oogjes open, snaveltjes dicht
Verwijderd
Dan is deze opt-in actie wel te prefereren. De 1e versie was op zich wel aardig, maar toch hadden de teksten en de artikelen niet een MSDN style maar een gewone www.microsoft.com style... dat stoorde wel wat, maar ach, wellicht staat er wat in dat niet via de andere kanalen beschikbaar is... (err...
Ik denk dat je jezelf er haast nog een groter plezier mee doet dan je katOtis: Ach, de kat is er blij mee, onder zn grind
Persoonlijk vind ik tijdschriften tegenwoordig erg weinig toevoegen tov de vele websites die tutorials, nieuws en artikelen op niveau aanbieden. Ik heb een tijd geleden nog eens een JDJ gekocht, maar eigenlijk stond er niets zinnigs in geloof ik.
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Voor belgen is het ook gratis denk ik.
Als je als land belgie kiest kun je ook gewoon adres enzo invullen.
Ik heb me geregistreerd. Je kon trouwens bij je adresgegevens kiezen uit Luxemburg, Nederland en Belgie.
Wie niet waagt, niet wint.
https://fgheysels.github.io/
Dus ook maar meteen even aangemeld !
Ik kreeg overigens ook al een mailtje of ik dit jaar weer naar de DevDays wil komen.
Op het werk vonden ze 't goed, dus morgen ook maar even aanmelden daarvoor.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
BTW heeft MS nog meer van die leuke gratis post?
alles wat gratis is
Verwijderd
De reden waarom ze het in elkaar zetten is nogal dubieus (understatement, want de reden is heel simpel: maak developers en internetters afhankelijkers van MS, dan kan de prijs nog meer omhoog en zijn er weer wegen te bewandelen om op andere markten te pushen MSware te gebruiken)Alarmnummer schreef op 05 september 2002 @ 20:26:
Ik erger me eerlijk gezegd aan het feit dat iedereen meteen anti microsoft is. Ik ben ook wel eens met c# bezig geweest en het zit echt leuk in elkaar. Ze doen veel foute dingen, maar ik denk dat ze met .NET iets heel leuks in elkaar hebben gezet.
Niemand is meteen anti microsoft direct vanaf zijn eerste contact met software van het bedrijf - doorgaans is het tegendeel waar.Ik erger me eerlijk gezegd aan het feit dat iedereen meteen anti microsoft is.
Antimicrosoft wordt je pas naarmate je meer kennis over de ITindustrie en inzicht in de markt verschaft.
Sommigen zijn door dogna's wel erg hardnekkig in hun proMSreligie, vaak veranderd dat wel na een tijdje als MS hun eens goed in de reet neemt. En ze direct de klos zijn. Het eerste grote voorbeeld daarvan is IBM
mja /me is ooit ook MS fan geweest.
Eind '94 begin '95 totdat ik os/2 zag en zag dat het beter was, het nooit gebruikte, maar GNU/Linux ondekte en zag dat dat de toekomt is.
De toekomst is immers in een vrij democratisch land doordrenkt met vrijheden, keuzevrijheden, eerlijke concurrentie en compitentie. Zowel de politiek als de wet als de consuent als bedrijven streven daarna. Microsoft is een hoogvlieger die uiteindelijk zal vallen. Als de markt het niet doet, doet de politiek het.
GNU/Linux is de markt, puur vanuit de gebruikters ontworpen en is daarom het enige dat toekomst heeft. Linux is dus de toekomst, en mensen en bedrijven, M$ in het bijzonder, die GNU/Linux tegen willen houden, houden dus innovatie en toekomst tegen.
En uiteindelijk gaat het mij daarom: M$ ontneemt de consument, de it-industrie en daarom dus ook mij (en jou) vrijheden en mogelijkheden tot innovatie.
Typisch geval van een IT-para. Elke dag Ad-Ware runnen of niet? Je hele verhaal is gebaseerd op cliche na cliche... wat is die speciale kennis die jij hebt gekregen? van Computer-Idee? Je ziet os/2 en je weet dat Unix de toekomst is. Hmm. Ok. Doe alstublieft die oogkleppen af en praat met je eigen mond.Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 01:22: een cliche
Verwijderd
Logisch redeneren klaarblijkelijk te moeilijk voor jouDon Facundo schreef op 07 september 2002 @ 01:53:
[...]
Typisch geval van een IT-para. Elke dag Ad-Ware runnen of niet? Je hele verhaal is gebaseerd op cliche na cliche... wat is die speciale kennis die jij hebt gekregen? van Computer-Idee? Je ziet os/2 en je weet dat Unix de toekomst is. Hmm. Ok. Doe alstublieft die oogkleppen af en praat met je eigen mond.
