OK, ik ben m'n zooi weer aan het uitmesten en kom weer tot een lading troep:
Ik heb:
Mobo:
-Acer V55LA-2 (LPX form factor, Aladdin III chipset, trekt Pentium (MMX), K5, K6 en 6x86 & 6x86MX), evt met LPX kast en riser erbij
-enkele 486 VIP-IO plankjes (dus met PCI en VLB), trekken iedere So3 CPU, o.a. van Soyo, FIC en Gigabyte
Netwerk:
TokenRing spul, ISA, EISA en PCI NICs, MAUs (hubs) en kabels, alles wat je voor een flink netje nodig hebt.
Ethernet:
ISA 10Mb NICs (alles van no-name NE2000 to Intel en 3Com)
EISA dual-port 10Mb NIC (Compaq)
PCI 10Mb en 10/100Mb NICs (alles van Realtek tot Intel en 3Com)
2 ARCnet NICs

een 8b 'ISA' 9600Bps fax/modem (voor in de XT

)
CPU:
i486DX-33
i486DX2-66
i486DX4-100 (let op: 3.3V)
Cx486DX2-66
Am486DX-40
Pentium 75
Pentium 90
Pentium 100
En een vermoedelijk stervende (L1 cache brak) Athlon 600
Sound:
ISA soundkaartjes, vaak met CDRom support
I/O controllers:
ISA/VLB Multi-IO ctrls
ISA SCSI contollers (zonder bootROM, dus vooral interessant voor scanners en CDRom)
Diverse (PC-related):
ISA-PCMCIA adapter
Huurlijn-apparatuur (specs voorzover bekend op aanvraag, het is een flinke stapel)
PCI
EN ISA POST Port-80 diag kaartjes
So370 HSF combo
SoA Coolermaster HFS combo
ATX voeding 235W
Stapels DB9 (serieel) en Parallelle poorten met kabeltjes voor AT mobo's
Collector's items:
Creative SoundBlaster (de originele

), 8b 'ISA'
HP Visualise FX4 18MB OpenGL accelerator (destijds zowat de zwaarste op de markt, kostte USD 2200, neemt een AGP
en een PCI slot in beslag en is in staat gebleken een el-cheapo 300W voeding door te branden

)
maar hier is in beginsel al iemand in geinteresseerd
Non-PC:
Koelkast (onder-de-tafel model, oud en niet moederst mooiste, maar onverwoestbaar en koelt prima)
Cavia kooi (goed gebruikt maar structureel in orde, 60cm x 45cm, witte onderkant, doorzichtig plastic bovenkant, incl waterfles)
wijn
Wat heb ik
niet: EURO's
Ik zoek:
ATX desktop kast (desktop=ligt plat op bureau, voor de duidelijkheid

)
56k6 modems, liefst ISA, iig hardware (voor in een paar oudere PCs)
3.5" floppy drives (stuk of 4, denk ik)
CDRom spelers (snelheid niet relevant, liefst IDE/ATAPI, maar SCSI, Matsushita/Panasonic etc ook welkom)
Een laptop met kapotte scherm (categorie vroege Pentium)
CPU's:
K6-266 of 300 (let op, GEEN K6-2)
IDT Winchip (liefst de 240MHz versie, maar anderen mogen ook)
IDT Winchip 2 (snelheid van minder belang)
Cyrix MII PR300 of PR333
(en iedere willekeurige Rise mP6 of Nextgen Nx586 mocht iemand een van die zeldzame beestjes hebben)
En evt een K6-2 500 (of K6-2+ of K6-3+ of een K6-3 450)
Voor het geval het niet opvalt- ik ben van plan een stel vergelijkende benchmarks met recente office software te doen met ALLE So7 CPU's op één platform (allicht een Asus P5A danwel een AOpen MX59Pro), dat omdat er erg veel vooroordelen de ronde doen (vooral ten nadele van AMD en Cyrix) omwille van de nadruk op FPU-intensive game benchmarks. Maar tegenwoordig gebruikt niemand zo'n systeem om te gamen maar als tik/surfbak. Ik wil eens zien of die vooroordelen kloppen of juist niet (nav een paar wat diepergaande reviews die ik gelezen heb verwacht ik eigenlijk het tegendeel te zien, dat in dit soort FPU-neutrale apps de Cyrix en AMD CPU's de Intels platslaan door hun betere integer processing units)
Non-PC:
Een gasfornuis/oven combo
wijn (liefst Oosteuropees)