Ik heb een Pentium 4 2.4B Ghz op een Gigabyte GA-8IXHP plank. Dit moederbord ondersteunt 16bits PC1066 geheugen. Aangezien ik voor m'n vakantie heel moeilijk(lees niet) aan PC1066 geheugen kon komen heb ik tijdelijk 2x 64MB PC800 geheugen gekocht. Nu wil ik PC1066 geheugen gaan aanschaffen maar ik lees overal dat je eigenlijk als beste Samsung PC1066 geheugen moet kopen want dit overklokt over het algemeen het beste. Nou is mijn probleem dat ik dit type geheugen eigenlijk nergens kan krijgen. Nu is een andere optie geheugen van Kingston kopen. Nu is mijn vraag dus eigenlijk of mensen hun bevindingen met beide geheugen types hier kunnen posten. Dus wat voor type geheugen je hebt en hoe ver het te overklokken was icm welk moederbord? Als blijkt dat Kingston geheugen net zo goed is als Samsung geheugen dan koop ik Kingston. Vergis je alleen niet met PC1066 geheugen en Rimm 4200. Deze worden beide vaak aangezien als PC1066 geheugen. PC1066 geheugen is 16bits en Rimm 4200 is 32bits en hoeft ook niet in paren te worden geplaatst. Je kan ze makkelijk uit elkaar houden doordat PC1066 geheugen 2 uitsparingen aan de onderkant van de Rimm heeft en Rimm 4200 maar 1.
P.S.: Als je misschien weet waar ik PC1066 geheugen kan kopen van Samsung kan je het dan misschien hier ook posten. En zeg nou niet van kijk maar in de pricewatch want al het PC1066 geheugen van Samsung wat in de pricewatch staat is 32bits. En dat heb ik nou net niet nodig.
P.S.: Als je misschien weet waar ik PC1066 geheugen kan kopen van Samsung kan je het dan misschien hier ook posten. En zeg nou niet van kijk maar in de pricewatch want al het PC1066 geheugen van Samsung wat in de pricewatch staat is 32bits. En dat heb ik nou net niet nodig.