Ervaring kant-en-klare casemods van Thermaltake

Pagina: 1
Acties:

• GreenGolf3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik wil eigenlijk mijn kast gaan modden, en zat te denken aan deze deurtjes.

Nu las ik in dit topic dat iemand een review over deze deurtjes had geschreven, te weten deel 1 en deel 2.

Er zouden scheurtjes optreden op de plekken waar de schroefgaten zitten voor de fans. Wie heeft een dergelijk deurtje in zijn kast en wat zijn je bevindingen?

Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120

Verwijderd

Zelf doen is en blijft leuker he kerel... ach had het advies ook wel zo kunnen geven.... :)

Verwijderd

Ik heb zo'n deurtje en als je gewoon rustig aan de gaten erin boort (als je em zelf maakt) dan is er niks aan de hand.

Verwijderd

Ah, m'n reviewtjes beginnen bekend te worden (Doe ik het teminste niet voor niets).

De raampjes worden (allemaal) door Chieftec gemaakt, maar nu heb ik pas gezien dat er ook betere verkrijgbaar zijn.
Kiek maar is goed naar de zwarte pluggen die het raam aan het frame houden.
Bij een bepaald merk wat volgens mij Antec was (Dit weet ik niet zeker) zijn de standaard schroeven bij de fan ook vervangen door die pluggen.

De pluggen komen bij Recom vandaan en zijn "vibration reducing", of te wel ze houden de vibratie van de fan bij de fan. Een ander voordeel (i.v.m. met het scheuren van het raam) is dat de pluggen een kleinere diameter hebben dan de schroeven en dus niet het raam uit z'n voegen scheurd, waar door de haarscheurtjes van ontstaan.

Als ik m'n nieuwe raam binnen krijg (Een orginele Chieftec) vervang ik als eerste die schroeven door de plugs. Zodat ik niet voor een derde keer een teleursteling heb.

Een tip is dus (als je toch nog geen raam hebt besteld/uitgekozen) is een raam met die plug's kant en klaar te kopen, anders effe bij Recom plug's bestellen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2002 03:18 . Reden: Typo ]

• GreenGolf3
Ahhh, responce van the author! :) Thanks, die pluggen zouden idd wel eens een hele goede oplossing kunnen bieden. Maar eigenlijk heb ik geen fan nodig aan de zijkant. En ik vindt het ook niet zo mooi uitzien.

Zijn die pluggen makkelijk los te maken? Ik zit eraan te denken om zo'n deurtje te kopen en dan het bestaande glas eruit te halen. Of liever nog, een deurtje zonder glas te kopen en dan zelf er een plexi plaat in te zetten. Of dat mogelijk is, (het kopen zonder glas) is alleen de vraag. Misschien kunnen ze een speciale order plaatsen. Of ze dat doen is ook maar de vraag, maar, niet geschoten is altijd mis :P

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-02 12:02

JWR

Dat heb ik dus ook, die fan wil ik ook niet in de zijkant van het paneel hebben.
Ik vind het afschuwelijk en voor de temperaturen in mijn kast hoef ik het niet te doen.

Dit raam vind ik het mooiste:
Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/products/cases/WindowsG0014.jpg

En ik heb dus zelf een server bigtower de Dragon DA-01B-D. Heeft dit paneel wel exact dezelfde kleur als de rest van de kast? En is deze ook te krijgen voor de server tower (i.v.m. de hoogte)

Alvast bedankt!

• boner
  • Laatst online: 18-02 17:23

boner

misantropisch altruïst

zucht....
waarom krijg ik echt JEUK bij de term kant en klare casemod.

voor eens een altijd beste tweakert vrienden. Een casemod is een geMODificeerde case. Dus je koopt iets leluks en maakt er iets mooiers van. kweste van zelluf doen en vaak bij de gamma langs. Niet zo maar kopen. rembrand heeft de nachtwacht toch ook niet op de markt gekocht.

