Toon posts:

Welk geheugen op Abit IT7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou wou ik dus graag een P4 systeem kopen. Mijn oog is gevallen op de Abit It7 mobo, aangezien ik altijd goede ervaring heb gehad met abit. Nou staat er op de site van abit dat er dit geheugen op moet:

Memory
. Three 184-pin DIMM sockets support DDR SDRAM modules
. Supports up to 2 GB MAX. (64, 128, 256, 512MB DDR SDRAM)
. Supports unbuffered Non-ECC type DDR DIMMs

Als ik daarop een 533 Mhz P4 wil zetten kan er dan dit geheugen op en werkt dat op 133 mhz (en hoger, want ik ga voor de overclock natuurlijk :+ ):

Corsair 256MB 370MHz XMS3000 Cas2 DDR-SDRAM platinum heatspreader

Lijkt me iig wel snel geheugen. Of is het verschil met RDRAM toch groot genoeg om daar voor te kiezen.

Bvd Techno

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2002 06:45 . Reden: Is dat dan nu 16 of 32 bits geheugen ? ]

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Dit moederbord ondersteund PC2700 geheugen, dus ga op zoek naar PC2700 ;) (of DDR333)

Corsair 256MB 370MHz XMS3000 Cas2 DDR-SDRAM platinum heatspreader

dit is dus PC3000 geheugen, zou ik niet nemen

March of the Eagles

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap het gedoe toch niet helemaal van dat geheugen (vergeef me vasthoudendheid 8)).

>>> Van intel.com <<<

Geheugen dat bij de verschillende chipsets hoort:

845E: 2 double-sided DIMMs DDR ][ DDR 200/266 , er staat dan wel weer bij: # of rows/devices : 4. Betekent dit dat er bij die 200/266 , wat als ik het goed heb, gelijk staat aan PC1600/PC2100, dan ook twee tegelijk in moeten, of is dat alleen bij de volgende: (en waarom in godsnaam maal 8 ? :) )

850E: 4 RIMMs ][ 533MHz FSB - PC800-40 RDRAM ][ # of rows/devices: 32 RDRAM/channel (64 total) (vaag). Maar eigenlijk heb je PC1066 nodig maar das nog moeilijk te krijgen, of is er een bepaalt merk dat sowieso van de PC800 zoals ie verkocht word toch wel PC1066 haalt :*)

Verwijderd

Ik zit met dezelfde vraag. Volgens tom's hardware page kan alleen de 845G chipset (onofficieel) werken met DDR PC2700! Toch lees ik regelmatig dat bij 845E mobo's de mogelijkheid bestaat (soms met vage jumpers etc.) om het geheugen op de juiste snelheid te laten draaien. Is dat het enige verschil tussen de E en G chipset? Mobo's met de G chipset herkennen meestal het geheugen zelf en stellen het bios automatisch juist in. Zijn er ook E mobo's die dat kunnen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het enige verschil tussen de i845G en de i845E is dat de G een geïntegreerde GPU heeft. Voor de rest ondersteunen ze officieel PC2100. En je kunt er inderdaad ook PC2700 op prikken, maar voorzover ik weet hebben ze geen speciale dividers beschikbaar om de geheugenbus op 166MHz te laten lopen. De toekomstige i845GE en i845PE chipsets hebben dat wel :)

Edit: doel je op dit artikeltje? Vaag.. waarom deelt Intel dan niet mede dat haar 845G wél DDR333 ondersteunt? Misschien is er sprake van een nieuwe revisie van het chipset :?

Dat is op zich inderdaad wel interessant..

[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 20-08-2002 22:06 . Reden: grammafoutje + toevoeging ]

Verwijderd

PC2700 wordt niet standaard ondersteund, maar op een moederbord als de Abit BD7(II) en daarom denk ik ook wel de IT7 kun je een FSB:Mem ratio van 3:4 instellen, dit in combinatie met een FSB van 133 zorgt ervoor dat je geheugen grote snelheden kan bereiken

Verwijderd

BalusC schreef op 20 augustus 2002 @ 21:58:

Edit: doel je op dit artikeltje? Vaag.. waarom deelt Intel dan niet mede dat haar 845G wél DDR333 ondersteunt? Misschien is er sprake van een nieuwe revisie van het chipset :?

Dat is op zich inderdaad wel interessant..
Dat is inderdaad een artikel van ome tom. Maar er staan nog wel meer op deze site. Er staan ook mobo's tussen die zelf PC2700 geheugen kunnen herkennen. Ik wil een mobo+P4 kopen met ondersteuning van dit geheugen, maar zonder allerlei truken uit te halen. MOET stabiel zijn. 8)

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-08 12:25
PC3000 moet in principe gwoon in je mobo kunnen. Inderdaad ondersteund je mobo het niet maar als je gaat OCen dan gaat je mem frequantie mee onhoog neem wel een i845E mobo. Deze informatie heb ik van Diceman van:

http://www.virtual-hideout.net/
Pagina: 1