Toon posts:

Probleem met Geforce 4 op Epox 8k3ae

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteravond na lang wachten eindelijk mij nieuwe mobo en pro geinstalleerd

Een

Epox 8k3AE met een Athlon 2200+

Nu doet het volgende probleem zich voor
als ik een reset of een save and exit vanuit de bios doe
dan gaat mijn beeldscherm op stand-by

Ik heb een Geforce 4 mx 440

Ik heb net getest met een Geforce 2 mx 400 en dan blijft het
beeldscherm wel aan naar de reset of save and exit.

Ik heb al gebeld naar de leverancier en die zei dat ik mijn cmos battery eruit
en er weer in moest doen, viola hij doet het de monitor slaat nie meer uit op de
geforce 4, maar als ik in de bios ga en ik wijzig niets en ik doe save and exit geeft
hij weer hetzelfde probleem aan.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen ook de bios naar de nieuwste versie geflashed...
Het werkt echter nog niet

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 19:52
Ligt het niet gewoon aan die Gf 4 MX 440??? :?

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een nieuwe kaart en daarbij had ik hem direct uit een goed werkent systeem over gezet in mijn nieuwe systeem, ik heb echter vanaf dat ik hem gister bouwde alleen maar problemen gehad met die vid kaart

[edit]
Kan het geen instelling zijn ergens in de bios?
als ik namelijk alles clear dan doet hij het wel tot dat ik weer save and exit
vanuit de bios doe.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er meer mensen die problemen hebben met dit Mobo??
Ik wordt er gek van ....

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Dit probleem heb ik alleen als ik mijn CPU of FSB over ga clocken...Dan krijgt hij soms [ altijd eigenlijk :P ] te weinig Voltage bij de boot en dan boot ie niet door. Maar dat is een algemeen problmeem... Maar als jij niks met je Athlon/MOBO geoverclocked hebt. Zal het wel aan je GeForce liggen...

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
[offtopic: Is de Epox 8K3AE een nieuwe [ geupdate ] 8K3A? Want ik wil dit MOBO gaan kopen alleen ik zie nergens de 8K3A alleen de 8K3A+ alleen ik wil toch geen RAID... [ want ik hoef niet stoer te doen tegen mijn "Tweaker vrienden" >:) ]

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Verwijderd

Topicstarter
Hijs alleen zonder raid en LED, maar hijs ontzettend buggie want het ligt denk ik nie aan mijn Geforce, ik hoop eigenlijk dat iemand mij een instelling kna zeggen waardoor hij het gaat doen, een instelling die het mobo pakt als je de battery eruit haalt

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ik heb ergens een review gelezen dat die epox 8k3a (+ of e) heel goed waren en dat ze goed uit te test kwamen. Misschien is het gewoon een fabrieks fout, had ik met mijn mobotje ook (starte gewoon helemaal niet op, net nieuwe cpu ed, er in gezet , machine aan,............nix, mmm ,klote dus.)

One World Concepts

Verwijderd

Topicstarter
het is zeker klote, want nu moet ik alles weer uitmekaar halen en terug naar de levrancier

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 20:05:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met dit Mobo??
Ik wordt er gek van ....
Ja, ik heb zeer veel problemen met de 8K3A.

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor problemen?

Verwijderd

Teveel om op te noemen... Instabiliteit, geheugen draait op 200MHz, mijn computer is langzamer dan een Duron 1,2 met SDRAM.

Verwijderd

Ik heb laatst exact hetzelfde probleem gehad met een Abit KR7A-Raid en een XFX Geforce4 MX440, de kaart bleek dus gewoon kapot, een nieuw exemplaar gaf geen enkel probleem

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 20:55:
Ik heb laatst exact hetzelfde probleem gehad met een Abit KR7A-Raid en een XFX Geforce4 MX440, de kaart bleek dus gewoon kapot, een nieuw exemplaar gaf geen enkel probleem
Het ligt aan het moederbord, ik heb dit probleem ook.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga morgen het moederbord inruilen voor een Epox 8k3a+ met raid en dled.
Ik hoop dat hij dan wel alles pakt.

Ik baal hier heel erg van,
trouwens het is niet het enigste probleem ik heb ook problemen met de
tempsensor deze geeft namelijk de ene keer -1 aan en de andere keer de goeie temp.

