[GF2] Beeld blijft zwart; alleen 640x480 mogelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 12:50
Op mijn oude computer deed m'n geforce het goed, en op m'n nieuwe deed 'ie het ook goed. Nu trekt windows alleen nog maar 640x480, als ik de resolutie hoger probeer te zetten wordt het beeld zwart en doet de computer niets meer (na 15 seconden ook niet!?). Hij werkt nu alleen nog maar als ik 'in VGA modus' aanvink in het F8 menu. De problemen begonnen toen ik probeerde m'n 2 harde schijven los van elkaar te gebruiken (Op de 'nieuwe' staat windows; de andere is de C schijf. Ik probeerde toen de nieuwe los van de oude te gebruiken; dat ging niet. Weer aan elkaar gekoppeld, en windows wou niet meer opstarten. Lang gezocht, en nu denk ik dat het aan mijn GeForce kaartje ligt, hoewel ik het niet zeker weet.

videokaart gecontroleerd of 'ie goed aangesloten was op mobo. Klopte.
Ander beeldscherm geprobeerd. Er veranderde niets.
Windows opnieuw geïnstalleerd. Ook geen vooruitgang.
Drivers (opnieuw) gedownload en geinstalleerd. Niets.

Op mijn oude computer deed m'n geforce het goed, en op m'n nieuwe deed 'ie het ook goed. De problemen begonnen toen ik probeerde m'n 2 harde schijven los van elkaar te gebruiken (Op de 'nieuwe' staat windows; de andere is de C schijf. Ik probeerde toen de nieuwe los van de oude te gebruiken; dat ging niet. Weer aan elkaar gekoppeld, en windows wou niet meer opstarten. Lang gezocht, en nu denk ik dat het aan mijn GeForce kaartje ligt, hoewel ik het niet zeker weet.

-is het verhaal zo beter?-

Verbouwing

Verwijderd

Ligt waarschijnlijk niet aan je GF2, maar door al dat geklooi met schijven, partities, etc. is denk ik je Windows setup aardig om zeep geholpen.

Uithuilen en opnieuw beginnen, en dus Windows maar weer 's van de grond af opnieuw installeren (dus geen repair, update of wat dan ook).

Verwijderd

Title editted + offtopics trashed

• Mithrandir
Heb windows er nu al 2x opnieuw opgezet, zonder resultaat. Dat is dus TOTAAL opnieuw.

Ik heb totaal geen idee waar het nog aan kan liggen.

Verbouwing

• Mahena
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-01-2020

Mahena

Doh !!!!

Probeer eens je nieuwe harde schijf in zijn eentje en dan windows opnieuw erover heen. Geen geklooi met partitie's en meerdere harde schijven. Als dat gelukt is, kan je de tweede harde schijf er aan hangen.

Als het dan nog niet werkt, scheer ik mijn benen ...

"You want some crack?" "I was born with one, pal. I really don't need another one."

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 21:06
Hoeft niet,

Ik heb thuis ook een oude computer staan met een 15" monitor. Met een Intel i740 liep alles prima, Met de originele drivers van mijn TNT2 M64 ook, maar met nieuwe drivers kon ik niet hoger dan 800 × 600. Als ik hem op 1024 × 768 zette gaf hij alleen een zwart beeld, Met de originele drivers kon de monitor wel prima op 1024 × 768 draaien wat volgens de handleiding ook mogelijk moest zijn.

Conclusie: het kan ook aan de drivers en/of monitor liggen

• Mithrandir
Monitor ligt het niet aan. Ik zal de oude drivers nog wel een keer proberen, maar ik ga eerst ff 2 "overbodige" windows' van mijn computer afslopen :)

Verbouwing

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Probeer gewoon eventjes die kaart weer in je oude systeem, werkt dat ook niet, is ie waarschijnlijk defect, ik ken iemand die precies hetzelfde had als jij , zijn kaart was ook defect( he mol :) )

• Mithrandir
Carel schreef op 06 september 2002 @ 15:20:
Probeer gewoon eventjes die kaart weer in je oude systeem, werkt dat ook niet, is ie waarschijnlijk defect, ik ken iemand die precies hetzelfde had als jij , zijn kaart was ook defect( he mol :) )
Hij doet 't!

Ik heb gevonden wat 't was: omdat mijn computer 12% was overgeclocked werkte 't allemaal niet meer. Toen ik 't terugzette werkte alles wel weer goed (maar nu is m'n 1200 mhz compu nog maar @1236 ipv 1340 :()

Nouja. Weet ik dan ook weer...

Verbouwing

• Mithrandir
Hij doet 't weer niet :(

Hij loopt na soms een uur, soms 10 minuten, soms 2 uur, vast. Ik snap niet waarom! Ik zal zometeen nog even een andere fan op m'n geforce zetten... Toen ik de GF kocht, zat er geen fan op. Nu wel, maar hij loopt nog steeds vast. Verder is de computer helemaal niet meer overgeclocked. Ik snap het niet.

Iemand nog een idee?

-oja, ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd-

Verbouwing

• Mithrandir
En nu doet 'ie het weer wel...

Ik wordt er helemaal gek van! Ik snap niet wat er nou de hele tijd mis/goed gaat! :'(

Verbouwing

• Mithrandir
Vandaag loopt ie na een paar seconden weer vast. Ik heb de resolutie weer laag en nu doet 'ie het wel!

Volgens windows ligt het aan het programma "nv4_disp" ofzo...
Dat bestand zit in de nvidia map, en ook een aantal in de windows/sytem32 map.
Ligt het aan de stuurprogramma's? Ik heb de nieuwste gedownload.
Ik weet het allemaal niet meer :'(

Verbouwing

• Mithrandir
Ik ga denk ik maar ff m'n garantie aanspreken met dat ding.

(vermomde schop)

Verbouwing

Verwijderd

neem ook ff je keyboard mee naar die winkel waar je je garantie gaat halen, die is nu wel versleten met het aantal Reply's dat je typt :+ haha, en dan kan je die verkoper z'n kop er mee in rammen :D

Verwijderd

Lijkt me een garantieverhaal worden, en een dagboektopic vind ik nou niet echt de bedoeling hier :P

Succes verder.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.