php

Hier staan ook verwijzingen naar MenuOSD en POPup OSD (allebei plugins)

Volgens mij is de MenuOSD geschikt voor LCD (text).

Hier een quote uit de manual:

“Non-OSD Menu's (LCD Menus):
OSDMenu 1.6.4 introduces a new way of using menus. No longer do they have to be displayed using OSDMenu's built-in OSD. By specifying a suitable value for "menudrawmethod" in the inifile(see [misc] section below) you can make osdmenu put the menu into Girder variables for parsing/display (see OSDMenu Sample.gml for an example (4line lcd-easy to modify)-included is a script to replace the "#ACTIVE:" tag with a ">" sign so you see a 'cursor' on the lcd). Each time the menu is updated OSDMenu will send an event to Girder (VirMenuUpdate).

The active menuitem will have the prefix #ACTIVE: which can be manipulated using LUA to display the active item however you want.

The menu can only be controlled via the WM_COMMAND messages method, using "OSDMenuWnd" as the target (be sure to set "Match invisible Tasks" in the target window).

Use the "itemsperscreen" inifile variable to set the number of menuitems to fit your display.”

:*) Ik hoop dat je hier iets mee kunt?

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 17:59:
Voor wie zelf z'n poort adres wil opgeven voor een extra LPT kaart, het kan nu ook in LiQuiD-MP3. 'k heb net 0.9.3 alpha online gezet en daar kan het mee. Voor meer details, klik op de link:
Top, top, top!! Hartstikke mooi Zotty!! Als ik m'n lcd weer heb test ik het gelijk...

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-11 18:21

Ankh

|true

Hmm alles leuk en aardig...
heb van me neef zijn lcd "gekocht" (als ie werkt)
maar bij mij doet ie het dus niet.. :? (bij hem gewoon wel)
In me bios staat de paralelle poort op de 378h (ofzo) dma = 3 en ECP+EPP
ik heb echt net 9 minuten me windows XP + SP1 geinstalleerd dus geen poespas.

Powerlcd exe gedownload + die port dinges.
Nopez maar ik krijg dus geen fout melding :?
dus ik weet niet of die port95 ding wel werkt ?

iemand nog een id hoe het wel kan laten werken? Mobo zie specs.. moet ik bij windows XP zelf nog wat instellen ofzo?

ik wil hem wel ff laten werken want het ziet er onwijs stoer uit :D

[ Voor 8% gewijzigd door Ankh op 27-01-2003 00:13 ]

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:35

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

RaMMSTeiN schreef op 27 January 2003 @ 00:13:
Hmm alles leuk en aardig...
heb van me neef zijn lcd "gekocht" (als ie werkt)
maar bij mij doet ie het dus niet.. :? (bij hem gewoon wel)
In me bios staat de paralelle poort op de 378h (ofzo) dma = 3 en ECP+EPP
ik heb echt net 9 minuten me windows XP + SP1 geinstalleerd dus geen poespas.

Powerlcd exe gedownload + die port dinges.
Nopez maar ik krijg dus geen fout melding :?
dus ik weet niet of die port95 ding wel werkt ?

iemand nog een id hoe het wel kan laten werken? Mobo zie specs.. moet ik bij windows XP zelf nog wat instellen ofzo?

ik wil hem wel ff laten werken want het ziet er onwijs stoer uit :D
Toevallig vergeten te rebooten na installatie van DLPortI/O?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:42

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hmm, topic nog even goed doorgespit maar kan 't niet vinden: waar haal ik zo'n lcd kant en klaar? Bor wil liever niet zelf aan de soldeer etc.

edit: toch niet goed gelezen dus. al links gevonden. duur trouwens

[ Voor 24% gewijzigd door Bor op 27-01-2003 08:52 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Ankh

Ankh

|true

Creepy schreef op 27 januari 2003 @ 08:12:
[...]

Toevallig vergeten te rebooten na installatie van DLPortI/O?
heel toevallig niet.. zelfs al 3 keer afzonderlijk geinstalleerd maar werkt nog steeds niet :/

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-10 18:13
Bartjuh schreef op 03 januari 2003 @ 15:44:
[...]

Edit: Heb het al opgelost, was een een of andere vage string in HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\DLPortIO , die heb ik dus weggehaald en nou werkt ie ! :)
Zou je me alsjeblieft kunnen zeggen hoe je dat gedaan hebt?
Ik heb al 5 verschillende versies van DLPortIO geprobeerd en niks werkte.
Ook ik gebruik WinXP Pro met SP1.

Ik heb wel ergens een string zien staan met \??\c:\windows\nogwat.
Moet ik die soms veranderen?

• Ankh

Ankh

|true

Chrizzly schreef op 27 January 2003 @ 13:14:
[...]

ja laat weten aub ik krijg mijn lcd ook niet aan de praat.....

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Chrizzly schreef op 27 January 2003 @ 13:14:
[...]

RaMMSTeiN schreef op 27 January 2003 @ 14:47:
[...]

ja laat weten aub ik krijg mijn lcd ook niet aan de praat.....
Hmm ... oké :)

Ga naar start, dan "RUN" aanklikken, dan typ je "regedit".
Dan krijg je er net zoiets voor als onderstaand scherm.
Volg dan het pad: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\DLPortIO

Vergelijk dan jouw registery met deze onderstaande (van mij dus).
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/shvanderpoel/regdlportio.JPG

Als het anders is, post het dan maar hier, want straks haal je nog iets belangrijks weg :X

Ik had dus deze string weggehaald:
naam: string nog wat :?
Value: /???/f:/utilities/fanspeed/

Als je dezelfde string ziet kan je die wel weghalen.

Je kan ook even dlportio opstarten (wat niet lukt, maar dat genereert wel een foutmelding) , ga dan naar de "event viewer" bij "administrative tools" , en klik dan application aan, dan moet je ff op het eerst volgende rode kruisje drukken, en dat pijltje naar beneden drukken tot je iets tegenkomt waar dlportio of iets dergelijks bij staat.
Kan je vaak nog wat info vinden waarom het is vastgelopen/niet wil opstarten.

Chrizzly, ik denk dat je die string wel kan weghalen, deez dus: "\??\c:\windows\nogwat."
Haal maar weg, als het daarna nog niet werkt moet je het maar weer terugzetten.

Ik denk dat dit een bugje is in dlportio, misschien komt het alleen in winXP pro voor, want ik heb ook winXP pro en bij mij dus hetzelfde probleem.
Pagina: 1 2 3 Laatste