I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!
Verwijderd
Hoe zit het eigenlijk met de snelheid, heb je daar al wat mee getest? Java staat nou niet bekend om z'n snelheid, dus ik ben heel benieuwd wat je hier in de praktijk van gemerkt hebt.
Verder vind ik het via het display nieuwe nummers in de playlist zetten een hele gave feature
edit:
Btw, ik ga je site toevoegen aan http://liquid-mp3.schijf.org if you don't mind
En het is de bedoeling om een stand alone mp3 player te maken voor in de auto, dus dan is playlist editen via het display natuurlijk wel handig
Development heeft redelijk lang stilgestaan omdat ik met andere dingen druk was, maar nu schiet het echt op. Nu de basis er staat, kan ik gemakkelijk handlers(schermen) maken/aanpassen. Alle handlers zijn inmiddels al aangepast en er zijn er al 2 nieuwe.
(en linken mag natuurlijk)
vtec just kicked in yo!
Maar goed... JaCoMu : http://kruissen.com/dev/java/jacomu/jacomu_0.1.zip
Het is dus nog NIET af, maar commentaar is al wel welkom. In de readme moet de nodige
info staan..
Ik heb geen sed 1330 display, dus dat kan ik niet maken. Maar alle lcd functies zitten in
een object, dus als iemand die schrijft, werkt de rest er wel mee.
Verwijderd
http://www.powerlcd.nl
Vragen over de software kunnen ook daar in het forum gesteld worden! Versie 2.0 is nu in development en er zitten al veel verbeteringen in: op het gebied van de software, maar ook op het gebied van de GFX!
Ik hoor graag van jullie hoe de nieuwe site en de gfx van de software bevallen! Comments graag in het forum posten: http://forum.powerlcd.nl

Nu nog fff wachten op de LCD's van de IA die Mail.eve geregeld heeft
Maar Dr.DNA ziet er goed uit zeg petje af
www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS
Als er mensen zijn die het geprobeerd hebben hoor ik dat graag. Ben erg benieuwd of dit bij anderen "out of the box" werkt. mail: martijn (at) kruissen (dot) com
Verder zijn ALLE opmerkingen welkom
-= edit =-
op http://kruissen.com is het forum geactiveerd zodat je daar (anoniem) ook
evt. je commentaar kwijt kan.
[ Voor 0% gewijzigd door Martkrui op 09-09-2002 12:05 . Reden: forum is activated ]
Met een simpele packetsniffer ben ik gaan sniffen bij de installatie van LCD Studio, daar heb ik dus niets in gevonden.
Alleen tijdens het opstarten van LCD Studio snifte ik het volgende:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| HEADER: 45 00 01 A6 8D E1 40 00 3B 06 BE 4D C2 6D 0A 03 E.....@.;..M.m.. C0 A8 65 0A 1F 90 09 BA DF 69 EA 00 89 04 A5 30 ..e......i.....0 50 18 FF FF 92 27 00 00 P....'.. DATA: HTTP/1.0 200 OK Date: Mon, 09 Sep 2002 15:36:23 GMT Server: Apache-AdvancedExtranetServer/1.3.22 (Mandrake Linux/10.1mdk) Last-Modified: Wed, 04 Sep 2002 19:53:05 GMT ETag: "1fe9e-2d-3d7664a1" Accept-Ranges: bytes Content-Length: 45 Content-Type: text/plain X-Cache: MISS from wwwproxy.xs4all.nl Proxy-Connection: keep-alive <xml> <node>Lcd Studio 1.0.21</node> </xml> |
Nu mijn vraag in Yarvieh, doe je dit alleen om de starts van LCD Studio te meten? En is dit het enigste wat je stuurd?
Want eerlijk gezegd, vind ik dit niet zo netjes... inbreuk op privacy...
[ Voor 0% gewijzigd door MaNDaRK op 09-09-2002 17:59 . Reden: typo ]
Verwijderd
OkayVerwijderd schreef op 09 september 2002 @ 19:09:
Staat ook in het eula dat het er in zit als je het er niet mee eens bent moet je 't niet agree'en , maar is nog een overblijfsel uit de private beta test toen mensen nowel es de neiging hadden het te leaken op deze manier kon/kan ik lcd studio per versie uitschakelen. Toen ik 'm public gemaakt heb vond ik t een leuke feature voor mij zelf om wat stats bij te houden hoeveel mensen 't gebruiken. Verder word er geen link gemaakt tussen gebruikers/ip/naam/email etc zoals je ziet er word alleen gemeld dat lcd studio start/afsluit, dus maak je daar geen zorgen over.
Het is alleen jammer dat LCD Studio hier niet meer opstart, ook niet in Debugmode.
Thnx Yarvieh!
Ik wou hem net proberen dus had mijn schermpje weer onder het stof vandaan gehaald en aangesloten. Er gebeurde alleen nix, na een tijdje begon het een beetje te stinken hier dus ik kijken... Hele stroom draad gesmolten en het draadje van m'n voeding loei heet. Dus ik denk dat er iets niet meer goed zitDr.DNA schreef op 09 september 2002 @ 10:40:
Thanx...
Als er mensen zijn die het geprobeerd hebben hoor ik dat graag. Ben erg benieuwd of dit bij anderen "out of the box" werkt. mail: martijn (at) kruissen (dot) com
Verder zijn ALLE opmerkingen welkom
-= edit =-
op http://kruissen.com is het forum geactiveerd zodat je daar (anoniem) ook
evt. je commentaar kwijt kan.
vtec just kicked in yo!
