Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I
Anoniem: 50339
scheelt geeneens veel geld???? 369 / 626 is bijna het dubbele dacht ik...Keesr schreef op 25 November 2002 @ 17:46:
Sony Cybershot DSC-S85 € 626,-
In de pricewatch, het scheelt geneens veel geld en je hebt een STUK beter camera..
Anoniem: 34225
Nou, vooruit, waar liggen ze?Gem1e schreef op 23 november 2002 @ 23:00:
[...]
Ze zijn nog te koop hoor, als je het echt weten wilt, moet je me ff vragen, dan zal ik me collega ff horen waar dat gehucht is, waar ze er nog een stuk of 5 hadden liggen vorige week.
Anoniem: 66597
Anoniem: 30685
en dan komt nu de onderbouwde mening ? of was die er niet ?Anoniem: 66597 schreef op 25 November 2002 @ 23:13:
ik vind het maar niets hoor zo'n medion, ik ben met mijn 2 mp powershot a40 toch een stuk gelukkiger (buurman heeft zo'n 4 mp medion)
Nou, misschien heeft ie de kwaliteit vergeleken van zijn eigen Canon en de Medion van z'n buurman? Het is maar een gok hoorAnoniem: 30685 schreef op 25 November 2002 @ 23:32:
en dan komt nu de onderbouwde mening ? of was die er niet ?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Gebeurt dit soms nog bij Aldi dat een actie er niet is op de gezegde dag of is dit gewoon een teken dat ze alle toestellen al 'gereserveer' hebben?
[ Voor 20% gewijzigd door Ares408 op 26-11-2002 18:20 ]
De medion van mijn buurman kan dan wel een hogere resolutie aan, maar de kwaliteit vind ik toch echt een stuk minder dan de foto's die ik gemaakt heb met mijn a40. Hij heeft ook een stuk minder mogelijkheden (bv. geen sluitertijd instellen), en het menu ziet er niet bepaald fraai uit.Exirion schreef op 26 november 2002 @ 00:12:
[...]
Nou, misschien heeft ie de kwaliteit vergeleken van zijn eigen Canon en de Medion van z'n buurman? Het is maar een gok hoorHet zou de eerste keer zijn dat een 4 mpx camera van deze prijs de kwaliteit van een iets goedkopere 2 mpx camera overtreft.
Ja! Het moet!Anoniem: 50339 schreef op 26 november 2002 @ 19:46:
AAAAAAAAAH ! antwoord dan eens op mijn vraag aub, het is de derde keer dat ik het vraag : moet ik 'm gaan halen of niet?
This message was sent from a galaxy far, far away.
Kortweg: nee.Anoniem: 50339 schreef op 26 november 2002 @ 19:46:
AAAAAAAAAH ! antwoord dan eens op mijn vraag aub, het is de derde keer dat ik het vraag : moet ik 'm gaan halen of niet?
Onderbouwing: Het is een prutsding. Laat je toch niet gek maken door '4.1 Mpixel', daar heb je als huis-tuin-en-keuken consument toch niks aan. De Medion toestellen zijn heel prettig geprijsd, alleen de beeldkwaliteit is ronduit slec...ehh, niet bijster goed. Hoeveel kostte dat ding? €400. Plus €100 voor batterijen/lader, + €50 voor een fatsoenlijke tas, + 2x €60 voor 256 MB geheugen = €670. Dat is niet een bedrag dat je zo even uitgeeft. Denk daarom goed na voordat je een dergelijk apparaat aanschaft. Dekbedden, schroefjes en Golden Power kun je best bij de Aldi halen, alleen dit soort dingen.....no go.
[ Voor 57% gewijzigd door LoneGunman op 27-11-2002 11:13 ]
Prijs 369 Euro incl. tas incl. batterijen en lader incl 128MB kaartjeLoneGunman schreef op 27 November 2002 @ 11:05:
[...]
Kortweg: nee.
