Welke 19" die ook dient als TV?

Pagina: 1
Acties:

• LawnMowerMan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 13:27

LawnMowerMan

Wat een baggerfilm btw...

Topicstarter
Ik ben toe aan een nieuwe monitor die tevens dienst moet doen als TV. Ik heb namelijk een TV-kaart en nu wil ik kosten besparen op een TV door een 19" aan te schaffen, ook omdat de TV-out van de verschillende videoplanken ronduit bagger is.

Kan iemand me zijn ervaring vertellen met zijn 19" i.c.m. TV-kaart? Het gaat me dus vooral om de beeldkwaliteit van films etc.

Ik heb dit gelezen en ik denk dat dit mag zo. Zo niet, gooi er dan maar een slot op O-)

Your ass is grass and I'm the lawnmower!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 17:06
geen 19 inch hier, maar ik kan je wel vertellen dat een divx er imho veel beter uitziet via je tv-out (tv-tool) dan op je monitor, ook een veel groter beeld. (broertje heeft wel een 19 inch, k vind een film daar er maar klein uitzien)
TVkaart? Hmm... Die dingen hebben zich de afgelopen jaren lang niet zo ontwikkeld als videokaarten. Ik heb laatst ook es rondgekeken, maar ben toch maar tot de conclusie gekomen dat die dingen nog niet goed genoeg functioneren om echt een tv te kunnen vervangen.

Maargoed, misschien zijn er mensen met ervaringen die mijn ideeën helemaal tegenspreken :P

• LawnMowerMan

LawnMowerMan

Topicstarter
Is misschien waar, maar mijn TV-kaart (Hauppauge) vind ik persoonlijk scherper beeld weergeven op mijn monitor dan een TV op zijn beeldscherm (:?) als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik heb bij een kameraad gezien hoeveel gekloot het was met zijn Radeon 8500 om enigszins normaal beeld te krijgen over zijn TV-out naar TV. Aangezien ik ook nog van plan ben om een TI-4200 aan te schaffen binnen afzienbare tijd, waarvan de resensies nou niet ECHT super zijn wat betreft TV-out, denk ik dat het voor mij economisch beter verantwoord is om een 19" aan te schaffen.

Maar ja, welke 8)7

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-08 16:27

vanDaal

-ismeereentje

Persoonlijk zou ik niet voor een 19" monitor gaan. Het effectieve beeldoppervlak van zo'n monitor is meestal niet groter dan een standaard TV-tje. En dan kun je volgens mij net zo goed voor een veel lagere prijs een (tweedehands) TV kopen. Of, in mijn geval, gaan voor een echt grote monitor :)

Maar goed. Als je toch wilt gaan voor een nieuwe 19", dan zou ik zeker een monitor met een vlak beeld nemen. Van die monitoren is namelijk de scherpte en het contrast beter dan van gewone monitoren.

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-07 08:35

jonggoud.nl

@>--"--,--{

Waarom koop je toch niet een leuke 2e hands 21 inch? Bijvoorbeeld een Eizo F78 of zo (www.device.nl d8 ik). Er zullen wel mee rplekken zijn waar je die kan krijgen.

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

Verwijderd

Ik heb zelf een leuke 20 inch. Dit is leuk als tv maar helaas wel wat klein als je wat verder af gaat zitten. (bij tv kijken ga je niet op je bureau-stoel voor de buis zitten)
Ik raad aan om toch een TV te kopen naast de monitor... ;)

• LawnMowerMan

LawnMowerMan

Topicstarter
Op zich leuk allemaal, maar ik heb het niet zo op tweedehands. Ten eerste moet het eigenlijk al in de buurt zijn (ik MOET een monitor zien, anders koop ik em niet) en ten tweede weet ik niet wat er met dat ding gebeurt is. Ik weet het, een beetje vertrouwen zou ook op zijn plaats zijn, maar wegens omstandigheden heb ik momenteel bijna geen vertrouwen meer in de medemens.

Een nieuwe 21" zou ook leuk zijn, maar ik zit met het financiële plaatje. Mijn 17" is in principe al verkocht dus ik moet een nieuwe hebben. Als ik weer voor een 17" zou gaan, dan ga ik er in principe niet echt op vooruit. Als ik voor de 19" ga, ga ik er EN op vooruit EN spaar ik de kosten van een TV uit.

Maar als ik het goed begrijp heeft een 19" niet zo veel meer te bieden dan een TV, zo niet minder?

Dan komt het probleem met de TV-out weer om de hoek kijken...

Tussen 2 "()": ik heb al een TV-kaart dus ik kijk al TV op mijn monitor (17"). Is het dan nog steeds zinvol om EN een nieuwe (zeg 17") monitor te kopen EN een nieuwe TV? (Beetje TV begint ook pas bij €300)

[ Voor 0% gewijzigd door LawnMowerMan op 04-09-2002 11:55 . Reden: Toevoeging... ]

• ritsjoena
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik gebruik zelf een Haupage (primio?) kaart op mijn Iiyama pro 450. Dit is een 19" diamontron monitor.
Afgezien van het formaat heb ik nog geen enkele tv gezien die een beter beeld geeft.
Ik gebruik hem ook voor dvd etc.
Persoonlijk vind ik dat meer dan voldoende voor mijn kleine kamer. Ik heb heel even een 17 inch gehad (Iiyama met gewoon scherm) en dat keek toch wat minder (kleiner, minder helder beeld).

edit:
P.s. mijn maximale kijkafstand is 3.5 meter. Persoonlijk vind ik dan 19" voldoende, maar het is niet
heel groot. Als ik een tv zou kopen (die ik overigens niet kwijt kan) zou ik onder de huidige omstandigheden een soortgelijke maat kiezen.

• ritsjoena
HDH-PowerCow schreef op 04 september 2002 @ 11:52:

Tussen 2 "()": ik heb al een TV-kaart dus ik kijk al TV op mijn monitor (17"). Is het dan nog steeds zinvol om EN een nieuwe (zeg 17") monitor te kopen EN een nieuwe TV? (Beetje TV begint ook pas bij €300)
Hangt een beetje van je budget en persoonlijke omstandigheden en wensen af. Ik zou wel gelijk voor een betere monitor gaan. Dan heb je zowel meer plezier bij TV kijken als bij andere computerwerkzaamheden.

Verwijderd

Zelf denk ik aan zo'n constructie, om geld te besparen.

Ik heb nu nog geen tv. Ben van plan een TFT-scherm te kopen, die je direct als tv kunt gebruiken (s-video en composiet ingang). Natuurlijk kun je er ook DVD en DIV-X op kijken mbv de pc-videokaart.

Op die manier bespaar ik op de kosten van een kleine tv met Flatscreen (37 cm). Dat kost ook weer € 250,-.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

ik heb een Hansol 920D (19' Flatscreen) en een JVC 72cm Flatcreen breedbeeld, ik meot eerlijk zeggen dat films veeeeeeeeel en veeeeeeeel mooier zijn op me monitor, veel scherper maar dat komt al sje op normale pc afstand zit. Op me tv zijn ze dan wazig maar zodra je op normale tv afstand gaat zitten zijn ze veeel mooier op TV :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• ritsjoena
Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 12:13:
Zelf denk ik aan zo'n constructie, om geld te besparen.

Ik heb nu nog geen tv. Ben van plan een TFT-scherm te kopen, die je direct als tv kunt gebruiken (s-video en composiet ingang). Natuurlijk kun je er ook DVD en DIV-X op kijken mbv de pc-videokaart.
Dan heb je nog wel een tuner nodig (bijvoorbeeld videorecorder).

• LawnMowerMan

LawnMowerMan

Topicstarter
VCR heb ik reeds, dus dat is geen probleem. Wat ook een probleem is, is dat ik ook min of meer met ruimtegebrek te kampen heb. Mijn bureau is groot, maar ook weer niet ZOOO groot dat ik er EN een monitor EN een TV op kwijt kan.

Komt ook door de zooi op mijn bureau denk ik ;)

Verwijderd

ritsjoena schreef op 04 september 2002 @ 12:44:
[...]

Dan heb je nog wel een tuner nodig (bijvoorbeeld videorecorder).
Weet ik, maar die kosten bijna niets.
VCR heb ik reeds, dus dat is geen probleem. Wat ook een probleem is, is dat ik ook min of meer met ruimtegebrek te kampen heb. Mijn bureau is groot, maar ook weer niet ZOOO groot dat ik er EN een monitor EN een TV op kwijt kan.

Komt ook door de zooi op mijn bureau denk ik
Jij hebt voor tunen wel genoeg aan je tv-kaart. Voor een opgeruimd en ruim bureau voldoet een 17/18/19 " TFT met composiet -in. Die kan een CRT en een TV vervangen :)

• LawnMowerMan

LawnMowerMan

Topicstarter
En de goedkoopste 17" TFT begint bij €550...

• miel
  • Laatst online: 19-08 16:56
mmmm ik heb mezelf een systeem uitgezocht met ook de eisen dat ik tv kan kijken op mijn pc en dat ik dus een goede monitor en videokaart nodig heb... ik heb gekozen voor de Matrox Marvel G450 eTV kaart en de IIYama Visionmaster pro 454 maar ik weet nog niet wat voor kwaliteit dit geeft en of dit in je budget past.....

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Verwijderd

ritsjoena schreef op 04 september 2002 @ 11:59:
Ik gebruik zelf een Haupage (primio?) kaart op mijn Iiyama pro 450. Dit is een 19" diamontron monitor.
Afgezien van het formaat heb ik nog geen enkele tv gezien die een beter beeld geeft.
Volledig mee eens. Ik heb er zelf ook zo een en die draait hier momenteel aan een refresh van 120Hz. Lekker voor mijn ogen.
Ik heb hier ook een Sony 21" staan maar die haalt het niet bij mijn Iiyama.

• LawnMowerMan

LawnMowerMan

Topicstarter
Waarom hoor/lees ik altijd van die tegenstrijdige berichten over Iiyama? Soms zijn ze SUPER dan weer BAGGER... Tomshardware vindt ze super, Hardwareinfo weer helemaal niet...

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Dunno , ik ben enorm blij met mijn LG915FT+ , aangesloten met BNC connectors . Echt superstrak beeld . Maar niettemin vond ik mijn vorig scherm , een IIyama VMP411 ook een heerlijk beeldkanon .

• miel
  • Laatst online: 19-08 16:56
Zoiets is toch persoonlijk denk ik....ik was in de winkel en het rustige beeld van die IIYama viel me gewoon op..........daarnaast zie je het merk super vaak dus dan moet er naar mijn mening wel iets goed aan zijn

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• QSYS
  • Laatst online: 23-04 01:13
Nou bij mij gaat er niks boven een tv met divx of dvd kijken. Dan zie je niet zoveel digi blokjes. Op een monitor kijken is leuk als je er dicht bij zit, maar een beetje afstand is tv beter.
Maar ja , heb ook geen ruimte gebrek hier.

Verwijderd

Heb mijn Iiyama nu toch al een dikke 2 jaar. Nooit problemen mee gehad. Alleen in het begin even schrikken als je hem aan zet en hij automatisch degaust. Net een hoogspanningscabine....
Het enige wat enigzins kan storen zijn de 2 "lijntjes" horizontaal. Maar dat is eenmaal eigen aan diamandtron of trinitron...

• LawnMowerMan

LawnMowerMan

Topicstarter
Nou, een kameraad van me heeft ook een leuke 17" Iiyama MET lijntjes en die zie je al heel snel NIET meer...

Ik heb nu een Novita 17". Mijn pa heeft een Philips 17" Lightscreen en Flat. Leuk dingetje, scherp beeld. Die Iiyama van 17" heeft ook een scherp beeld, is ook Flat en heeft Brilliance en een soort Lightscreen (High-contrast voor films ofzo :?)

Ik wil graag een 19" en ik heb mijn keuze nu beperkt tot bovengenoemde merken. Qua prijs maakt het niet zo veel uit.

Voor de duidelijkheid, deze 2:

- Iiyama HM903DT Vision Master Pro 454 19"
- Philips 109P40 19"

Van de eerste heb ik nu 2 tests gelezen (zie boven), van de tweede tot nu toe nix. Iemand die er een weet :?

• ritsjoena
HDH-PowerCow schreef op 04 september 2002 @ 20:21:
Waarom hoor/lees ik altijd van die tegenstrijdige berichten over Iiyama? Soms zijn ze SUPER dan weer BAGGER... Tomshardware vindt ze super, Hardwareinfo weer helemaal niet...
Het hangt een beetje van de persoonlijke voorkeuren van de reviewer af. Zal ook wel wat politiek meespelen. (afhankelijk)

Verder waren de visionmaster pro 451 en naar ik meen de 452 een grote pechhebber voor de naam van Ilyama. Maar die problemen zijn bij de 454 weer opgelost.

Ik vind de Iiyama 450 in elk geval een prettige monitor om achter te werken en hij heeft een zeer goede beeldkwaliteit.

• REDFISH
  • Laatst online: 13-07 15:20

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik gebruik een 19 inch Iiyama met een Pinnacle PCTV Rave voor tv. Ik ben heel tevreden over de beeldkwaliteit. Als er een voldoende sterk signaal is vanaf de hoofdaansluiting in huis, dan heb je schitterend beeld. Sta zelf soms nog te kijken van hoe scherp RTL 4, 5, Yorin en dergelijke zijn. Echt veel beter dan een TV. Jammer alleen dat zo'n tv kaart gauw gevoelig is voor storingen van binnen in de pc.
Ik vind het wel enorm chill om tv te kijken op me pc. Zeker nu ik dual monitor heb, kan ik tenminste full screen tv kijken, terwijl ik op de computer werk. En dat terwijl ik toch echt een tv kaart had genomen omdat ik niet nog een extra tv op mijn kamer wilde :)

Tot op 3 meter afstand is het beeld nog goed te bekijken, daarna wordt het echt te klein.

Maar als ik kijk naar al die andere studenten die dan met een 30 cm tv-tje zitten, dan lach ik altijd maar :)

Wat screens:

Afbeeldingslocatie: http://members.tripod.nl/redfish/Systeem/tv000001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.tripod.nl/redfish/Systeem/tv000002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.tripod.nl/redfish/Systeem/tv000003.jpg

• REDFISH
  • Laatst online: 13-07 15:20

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik gebruik een 19 inch Iiyama met een Pinnacle PCTV Rave voor tv. Ik ben heel tevreden over de beeldkwaliteit. Als er een voldoende sterk signaal is vanaf de hoofdaansluiting in huis, dan heb je schitterend beeld. Sta zelf soms nog te kijken van hoe scherp RTL 4, 5, Yorin en dergelijke zijn. Echt veel beter dan een TV. Jammer alleen dat zo'n tv kaart gauw gevoelig is voor storingen van binnen in de pc. Je ziet het vooral aan de letters die in beeld zijn. Ondertiteling is echt veel duidelijker. Je kunt namelijk gaan tot 768 resolutie.

Ik vind het wel enorm chill om tv te kijken op me pc. Zeker nu ik dual monitor heb, kan ik tenminste full screen tv kijken, terwijl ik op de computer werk. En dat terwijl ik toch echt een tv kaart had genomen omdat ik niet nog een extra tv op mijn kamer wilde :)

Tot op 3 meter afstand is het beeld nog goed te bekijken, daarna wordt het echt te klein.

Maar als ik kijk naar al die andere studenten die dan met een 30 cm tv-tje zitten, dan lach ik altijd maar :)

Wat screens:
Beetje donker, maar tis voor het idee

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/redfish/Systeem/tv000001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/redfish/Systeem/tv000002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/redfish/Systeem/tv000003.jpg
Pagina: 1