Verwijderd
No prob, wat ik me wel afvraag is waar die geruchten vandaan komen?! want zowel in de eula als op de site staat dat het er in zit en dat als je daar geen trek in hebt je 't vooral niet moet installeren. Niet meer starten hmmmz.. wat je kan proberen is HKLM/software/lcd weg te mikken uit je registry, en opnieuw installen, maar nu je het zegt ik kreeg 'm vanmiddag zelf ook niet aan de gang maar m'n vriendin zit op m'n pc nu en ik ben kinda verbannen naar m'n linux bak dus kan niet ff kijken wat er mis is, sorryMaNDaRK schreef op 09 september 2002 @ 19:16:
Okayheel erg bedankt voor je opheldering
Het is alleen jammer dat LCD Studio hier niet meer opstart, ook niet in Debugmode.
Thnx Yarvieh!
Als ik vanaaf weer thuis ben ga ik er naar kijken! Trouwens, klopt het dat hij alle DLL's van de LCD aansturing niet kan reggen?Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 23:42:
[...]
No prob, wat ik me wel afvraag is waar die geruchten vandaan komen?! want zowel in de eula als op de site staat dat het er in zit en dat als je daar geen trek in hebt je 't vooral niet moet installeren. Niet meer starten hmmmz.. wat je kan proberen is HKLM/software/lcd weg te mikken uit je registry, en opnieuw installen, maar nu je het zegt ik kreeg 'm vanmiddag zelf ook niet aan de gang maar m'n vriendin zit op m'n pc nu en ik ben kinda verbannen naar m'n linux bak dus kan niet ff kijken wat er mis is, sorry
Maar ik doe het toch maar niet..
Misschien dat ik een auto-bug-report-poster maak. Das wel handig.
Overal ter wereld worden deze LCDtjes gekocht, en hier op GoT zitten de enige die software ervoor schijven?
Zijn er ook geen programma's die gemaakt zijn in Duitsland ofzo?
w00t
Daar heb je wel een goeie... wij krijgen ook mailtjes uit Duitsland e.d. dat we een mooi proggie maken e.d. en vragen voor support.Robbie007 schreef op 10 september 2002 @ 11:49:
De wereld is zo groot. OVeral ter wereld zitten tweakers.
Overal ter wereld worden deze LCDtjes gekocht, en hier op GoT zitten de enige die software ervoor schijven?
Zijn er ook geen programma's die gemaakt zijn in Duitsland ofzo?
Maar ik zal er eens naar zoeken
--edit--
Ik heb nu even gezogd, maar er is geen software te vinden zoals PowerLCD... er zijn ook linux programmatjes maar ik kan er niet echt achterkomen wat ze nou doen.
Jullie zijn met iets unieks bezigMaNDaRK schreef op 10 september 2002 @ 12:04:
[...]
Daar heb je wel een goeie... wij krijgen ook mailtjes uit Duitsland e.d. dat we een mooi proggie maken e.d. en vragen voor support.
Maar ik zal er eens naar zoeken
--edit--
Ik heb nu even gezogd, maar er is geen software te vinden zoals PowerLCD... er zijn ook linux programmatjes maar ik kan er niet echt achterkomen wat ze nou doen.
w00t
Verwijderd
Als iemand progjes uit het buitenland tegenkomt, posten die hap!
/me is er best wel trots op dat hij en Matty dit ooit begonnen zijn
Ik ben dan vandaag wel weer lekker tegendraads bezig geweest. Ik heb een vervanger geschreven voor mijn LCD object zodat ik nu zonder lcd kan draaien en gewoon een windowtje krijg.
-=edit=-
Voor de mensen zonder LCD is nu de versie (0.2) te downloaden die met de "-nolcd" optie een soort lcd emulatie doet.
[ Voor 0% gewijzigd door Martkrui op 10-09-2002 19:20 . Reden: download toegevoegd ]
Was wel even schrikken toen ik de boel niet draaiend kreeg. Dat bleek te liggen aan het base addres van de lpt die op de laptop 3BC is ipv 378.
Anyway.. nu de volgende stap. De boel in de auto bouwen
Verwijderd
Dat is wel verrekte handig lijkt meDr.DNA schreef op 10 september 2002 @ 14:28:
Ik ben dan vandaag wel weer lekker tegendraads bezig geweest. Ik heb een vervanger geschreven voor mijn LCD object zodat ik nu zonder lcd kan draaien en gewoon een windowtje krijg.Handig om s'avonds te testen ('k heb de backlight nog niet aangesloten)
Heb je hiervan een screenshot op je site staan? Ff kijken, want ik ben best benieuwd naar het eerste virtuele grafische LCD
edit:
Gevonden!
Welk mechanisme zit er eigenlijk tussen je plugin en winamp? In de screenshot zie ik dat je eerst je plugin start en dan pas winamp. En die volgorde is nou juist waar ik zo nieuwsgierig naar ben, want meestal start men eerst winamp en dan pas de plugin.
Ik gebruik geen plugin. Winamp weet niets van het bestaan van JaCoMu af.Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 11:14:
[...]
Welk mechanisme zit er eigenlijk tussen je plugin en winamp?
Ik gebruik een JNI object om C code uit te voeren. Als ik een mp3 wil afspelen start hij gewoon "winamp <filename>" met een spawnl commando.
Andere commando's en opvragen van naam/kHz enz gebeurd via datzelfde JNI object en windows messages (dus ook weer een stukje C code).