WtF moet ik trouwens met Ad-ware? Onder wine draaien?
Trouwens: GNU/Linux is de toekomst. Niet Unix (klein detail verschil waaruit ik opmaak dat je zelf je oogkleppen maar af moet doen, want ik schreef dat toch duidelijk)
Als ik de computer-idee uit heb zal ik 'm aan jou geven. Je hebt 'm duidelijk harder nodig dan ik
flamewar opmerking
En later we er voor zorgen dat we geen flamewar krijgen, dus weer on topic aub.
Gelukkig is de .NET CLI daarom ook zo ontworpen dat het op andere operating systems kan draaien. Ik neem aan dat je bekend bent met Mono, DotGNU en dat je weet dat Microsoft zelf met Rotor ook laat zien dat de .NET CLI op andere systemen kan functioneren, dus dat zal ik allemaal maar niet uit gaan leggen. Ik werk af en toe met C# en .NET en doe dat dan met name op mijn Linux systeem. Grappig he?Zemanova: GNU/Linux is de toekomst.

Het een en ander moet uiteraard gerelativeerd worden en een kritische houding is op z'n plaats (en als je hier al langer rond loopt dat weet je dat er al heel wat kritische discussies over .NET zijn geweest qua multi-language support, niet al te innovatieve aspecten, native geimplementeerde of ongespecificeerde libraries), maar er kleven ook wel degelijke positieve aspecten aan .NET. Zelfs als je die positieve aspecten niet bepaald ziet, is het toch nog nuttig om je in dergelijke producten te verdiepen. Voor het maken van een goede vergelijking en het behouden van overzicht over 'de markt' is het simpelweg noodzakelijk om dergelijke nieuwe systemen te leren kennen, of je het nu als je vrienden of als je vijanden ziet.
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Verwijderd
Verwijderd
Het is niet goed voor je geloofwaardigheid als je bij voorbaat alles van Microsoft afkraakt. Al denk ik ook dat de marketingafdeling zich flink heeft bemoeid met dit blad.
/me heeft zich opgegeven voor het blad en oordeelt als hij het ziet
Verwijderd
Hoi Frans, we gaan toch niet persoonlijk worden?Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 12:10:
Wat moet dat ge-zever van zemanova hier? Ga in NOS zeuren dat Linux zo geweldig is. Dit is een programmeerforum met mensen die wars van OS/Leverancier-smaken praten over development-related zaken, niet over zwartgallige 'visies' van de hand van een gefrustreerde systeembeheerder.
Wat hebben systeembeheerders trouwens met mijn reactie te maken?
Ik zal erover nadenken.Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 12:41:
Zemanova, misschien is het handig as jij dat blad ook ontvangt.
Ik ben er bekend mee, maar blijkbaar de enige die begrijpt dat microsoft door middel van .NET de aanval inzet tegen de opkomst van GNU/Linux op 2 manieren: 1) het OS direct aanvallen door een extra afhankelijkheid te creeren 2) indirect door een nieuw platform op een andere abstractie te creeeren waarmee M$ haar monopolie dus behoudt, maar van abstractieniveau laat verschuiven.mbravenboer schreef op 07 september 2002 @ 09:02:
Gelukkig is de .NET CLI daarom ook zo ontworpen dat het op andere operating systems kan draaien. Ik neem aan dat je bekend bent met Mono, DotGNU en dat je weet dat Microsoft zelf met Rotor ook laat zien dat de .NET CLI op andere systemen kan functioneren, dus dat zal ik allemaal maar niet uit gaan leggen. Ik werk af en toe met C# en .NET en doe dat dan met name op mijn Linux systeem. Grappig he?
In het guntigste voor M$ geval verkrijgt M$ er een monopolie bij op een andere abstractie, in een waarschijnlijk geval verschuift hun monopolie van abstractie.
Beide scenario's zijn niet gewenst.
Kritiek op MS is weer terecht wat het gebruikt - weer - monopolymacht om andere monopoly's te creeren. Het bedrijf doet niets anders meer dan anti-trust wetten schenden zo lijkt het.
Als dergelijke uitspraken cliche's zijn geworden, zegt dat nog meer over de ernst van de ontwenselijke situatie uit Redmond.
Mwah, ik denk dat dit toch wel een stukje overschatting van GNU/Linux is, maar goedZemanova: Ik ben er bekend mee, maar blijkbaar de enige die begrijpt dat microsoft door middel van .NET de aanval inzet tegen de opkomst van GNU/Linux
Als je .NET om deze reden als evil af wilt schilderen, zal je ook moeten uitleggen waarom het Java Platform evil is. Heeft Sun niet hetzelfde geprobeerd met Java? Dit abstractie niveau kan juist ook relatief eenvoudig gerealiseerd worden op andere systemen. Mono, DotGNU en Rotor zijn hiervan het bewijs.2) indirect door een nieuw platform op een andere abstractie te creeeren waarmee M$ haar monopolie dus behoudt, maar van abstractieniveau laat verschuiven.
