CD'R TEST (WIE HELPT MEE??)

Pagina: 1
Acties:

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:22
Ik wil graag een hele grote test doen met verschillende cd'r. Ik wou een paar cd's buiten leggen en dan kijken welke het snelste "roest". Ik weet dat het niet een goeie test is maar je kan wel kijken welke cd's van goeie kwaliteit zijn :):).. Wie helpt mee??

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:42
ik niet

WEBN & chill (@IBKR)

Verwijderd

ik test wel mee vooral de Arita 80 min. keb er nog 50 van
en de MMORE 74 min

:)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Waarop wil je ze gaan testen? met welke software en dan zeker ook nog eens zoveel mogelijk verschillende branders, en dan nog de vraag wat ga je branden.
Als je dat allemaal weet is het pas relevant om de "cd'r test"uit te gaan voeren.

Of heb ik het verkeerd?

39

• KeeP IT ReaL
PLEASE help mee!!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Daar ben ik al een beetje mee bezig geweest.
zie:
gathering.tweakers.net/showtopic/58450

ik wil binnenkort een opstelling maken zodat het weer en vocht invloed heeft op de cdr's maar dat er geen licht bij komt. Kijken wat voor invloed vocht, kou en warmte heeft op cdr's en kijken hoe snel ze daardoor dood gaan

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Mmore is trouwens helemaal een K#T merk. die hoef je niet eens buiten te leggen en dan gaat de bovenste laag er al af :)

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

Ik zou wel meehelpen als mijn brander niet pas geleden dood was gegaan...

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/57370

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hebben CD-R's tegenwoordig nog last van zonlicht? Anders zou ik dat ook testen (hm.. lastig in .nl :))

Verwijderd

Philips silver premium zijn het beste

Verwijderd

Mitsui's zijn het beste

Verwijderd

Noname is het beste :)
en Mmore ook
nooit buffer underuns !! (of komt dat door mijn 256 mb ram, waarvan ik 32 mb als buffer gebruik >:) )

Het geluid bij audio cd's is bij NASHUA ERG SLECHT !!

Verwijderd

Ik vinde de geluidskwaliteit van Nashua beter dan van MMore. MMore is tot nu de enigste cd die ik verneukt heb.
Nashua nooit
That's write nooit
Philips silver premium nooit
Basf nooit

Verwijderd

Ik heb btw 2 Mmore's gebrand en daarvan is er dus 1 mislukt, terwijl dat op 2 speed was met clone-cd en daar komt elke cd goed uit bij mij. En ik heb 192mb sdram en p3-500@620 en ondertussen niks maar dan ook niks gedraaid behalve clone-cd en win.

Verwijderd

weet iemand of Traxdata een beetje goed is ? op de PC dumpdag boden ze een 100x 80min spindel aan voor slechts 80 pegels.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Kijk ff op de site van je brander welke CDR het beste is. Het schijnt per brander een ander merk te zijn.

Meh ...

Verwijderd

hehe, van 75% van de cdr's daar heb ik nog nooit gehoord en de overige 25% kost teveel :) Arita/Nashua staan er niet tussen en die werken prima (icm. een plextor) + zijn betaalbaar

Verwijderd

Dit soort testen heeft geen zin. Veels te veel verschillende variabelen: andere weersomstandigheden, andere branders/cd-roms, etc. Het enige dat mag verschillen is het merk cdr en dat lukt zo niet.

Als je alleen op roestvlekken wilt testen, kun je denk ik beter de cdr's voor de helft in een bak water zetten bij kamertemperatuur.

• robbus
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03-2022
Platium 80 min cd's zijn echt de beste cd's zowel voor oudio als data.

Maar of je ze ook door de modder en regen kan rossen weet ik niet, maar ik denk dat geen enkele cd daar tegen kan.

• KeeP IT ReaL
Ik gebruik nu zelf TDK, IMATION, THAT'S WRTITE, FUJIFILM, PHILIPS (silver premium) en PLATINUM..

Verwijderd

op de PC dumpdag afgelopen weekend wisten 2 winkels te melden dat die platinum (zowel 80 als 90min) alleen bruikbaar zijn voor Teac en Plextor writers. Althans, waar het het gebruikmaken van die extra capaciteit betreft

Verwijderd

Achja elk computerblad heeft toch al wel zo'n beetje elke CD-r getest ;)
In de meest geavanceerde laboratoria..
Dus waarom zouden wij dat dan ook weer gaan doen? ;)

• KeeP IT ReaL
Dus ik heb niks aan die platinum 90 min cd's met mijn hp 9100??
Pagina: 1