Onderbouwing: Het is een prutsding. Laat je toch niet gek maken door '4.1 Mpixel', daar heb je als huis-tuin-en-keuken consument toch niks aan. De Medion toestellen zijn heel prettig geprijsd, alleen de beeldkwaliteit is ronduit slec...ehh, niet bijster goed. Hoeveel kostte dat ding? €400. Plus €100 voor batterijen/lader, + €50 voor een fatsoenlijke tas, + 2x €60 voor 256 MB geheugen = €670. Dat is niet een bedrag dat je zo even uitgeeft. Denk daarom goed na voordat je een dergelijk apparaat aanschaft. Dekbedden, schroefjes en Golden Power kun je best bij de Aldi halen, alleen dit soort dingen.....no go.
In het Aldi Filiaal waar ik werkzaam ben hebben we er anders nog enkele liggen hoor!QuadrifoglioVerde schreef op 27 november 2002 @ 13:58:
In 3 Aldi winkels langs geweest deze morgen : nergens meer beschikbaar.
MartijnA3 schreef op 27 november 2002 @ 11:55:
Mijn collega heeft m gekocht en meegenomen naar t werk. Vergeleken met mijn Powersot A40. Wat een baggerding. Onscherp, vooral aan de buitenkant. Direct weer teruggebracht.
Sja, was te verwachten. Helaas is het elke keer weer zo dat als Aldi met een aanbieding komt, meteen heel GoT in rep en roer is. De naieve mensen die blindvaren op alle geweldige specs die vermeld worden komen bedrogen uit, ook al waren ze nog zo hard gewaarschuwd door mensen die er wat meer verstand van hebben.Exirion schreef op 26 November 2002 @ 00:12:
Het zou de eerste keer zijn dat een 4 mpx camera van deze prijs de kwaliteit van een iets goedkopere 2 mpx camera overtreft.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Anoniem: 31082
Vind het opvallend dat dit topic zo stil is vandaag...
Gek he? Voor een topic van begin september.Anoniem: 31082 schreef op 27 november 2002 @ 19:08:
Vind het opvallend dat dit topic zo stil is vandaag...
Gebruik eens de search en vul eens in Medion, dan zul je vanzelf op een ander Aldi Medion topic komen, waar diverse foto`s instaan.
[ Voor 27% gewijzigd door Gem1e op 27-11-2002 19:27 ]
ga me nog een tijdje depanneren met mijn 1 megapixel-dingetje van 80 euro
ik ben eigenlijk best tevreden over de kwaliteit van dit apparaatje (zo'n lidl-ding), het enige wat ik eraan mis is het LCD-scherm om voorafgaandelijk slechte foto's te kunnen wissen...
zeg jongens : als men bij digitale foto's spreekt over resolutie (en megapixels), dan heeft dat een andere betekenis dan de term resolutie bij beeldschermen zeker hé ? bij digitale foto's betekent resolutie de grootte van de foto of vergis ik mij? en hoe doet men dat bij het afdrukken? is het hoe groter de resolutie hoe groter de afdruk? of is het dan betere kwaliteit ? en is resolutie gelijk aan aantal megapixels?
kwestie van voorbereid te zijn voor de volgende stunt van aldi/lidl
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 50339 op 27-11-2002 20:05 ]
Anoniem: 63966
dat er in verschillende rijen lange wachtrijen waren en dat er te weinig stuks beschikbaar waren, sommige klanten blokkeerden de kassa's totdat ze een bestelformulier kregen om 1 na te bestellen. In sommige winkels onstonden gevechten of ruzies voor die digicams ....
Voor mijn "A-merk" Canon powershot a40 heb ik anders ook maar 330 euro betaald (12,5 % korting via vriend die bij de Dixons werktAnoniem: 63966 schreef op 27 november 2002 @ 23:54:
Ik heb zelf ook zo`n medion ding gekocht voor 349,- , ben er erg tevreden over, menu is niet slecht zoals hier gezegt werd (lekker duidelijk)...kwaliteit van de foto`s vindt ik ook goed (op hoogste kwaliteit), als ik soms die kwaliteit van die a-merk camera`s zie vraag ik me af wat er mis is met m`n medion camera....de foto`s die in dit topic gepost zijn zijn wel erg slecht, als je een beetje foto`s kan maken komen er veel beter foto`s uit.....kopen jullie maar lekker een A-Merk camera voor 2× zoveel geld
, ik ben zeer tevreden over mijn camera
....
