Wat ik nu heb : Vapochill (freon) koel systeem maar die vind ik erg irritant. 2 min wachten voordat die pc opstart en dan reboot hij ook nog eens omdat de temp in het begin snel stijgt want hij heeft dan niet genoeg vemogen. Ik zat te denken aan iets anders :
1 - Waterkoeling en dan het water koelen met die vapo koeler.
2 - Lucht koeling en dan de lucht eerst koelen met die vapo.
Ik wil dus een koelblok maken die precies om het koel element van de vapochill valt en wat dan dus lucht of water kan koelen. Ik ben dan meteen van die hele irri bevestiging af en het risico het de koeling uitvalt is ook minder erg.
Wat ik nu wil weten :
- Heeft dit enig nut?
- Wat is het verschil in temp tussen ingaande lucht en uitgaande lucht bij een verschil van 40 graden? (koelblok -20, lucht +20) dus wat word dan de nieuwe lucht temp bij een normale flow?
- Zijn er nog andere ideen?
Als iemand dat ding wil kopen voor een zacht prijsje vind ik het ook best
Ik zat ook nog te denken aan ee beter idee om het koel element te bevestigen. Iemand daar nog een idee voor?
Het is voor een TBird 1.4 die nu op 1520 (9,5x160) draait met standaard vulcano koelblokje en Langzame maar stille Delta fan.
1 - Waterkoeling en dan het water koelen met die vapo koeler.
2 - Lucht koeling en dan de lucht eerst koelen met die vapo.
Ik wil dus een koelblok maken die precies om het koel element van de vapochill valt en wat dan dus lucht of water kan koelen. Ik ben dan meteen van die hele irri bevestiging af en het risico het de koeling uitvalt is ook minder erg.
Wat ik nu wil weten :
- Heeft dit enig nut?
- Wat is het verschil in temp tussen ingaande lucht en uitgaande lucht bij een verschil van 40 graden? (koelblok -20, lucht +20) dus wat word dan de nieuwe lucht temp bij een normale flow?
- Zijn er nog andere ideen?
Als iemand dat ding wil kopen voor een zacht prijsje vind ik het ook best
Ik zat ook nog te denken aan ee beter idee om het koel element te bevestigen. Iemand daar nog een idee voor?
Het is voor een TBird 1.4 die nu op 1520 (9,5x160) draait met standaard vulcano koelblokje en Langzame maar stille Delta fan.