Voor mensen die dit mobo niet hebben, ik raad je af het mobo te kopen (de 8k3ae dan)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 21:00:
[...]

Het ligt aan het moederbord, ik heb dit probleem ook.
Bij mij lag het aan de videokaart, ben geen debiel....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 21:32:
[...]

Bij mij lag het aan de videokaart, ben geen debiel....
Dat dacht ik zelf eerst ook maar daar zijn redenen voor die het tegendeel bewijzen:

1 Mijn Gf4 was een paar maanden oud
2 Als ik de cmos battery clearde deed alles het wel goed, zodra ik in de bios savde ging het weer mis.

Verwijderd

Waarom ruil je hem niet om voor een goed moederbord, Infinity?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb verder geen slechte verhalen gehoord over de 8k3a+, deze is niet duur er zit raid op
en het is een snel mobo dus dat zit wel goed.

Waarschijnlijk hebben wij gewoon pech gehad met mobo's

Verwijderd

Epox EP-8K3A+: The Quickest, Plus Crashes

Bron: http://www17.tomshardware...02q2/020509/kt333-15.html

Als je geen slechte verhalen hebt gehoord, moet je toch echt iets beter kijken. Er zijn al een aantal topics geweest met de naam Epox 8k3a+ probs.

Verwijderd

Topicstarter
Welk mobo vind jij goed dan?

Verwijderd

Er zijn vele goede KT333 moederborden. Persoonlijk vind ik MSI en Asus de beste.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik zit nu alleen met het probleem dat ik de oude moet inruilen en dat ik dus bij diezelfde leverancier zal moeten gaan kopen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 22:07:
Hmm ik zit nu alleen met het probleem dat ik de oude moet inruilen en dat ik dus bij diezelfde leverancier zal moeten gaan kopen...
Hou ons op de hoogte.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

ik heb gelezen dat dit soms bij Epox en Gigabyte(laatste=dacht ik) voorkwam als je een snellere geforce dan de MX-serie erin xzet is het geen probleem, nou ja laten we zeggen iets anders in ieder geval geen Geforce4 MX-serie :) ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Hmm en dit is bij alle Epox mobo's het geval??
Kan wel kloppne want met mijn GF2 deed alles het wel prima

Verwijderd

Topicstarter
nero355 schreef op 04 september 2002 @ 22:26:
ik heb gelezen dat dit soms bij Epox en Gigabyte(laatste=dacht ik) voorkwam als je een snellere geforce dan de MX-serie erin xzet is het geen probleem, nou ja laten we zeggen iets anders in ieder geval geen Geforce4 MX-serie :) ;)
Heb je toevallig een link?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nu de Gf2 TI van een vriend van mij proberen, ik ben benieuwd of het werkt...

edit:

Het werkt!! helemaal geen problemen met de gf2 ti dus het ligt gelukkig aan
mijn GF4 en niet aan het mobo

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 12:59:
Ik ga nu de Gf2 TI van een vriend van mij proberen, ik ben benieuwd of het werkt...

edit:
Het werkt!! helemaal geen problemen met de gf2 ti dus het ligt gelukkig aan
mijn GF4 en niet aan het mobo
Dat betekent niet dat het aan je GeForce4 ligt. Want bij een goed moederbord zou het wel werken. Probeer het maar eens in je vriends computer.

Verwijderd

Topicstarter
IK heb zojuis iemand gesproken die al vaker van hetzelfde probleem heeft gehoord
hijs mod op een forum en heeft al een paar keer updates voor dit probleem gezien
Ik hoop dat het gaat werken, ik weet verder nog niet meer ik wacht nu op zijn reactie

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 21:30:
Ik ga morgen het moederbord inruilen voor een Epox 8k3a+ met raid en dled.
Ik hoop dat hij dan wel alles pakt.

Ik baal hier heel erg van,
trouwens het is niet het enigste probleem ik heb ook problemen met de
tempsensor deze geeft namelijk de ene keer -1 aan en de andere keer de goeie temp.

Voor mensen die dit mobo niet hebben, ik raad je af het mobo te kopen (de 8k3ae dan)
:Z

Waarom niet kopen :? Bij mij en heel veel anderen draait ie perfekt!!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 16:45:
[...]