Boze klanten verplichten het warenhuis Aldi ertoe het promotie-aanbod van een krachtige digitale camera voor slechts 369 euro te verlengen. De voorraad bleek op veel plaatsen ontoereikend, en het regende klachten bij de Economische Inspectie. Aldi bestelt nieuwe toestellen en buigt het debâcle om tot een nieuwe promotiestunt.
Eén van de kooplustigen was Guy Delvoie, woordvoerder van het hof van beroep in Brussel: ,,Ik stond in Leuven aan de Aldi van de Weldadigheidsstraat. Tegen 9 uur wachtten zestig mensen, voor slechts drie toestellen. Het personeel had er zelf zeven van de tien gekocht. Het publiek blokkeerde woedend de kassa's. Ten einde raad werd de directie gebeld en mocht iedereen zijn naam opschrijven.'' In tientallen vestigingen deed zich hetzelfde voor.
Aldi laat het niet tot een onderzoek komen, zegt inkoopdirecteur Johan Vandewiele: ,,We hadden meer apparaten besteld dan we vorig jaar verkochten, maar de vraag overtreft alles. Donderdag kan iedereen zich inschrijven op één van onze verkooppunten tegen dezelfde voorwaarden.''
Het was wel schandalig ja, zelfde effect als die pc's vorige week.
Nu vraag ik me af of ik dus het best deze neem tegen 369 euro of zijn er rond de prijs van 400 euro beter toestellen op de markt?
Die foto van je hond die je op het forum hebt gezet, is deze genomen met die camera van de Aldi??bAm schreef op 27 november 2002 @ 19:31:
Tadaaa, onze worst op pootjes (Engelse Bulldog)
[afbeelding]
klik voor 1600 x 1200
Kzou ook graag wat meer reacties zien van mensen met deze camera en wat beeldjes derbij...Anoniem: 50339 schreef op 29 November 2002 @ 15:11:
als deze toestellen zo slecht zijn, waarom hebben de mensen er dan voor gevochten?
Kwil weten of ik er goed aan heb gedaan om 'm niet te kopen...
Ook al maakt het nu niet meer uit...
Omdat de gemiddelde Aldi klant geen idee heeft wat ie koopt?Anoniem: 50339 schreef op 29 November 2002 @ 15:11:
als deze toestellen zo slecht zijn, waarom hebben de mensen er dan voor gevochten?
Denk ff na....
omdat met dikke letter "4 megapixels" op de doos staatAnoniem: 50339 schreef op 29 november 2002 @ 15:11:
dat terwijl de kwaliteit zichtbaar minder is dan bijv. de A40
kijk maar naar de hond hierboven, zelfs gecropt naar 1600x1200 staat het nog vol met ruis en is de foto onscherp...
geen aanval op de camera, maar ik denk (weet) dat er betere camera te koop zijn voor even veel of minder geld...
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Medion 4,1 megapixel camera zijn getrokken uit de aldi in België?
die zijn al tig maal gepost in dit topicGizmoke schreef op 30 November 2002 @ 10:21:
Kan er iemand foto's posten die met die
Medion 4,1 megapixel camera zijn getrokken uit de aldi in België?
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Ik heb het over degene in België van eergisteren.
is dat niet dezelfde cameraGizmoke schreef op 30 November 2002 @ 11:16:
ja, van degene die ze in Nederland in september verkochten.
Ik heb het over degene in België van eergisteren.
Van accesoires allesinds niet maar dit doet niets aan de kwaliteit van de foto's.