Het enige probleem dat ik heb is dat als winamp nog niet gestart is, JaCoMu de focus verliest. En ik gebruik gewoon keyboardinput. Die krijg je dan niet meer. Ik had een call om winamp op de achtergrond te starten, maar daardoor crashte de hele boel
Ik zou de player kunnen vervangen door een pure java player, maar dat gaat mijn P166 laptopje niet trekken dus daarom de JNI->Winamp koppeling.
-= edit =-
Focus probleem opgelost... was nogal simpel
'k heb nu een "AWT key catcher" geschreven. das dus een windowtje. Nu start ik
eerst de player die dan ALTIJD winamp start, en DAARNA de keyCatcher. Dat window is later en heeft dus focus.. sim - pel.
[ Voor 0% gewijzigd door Martkrui op 12-09-2002 15:22 . Reden: ik moest wat editen ]
MP3 player in java : http://www.javazoom.net/jlgui/sources.html
Verwijderd
Verder kan ik nog het volgende leuke nieuws melden; je kunt je settings nu ook opslaan in een file en dus makkelijk ontwerpen uitwisselen met je vrienden. Leek me best wel handig aangezien er nu al 96 (!!!) dingen in te stellen zijn
Btw, als er verder nog wensen zijn, laat het weten!
Verwijderd
Nope, 1.1 is niet de laatste versie... PowerLCD 2.0 is net in het Beta stadium terecht gekomen... Wordt heel erg vet! Hier kan je alvast wat foto's van onze IA bekijken met PowerLCD 2.0 output: www.modwarehouse.com/iagrooviee17 schreef op 10 November 2002 @ 23:44:
is er onderhand al voortgang in nieuwe software, of blijft powerlcd 1.1 de laatste versie?
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden, Mr. ChronoM en ik zelf hebben er heel wat uurtjes werk in zitten... We hopen nog voor het einde van dit jaar de final versie klaar te krijgen zodat iedereen snel de nieuwe LCD's van smakelijke output kan gaan voorzien
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2002 00:55 . Reden: update ]
Ik heb zelf net een week mijn 256x128 sed1330 lcd binnen, en aangezien ik geen held ben met solderen had ik em kant en klaar besteld, dus ik dat ding inpluggen en alles werkte meteen (powerlcd, liquidmp3 en nog een paar proggies). Maar het nadeel van al die programma's is dat ze nooit psies zou zijn als ik het wil, dus... zelf maken. Nu heb ik al besloten om het in VB te doen, dus ik de datasheet erbij gepakt en na 3 keer lezen snapte ik het eindelijk een beetje...
Maar het enige wat ik tot nou toe gepresteerd heb is me lcd aan en uit zetten:
1
2
| DlPortWritePortUchar &H37A, &H40 DlPortWritePortUchar &H37A, &H58 |
Verder... nix noppes nada.
Het grootste probleem is die datasheet, (Datasheet's)
Ze hebben het daar over zoveel verschillende afkortingen, p1,p2,p3,c1,c2,ch,cl,cf enz enz. Ook moet ik volgens mij
Nou dat was t wel volgens mij, ik hoef natuurlijk geen broncode maar een paar tips/handige sites zou leuk zijn...
Heeft iemand hier al source code voor liggen? Kom ook niet helemaal uit dat datasheet..heb het grotendeels wel door maar kan nog net niet de link liggen hoe ik nu dat DlPortIo moet gebruiken enzo.
Heb wel enige programmeerervaring maar absoluut niet met dll's en aansturen van poorten
Ik hoop dat iemand me kan helpen...
Verwijderd
Ten eerst zou ik willen zeggen dat het een volgens mij een goeie keuze is om het in VB te doen, maar als het mogelijk is en je hebt er een beetje zin in, dan kan ik je aanraden om het in VB.NET te doen ipv VB6. VB.NET is echt een stuk stabieler en dat is ook te merken in bijvoorbeeld PowerLCD, v1.1 heeft nog soms zijn kuren in. PowerLCD v2.0 is volledig herschreven in VB.NET en sinds de alpha versie heeft het bij mij niet meer gecrasht, wat ik op zich al moeilijk kon geloven
@ Drafter86 & Qdance
Jullie hebben beiden het probleem dat ik ook tegen kwam en dat is het begrijpen van de aansturing via de LPT naar het LCD, denk ik. Aan de hand van de datasheet is het idd te doen en het eerst wat ik dan ook aanraad is de datasheet enkele keren doorlezen, dus echt aandachtig lezen !
Daarna is het een goed idee om even via google op zoek te gaan naar sites over de werking van de LPT poort, want die poort heeft soms nogal zijn rare kantjes onder de vorm van inverted pinnen enzo
Als je er éénmal in slaagd om een init te schrijven voor een controller, dan is het moeilijke deel ervanaf en kan je gewoon beginnen proggen via functies als (WriteText("Dit komt op het LCD")).
Wat ik ook nog ff kwijt wil is dat ik zelf bijna geen ervaring had met proggen voor ik aan PowerLCD begon, maar het was een uitdaging. Vooral om te bewijzen dat het in VB minstens even goed kon als in alle andere talen. Als je er dus echt de wilskracht voor heb en een par maanden geduld zal je zeker HEEL veel bijleren over veel aspecten van het programmeren. De overstap die ik er nog bijgenomen heb van VB6 naar VB.NET is ook iets wat me heel veel tijd gekost heeft, maar war ik ook weer veel uit geleerd heb, en PowerLCD v2.0 is dan ook iets aan het worden waar ik tevreden over ben.
