Toon posts:

[XP] Kan een map niet verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een lege map met twee subdirs in mijn root. Deze kan ik van naam veranderen en atributen wijzigen. Helaas verwijderen lukt niet, dan krijg ik een melding dat de schijf beveiligd is tegen schrijven. |-( Het vreet niet echt ruimte maar ik willum weg hebben.

Weet iemand hoe dit moet. Het is XP dus een opstartflippy gaat denk ik niet (ntfs format) :'(

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:18

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Zoek eens met de search op 'directory deleten'
Dan vind je vrij veel topics waar dit probleem zich voordoet.

bv.
[rml][ XP]Kan bestand niet verwijderen[/rml]

Dus voor je een topic opent, eerst even zoeken. :)

In vervolg ook even je OS in je titel verwerken.
Zoals '[WinXP] je probleem'

Verwijderd

Topicstarter
Vrees dat deze threads niet de oplossing boden. Ik had gezocht, en de keren dat de zoekfunctie wat vond nagelopen.
De directory is niet in gebruik door software en kan ook niet onder een dos box verwijderd worden. Stand alone dos is mi niet mogelijk onder XP. Formateren is geen optie :)

Verwijderd

take ownership, en dan verwijderen (simple filesharing eerst uit zetten).

Zou best eens kunnen dat je change rechten hebt, en geen FC

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Wel eens geprobeerd in veilige modus te booten, en hem dan te verwijderen??
Log je in als Admin, of heb je een aangepaste account?
Booten met een NTFSDOS bootflop wil ook nog wel eens helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb XP Home edition (de pro was me te duur :)) Ik ben administrator en verder heb je niet de opties in beveiliging van de Pro versie. (Laat staan ownership oid). Hoe kom ik aan een NTFSDos bootflop?

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, veilige mode was ook al geen oplossing |(

• LMD
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

LMD

Complex Minded

Effe zoeken en ge zult vinden

hier een link voor een try versie

http://www.winternals.com/trynow/

Nothing more to say...

• LMD
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

LMD

Complex Minded

Hier staan nog enkele andere manieren om vanuit dos op NFTS te komen

Link weg gehaald op aanraden van F_J_K

Nothing more to say...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

LMD schreef op 05 september 2002 @ 14:13:
Hier staan nog enkele andere manieren om vanuit dos op NFTS te komen
www.sesamstraat.nl
Haal die link maar weer even weg ajb; daar staan wat zaken die een sysadmin liever niet langs ziet komen...
edit:

Je kan je bericht trouwens aanpassen met Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

Dzun: heb je al een scandisk gedaan?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Jep, scandisk/norton vinden mijn schijf prima in orde. Het is iets wat van een oude programmainstallatie is blijven staan. Ik ga even op ussrback kijken. Ik ben zelf ook sysadm op mijn werk, dus wie weet :)

Verwijderd

Topicstarter
Oplossing gevonden. Door wat amateuristisch gehannes belandde ik weer in safe-mode :'( Daar blijk je wel een beveiligingsscherm tevoorschijn te kunnen toveren die lijkt op de XP Pro versie. Ik was niet de eigenaar, maar de ID die ik gebruikte op een eerdere windows installatie (had ook de machine ondertussen van naam veranderd) De directory was ook niet leeg :) Met was gehannes over een viertal schermpjes maakte windows mij admin. En toen: del -> doei, bennum kwiet.

everyone: Thanx for the help
Pagina: 1