Je hebt wel gelijk, maar een mensen kan raar reageren als hij tot
4 uur s'nachts aan het knutselen is met zijn hardware en het dan nog niet werkt ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 16:45:
[...]

Waarom niet kopen? Omdat Epox instabiel is.

En hoeveel is heel veel anderen voor jou? 3 mensen? 4 mensen?

Verwijderd

m'n Epox doet het verder gewoon prima, en van instabiliteit heb ik niet gehoord... Allemaal grote onzin. Alleen, met die GF4 MX doet hij het niet...

De vraag is dan: wat doe je eraan? iemand een idee?

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:49

Willybubba

Nut up or shut up.

Waarom niet kopen? Omdat Epox instabiel is.
EPoX instabiel? Hell no...
Er zijn vele goede KT333 moederborden. Persoonlijk vind ik MSI en Asus de beste.
MSI goede mobo`s? Terwijl de laatste paar maanden de MS-6630 (K7TPro2 en 2a) serie mobo`s met bosjes tegelijk de geest geven omdat er een foute condensator op zit ofzo... ? OK, de KT333`s zijn wel goed geloof ik, maar toch, een MSI hoef ik niet meer nu... Ik heb mijne geruild voor een EPoX... NUL problemen. Super stabiel, snel...

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Verwijderd

MSI goede mobo`s? Terwijl de laatste paar maanden de MS-6630 (K7TPro2 en 2a) serie mobo`s met bosjes tegelijk de geest geven omdat er een foute condensator op zit ofzo... ? OK, de KT333`s zijn wel goed geloof ik, maar toch, een MSI hoef ik niet meer nu... Ik heb mijne geruild voor een EPoX... NUL problemen. Super stabiel, snel...
Helemaal mee eens, alleen die prob met zo'n MX is gewoon naar, zo heeft elk mobo wel een euveltje.

Verwijderd

Al 3 Epox-aanhangers. Natuurlijk alleen mensen die crashes er wel voor over hebben om hun FSB op 193 MHz te zetten. Op 193 MHz is MSI instabiel. Maar Epox is ook op 133 MHz instabiel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 17:31:
Al 3 Epox-aanhangers. Natuurlijk alleen mensen die crashes er wel voor over hebben om hun FSB op 193 MHz te zetten. Op 193 MHz is MSI instabiel. Maar Epox is ook op 133 MHz instabiel.

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

dit probleem heb ik zelf ook met een geforce 2 mx, maar dat komt dan ook omdat ik een stevige oc heb.. als ik dit niet doe dan gebeurt dit echter ook niet

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

Topicstarter
IK denk dat ik voor een andere vid kaart ga, als ik namelijk een andere vid kaart plaats ben ik erg tevreden over mijn epox, elk moedebord heeft zijn nadelen, dit was gewoon een vervelende

Ik ga voor de Radeon 8500

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 17:31:
Hoezo, grote onzin??? Ervaring mee, _/-\o_ ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 18:28:
[...]

Hoezo, grote onzin??? Ervaring mee, makker?
Ja, ervaring mee. En noem me niet zo.

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb hier een EPoX 8kha+ helemaal geen problemen mee nog nooit 1 instabiliteits prob mee gehad en daar voor een 8kta3+ ook van epox en ook helemaal geen probs mee dus ik zou zeggen dat het aan die gf4mx ligt...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 18:37:
[...]

Ja, ervaring mee. En noem me niet zo.
Rustig maar, ik ken hem hij bedoeld dat helemaal niet verkeerd.
Iedereen heeft er zo zijn eigen mening over vandaar dat dit ook een discussie forum is :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 18:58:
[...]

Rustig maar, ik ken hem hij bedoeld dat helemaal niet verkeerd.
Iedereen heeft er zo zijn eigen mening over vandaar dat dit ook een discussie forum is :P
Probleem is alleen dat hij zich aanstelt.

Hij heeft er trouble mee gehad en nu zijn ineens alle epox bordjes kut, alleen omdat hij er problemen mee heeft gehad. Dat noem ik nu echt zielig. In mijn topic heeft hij epox ook al helemaal zitten afkraken, hij heeft pas een keer in zijn sig gezet: Epox NOOIT kopen!.

Van mij part banne ze die gast, twordt zo langzaam een epox moraalridder.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 21:14:
[...]

Probleem is alleen dat hij zich aanstelt.

