Verwijderd
de vapochill is te licht om nog eens extra load toe te voegen. De top 10 van madonion mag je wel vergeten met enkel een vapo...Duderuud schreef op 22 augustus 2002 @ 12:54:
Is het mogelijk om een splitsing te maken van de cpu-evaporator naar de gpu?
Zodat je de gpu ook kan koelen tot onder het vriespunt? Ben benieuwd of iemand daar goede ideeën over heeft!
zou wel tof zijn, want daarmee kan je makkelijk in de top 10 van Madonion komen:)
Iedereen gebruikt wel bijna peltiers en chillers voor de GPU anyway
Verwijderd
Misschien dat je wat kou af kan tappen van de suction line die van de verdamper op de
CPU afkomt? Of 't veel zin heeft weet ik niet; de gebruikte BD35F compressor is maar een licht dingetje.
CPU afkomt? Of 't veel zin heeft weet ik niet; de gebruikte BD35F compressor is maar een licht dingetje.
top 10 mag je idd vergeten.
die 2.26B hier werd 30° stressed (stabiel) op 3064 mhz op 1.85vcore (werkelijk).
als je daar nog eens wat gaat van aftappen zit je er een flink stuk boven.
niet aan te raden dus.
die 2.26B hier werd 30° stressed (stabiel) op 3064 mhz op 1.85vcore (werkelijk).
als je daar nog eens wat gaat van aftappen zit je er een flink stuk boven.
niet aan te raden dus.
Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh
Hmm...jammer.
Dan zou je dus moeten werken met wellicht waterkoeling erbij..eventueel een middel zoeken om het koelwater erg koel te krijgen. (Misschien de toevoer naar de cpu door een bak water laten lopen?)
Dan zou je dus moeten werken met wellicht waterkoeling erbij..eventueel een middel zoeken om het koelwater erg koel te krijgen. (Misschien de toevoer naar de cpu door een bak water laten lopen?)
Vapochill op de cpu.Duderuud schreef op 22 augustus 2002 @ 15:15:
Hmm...jammer.
Peltier van 80 Watt ofzo op je chipset. Idem op je gpu en geheugen van je videokaart minimaal waterkoelen of ook met een peltier.
Dan ga je denk ik wel kans maken. Maar om in de top 10 te komen zul je dus ook een Radeon 9700 aan moeten schaffen ofzo.
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
Pometia voor je CPU en de vapo voor je GPU
Dan nog peltier + waterkoeling voor je Chipset en MEM. Lekker overdreven maar dan heb je ook wat.
Verwijderd
Of "gewoon" water koeling en je water(reservoir) koelen met je Vapo unit.
Iig geen rad meer nodig.
En alles is redelijk goed te koelen volgens mij......chipset, GPU...CPU
Of is dat zwaar inefficiënt
Iig geen rad meer nodig.
En alles is redelijk goed te koelen volgens mij......chipset, GPU...CPU
Of is dat zwaar inefficiënt
erm... bevriest je water dan niet? vapochill op je reservoir... klinkt niet zo heel gezond. Beste is radiator met gekoelde lucht van bijvoorbeeld een airco unit.
Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)
Verwijderd
Misschien wel.... maar er zijn toch wel goedjes die niet zo snel bevriezen???
Of toevoegingen aan het water zodat het minder snel gebeurd?
Alhoewel.... zonder load zal de unit tot -20 ofzo koelen dus het wordt idd wel wat moeilijk.
Heb geen idee eigenlijk.
Hou mij niet zo veel meer bezig met waterkoeling sinds ik een Vapo heb.
[edit]
Heb nog wel een linkje gevonden op overclockers.com met info over vloeistoffen voor waterkoeling
Of toevoegingen aan het water zodat het minder snel gebeurd?
Alhoewel.... zonder load zal de unit tot -20 ofzo koelen dus het wordt idd wel wat moeilijk.
Heb geen idee eigenlijk.
Hou mij niet zo veel meer bezig met waterkoeling sinds ik een Vapo heb.
[edit]
Heb nog wel een linkje gevonden op overclockers.com met info over vloeistoffen voor waterkoeling
Verwijderd
mischien kun je een thermortaat in het koelreservoir drukken.
deze kun je dan de compressor van de vapochill laten schakelen.
de thermostaat stel je af op de gewenste temperatuur.
deze kun je dan de compressor van de vapochill laten schakelen.
de thermostaat stel je af op de gewenste temperatuur.
Pagina: 1