Maar als ik de folders naast elkaar leg zijn ze niet hetzelfde nee.
ik vraag me af waarom in duitsland 20 euro goedkoper
als ze zo europa rond gaan - telkens wat goedkoper - hebben we hem tegen de volgende ronde in belgië voor 50 euro
PS: deze week ook compact flash kaart 128 MB te verkrijgen in moffenland voor 54,99 euro & TFT-schermen, 17 & 15-inch - http://www.aldi-essen.de/OFFER_D/home.htm
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 50339 op 30-11-2002 14:07 ]
Anoniem: 50398
een maand geleden bij de Mediamarkt in Herzogenrath (DE) 256 MB Compact Flash gekocht voor 99,95 Euro...........Anoniem: 50339 schreef op 30 november 2002 @ 14:06:
volgende week in de aldi's duitsland : deze zelfde camera mét accessoires voor 349 pleuro...
ik vraag me af waarom in duitsland 20 euro goedkoper??
als ze zo europa rond gaan - telkens wat goedkoper - hebben we hem tegen de volgende ronde in belgië voor 50 eurodan neem ik 'm hoor
PS: deze week ook compact flash kaart 128 MB te verkrijgen in moffenland voor 54,99 euro & TFT-schermen, 17 & 15-inch - http://www.aldi-essen.de/OFFER_D/home.htm
www.interngeheugen.comAnoniem: 66597 schreef op 01 December 2002 @ 19:25:
[...]
een maand geleden bij de Mediamarkt in Herzogenrath (DE) 256 MB Compact Flash gekocht voor 99,95 Euro...........
snelste CF kaart op de markt (Transcend 25x) voor 99 euro
Zeggen de reacties in deze topic, plus het feit dat de eigenaar 'm al zo snel aan je kwijt wil dan niet genoeg.Anoniem: 31082 schreef op 13 december 2002 @ 14:01:
Kheb namelijk de mogelijkheid om deze over te kopen maar wil dan wel eerst wat pics zien...
Ja, maar ik zie liever reacties van mensen die de camera zelf hebben met hun pics derbij dan andere reacties van mensen die de camera beoordelen op basis van het Aldi-product. Kben tot nu toe zeer tevreden van de aanbiedingen van de Aldi.Exirion schreef op 13 December 2002 @ 14:06:
[...]
Zeggen de reacties in deze topic, plus het feit dat de eigenaar 'm al zo snel aan je kwijt wil dan niet genoeg.
En die persoon wil zijn eigen camera niet kwijt aan me maar heeft er 2 in zijn bezit. Hij heeft zijn naam op twee lijsten opgegeven en zit nu met twee cams...
Ik heb dus nu die medion 9700 voor 150 euro aangeboden gekregen van een kennis van me....klinkt toch wel ineens als een hele goeie deal ofnie?
nah ja boeit niet, ik koop em toch wel, want voor 150 euri heb je uberhaupt niet een digicam...klan er voor 40 euri aan 2300 mh nihm aa'tjes + snellader (3,5 uur)tegenaan en voor 40 euri een 128 mb kaartje....mwah...is toch wel ok zou'k zo zeggen...
go go go !!
nee maar dat mag je met geen enkele camera.....als je een snelle sluitertijd hebt dan kan je wel wat bewegen, maar je moet altijd stil staan als je een scherpe foto wilt maken....enne voor 150 euri is het idd geen slechte camera....enermax schreef op 05 december 2003 @ 00:34:
Vriend van me heeft de camera ook. Op zich wel een leuk ding maar soms verneukt ie de lichtinval en je mag absoluut niet bewegen met de camera als je foto maakt.
go go go !!
Anoniem: 66717
Binnen en in het donker is de camera idd niet optimaal (Heb de camera zelf ook)enermax schreef op 05 december 2003 @ 00:34:
Vriend van me heeft de camera ook. Op zich wel een leuk ding maar soms verneukt ie de lichtinval en je mag absoluut niet bewegen met de camera als je foto maakt.
maar door met wat instellingen te prutsen kom je toch wel een stuk verder.
Vind trouwens de 9700 betere foto's maken dan die andere 4.1 megapixel camera die ernaar kwam. Je kan er hele mooie scherpe foto's mee maken, vooral buitenopname's.
BTW zit er geen GP powerloader bij? want die hoort er wel bij te zitten.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards