[XP]Kan bestand niet verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• BladePHQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb WinXP draaien en alles werkt lekker behalve een paar vage dingentjes

zoals dit hier

Afbeeldingslocatie: http://home01.wxs.nl/~jaco0910/fout.jpg

ik krijg dit steeds als ik een film bestand heb afgespeelt en het wil deleten.
het gaat over als ik reboot, maar omdat ik veel met film filetjes werk is eht echt irri

weet iemand een oplossing ??

tnx iig

Verwijderd

Moet je die previews in windows explorer uitzetten, ik denk dat dat veel oplost.

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

En staan die filmbestanden toevallig in dezelfde map die je ook met Morpheus/KaZaA deelt?

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op zondag 03 februari 2002 14:24 schreef Cheatah het volgende:
Moet je die previews in windows explorer uitzetten, ik denk dat dat veel oplost.
Dat kan soms helpen, maar lost het meestal niet op :{

Het is gewoon een bug, ik kan vaak files via het netwerk wel weg halen heb ik gemerkt. Ik ben al eens op zoek geweest op Inet en het lukt me ook maar niet hier een goede oplossing voor te vinden :{ Dual-boot en dan vanuit een ander windows files weghalen wil ik namenlijk geen oplossing noemen :{

En ze doen dit vanaf alle posities. Je kan een file gewoon in een willekeurige map hebben staan en hij kan ineens niet meer weg willen... :{

NTFS/FAT32 doen het beide, dus dat ik weg te strepen, previews staan al tijden uit en het is voornamenlijk bij films :{

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

subject editted

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik heb het ook bij films, wanneer ik deze aanklik en dan op delete druk krijg ik een error :'(

Wanneer ik echter een seconde of 5-10 wacht gaat het wel goed :)

webOS all the way!

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
Als je ctrl-alt-del doet, en dan naar processen, het bewuste bestand afsluiten, en dan nog eens verwijderen.. waarschijnlijk helpt dat wel

Mijn Systeem Specs

• OProg

OProg

Molletje

Op zondag 03 februari 2002 14:55 schreef wardheuvel het volgende:
Als je ctrl-alt-del doet, en dan naar processen, het bewuste bestand afsluiten, en dan nog eens verwijderen.. waarschijnlijk helpt dat wel
Lees nou eens. Het gaat om files die niet in gebruik zijn.
Op zondag 03 februari 2002 14:55 schreef Hermanvh het volgende:
Ik heb het ook bij films, wanneer ik deze aanklik en dan op delete druk krijg ik een error :'(

Wanneer ik echter een seconde of 5-10 wacht gaat het wel goed :)
Nope, werkt ook niet altijd... Soms krijg je hem wel weg, ook vaag genoeg gehad dat hij bleef staat :{

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb het ook in XP, vaak doet hij het de eerste keer niet, maar een paar seconden later wer wel. Ik heb er ook een die ik dus helemaal niet meer er vanaf krijg...

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
Ik heb wel een oplossing denk ik:

format c:

Dan is ie zo weg

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Op zondag 03 februari 2002 15:48 schreef Jaded het volgende:

format c:

Dan is ie zo weg
:{

Ik heb dit probleem ook wel eens, gewoon vaak proberen en dan werkt hij soms ineens wel.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook.
Bij mij neemt Explorer 99% processortijd in beslag na de poging een bestand te verwijderen.
Soms zijn dingen zelfs niet onder dos te verwijderen.

Ik kan tevens scandisk niet laten draaien. Hij komt met de melding dat de schijf gelockt is of in gebruik??

• Han
  • Niet online

Han

Op zondag 03 februari 2002 15:48 schreef Jaded het volgende:

format c:

Dan is ie zo weg
Euhm ja, laat zulke opmerkingen in het vervolg maar achterwege. :{

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:54
deleten onder dos :?

Verwijderd

Of Morpheus aanstaan waarin hij em net aan het uploaden is naar iemand?

• OProg

OProg

Molletje

Op zondag 03 februari 2002 15:58 schreef FiZz_ het volgende:
deleten onder dos :?
Zoals ik al zei is dat een manier om er anaf te komen, maar niet de oplossing :{

Ik ga er weer eens ff naar kijken :{ Misschien kom ik nu wat verder :{

Verwijderd

FF rebooten.Dan lukt het vaak wel of eventueel met een ander account inloggen.Wat bij mij van de week uitkomst bood was bij de betreffende map>eigenschappen>geavenceerd>gedeelde map van maken en hup ik kon hem verplaatsen of verwijderen.

Ik heb dat probleem trouwens ook vrij vaak die irritante meldingen dat het bestand in gebruik zou zijn.

Verwijderd

heb hetzelfde probleem, nog steeds die K*t bestand niet kunnen verwijderen! :(
Ik heb een topic geopend, die werd op slot gezet helaas, dus nog steeds geen antwoord :'(
Ik zal verder op het net zoeken en deze topic in gaten houden, hopelijk word het opgelost. :D

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb een programma, shareware en genaamd NT Process explorer.
Als je daarin zoekt op de handle die de betreffende file openhoudt, kun je die handle sluiten en dan kun je wel verwijderen. Link weet ik zo gauw niet, maar ik heb het uit een topic hier op GoT.

• steenz
  • Laatst online: 13-09 16:22
Het is idd een fout in Windows XP, het is vaak een file die niet open staat. Dus niet gebruikt wordt door een proces en dat ook niet is geweest tijdens je sessie.