Veel sterkte/fun
Voor source codes: http://www.pscode.com/
Suc6
Verwijderd
De nieuwe interface en de mogelijkheden om instellingen te doen :
Het programma zelf
De output MET de mooie skins van Digiboy (das mijn mening natuurlijk) :
De output op het LCD
features lijstje :
De info die je kan zien is duidelijk uit de pics dacht ik (winamp, msn, system info, .....)
Maar de nieuwigheden zijn ook wel het vermelden waard dacht ik
• Er is mogelijkheid tot een Com-control op Com1 of 2
• Skinz zijn volledig mogelijk en de info kan je op elke plaatst zetten die je zelf wil, volledig instelbaar dus !
• voor het nieuws kan je nu ZELF URL's invoeren ! (zolang ze maar vie de RSS/XML standaard zijn natuurlijk)
• Opvolgen van ALLE aandelen koersen(vb: AMB, IBM,...) en BEURS statussen (vb: BEL20, Nasdaq, ...)
• Pop-mail checker tot 5 accounts !^
• Een To Do lijstje
• Game stats van de nieuwste games
• Tracker voor de downloads van oa Internet Explorer, Mozilla, Netscape, GetRight ...
• Knopjes (en ook via system tray menu) om naar het volgende, vorige scherm te gaan en de output te pauzeren
dat is het ongeveer
Nog 1 bug die je kan zien in één van de output pics is dat de versie van internet explorer niet helemaal juist is momenteel, daar maak ik nog van
versie : 6.000.xxx
desc; : v6 SP1 ofzo
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2002 11:06 . Reden: bugje nog ff melden :p ]
Alle eer komt aan hem toe
Mijn complimenten kerel!
Verwijderd
Die "Image Loader" heeft die een Slideshow funktie?
Zo wel leuk zijn namelijk
Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
Verwijderd
Neej die zit er niet in ... maar is wel een leuk idee eigenlijkVerwijderd schreef op 11 november 2002 @ 11:49:
Ziet er erg mooi uit.![]()
Die "Image Loader" heeft die een Slideshow funktie?
Zo wel leuk zijn namelijk
Nog een feature die ik vergeten was is de screensaver, als je in PowerLCD de settings zo zet dat er geen data getoond moet worden (weet ook niet waarom je dat zou willen maar goed
Ik weet nog niet of ik een keuze zal inbouwen waarmee je kan screensavers kiezen met als skinz of als het een standaard screensaver word, maar dat heeft dus al veel weg van een slideshow
het ziet er geweldig uit, en doet precies wat Mr. ChronoM wil!
Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com
en maar kan je met de SED1330 configuratie ook een SED1335 aansturen?
Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
De PowerLCD beta 1 werkt voortreffelijk.... echt een goed programma...Verwijderd schreef op 11 November 2002 @ 11:04:
Nu ik toch het software topic terug zag staan, vond ik het wel een leuk idee om eens een volledig overzicht te gan posten met de features en de output van PowerLCD v2.0
De nieuwe interface en de mogelijkheden om instellingen te doen :
Het programma zelf
De output MET de mooie skins van Digiboy (das mijn mening natuurlijk) :
De output op het LCD
features lijstje :
De info die je kan zien is duidelijk uit de pics dacht ik (winamp, msn, system info, .....)
Maar de nieuwigheden zijn ook wel het vermelden waard dacht ik
• Er is mogelijkheid tot een Com-control op Com1 of 2
• Skinz zijn volledig mogelijk en de info kan je op elke plaatst zetten die je zelf wil, volledig instelbaar dus !
• voor het nieuws kan je nu ZELF URL's invoeren ! (zolang ze maar vie de RSS/XML standaard zijn natuurlijk)
• Opvolgen van ALLE aandelen koersen(vb: AMB, IBM,...) en BEURS statussen (vb: BEL20, Nasdaq, ...)
• Pop-mail checker tot 5 accounts !^
• Een To Do lijstjealtijd handug
• Game stats van de nieuwste games
• Tracker voor de downloads van oa Internet Explorer, Mozilla, Netscape, GetRight ...
• Knopjes (en ook via system tray menu) om naar het volgende, vorige scherm te gaan en de output te pauzeren
dat is het ongeveer
Nog 1 bug die je kan zien in één van de output pics is dat de versie van internet explorer niet helemaal juist is momenteel, daar maak ik nog van
versie : 6.000.xxx
desc; : v6 SP1 ofzo
THANKS MR C
Verwijderd
Weet iemand een soort gelijk progje waarbij ik wel een vol beeld krijg ?. Ik wil zelf ook wel iets hobbyen maar mijn programeerkennis ontbreekt een beetje. Waar moet ik zoeken ?
Hulde voor de programmeurs, het ziet er weerVerwijderd schreef op 11 november 2002 @ 11:04:
Nu ik toch het software topic terug zag staan, vond ik het wel een leuk idee om eens een volledig overzicht te gaan posten met de features en de output van PowerLCD v2.0
-knip-
Komt er trouwens ook nog support voor WinAmp 3, of blijft het alleen bij WinAmp 2?
Een hele poos terug (in versie 1 van dit topique) had Mr.DNA (geloof ik) 't over een muis die die op 't LCD had gekregen...
Is hier al wat meer nieuws over, ik ben nog versie 2 door aan het lezen...?