• JWR

JWR

Dit zou het eerste ding worden wat ik zelf zou kopen. En puur en alleen om het feit dat ik het originele zijpaneel wil behouden.
Dan is dit toch een handige oplossing.

Voor de rest heb ik alles zelf aangepast en gemaakt.

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-01 16:54

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

JWR schreef op 06 september 2002 @ 08:05:
Dat heb ik dus ook, die fan wil ik ook niet in de zijkant van het paneel hebben.
Ik vind het afschuwelijk en voor de temperaturen in mijn kast hoef ik het niet te doen.

Dit raam vind ik het mooiste:
[afbeelding]

En ik heb dus zelf een server bigtower de Dragon DA-01B-D. Heeft dit paneel wel exact dezelfde kleur als de rest van de kast? En is deze ook te krijgen voor de server tower (i.v.m. de hoogte)

Alvast bedankt!
spreek je je zelf hier niet een beetje tegen. ''die fan wil ook niet in mijn zijpaneel...'' en boven het plaatje zeg je ''Dit raam vind ik het mooiste'' en wat zit er in dat zijpaneel een fannetje :/

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-02 12:01

TwoR

Gekleurde stippen

Tja misschien zet hij er een nieuwe plexiglas plaat in zodat het fannetje weg is ?

• JWR

JWR

precies dat bedoel ik dus, ik heb gewoon geen plaatje gevonden van een paneel zonder die fan.
Dus het raam vind ik wel mooi alleen die fan niet. Dus ik wil er dan gewoon een andere plaat plexi achter maken.

• GreenGolf3
boner schreef op 06 september 2002 @ 08:45:
zucht....
waarom krijg ik echt JEUK bij de term kant en klare casemod.

voor eens een altijd beste tweakert vrienden. Een casemod is een geMODificeerde case. Dus je koopt iets leluks en maakt er iets mooiers van. kweste van zelluf doen en vaak bij de gamma langs. Niet zo maar kopen. rembrand heeft de nachtwacht toch ook niet op de markt gekocht.
Ben ik voor een deel wel met je eens, maar ik wil mijn org. zijpaneel graag heelhouden. Er komt dan een nieuwe plaat in, of ik moet er een zonder plaat kunnen krijgen. Daarop ga ik dan met parelstralen een logo aanbrengen. Dus een beetje van mezelf en een beetje van Thermaltake :P

[Update]
Ik heb zojuist een mail naar Alternate verstuurd met de vraag of het ook mogelijk is om alleen een voorgesneden deurtje te ontvangen, zonder glas en fan. Ik houdt jullie op de hoogte.

Verwijderd

Reacties:

GreenGolf3 ->
*Ik ben bang dat het los maken van die plug's niet gaat werken (Tyrip idee)
*Je kunt ook die ramen ook bij http://www.Tweakershop.nl bestellen (Zonder fan). Bel effe met Duitsland voor het orginele type nummer (Chieftec nummer is +49-211-964840) En dan kan je meteen ook vragen of je hem zonder raam kan kopen (Persoonlijk denk ik dat je weinig kans heb, maar laat het weten).

JWR ->
*Ja, voor serverkasten (big en midi) zijn de ramen en raampjes gewoon te krijgen. Effe met Germany bellen voor het exacte type nummer.

P.s. mensen die naar Duitsland bellen (met Chieftec) die kunnen gewoon een Nederlandse persoon aan de lijn krijgen (Als het niet lukt gewoon vragen!). ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2002 11:34 . Reden: Typo ]

Verwijderd

Ik zie tegenwoordig steeds vaker dat mensen kant-en-klare-shit kopen
en hun case dan een MOD noemen. BELACHELIJK !! :X
(sommige dingen kan je niet zelf maken zoals doorzichte fans enzo)
Maar een window ofzo KOM OP !!! Heb lef maak dat gat in je case !!!

Het leuke van modden is om na veel tijd & arbeid een mooi resultaat te zien
waar JIJ tevreden mee bent. En je iets hebt om trots op te zijn.

Sorry, ik ben een beetje sago :(

• GreenGolf3
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 11:34:
Reacties:

GreenGolf3 ->
*Ik ben bang dat het los maken van die plug's niet gaat werken (Tyrip idee)
*Je kunt ook die ramen ook bij http://www.Tweakershop.nl bestellen (Zonder fan). Bel effe met Duitsland voor het orginele type nummer (Chieftec nummer is +49-211-964840) En dan kan je meteen ook vragen of je hem zonder raam kan kopen (Persoonlijk denk ik dat je weinig kans heb, maar laat het weten).

P.s. mensen die naar Duitsland bellen (met Chieftec) die kunnen gewoon een Nederlandse persoon aan de lijn krijgen (Als het niet lukt gewoon vragen!). ;)
Net gebeld met Duitsland voor de serienummers:

SPX-02BF=Deurtje met groot glas voor de chieftec DX-01B-D Midi tower
SPA-02BF=Deurtje met groot glas voor de chieftec DX-01B-D Big Tower
SPX-01BF=Deurtje met klein glas voor de chieftec DX-01B-D Midi tower
SPA-01BF=Deurtje met klein glas voor de chieftec DX-01B-D Big tower

De 'B' staat voor black en is te vervangen door 'BL' voor blauw en 'SL' voor zilver, net als chieftec hanteert voor haar kleurencodes. De 'F' staat voor Fan, dus met ventilator.

Er zijn deurtjes te krijgen zonder Fan. In Duitsland lagen die op voorraad. Alleen was dit in de kleuren SL en BL.

Ze zouden bij http://www.tweakshop.nl te krijgen moeten zijn. Als ze ze daar niet hebben, dan kunnen de mensen van Tweakshop een order plaatsen bij hun leverancier.

Deze informatie heb ik gekregen van een medewerker van Chieftec (+49-211-964840) Meteen gevraagd voor een nederlands sprekende collega en ook meteen gekregen. Die stond mij prima te woord.

Het is niet mogelijk om een losse deur zonder glas te bestellen. Chieftec besteld die deuren met min 200 stuks tegelijk. Enkele bestellingen mogen niet, en verkoop aan particulieren mag ook niet. Wat een optie zou zijn, is dat ik contact opneem met tweakshop met de vraag of het mogelijk zou zijn om een defect deurtje (gescheurd glas) te kopen. Ga ik nu voor bellen.

[UPDATE]
Net gebeld met tweakshop. Ze hebben de deurtjes niet liggen. Ook geen beschadigde deurtjes. Maar, ze gaan wel kijken of er nog een alternatief is. De man die ik aan de telefoon sprak, gaat kijken of hij iets anders voor me kan regelen. In de loop van volgende week krijg ik bericht. Wederom, ik houdt jullie op de hoogte.

Verwijderd

GreenGolf3->

*Bel met Alternate, die als het goed is nog m'n defecte deurtjes... (Vroegen er wel 30 euro p.s. voor (Ik zat zelf te denk om er echt glas in te zetten, maar na de behandeling bij Alternate had ik geen zin om ze te spekken met 66 piek).

• GreenGolf3
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 12:49:
GreenGolf3->

*Bel met Alternate, die als het goed is nog m'n defecte deurtjes... (Vroegen er wel 30 euro p.s. voor (Ik zat zelf te denk om er echt glas in te zetten, maar na de behandeling bij Alternate had ik geen zin om ze te spekken met 66 piek).
Helaas, net gebeld en ze vertelde me dat de defecte onderdelen terug gestuurd werden naar de fabriek. Ik hoop dat tweakshop me kan helpen!

[UPDATE]
11SEPT2002 11:30 Nog geen nieuws

[UPDATE]
12SEPT2002 Ik ga toch zelf tweaken.

Pagina: 1