ok, ik heb een klein opdrachtje gekregen om eenlinux servertje te maken. ik moet er dan magic applicaties op laten draaien. mijn vraag is nou welk platform kan ik nou het beste gebruiken op de server, of maakt dat eigenlijk niet uit????
debian, maar voor een uitgebrijder rapport verwijs ik je naar het Welke Linux distro moet ik nemen? topic.
Maybee we are alone... After all.
Verwijderd
Onderbouwing voor debian ??
Magic applicaties, da's lekker vaag. Zijn dat linux executables? Hebben die een runtime bibliotheek nodig? Is er Linux support voor ? Zijn die libraries dan als binary of als source ? Indien binary: welke package formaten zijn er beschikbaar?
Magic applicaties, da's lekker vaag. Zijn dat linux executables? Hebben die een runtime bibliotheek nodig? Is er Linux support voor ? Zijn die libraries dan als binary of als source ? Indien binary: welke package formaten zijn er beschikbaar?
Verwijderd
bedoelt hij wel welke distro?
want ik wou hem eerder ook al naar het distro topic doorverwijzen.
maar hij kan ook architectuur bedoelen. i386, alpha, PPC etc..
want hij zegt platform. ja das lekker vaag.
want ik wou hem eerder ook al naar het distro topic doorverwijzen.
maar hij kan ook architectuur bedoelen. i386, alpha, PPC etc..
want hij zegt platform. ja das lekker vaag.
ik zou het allemaal absoluut niet weten. het is voor me stage, en heb zelf absoluut geen verstand van linux, en ook niet van magic. had zelfs nooit iets gehoord van magic. dus het is gelijk een keiharde studie en een opdracht tegelijk, maar volgens mij gaat daar heel me stage juist om
Verwijderd
dan zou ik eens aan je stage begelijder vragen om wat begeleiding 
en wat voor linux distro's ze hebben.
en ik zou aanraden om mandrake,red hatm,suse of debian of 1 van de meer toegankelijke en makkeljker te installeren distro's gaan.
ook zou ik even kijken naar Welke Linux distro moet ik nemen?
das de link die Heidistein ook al zei. (maar ik ben lui)
veel geluk voor de rest met je opdracht.
en wat voor linux distro's ze hebben.
en ik zou aanraden om mandrake,red hatm,suse of debian of 1 van de meer toegankelijke en makkeljker te installeren distro's gaan.
ook zou ik even kijken naar Welke Linux distro moet ik nemen?
das de link die Heidistein ook al zei. (maar ik ben lui)
veel geluk voor de rest met je opdracht.
wat ik tot nu toe weet, is dat magic een programmeer taal is, dus magic applicaties zullen wel progjes zijn die in die taal zijn gemaakt
Verwijderd
http://www.magicsoftware.com/bin/en.jsp?enPage=HomePage --> Deze ??
Ik zie daar rpm's staan en tar.Z files. Dat zou een rpm based distro rechtvaardigen. Als het een servertje moet worden zou ik naar RedHat kijken
Maar nog steeds is dit een welke distro topic
Ik zie daar rpm's staan en tar.Z files. Dat zou een rpm based distro rechtvaardigen. Als het een servertje moet worden zou ik naar RedHat kijken
Verwijderd
ummm als je op stage zit, dan neem ik aan dat je een stagebegelijder hebt.
als die alleen tegen jouw zij. "he joh, ga eens een linux box maken om magic applicaties te draaie'" zonder verder eenige uitleg, dan zou ik toch maar even naar school bellen.
google zoeken linux en magic leverde dit op btw
http://www.magicsoftware.com/bin/en.jsp?enPage=HomePage
-edit-
tss janjanjansen, je bent me weer een minuut te vroeg af met de link.
als die alleen tegen jouw zij. "he joh, ga eens een linux box maken om magic applicaties te draaie'" zonder verder eenige uitleg, dan zou ik toch maar even naar school bellen.
google zoeken linux en magic leverde dit op btw
http://www.magicsoftware.com/bin/en.jsp?enPage=HomePage
-edit-
tss janjanjansen, je bent me weer een minuut te vroeg af met de link.
Pagina: 1