Dit moet voor een deel gerelativeerd worden omdat
(1) enkele libraries zeer sterke banden hebben met native implementaties op MS Windows (WinForms met name).
(2) veel libraries vrijwel niet gestandaardiseerd en soms matig gedocumenteerd zijn.
Verder is het jammer dat de source van Rotor (zoals bijvoorbeeld System.Xml) geen Open Source Software zijn omdat nu vrij onnodig veel extra werk gedaan moet worden door de projecten die ports trachten te maken voor andere platformen.
De mogelijkheden zijn echter niet bepaald kleiner geworden en daar draait het om. Zijn deze argumenten sowieso niet vanzelfsprekend:
(1) Als je ziet dat het GNU Project zelf in de vorm van DotGNU werk aan .NET?
(2) Als je ziet dat een Award for the Advancement of Free Software winnaar als Miguel de Icaza bij Ximian zeer aktief bezig is met Mono en blaakt van enthousiasme?
Ik hoop dat ze een groot marktaandeel bereiken op dit niveau van abstractie: dit marktaandeel zal vrijwel volledig van native MS Windows software afgaan en veel software die van dit abstractie niveau uit gaat zal kunnen werken op anderen platformen zoals FreeBSD, GNU/Linux, Mac OS X.In het guntigste voor M$ geval verkrijgt M$ er een monopolie bij op een andere abstractie, in een waarschijnlijk geval verschuift hun monopolie van abstractie.
Ach, ze komen uit de mond van een Java liefhebber, GNU/Linux gebruiker en ontwikkelaar van Free Software (zie mijn website). Ik volg Mono met veel interesse en denk er zeker over om tools te gaan ontwikkelen in of voor C# (bijvoorbeeld C# code generatie), zodat alle ontwikkelaars die .NET gebruiken, ook mijn software kunnen gebruiken.Als dergelijke uitspraken cliche's zijn geworden, zegt dat nog meer over de ernst van de ontwenselijke situatie uit Redmond.
Ik kan me helaas niet aan de indruk ontrekken dat je niet vanuit het oogpunt van een ontwikkelaar naar .NET en GNU/Linux kijkt. Voor een ontwikkelaar is .NET een goede zaak tov de huidige situatie (native Win32 ontwikkeling en een haperend Java Platform). Je moet toch met een betere onderbouwing aankomen om mij dat uit mijn hoofd te praten.
Dit topic heeft als titel "[.NET] gratis blad van Microsoft." NIET als titel "wat is beter? GNU/linux of .NET?" ...
Hou het dus verder ontopic en laat dat flauwe heen en weer getik van balletjes voor een emaildiscussie ofzo.
Als je echt steekhoudend denkt te kunnen aantonen dat ofwel .NET ofwel iets anders beter is, start je maar je eigen thread. Flamewars en trollen zijn we niet van gediend iig.
Verwijderd
Er is geen andere remedie tegen jouw tr0llsVerwijderd schreef op 07 september 2002 @ 14:50:
[...]
Hoi Frans, we gaan toch niet persoonlijk worden?
Je teksten zitten op het niveau van een gefrustreerde linux-sysadmin die zonder enige vorm van kennis een win2k AD domain moet inrichten.Wat hebben systeembeheerders trouwens met mijn reactie te maken?
Linux als platform staat al mijlenver van bv win32 af laat staan van .NET. Van OO, binary objects (voor CBD bv) heeft men nog nooit gehoord. Ik zie dan ook echt de relatie tussen een OS (Linux) en een targetplatform (.NET) niet. .NET heeft het gemunt op Java related platforms, niet op een of ander OS.[...]
Ik ben er bekend mee, maar blijkbaar de enige die begrijpt dat microsoft door middel van .NET de aanval inzet tegen de opkomst van GNU/Linux op 2 manieren: 1) het OS direct aanvallen door een extra afhankelijkheid te creeren 2) indirect door een nieuw platform op een andere abstractie te creeeren waarmee M$ haar monopolie dus behoudt, maar van abstractieniveau laat verschuiven.
.NET is een geregistreerde standaard. Iedereen kan er een implementatie van maken. Monopolie?In het guntigste voor M$ geval verkrijgt M$ er een monopolie bij op een andere abstractie, in een waarschijnlijk geval verschuift hun monopolie van abstractie.
Hoe meer .NET hoe beter.Beide scenario's zijn niet gewenst.