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Verwijderd
Volgens mij was dat Zotty... Maar weet het ook niet helemaal zeker meerzwahiel schreef op 13 november 2002 @ 18:34:
Vraag:
Een hele poos terug (in versie 1 van dit topique) had Mr.DNA (geloof ik) 't over een muis die die op 't LCD had gekregen...
Is hier al wat meer nieuws over, ik ben nog versie 2 door aan het lezen...?
FFF met Google zoeken naar LCDinfoVerwijderd schreef op 12 November 2002 @ 14:39:
Heren, Ik heb gisteren een LCD-tje aan de praat gekregen. T6963c 256X64. Werkt ook met PowerLCD ware het niet dat ik natuurlijk maar de helft van scherm te zien krijg.
Weet iemand een soort gelijk progje waarbij ik wel een vol beeld krijg ?. Ik wil zelf ook wel iets hobbyen maar mijn programeerkennis ontbreekt een beetje. Waar moet ik zoeken ?
Neej 't was echt een muiscursor, een muispijltje wat ie via de muis bestuurde!Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 00:08:
[...]
Volgens mij was dat Zotty... Maar weet het ook niet helemaal zeker meer(het was trouwens geen muis maar een cursor
)
[...]
FFF met Google zoeken naar LCDinfo
Daar had ie toen pic's van... wist 't ook niet zeker wie 't was, maar is 't inmiddels al wat verder gevorderd?
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
JA!!!!!!
Hij blijft mooi, is daar al iets van bekend? maybee ondersteuning binnen de nieuwe software versies, dat is namelijk perfect om in de auto te bouwen!
Trackball erbij en klaar!
Verwijderd
Verwijderd
http://members.chello.nl/h.plieger/screen2lcd.zip
Moet je de t6936 versie exe nemen, die ander is voor sed1330 maar loopt achter.
Laat maar horen of het een beetje werkt!
(het is een prog om je desktop naar je lcd te schrijven)
Features voor de toekomst (ooit)
- Komplete desktop weergeven
- in en uit zomen tijden het bewegen van de muis
- spelletjes kunnen spelen op je lcd
)
Verwijderd
Klinkt cool! Heb je ook screenshots/pics/etc? Ben wel benieuwd... heb helaas nog geen lcd binnen...Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 23:07:
Ik heb hier nog een leuk testprogje
http://members.chello.nl/h.plieger/screen2lcd.zip
Moet je de t6936 versie exe nemen, die ander is voor sed1330 maar loopt achter.
Laat maar horen of het een beetje werkt!
(het is een prog om je desktop naar je lcd te schrijven)
Features voor de toekomst (ooit)
- Komplete desktop weergeven
- in en uit zomen tijden het bewegen van de muis
- spelletjes kunnen spelen op je lcd(kan al een beetje met RTCW)
)
staan in dat andere topique over de SED software...Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 23:17:
[...]
Klinkt cool! Heb je ook screenshots/pics/etc? Ben wel benieuwd... heb helaas nog geen lcd binnen...
Verwijderd
Thnx, maar kan het nergens vinden... Ondertussen is mail.eve zo aardig geweest om mij fff wat pix te mailen.. ziet er goed uit... Wat misschien ook nog wel cool zou zijn... ipv dat het display je muis volgt dat je 'm vast kan zetten op een bepaalde positie... dus bijvoorbeeld dat winamp continu in beeld is.. zou goed werken met een mooie black/white skin...zwahiel schreef op 21 november 2002 @ 00:50:
[...]
staan in dat andere topique over de SED software...
Verwijderd
Jep, dit is een goed idee, maar hoe pak je dat aan? Als de muis aan de zijkant van het lcdscherm is dat ie dan pas begint te scrollen?Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 01:09:
[...]
Wat misschien ook nog wel cool zou zijn... ipv dat het display je muis volgt dat je 'm vast kan zetten op een bepaalde positie... dus bijvoorbeeld dat winamp continu in beeld is.. zou goed werken met een mooie black/white skin...
Leuk dat je hem al test
Ik zal binnenkort eens kijken wat er allemaal mogelijk is
Jouw icoon geeft ook een heel leuk effect als je de brightness wat lager zet, helaas is het niet mogelijk om divxjes te capturen, ik weet niet waarom. Sommige formaten bij de mediaplayer doen het wel
En de screensaver (dat gifje) van powerlcd doet het natuurlijk ook best
Helaas is alles nog met 4fps, eens kijken of dat wat opgeshroefd kan worden
PS ik wil ook wel pics zien ! (ffkes een digicam lenen)
Verwijderd
Ik was nogal nieuwsgierig naar zijn programma.
Is er van dit programma nog op een andere site een image?
Zotty , wil ook wel tijdelijk je site hosten, maar heb maar een ADSL lijntje... En de UT zal
wel snel weer on-line zijn...
Verwijderd
PowerLCD wordt steeds cooler

Nog speciale requests? Als ik toch bezig ben
En ja, ik vind manga dope!