Oplossing (werkt vaak):
Alle methodes van verwijderen/verplaatsen proberen. Dat houdt dus in bijv. CTRL+X & CTRL+V, rechtermuisknop knippen & plakken, delete, knippen & plakken naar recycle bin etc etc.
Op de een of andere vage manier werkt er vaak 1 van deze methoden wel. Ik weet niet hoe dat komt (het zou namelijk niet zo moeten zijn), maar toch is het zo... Hier dan tenminste :p

Verwijderd

ik heb dit ook nog gehad met een film .
gewoon in dos verwijderen werkt zeker.

Verwijderd

CTRL-ALT-DELETE dan naar TASK MANAGER dan naar processes en het bestand uitzetten :P

• steenz
  • Laatst online: 13-09 16:22
Vertrouw me nou maar, die rare oplossing hierboven werkt soms wel hoor :)
Net als heel soms vaak proberen werkt en altijd via dos verwijderen werkt, maar die zijn allebei niet echt makkelijk...

En nee, die file is soms -niet- in gebruik...

Verwijderd

ik heb precies het zelfde. Ik heb uit voorzorg een .avi bestand "reserve" staan. ALs ik dit probleem dan hernoem ik dit reserve bestand naar de naam van het bestand wat ik wil verwijderen. Vervolgens kopieer ik dit reserve bestand naar de map waar de film staat die ik weg wil krijgen, kies voor vervangen (windows meld dat dit bestand al bestaat) en verwijder vervolgens weer dit bestand. Het is wat omslachtig maar weet geen andere oplossing zonder te rebooten

• OProg

OProg

Molletje

Op zondag 03 februari 2002 22:02 schreef MasterOverdrive het volgende:
CTRL-ALT-DELETE dan naar TASK MANAGER dan naar processes en het bestand uitzetten :P
Lees eerst het topic eens door en blaat dan pas :{

Het is idd weg te krijgen na ff pielen, dat is het probleem ook niet. Maar er moet toch een manier zijn om hem op de normale manier weg te krijgen :{

Verwijderd

Ik heb al de genoemde manieren^ uitgebrobeerd, maar helaas; het mocht niet baten. Het is dat ik een Van(ill)Gaal windows versie heb, anders had microsoft helemaal plat gezeikd >:) :P

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 10:31

seninha

god's right foot

Ik heb het zelfde probleem , maar kan ook geen film's meer afspelen als ik deze van map verplaats.
Dan krijg ik een melding dat het bestand niet te te openen is :?

iRacing Profile Flickr

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:05
Dit heb ik zelf ook vaak. Mijn workaround is
- file deselecteren (door bv andere file te selecteren)
- te wissen file selecteren en meteen op DEL drukken, voordat XP de mogelijkheid krijgt om een preview te tonen

Dit werkt tot nu toe altijd

• TheLevel
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-05-2013
Hebt ge misschien de Indexing service enabled? Die houdt constant alle files op uw schijf in't oog en zou zo misschien voor een lock kunnen zorgen...

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

Deleten van bestanden die in gebruik zijn kun je ook gemakkelijk onder dos.

(niet een geweldige oplossing als je er erg vaak last van hebt)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Verwijderd

Windows XP is dus toch niet helemaal goed heh jongens!
:'(

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 11:54
Ik heb het ook nog steeds met een bestand van rond de 250 mb. Heb alles op ntfs geinstalleerd, geen ander OS. Ik heb zo'n process proggy geprobeerd die alle open bestanden per process laat zien, maar hij zit er niet tussen. In safe mode opstarten helpt ook niet. Enig idee? Anders gooi ik de rest van de partitie ff op een andere en formatteer ik hem. Tis wel 'even' 7 gig kopieren, maar goed het moet maar.

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:42

Canis Lupus

Vosbot

Kan je die preview mode niet ergens uitzetten? Bij een brakke DiVX trekt explorer.exe gelijk al je CPU tijd weg en gaat de hele boel retetraag!
Je moet het toch ergens uit kunnen zetten?

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Verwijderd

Heb mn explorer net zo gezet als onder win 98, zonder allerlei extra fratsen, zodat ik dus geen preview krijg.
Ik heb wel zo af en toe dat ik een film niet kan verplaatsen of deleten. De oplossing is (voor mij) simpel: Eerste keer dat je delete geeft ie die foutmelding, dan meteen een 2e keer en voila, weg is bestand. (doe overigens met [shift]+[del], weet niet of dat wat uit maakt)

• Komputilo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 20:00
Ik zit ook met een dergelijk probleem, maar dan in Win ME.
In c:\windows\temp zit een bestand dat heet "GIF89a".

Het bestand is 3,5 GB! :'(

Als ik het wil verwijderen, dan komt er te staan dat windows het bestand niet kan vinden. Ik heb het ook met WindowsCommander geprobeerd, want dan werkt het soms wel, maar nu werkt dat ook niet. Help!

In dos en linux kan ik het ook niet verwijderen. Het probleem is dat het bestand een ongeldig teken in de naam heeft, dus achter "GIF89a?" Het is een dikgedrukt verticaal streepje. Iemand suggesties?

• wmvink
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11-2025
Eindelijk oplossing gevonden voor dit probleem. Zie [topic=374502/1]

AMD Duron 800@800, 640MB, MSI 6340, 40GB Maxtor@5400rpm, 4.3GB Quantum Fireball, Lite-On 32x12x40, Noname 32x, MSI GeForce 4 MX440, Realtek 8029.

Pagina: 1