Maak jij uberhaupt wel software? Indien ja: ga eens een middagje met .NET spelen. (Allemaal gratis incl compilers en tools dus geemmer dat het geld kost kun je thuis laten). 10 tegen 1 dat je in gaat zien dat het niet iets is om een monopolie te creeeren maar om de developers een nieuw platform te bieden, waardoor developers idd kiezen voor MS spullen, maar niet omdat ze er aan vast zitten als een crack-junk, maar omdat het het beste is since sliced bread.Kritiek op MS is weer terecht wat het gebruikt - weer - monopolymacht om andere monopoly's te creeren. Het bedrijf doet niets anders meer dan anti-trust wetten schenden zo lijkt het.
Jouw opmerkingen beginnen zo langzamerhand wel op cliches te lijken. Ik wacht nu met spanning op de opmerking dat .NET niet gratis is maar betaald wordt door de gelden verdient met het monopolie op windows.Als dergelijke uitspraken cliche's zijn geworden, zegt dat nog meer over de ernst van de ontwenselijke situatie uit Redmond.
Verwijderd
En de nogal anti-opensource licentie statements van MSmbravenboer schreef op 07 september 2002 @ 15:19:
Dit moet voor een deel gerelativeerd worden omdat
(1) enkele libraries zeer sterke banden hebben met native implementaties op MS Windows (WinForms met name).
(2) veel libraries vrijwel niet gestandaardiseerd en soms matig gedocumenteerd zijn.
ik help je hopen over dat laatste, maar ik zie liever simpelweg geen enkele partij meer dan 60% marktaandeel halen waar dan ook, tenzij het opensource oid is. Dan is het geen monopolie.Ik hoop dat ze een groot marktaandeel bereiken op dit niveau van abstractie: dit marktaandeel zal vrijwel volledig van native MS Windows software afgaan en veel software die van dit abstractie niveau uit gaat zal kunnen werken op anderen platformen zoals FreeBSD, GNU/Linux, Mac OS X.
Ik kijk nooit vanuit oogpunt van de ontwikkelaar. Altijd vanuit de consument (politiek/markttechnisch)Ik kan me helaas niet aan de indruk ontrekken dat je niet vanuit het oogpunt van een ontwikkelaar naar .NET en GNU/Linux kijkt. Voor een ontwikkelaar is .NET een goede zaak tov de huidige situatie (native Win32 ontwikkeling en een haperend Java Platform). Je moet toch met een betere onderbouwing aankomen om mij dat uit mijn hoofd te praten.
Daarom begrijpt mijn vriend otis mij ook nooit.
Oef, ik was al bang dat mijn teksten onder jou niveau zatenVerwijderd schreef op 07 september 2002 @ 17:29:
Er is geen andere remedie tegen jouw tr0lls
Je teksten zitten op het niveau van een gefrustreerde linux-sysadmin die zonder enige vorm van kennis een win2k AD domain moet inrichten.
Jij weet best dat het niet zo 1,2,3 eenvoudig is..NET is een geregistreerde standaard. Iedereen kan er een implementatie van maken. Monopolie?
Ja, maar programmeren is niet mijn fulltime bezigheid.Maak jij uberhaupt wel software?
voorlopig geen tijd voor. ik zie nog wel.Indien ja: ga eens een middagje met .NET spelen.
[/quote]
Ik wacht nu met spanning op de opmerking dat .NET niet gratis is maar betaald wordt door de gelden verdient met het monopolie op windows.[/quote]
Als jij mij kunt uitleggen hoe ik kan profiteren van .NET zonder dat ik geld hoef uit te gevan aan Microsoft, ben ik overtuigd dat het gratis is.
Btw NOS heeft 28 september een bijeenkomst in Utrecht. wsrchnlijk ben ik ook van de partij. Misschien wat voor MBravenboer.
Wat mij opvalt is dat ontwikkelaars vaak ernstig veel moeite hebben met iets vanuit een perspectief van de klant/consument in het algemeen/politiek te bekijken. Dat is wel noodzakelijk voor gezonde bedrijfsvoering om lange termijn.
Kenmerkend voor de IT industrie is dat keuzes en belangen op korte termijn haaks op die van de lange termijn staan imho.
Anyways. /me houdt het voor gezien in dit draadje.
Verwijderd
Verwijderd
Door .NET wordt alles op een gegeven moment juist NIET meer onafhankelijk van MS!! Zemanova, lees eens wat beter je documentatie jongen/meisjeVerwijderd schreef op 07 september 2002 @ 01:22:
[...]
De reden waarom ze het in elkaar zetten is nogal dubieus (understatement, want de reden is heel simpel: maak developers en internetters afhankelijkers van MS, dan kan de prijs nog meer omhoog en zijn er weer wegen te bewandelen om op andere markten te pushen MSware te gebruiken)
[...]