Ik ga ook nog fff met een paar screensavers aan de slag... Er komt nu ook een movieloader tab in PowerLCD te zitten... Daarmee kan je een bepaalde dir selecteren... alle images die in die dir zitten worden achtereenvolgens op het scherm getoond... de interval tussen de frames is in te stellen tot max 4 fps
Verwijderd
Ik ga maar eens een LPT2 kopen. Dan kan ik 2x van die vette plaatjes tegelijk laten zien
Verwijderd
Voor zover ik weet kan het niet... 2 x PowerLCD draaien lukt wel.. maar zou dus niet weten of het kan... theoretisch lijkt het me wel mogelijk...Verwijderd schreef op 23 november 2002 @ 00:55:
Kan powerlcd dat met twee lpts? of moet je dan twee naast elkaar draaien
Owja... de nieuwe ImageLoader pix staan online:
http://www.modwarehouse.com/ia/powerlcd2-imgloader.html
Kon het niet laten om er nog fff foto's van te maken... Ze zijn wel een beetje onduidelijk.. het backlight van dit lcd moet nog fff wat feller gemaakt worden.. de weerstand die er nu tussen zit is een beetje te heavy

Of deze?

kan iemand een screenshotje maken?
* Gutteguttegut is een Nissan fan ja
[ Voor 34% gewijzigd door Gutteguttegut op 23-11-2002 02:03 ]
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Verwijderd
Ik heb de vraag gestelt op hun forum en kreeg als antwoord dat het theoretisch moet kunnen.Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 00:55:
Kan powerlcd dat met twee lpts? of moet je dan twee naast elkaar draaien
Powerlcd ondersteunt namelijk meerdere printerpoorten en kan meerdere keren opgestart worden.
In praktijk is nog niemand geweest die het geprobeert heeft.
Wacht een week en je hebt antwoord want ik ga het proberen.
(wacht alleen nog op 2e lcd en extra printerpoort)
Verwijderd
Autos van gutteguttegut
http://members.chello.nl/h.plieger/AUTO1.JPG
http://members.chello.nl/h.plieger/AUTO2.JPG
Men desktop
http://members.chello.nl/h.plieger/DESKTOP.JPG
Wolfenstein
Intro
http://members.chello.nl/h.plieger/WOLF5.JPG
http://members.chello.nl/h.plieger/WOLF4.JPG
Spel
http://members.chello.nl/h.plieger/WOLF1.JPG
http://members.chello.nl/h.plieger/WOLF2.JPG
http://members.chello.nl/h.plieger/WOLF3.JPG
Gemaakt met screen2lcd
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 14:09 ]
Verwijderd
Yup, tuurlijk.. ik heb die imageloader plaatjes gewoon met dat kader gemaakt.. maar ze zijn ook zonder kader te maken... Alle skinz van PowerLCD kunnen ook veranderd worden... Je hebt zelfs de mogelijkheid om alle teksten die worden weergegeven per skin van positie en lengte te veranderen... (was door mijn special request in PowerLCD gekomen) Dit geeft iedereen de mogelijkheid om zelf met skins aan de slag te gaan...Beun_de_Haas schreef op 23 November 2002 @ 14:17:
vraagje, is het ook mogelijk dat het plaatje full screen wordt, dus de tekst imageloader niet te zien is
Erg cool..ik ga van de week denk ik maar eens aan het solderen en aansluiten beginnen van mn lcd..Verwijderd schreef op 23 november 2002 @ 13:27:
Ik heb geen programma om de fotos kleiner te maken dus geen [[url= ]afbeelding[/url]]:
....
Gemaakt met screen2lcd
Verwijderd
Heel gaafVerwijderd schreef op 23 november 2002 @ 13:27:
Ik heb geen programma om de fotos kleiner te maken dus geen [[url= ]afbeelding[/url]]:
Autos van gutteguttegut
http://members.chello.nl/h.plieger/AUTO1.JPG
http://members.chello.nl/h.plieger/AUTO2.JPG
Men desktop
http://members.chello.nl/h.plieger/DESKTOP.JPG
Wolfenstein
Intro
http://members.chello.nl/h.plieger/WOLF5.JPG
http://members.chello.nl/h.plieger/WOLF4.JPG
Spel
http://members.chello.nl/h.plieger/WOLF1.JPG
http://members.chello.nl/h.plieger/WOLF2.JPG
http://members.chello.nl/h.plieger/WOLF3.JPG
Gemaakt met screen2lcd
Heb je deze deze ook voor 320x240 op een SED1335 display?
edit:
/me zit al te denken aan een combinatie van screen2lcd en mouse2lcd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 21:11 ]
Verwijderd
Namelijk een MovieLoader tab bijgevoegd in PowerLCD. Hiermee kan je een sequence van foto's afspelen als film. Een voorbeeldje maakt het vast een stukje duidelijker
stel :
Je hebt een DivX'je van, laat ons zeggen, The Matrix. Je opent die in VirtualDub en saved als "image Sequence" daarna nog ff resizen naar 240x128 en je kan de scene van d film gewoon bekijken op je LCD !
Ik zit momenteel naar Het begin van Gone In 60 Seconds te kijken op m'n LCD en heb daarnet al de hele kung-fu scene van the matrix gezien !
straks komt er misschien wel een filmpje van
De framerate is ook instelbaar tussen 0,5 en 4,0 fps (per 0,5 aanpasbaar)
Verwijderd
Maar ik denk dat je voor een sed1335 alleen de init hoeft te veranderen, ??
[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 11:54 ]
Verwijderd
Hier 3 linkies naar de gone in 60 seconds scene:
http://www.modwarehouse.com/ia/mov/movieloader/MOV00009.MPG
http://www.modwarehouse.com/ia/mov/movieloader/MOV00010.MPG
http://www.modwarehouse.com/ia/mov/movieloader/MOV00011.MPG
(The Matrix volgt later nog... heb weer genoeg gespeeld voor vandaag...)
Vond het zelf wel jammer dat de movies een beetje onduidelijk zijn.. er zit nu een iets te zware weerstand voor het backlight...
Ben wel benieuwd wat de auto fans hiervan vinden
Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 22:56:
...
Ben wel benieuwd wat de auto fans hiervan vinden(Gutteguttegut
)
Verwijderd
Want ik zit echt gewoon elke dag te kijken en elke keer is i er nog niet
Verwijderd
Ik dacht eerst dat het filmpje het niet deed, maar nu het donker is zag ik toch een lcd scherm met een film die goed te bekijken was
Mooi werk!
Powerlcd moeten we zo langzamerhand zeker hebben
Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C
Verwijderd
De meeste LCD's gaan bij meer dan 3fps toch een beetje tegenstribbelen heb ik begrepen...Rockster schreef op 25 november 2002 @ 19:37:
Krijg over een dag of 2 ook mijn LCD'tje binnen, ben alvast aan het proggen geslagen(zelf doen blijft het leukst
), nu las ik hierboven dat je filmpjes kon laten zien met max. 4 fps, is dit gelimit door de display ofzow? Of zou die in principe meer fps aankunnen?
Over de release datum is nog niet veel bekend.. Er stonden een aantal features op de wishlist die er nu bijna allemaal in zitten... Daarnaast zijn volgens mij ook al veel bugs gekilled... Waar we nu eigenlijk nog op wachten is goede informatie/api's voor Winamp 3, MSN 5 en de nieuwste MBM... Deze appz zijn allemaal erg veranderd sinds de laatste release (net als PowerLCD)...
Dus als iemand de VB.NET api's (of DLL's) kan vinden voor deze programma's heb je kans dat PowerLCD sneller uit is
Verwijderd
wat er nog moet gebeuren : MBM info (als het al zal lukken), MSN misschien voor v5.0
wat niet zal lukken : Winamp 3 info (ook omdat nullsoft het bijna onmogelijk gemaakt heeft voor VB programmeurs om info te verkrijgen van hun prog, assholes ...)
verder wacht ik voor de MBM5 info dus op een DLL in een niet VB tal geschreven, want in VB.NET kan het gewoon niet om de info op te halen, heb daarvoor contact gehad met de maker van MBM5 en ook met de persoon die de VB ondersteuning regelt (VB6 werkt, VB.NET niet meer, jammer)
Voor de msn info is het probleem dat de API's VOLLEDIG verandert zijn sinds v4.6. De nieuwe hebben geen WinXP ondersteuning dacht ik, conclusie als het niet kan op XP, waarom moet ik het dan herschrijven ? correct me if I'm wrong ...
Wat ik ook nog ff wil vertellen is dat het nu al sinds de ALPHA versies stabieler loopt dan v1.1 ... en ja de features zijn gewoon niew en uitgebreider (lees alles is zelf instelbaar en aanpasbaar)
edit :
nog ff voor de duidelijkheid en in tegenstelling tot wat je zou denken, alles in v2.0 is nu ook echt zelf geschreven(wat in v1.1 ook niet altijd zo wasVerwijderd schreef op 25 November 2002 @ 20:54:
[...]
Dus als iemand de VB.NET api's (of DLL's) kan vinden voor deze programma's heb je kans dat PowerLCD sneller uit is
Wat ook onmogelijk door mij geschreven kan worden is de MBM5 dll die ik nu nodig heb, omdat ik gewoon geen DELPHI of C++ kan op het niveau dat nodig is voor die DLL te doen werken.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 21:19 . Reden: ff qoute erbij ]
Verwijderd
Word er ook meer gedaan met het grafische?
Grafieken van tijd tegen temperatuur ofzo? Alla cpucool?
Ik weet dat jullie hem compleet skinnable maken. Das echt heel vet.
Maar ik zou graag zien dat er meer nuttige info op een mooie manier gedisplayed word.
(wat me ook leuk lijkt maar niet echt iets voor powerlcd is een plugin in winamp die iets visualisation style doet, en niet die op en neergaande equalizer dingen doet, das al 1000x eerder gedaan, maar vervormende dingen ofzo)
Verwijderd
dat neemt gewoon teveel plaats en is volgens mij niet echt nuttig en nog een heel belangrijk punt is dat het gewoon HEEL hoge cpu loads zou vragen om de bewegingen erin te houden
Er zit een exe bij om te kijken wat je er mee kan (je hebt dus geen Delphi nodig).
[ Voor 22% gewijzigd door Chimera op 26-11-2002 22:27 ]
[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p
Verwijderd
sorry maar ... denk je nu echt dat ik achterlijk ben ofzo ?Chimera2k2 schreef op 26 november 2002 @ 22:26:
Voor MBM moet je het shared memory uitlezen, voor een Demo zie hier. Het is wel in Delphi geschreven, maar het lijkt me wel omzetbaar
edit:
Er zit een exe bij om te kijken wat je er mee kan (je hebt dus geen Delphi nodig).
als je 2-3 post hierboven m'n verhaal leest is het HEEL duidelijk dat ik weet hoe het werkt en aangezien het in PowerLCD v1.1 ingebakken zit heb ik er dus genoeg ervaring mee. Het is dus NIET om te zetten naar VB.NET
heb er weken op gezocht en toen gestopt omdat het dus gewoon NIET kan.