Hij heeft er trouble mee gehad en nu zijn ineens alle epox bordjes kut, alleen omdat hij er problemen mee heeft gehad. Dat noem ik nu echt zielig. In mijn topic heeft hij epox ook al helemaal zitten afkraken, hij heeft pas een keer in zijn sig gezet: Epox NOOIT kopen!.

Van mij part banne ze die gast, twordt zo langzaam een epox moraalridder.
OK maar dit is van part wel het einde van dat offtopic gezeik hiero want
ik wil graag mijn probleem oplossen.

Want ik zit nog altijd met een brakke pc hiero, terwijl ik half de wereld aan het
afspeuren ben voor een oplossing

offtopic:
Als je goed leest hiero dan zie je dat Morphics helemaal geen
Epox hater is

Verwijderd

Allemaal Epox aanhang hier? :Y)

Draai zelf ook een Epox 8ka3+, had alleen bij de installatie wat problemen, maar dat lag aan een brakke floppydrive, hij reageerde zelfs in de bios al niet meer. Bleek de kabel niet goed te zitten, vervolgens kabel goed gedaan, maar na de installatie van windows liep ie steeds vast, ach ja, toen die flop er maar af, nu doet hij het prima :) . Zeer tevreden 8)

maar ff over die MX4, ik weet dat je nog een MSI mobo hebt liggen, werkt ie daar nog wel op? want daar kwam hij uit.

Verwijderd

Ja, da's waar, je weet niet 100% zeker dat die GF4MX wel in orde is.

Verwijderd

Ohja, enneh nogwat, is het normaal dat die praktisch alle IRQ's ineens op 11 staan, behalve de USB ZipDrive? Kan dit het probleem/conflict veroorzaken? Zoja, of zonee, wat is de oplossing?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Normaal? Ja (google eens op ACPI)
Problemen? Gewoonlijk niet.
Oplossing? Gewoon ACPI uitschakelen in BIOS en de "Computer Type" in Windows veranderen of Windows opnieuw installeren.

• Commander Zulu
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-08 11:47
Probeer eens ipv AGP4x de optie AGP2x. Dat lost wel vaker problemen op met nieuwe videokaarten en nieuwe mobo's.

Verwijderd

waaarom koop je nou een mxx met zo'n lekker systeem is toch veel beter een 4 ti 4200 te kopen :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 08:45:
waaarom koop je nou een mxx met zo'n lekker systeem is toch veel beter een 4 ti 4200 te kopen :?
Misschien was zijn geld op.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 10:30:
[...]

Misschien was zijn geld op.
Kreeg hem gratis van mijn baas dus zoiets sla je niet af.....
IK ga nu echter een Radeon 8500 kopen, ik zou het echter niet erg vinden
om die gf4 toch nog aan de praat te krijgen

Verwijderd

BalusC schreef op 06 september 2002 @ 07:59:
Normaal? Ja (google eens op ACPI)
Problemen? Gewoonlijk niet.
Oplossing? Gewoon ACPI uitschakelen in BIOS en de "Computer Type" in Windows veranderen of Windows opnieuw installeren.
ACPI uitschakelen, wat haalt dat uit precies?

Verwijderd

Ohja, enneh, die GF2TI kwam van mij, en toen ik die in me PC had zitten, waren de IRQ's wel anders verdeeld...

Verwijderd

Niemand een idee hoe dit op te lossen is? Bijvoorbeeld een Update voor de Bios van de Leadtek Geforce 4 MX 440? of een instellingetje in de Epox Bios?

Verwijderd

Topicstarter
IK heb ondertussen Epox gemaild, ze kwamen met het bericht dat het aan mijn videokaart moest liggen, ik ga in ieder geval een andere vid kaart kopen en dan moet ik van de problemen af zijn...

Verwijderd

Het ligt niet aan het moederbord, maar aan de firmware van de Leadtek kaart voor de GF4MX 440.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 15:31:
Het ligt niet aan het moederbord, maar aan de firmware van de Leadtek kaart voor de GF4MX 440.
Natuurlijk ligt het niet aan het moederbord 8)7, mijn problemen liggen zeker ook aan de firmware van de Asus GF4 Ti4200? Soms gaat hij één seconde aan, en daarna schakelt hij zichzelf uit.
Pagina: 1