Niemand is meteen anti microsoft direct vanaf zijn eerste contact met software van het bedrijf - doorgaans is het tegendeel waar.
Antimicrosoft wordt je pas naarmate je meer kennis over de ITindustrie en inzicht in de markt verschaft.
Sommigen zijn door dogna's wel erg hardnekkig in hun proMSreligie, vaak veranderd dat wel na een tijdje als MS hun eens goed in de reet neemt. En ze direct de klos zijn. Het eerste grote voorbeeld daarvan is IBM
mja /me is ooit ook MS fan geweest.
Eind '94 begin '95 totdat ik os/2 zag en zag dat het beter was, het nooit gebruikte, maar GNU/Linux ondekte en zag dat dat de toekomt is.
De toekomst is immers in een vrij democratisch land doordrenkt met vrijheden, keuzevrijheden, eerlijke concurrentie en compitentie. Zowel de politiek als de wet als de consuent als bedrijven streven daarna. Microsoft is een hoogvlieger die uiteindelijk zal vallen. Als de markt het niet doet, doet de politiek het.
GNU/Linux is de markt, puur vanuit de gebruikters ontworpen en is daarom het enige dat toekomst heeft. Linux is dus de toekomst, en mensen en bedrijven, M$ in het bijzonder, die GNU/Linux tegen willen houden, houden dus innovatie en toekomst tegen.
En uiteindelijk gaat het mij daarom: M$ ontneemt de consument, de it-industrie en daarom dus ook mij (en jou) vrijheden en mogelijkheden tot innovatie.
*Delen* van .NET zijn een geregistreerde standaard. De IL is er een van, een *deel* van het framework ook. Een ander groot deel (bv Winforms) *niet*.Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 17:29:
.NET is een geregistreerde standaard. Iedereen kan er een implementatie van maken. Monopolie?
Het is nog maar de vraag of dingen als Generics door ECMA in de IL worden toegelaten, zo niet dan is het mogelijk dat Microsoft(tm) van de standaard gaat afwijken.
Opera OpenOffice.org Jabber Psi jabber://llama@mordax.com
Ik denk dat 'het is nog maar de vraag' wel wat erg sterk uitgedrukt is, maar ik ben inderdaad ook wel benieuwd hoe dit gaat verlopen. De huidige voorstellen komen neer op een vrij vergaande renovatie en uitbreiding en het zal boeiend worden om te volgen hoe dit verwerkt zal gaan worden in de standaard en hoe dit z'n weg zal gaan volgen door de standaardiserings-organisatie.TheOneLLama: Het is nog maar de vraag of dingen als Generics door ECMA in de IL worden toegelaten
Stelletje nerds... wordt hier nou niemand ziek van. Wat maakt het nou helemaal uit voor welk platform je werkt. Het gaat om het probleem/oplossing gebeuren en NIET specifiek om de gebruikte technieken! Het doel heiligt de middelen, dus daar is de discussie mee gedaan. Mensen die het leuk vinden om over wissewasjes te gaan zeuren en dat newbie Linux vs Microsoft gedrag te uiten vertrekken maar naar slashdot, daar zitten meer mensen die te lang achter hun beeldbuis gezeten hebben en geen benul van de realiteit meer hebben.
Ben benieuwd of ze de lijn van MSDN Magazine doortrekken, daar staan toch vaak interessante gedachtekronkels in van Microsoft's eigen mensen.
Het framework is gratis te downloaden (alleen moet je wel een windows OS hebben....) iedere willekeurige tekst editor kun je de code mee kloppen (al is VS.net wel een geile ontwikkelomgevingVerwijderd schreef op 07 september 2002 @ 21:17:
Als jij mij kunt uitleggen hoe ik kan profiteren van .NET zonder dat ik geld hoef uit te gevan aan Microsoft, ben ik overtuigd dat het gratis is.
Exact expert nodig?
Verwijderd
Ach, oprechte visies vanuit andere invalshoeken zijn nooit weg. Als oprechte MS-jehova vond ik zelfs de 1e uitgave van het blaadje in kwestie wel wat erg marketing-gericht, maar goed, wellicht is dit nu veranderd.paulgielens schreef op 08 september 2002 @ 10:55:
offtopic:
Stelletje nerds... wordt hier nou niemand ziek van. Wat maakt het nou helemaal uit voor welk platform je werkt. Het gaat om het probleem/oplossing gebeuren en NIET specifiek om de gebruikte technieken! Het doel heiligt de middelen, dus daar is de discussie mee gedaan. Mensen die het leuk vinden om over wissewasjes te gaan zeuren en dat newbie Linux vs Microsoft gedrag te uiten vertrekken maar naar slashdot, daar zitten meer mensen die te lang achter hun beeldbuis gezeten hebben en geen benul van de realiteit meer hebben.