maar goed ik denk dat ik vandaag een heel goeie ingeving gekregen heb en dat ik na 2 maanden misschien toch nog zelf een oplossing kan verzinnen (denk ik)
[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
OK gisteravond beetje kortaf geweest, sorry daarvoor. Ik wist niet dat je in VB.NET ontwikkelde (maar dat zal ongetwijfeld wel genoemd zijn). Ik heb er dus ook net iets mee gedaan dus ik denk ik vertel het ff. Maar misschien hebben andere mensen er nog wat aan.Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 22:42:
[...]
sorry maar ... denk je nu echt dat ik achterlijk ben ofzo ?
als je 2-3 post hierboven m'n verhaal leest is het HEEL duidelijk dat ik weet hoe het werkt en aangezien het in PowerLCD v1.1 ingebakken zit heb ik er dus genoeg ervaring mee. Het is dus NIET om te zetten naar VB.NET
heb er weken op gezocht en toen gestopt omdat het dus gewoon NIET kan.
maar goed ik denk dat ik vandaag een heel goeie ingeving gekregen heb en dat ik na 2 maanden misschien toch nog zelf een oplossing kan verzinnen (denk ik)
Verwijderd
Ondertussen ben ik in 2 dagen zover opgeschoten dat de MBM5 support voor PowerLCD v2.0 al volledig ingebouwd is en ook sinds 5 minuten output geeft op het LCD. Nu nog een skin erbij van XNDR
info die getoond word :
De eerst 3 temp sensors
De eerst 3 fanspeed sensors
De 7 voltages (VCore, 3.3,5,12,...)
en ook belangrijk bij de temp en fan sensors word de naam van de sensor ook opgehaald uit MBM5, want die namen kan je zelf aanpassen. (was nogal wat vraag naar voor v1.1 herinnerde ik me
verder ff kort hoe ik het nu opgelost heb (en best wel dom dat ik er nu pas aan dacht)
Ik heb dus die code van de site gebruikt voor VB6. In VB6 heb ik daarmee een DLL aangemaakt met wat functies die adzonderlijk de temp, fanspeed, ... ophalen en deze in een array zetten.
Uit VB.NET kan ik via een reference naar die DLL dus gewoon de array ophalen met de info en verwerken.
waarom het vroeger niet lukte
1. De VB6 code omzetten naar VB.NET is onmogelijk
2. Het doorgeven van structures uit een VB6 DLL naar VB.NET lukte ook niet op de manier waarop MBM werkt
3. Als je een VB6 DLL gebruikt via een reference dan moet je die ook telkens goed afsluiten en dat "goed afsluiten" blijkt iets anders te zijn dan het afsluiten van andere objecten...
maar goed, het belangrijkste is dat er uiteindelijk toch support is voor MBM5 in PowerLCD v2.0
Ik post straks nog ff een pic van PowerLCD @ een nokia 5510
edit :
héhé, beetje HK-niveau dit, maar de beloofde pic
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 14:55 . Reden: picje ]
[ Voor 21% gewijzigd door Rebels op 01-12-2002 19:26 ]
Verwijderd
Iemand hier is wel HEEL ongeduldigRebels schreef op 01 december 2002 @ 19:25:
Lukt het nu al om de "tab"functie uit Mohaa weer te geven?
Jammergenoeg zit in de laaste versie van Qstat weer geen Mohaa support ingebakken, wel de UT2k3 support zoals ik al eerder zei.
Er is wel nog hoop natuurlijk
Als ik ergens een server vind ga ik het zo ff testen of het ook echt werkt
edit :
Gelieve mij een game server te geven die online is en de gamepoort want ik vind er geen ... en zo komt der dus geen support
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 20:43 ]
Hier: 195.149.21.66:12204Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 20:26:
[...]
Iemand hier is wel HEEL ongeduldig![]()
Jammergenoeg zit in de laaste versie van Qstat weer geen Mohaa support ingebakken, wel de UT2k3 support zoals ik al eerder zei.
Er is wel nog hoop natuurlijkwant er is een mogelijkheid om die support via een config file toe te voegen
![]()
Als ik ergens een server vind ga ik het zo ff testen of het ook echt werkt
edit :
Gelieve mij een game server te geven die online is en de gamepoort want ik vind er geen ... en zo komt der dus geen support
Ik wil mohaa support, enige reden waarom ik LCD heb besteld
Verwijderd
Met de knop Waste more cpu time kan je ook nog de laatste frames uit je lcd persen
deze knop werkt om de een of andere reden vooral onder win95-98
Features:
Instelbaar:
- Dat de cursor verdwijnt na een paar tellen
- De mate waarin kleuren rood groen en blauw worden opgenomen tot een witte pixel is instelbaar
- Het beeld kan worden geinverteerd
- Muis als middenpunt van het lcd, of los
- Frametellertje
- Je kan een preview zien van wat er op je lcd te zien is (voor de mensen zonder lcd)
- Alle printerpoorten zijn, (als het goed is) in te stellen
- je kan je hele desktop weergeven, maar dit is erg sloom, en onleesbaar
Dus eigenlijk niet handig
- en als laatste: waste more cpu time, laat windows vaker naar het programma kijken
op een 1800+ haal je :in win98 45 frames, winXP 40 frames
op een 500 haal je :in wijn98 20 frames
zou er misschien, heel mischien een kleine kans zijn dat er nog sed1330 support wordt ingebakken?t6963c prog: Voor desktop/game naar lcd , van 6 naar 40 fps!!! : screen2lcd
Verwijderd
die heeft een resolutie van 160X128 maar met een t6963c chip..de aansturing klopt alleen het formaat niet..het display loopt nu wel(met dank aan henri)maar in powerlcd zijn meer leuke dingen te zien..