Your ass is grass and I'm the lawnmower!
TVkaart? Hmm... Die dingen hebben zich de afgelopen jaren lang niet zo ontwikkeld als videokaarten. Ik heb laatst ook es rondgekeken, maar ben toch maar tot de conclusie gekomen dat die dingen nog niet goed genoeg functioneren om echt een tv te kunnen vervangen.
Maargoed, misschien zijn er mensen met ervaringen die mijn ideeën helemaal tegenspreken
Ik heb bij een kameraad gezien hoeveel gekloot het was met zijn Radeon 8500 om enigszins normaal beeld te krijgen over zijn TV-out naar TV. Aangezien ik ook nog van plan ben om een TI-4200 aan te schaffen binnen afzienbare tijd, waarvan de resensies nou niet ECHT super zijn wat betreft TV-out, denk ik dat het voor mij economisch beter verantwoord is om een 19" aan te schaffen.
Maar ja, welke
Maar goed. Als je toch wilt gaan voor een nieuwe 19", dan zou ik zeker een monitor met een vlak beeld nemen. Van die monitoren is namelijk de scherpte en het contrast beter dan van gewone monitoren.
Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin
Verwijderd
Ik raad aan om toch een TV te kopen naast de monitor...
Een nieuwe 21" zou ook leuk zijn, maar ik zit met het financiële plaatje. Mijn 17" is in principe al verkocht dus ik moet een nieuwe hebben. Als ik weer voor een 17" zou gaan, dan ga ik er in principe niet echt op vooruit. Als ik voor de 19" ga, ga ik er EN op vooruit EN spaar ik de kosten van een TV uit.
Maar als ik het goed begrijp heeft een 19" niet zo veel meer te bieden dan een TV, zo niet minder?
Dan komt het probleem met de TV-out weer om de hoek kijken...
Tussen 2 "()": ik heb al een TV-kaart dus ik kijk al TV op mijn monitor (17"). Is het dan nog steeds zinvol om EN een nieuwe (zeg 17") monitor te kopen EN een nieuwe TV? (Beetje TV begint ook pas bij €300)
[ Voor 0% gewijzigd door LawnMowerMan op 04-09-2002 11:55 . Reden: Toevoeging... ]
Afgezien van het formaat heb ik nog geen enkele tv gezien die een beter beeld geeft.
Ik gebruik hem ook voor dvd etc.
Persoonlijk vind ik dat meer dan voldoende voor mijn kleine kamer. Ik heb heel even een 17 inch gehad (Iiyama met gewoon scherm) en dat keek toch wat minder (kleiner, minder helder beeld).
edit:
P.s. mijn maximale kijkafstand is 3.5 meter. Persoonlijk vind ik dan 19" voldoende, maar het is niet
heel groot. Als ik een tv zou kopen (die ik overigens niet kwijt kan) zou ik onder de huidige omstandigheden een soortgelijke maat kiezen.
Hangt een beetje van je budget en persoonlijke omstandigheden en wensen af. Ik zou wel gelijk voor een betere monitor gaan. Dan heb je zowel meer plezier bij TV kijken als bij andere computerwerkzaamheden.HDH-PowerCow schreef op 04 september 2002 @ 11:52:
Tussen 2 "()": ik heb al een TV-kaart dus ik kijk al TV op mijn monitor (17"). Is het dan nog steeds zinvol om EN een nieuwe (zeg 17") monitor te kopen EN een nieuwe TV? (Beetje TV begint ook pas bij €300)
Verwijderd
Ik heb nu nog geen tv. Ben van plan een TFT-scherm te kopen, die je direct als tv kunt gebruiken (s-video en composiet ingang). Natuurlijk kun je er ook DVD en DIV-X op kijken mbv de pc-videokaart.
Op die manier bespaar ik op de kosten van een kleine tv met Flatscreen (37 cm). Dat kost ook weer € 250,-.
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Dan heb je nog wel een tuner nodig (bijvoorbeeld videorecorder).Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 12:13:
Zelf denk ik aan zo'n constructie, om geld te besparen.
Ik heb nu nog geen tv. Ben van plan een TFT-scherm te kopen, die je direct als tv kunt gebruiken (s-video en composiet ingang). Natuurlijk kun je er ook DVD en DIV-X op kijken mbv de pc-videokaart.
Komt ook door de zooi op mijn bureau denk ik
Verwijderd
Weet ik, maar die kosten bijna niets.ritsjoena schreef op 04 september 2002 @ 12:44:
[...]
Dan heb je nog wel een tuner nodig (bijvoorbeeld videorecorder).
Jij hebt voor tunen wel genoeg aan je tv-kaart. Voor een opgeruimd en ruim bureau voldoet een 17/18/19 " TFT met composiet -in. Die kan een CRT en een TV vervangenVCR heb ik reeds, dus dat is geen probleem. Wat ook een probleem is, is dat ik ook min of meer met ruimtegebrek te kampen heb. Mijn bureau is groot, maar ook weer niet ZOOO groot dat ik er EN een monitor EN een TV op kwijt kan.
Komt ook door de zooi op mijn bureau denk ik
Verwijderd
Volledig mee eens. Ik heb er zelf ook zo een en die draait hier momenteel aan een refresh van 120Hz. Lekker voor mijn ogen.ritsjoena schreef op 04 september 2002 @ 11:59:
Ik gebruik zelf een Haupage (primio?) kaart op mijn Iiyama pro 450. Dit is een 19" diamontron monitor.
Afgezien van het formaat heb ik nog geen enkele tv gezien die een beter beeld geeft.
Ik heb hier ook een Sony 21" staan maar die haalt het niet bij mijn Iiyama.
Maar ja , heb ook geen ruimte gebrek hier.
Verwijderd
Het enige wat enigzins kan storen zijn de 2 "lijntjes" horizontaal. Maar dat is eenmaal eigen aan diamandtron of trinitron...
Ik heb nu een Novita 17". Mijn pa heeft een Philips 17" Lightscreen en Flat. Leuk dingetje, scherp beeld. Die Iiyama van 17" heeft ook een scherp beeld, is ook Flat en heeft Brilliance en een soort Lightscreen (High-contrast voor films ofzo
Ik wil graag een 19" en ik heb mijn keuze nu beperkt tot bovengenoemde merken. Qua prijs maakt het niet zo veel uit.
Voor de duidelijkheid, deze 2:
- Iiyama HM903DT Vision Master Pro 454 19"
- Philips 109P40 19"
Van de eerste heb ik nu 2 tests gelezen (zie boven), van de tweede tot nu toe nix. Iemand die er een weet
Het hangt een beetje van de persoonlijke voorkeuren van de reviewer af. Zal ook wel wat politiek meespelen. (afhankelijk)HDH-PowerCow schreef op 04 september 2002 @ 20:21:
Waarom hoor/lees ik altijd van die tegenstrijdige berichten over Iiyama? Soms zijn ze SUPER dan weer BAGGER... Tomshardware vindt ze super, Hardwareinfo weer helemaal niet...
Verder waren de visionmaster pro 451 en naar ik meen de 452 een grote pechhebber voor de naam van Ilyama. Maar die problemen zijn bij de 454 weer opgelost.
Ik vind de Iiyama 450 in elk geval een prettige monitor om achter te werken en hij heeft een zeer goede beeldkwaliteit.
Ik vind het wel enorm chill om tv te kijken op me pc. Zeker nu ik dual monitor heb, kan ik tenminste full screen tv kijken, terwijl ik op de computer werk. En dat terwijl ik toch echt een tv kaart had genomen omdat ik niet nog een extra tv op mijn kamer wilde
Tot op 3 meter afstand is het beeld nog goed te bekijken, daarna wordt het echt te klein.
Maar als ik kijk naar al die andere studenten die dan met een 30 cm tv-tje zitten, dan lach ik altijd maar
Wat screens:

Ik vind het wel enorm chill om tv te kijken op me pc. Zeker nu ik dual monitor heb, kan ik tenminste full screen tv kijken, terwijl ik op de computer werk. En dat terwijl ik toch echt een tv kaart had genomen omdat ik niet nog een extra tv op mijn kamer wilde
Tot op 3 meter afstand is het beeld nog goed te bekijken, daarna wordt het echt te klein.
Maar als ik kijk naar al die andere studenten die dan met een 30 cm tv-tje zitten, dan lach ik altijd maar
Wat screens:
Beetje donker, maar tis voor het idee