En wat is er mis met slashdot?
Ik vrees van niet, maar je weet het nooit. Mijn indruk is dat dit blaadje is gericht op developers die nog nauwelijks aan .NET hebben geroken en wellicht over de streep getrokken kunnen worden. Mensen zoals jij en ik die al een tijdje bezig zijn met .NET zullen weinig nieuwe dingen zien denk ik, maar je weet nooit. (en ach, gratis...Ben benieuwd of ze de lijn van MSDN Magazine doortrekken, daar staan toch vaak interessante gedachtekronkels in van Microsoft's eigen mensen.
Verwijderd
De core is geregistreerd: de CLR, IL, C#. Sommige namespaces niet, maar dat is ook niet het voornaamste. Waar het om gaat is dat de CLR, de IL en de taal geregistreerd zijn. Namespaces zoals winforms zijn libs ter gebruik in de omgeving die is geregistreerd (geen idee of System.* ook bij de ECMA standaard hoort, de Rotor source heeft nl. wel die namespace en nog een paar in zich)TheOneLLama schreef op 08 september 2002 @ 00:49:
[...]
*Delen* van .NET zijn een geregistreerde standaard. De IL is er een van, een *deel* van het framework ook. Een ander groot deel (bv Winforms) *niet*.
Van wat ik begrepen heb, is er nog geen eenduidig besluit gevallen hoe ze precies generics gaan implementeren in IL en de CLR (maar Gyro maakt veel duidelijk, o.a. dat 'oude code' meteen runt op de nieuwe CLR, dus niet zoals ik dacht her-compiled wordt naar generic IL). Het wachten is dus eerst op die specs voordat de ECMA ze krijgt. Ik geloof stellig dat ze de ECMA de standaard wijzigingen voorleggen zodra ze klaar zijn, want de aanvullingen zijn dan al gereleased alvorens ze in de standaard worden opgenomen en dus blijft de voorsprong behouden op ECMA implementators als Ximian. Maar voordat generics in de taal zitten (en de complete .NET lib is geport naar generic C#) zijn we echt al weer een jaar verder vrees ik en gezien de roadmap van .NET/VS.NET denk ik dat we niet eerder dan in .NET 2.0, die tegelijk met Yukon komt, generics zullen zien.Het is nog maar de vraag of dingen als Generics door ECMA in de IL worden toegelaten, zo niet dan is het mogelijk dat Microsoft(tm) van de standaard gaat afwijken.
Voor mij kan het wel uit om een een klein taaltje zoals Nice bv te proggen, maar het is jammer dat allerlei mooie features niet zo snel in mainstream talen komen.
Dat mag ook wel als je kijkt wat die 7 cd's kostenCrazy_D schreef op 08 september 2002 @ 11:04:
[...]
Het framework is gratis te downloaden (alleen moet je wel een windows OS hebben....) iedere willekeurige tekst editor kun je de code mee kloppen (al is VS.net wel een geile ontwikkelomgeving).
vind die die communetie die er omheen is gebouwd zwaar handig.
Psst: geparametriseerd polymorphisme is mogelijk in de mainstream taal C++.Alarmnummer schreef op 08 september 2002 @ 12:59:
Ik ben me op dit moment aan het verdiepen in oa geparametriseerde polymorphisme, en ik zou geen software meer willen schrijven zonder.
Voor mij kan het wel uit om een een klein taaltje zoals Nice bv te proggen, maar het is jammer dat allerlei mooie features niet zo snel in mainstream talen komen.
On-topic: ik heb op zich niet zoveel tegen Microsoft publicaties, maar de inhoudsopgave van het volgende nummer vind ik totaal niet interessant. Daar ga ik echt m'n tijd niet aan verspillen.
Dat 't gratis is wil niet direct zeggen dat je 't maar moet aanvragen.
Om generics naar C# te brengen zal op zijn minst de C# standaard "gebroken" moeten worden. Maar met Gyro lijkt het erop dat men toch echt ook voor een implementatie in de IL gaat. Hiervoor zullen dus 2 standaarden aangepast moeten worden. Natuurlijk is het nog niet duidelijk of de "Gyro aanpak" de uiteindelijke aanpak wordt. Dat Gyro nog steeds oude code (perfect) kan draaien zegt overigens (natuurlijk) niets over standard compliance.Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 12:06:
[...]
Van wat ik begrepen heb, is er nog geen eenduidig besluit gevallen hoe ze precies generics gaan implementeren in IL en de CLR (maar Gyro maakt veel duidelijk, o.a. dat 'oude code' meteen runt op de nieuwe CLR, dus niet zoals ik dacht her-compiled wordt naar generic IL).
Ik maak me ook geen zorgen dat Microsoft die specs vrijgeeft, daar ben ik vrij zeker vanHet wachten is dus eerst op die specs voordat de ECMA ze krijgt. Ik geloof stellig dat ze de ECMA de standaard wijzigingen voorleggen zodra ze klaar zijn, want de aanvullingen zijn dan al gereleased alvorens ze in de standaard worden opgenomen en dus blijft de voorsprong behouden op ECMA implementators als Ximian. Maar voordat generics in de taal zitten (en de complete .NET lib is geport naar generic C#) zijn we echt al weer een jaar verder vrees ik en gezien de roadmap van .NET/VS.NET denk ik dat we niet eerder dan in .NET 2.0, die tegelijk met Yukon komt, generics zullen zien.
Nog meer offtopic: hoe zit het eigenlijk met templates in Managed C++? Ik kan me zo voorstellen dat dit geheel zonder IL ondersteuning te realiseren is maar iemand een idee hoe dit in de praktijk gedaan is?
zwakke poging tot ontopic: misschien lezen jullie het in een toekomstig .NET magazine?
Opera OpenOffice.org Jabber Psi jabber://llama@mordax.com
dus geen abbo ofzo
Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...
4of9 schreef op 09 september 2002 @ 10:18:
ik heb dat blad al een tijdje maar het is er maar 1 hoor volgens mij!
dus geen abbo ofzo
Op die site staat toch wel degelijk het volgende:
Meldt u nú aan voor een gratis abonnement
Als u zich nu registreert, ontvangt u oktober 2002 uitgave en alle volgende nummers gratis per post. Registreer nu.
Signature van nature
Verwijderd
Je krijgt em op je bureau bezorgd, ik heb me nl aangemeldVerwijderd schreef op 09 september 2002 @ 21:43:
Als .NET newbie kan ik het niet maken mijn brievenbus niet te vervuilen met dit stuk samengeniet papiersel.
Verwijderd
Krijg ik hem dubbelDon Facundo schreef op 09 september 2002 @ 21:45:
Je krijgt em op je bureau bezorgd, ik heb me nl aangemeld
Kom ook telkens stevig krabbestendig papier tekort voor onder in de kattebak
Is MSDN magazine nu de moeite waard om een abbo op te nemen ??
hoorde dat je er ook iets van cd of zo bij kreeg
wat mag ik daar van verwachten ???
[/Beetje offtopic]
Tnx voor de tip!!
Taking PORN off the internet is trying to get pee out of a swimming pool!!!
Verwijderd
Ik had mij een tijdje geleden al ingeschreven moehahaaaaaaa
Redelijk cool bladje, stond normale verkoopprijs opgedrukt, €5.95, Microsoft wordt cool!
Eerst gratis Web Matrix, Nu .net magazine!
Het gaat natuurlijk over Microsoft producten, maar er staat toch zeker wel leuke informatie in, mijns inziens.
Staat zelfs Borland reclame in
...beter bekend als AMFan
Ja, waarom niet?
Borland ondersteunt met Delphi 7 ook .NET
Verwijderd
Ik, als PHP'er snap dit niet helemaal. Pages worden dus 100% gegenereerd door ASP.NET? Op pagina 13 afbeelding 1 ziet het er gewoon uit als een page die serverside aangevuld wordt.Vraag: Is een control niet een soort serverside include?
Antwoord: [...] Een serverside include is een stukje code dat in een HTML-pagina geplakt wordt. De rest van de pagina wordt dan ongewijzigd naar de browser gestuurd. Bij ASP.NET pagina's is het eigenlijk juist andersom: alle content in de pagina die geen control is, wordt vertaald naar een zeer lichtgewicht control dat als output altijd hetzelfde stukje HTML laat zien. Alle HTML in een pagina is dus het resultaat van een control! Zelfs de pagina zelf (de Page class) is een control.
Jij bouwt de functionaliteit. .NET genereert de HTMLVerwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 18:12:
Ik snap iets niet op pagina 15/16:
[...]
Ik, als PHP'er snap dit niet helemaal. Pages worden dus 100% gegenereerd door ASP.NET? Op pagina 13 afbeelding 1 ziet het er gewoon uit als een page die serverside aangevuld wordt.
Verwijderd
Er is dus net een nieuw nummer(nummer 2, wth) uitgekomen.
En inderdaad is dit blad gratis!
Beetje laat he
...beter bekend als AMFan
Ik had een dun, propaganda type Koop XP stuff etc, vodje verwacht.
Maar dit is een net magazine.
Okey, ik mis de RedHat reclame
Lijkt qua style beetje op Net Proffesional.
Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE
Verwijderd
Vertel dat maar es tegen Mac gebruikers, volgens mij moeten die dokken voor IE. Bovendien heb je een licentie voor IE bij Windows zittenIE is ook gratis.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
We zullen zien
Productman.nl - Helpt startups in de Achterhoek en Liemers
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
Verwijderd
Trouwens er staat op dat het blad € 5 kost
Die € 5 vinden ze leuk om te laten zien dat ze jou gratis een magazine geven wat eigenlijk 5 euro zou moeten kosten...
Verwijderd
Verwijderd
Ook ASP.NET trekt me veel meer dan JSP. Maar aan de andere kant wil ik absoluut niet aan windows vast zitten (clientside zou dat geen probleem zijn, maar aan de server kant?) en ook niet aan bijvoorbeeld SQL server, verder is VS.NET voor mij onbetaalbaar (heb wel overwogen Visual C# te kopen). Het ene moment zou ik al m'n projecten willen porten, het moment daarna weer niet...

</rant>
Verwijderd
de C# compiler kan je gratis halen bij microsoft, zit in de .net FrameWork sdk, goed je hebt niet de fancy IDE van vs.net en moet het doen met command line compilers maar er zijn wel wat share/freeware producten die 't leven met deze tools iets dragelijker maken
</mspromo>
Het is mijn inziens met name grappig voor de mensen die al met ASP/Visual Basic/etc. hadden gewerkt...
hoezo dat danWoudloper schreef op 16 oktober 2002 @ 11:30:
Ik heb hem binnenOp zich wel een grappig blad, maar je moet je natuurlijk niet alleen maar blind staren hierop....
Het is mijn inziens met name grappig voor de mensen die al met ASP/Visual Basic/etc. hadden gewerkt...
Niet dat ik met asp werk, maar ASP.net is nieuw. VB en VC++ waren er al en ze willen in zon magazine natuurlijk vertellen wat er zoal nieuw is. vandaar veel over asp, en ook over de oop mogelijkheden van vb trouwens.Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 15:59:
Goed blad, alleen een beetje te veel ASP.Net talk (en dat is Microsoft fanatic!).
Michali schreef op 16 oktober 2002 @ 16:08:
[...]
Niet dat ik met asp werk, maar ASP.net is nieuw. VB en VC++ waren er al en ze willen in zon magazine natuurlijk vertellen wat er zoal nieuw is. vandaar veel over asp, en ook over de oop mogelijkheden van vb trouwens.
VB en VC++ hebben niets met .NET te maken, en worden dus ook niet behandeld in dat magazine.
VB.NET en C++.NET (en C#) zijn wel .NET en worden in dat magazine behandeld.
VB heeft trouwens geen OO mogelijkheden. (VB.NET wel).
Wannapuf schreef op 16 oktober 2002 @ 16:12:
Het is niet gratis, het is gratis op proef.
Hoezo? Waar is dat te lezen?
* whoami heeft het trouwens nog altijd niet ontvangen.
Belgie ligt dan ook wat verder weg
Maar ik vind het wel een geinig blad, leest lekker weg
Exact expert nodig?
maar erg boeiend vind ik het niet, ik zou er geen geld voor willen betalen (of er zelfs speciaal ervoor naar de winkel gaan)
groeten
* KO dacht ook dat het gratis wasWannapuf schreef op 16 oktober 2002 @ 16:12:
Het is niet gratis, het is gratis op proef.
Er staat wel euro 5.95 op.
Yesterday Is History. Today Is A Gift. Tomorrow Is Mystery
Verwijderd
Het viel mij ook een beetje tegen. Op de voorpagina staat "Integratie van .Net met J2EE", het enige artikel dat daar over gaat is het maken van koppelingen via WebServices. Tja, ik had zelf ook al bedacht dat het wel op die manier zou gaan.bazzs2001 schreef op 24 oktober 2002 @ 16:09:
ik heb hem vorige week gekregen
maar erg boeiend vind ik het niet, ik zou er geen geld voor willen betalen (of er zelfs speciaal ervoor naar de winkel gaan)
Verder erg veel code, op zich niet slecht voor een blad voor developers, maar wat meer achtergrond over de architectuur van .Net was toch wel fijn geweest...
With the light in our eyes, it's hard to see.
Bobco schreef op 25 oktober 2002 @ 10:10:
[...]
wat meer achtergrond over de architectuur van .Net was toch wel fijn geweest...
Dat is misschien in de eerste uitgave van het blad aan bod gekomen.
Als je echt achtergrond over de architectuur wilt, dan koop je best een boek imho.
handige dingen over resizen en andere neat VB.net stuff
niet dat dat niet mogelijk was in VB6 maarja
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !