Toon posts:

netwerk delen zonder server????

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerk met 5 pc's aan een HUB gekoppeld aan een servertje met daarop Winroute-Pro.
We hebben problemen met het verzenden van bestanden via MSN en/of mIRC.

Nu heb ik gehoord dat dit omzeild kan worden door het kabelmodem rechtstreeks aan de HUB te koppelen ipv aan de server en op alle pc's een Firewall te installeren.
Onze kabelaansluiting gaat via Chello, die geven een dynamisch IP adres.

Is iemand bekend met deze mogelijkheid, en hoe de Ip adressen op alle pc's dan moeten worden ingesteld???

Alle info of adviezen zijn welkom.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 17:43:
Ik heb een netwerk met 5 pc's aan een HUB gekoppeld aan een servertje met daarop Winroute-Pro.
We hebben problemen met het verzenden van bestanden via MSN en/of mIRC.

Nu heb ik gehoord dat dit omzeild kan worden door het kabelmodem rechtstreeks aan de HUB te koppelen ipv aan de server en op alle pc's een Firewall te installeren.
Onze kabelaansluiting gaat via Chello, die geven een dynamisch IP adres.

Is iemand bekend met deze mogelijkheid, en hoe de Ip adressen op alle pc's dan moeten worden ingesteld???

Alle info of adviezen zijn welkom.
nope, met chello kan en mag dit niet, je mag uberhaupt helemaal geen netwerk hebben van chello |:(
een router is de enige oplossing in dat geval, je zou eens naar het grote msn topic kunnen kijken daar zijn een paar oplossing voor dit "probleem"

[ Voor 0% gewijzigd door Erkens op 04-09-2002 17:48 . Reden: link added ]

Verwijderd

verzenden van bestanden over netwerk naar internet is een verhaal apart (verzenden gaat meestal wel, maar ontvangen niet.)

Ontvangen kan je doen met port-forwarding:

FAQ NT

ps. had je met search / FAQ ook zelf achter kunnen komen IMHO.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Dit topic is gesloten.