Toon posts:

[win98] AD1885

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn Dell 8200 computer nu eens Windows 98 er op gezet, niks aan de hand, behalve het geluid, dat doet het niet.

Mijn AD1885 (van ATI, of AD Chips) wordt simpelweg niet herkend door Windows 98; Linux en andere versies van Windows 'zien' het wel, maar deze dus niet.

Uiteraard heb ik al gezocht naar oplossingen, maar ik heb niks kunnen vinden. Wel heb ik software voor mijn moederbord ge-installeerd en zelfs voor mijn onboard geluidskaart, niks mag baten. Dus, wie heeft er wellicht een oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de bestanden gedownload (voor Windows98 SE), maar er gebeurt niks. Ik kan SoundMAX (kennelijk de driver?) wel installeren, dat gaat goed, maar er blijft een ' onbekend apparaat' in mijn configuratie-scherm.

-edit-

Hm, kennelijk zit er ook geen smwdm.sys in de bestanden die ik download.

-edit 2-

Ah, het was een verborgen bestand.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Install win95, pak daar van de *.inf bestanden dan format C: en win98 installen en als ie om de driver zuurt bied je de *.inf bestanden aan van win95(of een soortgelijke windows waarin ie het doet winME of zo!!) :) simpel toch :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
nero355 schreef op 02 september 2002 @ 21:47:
Install win95, pak daar van de *.inf bestanden dan format C: en win98 installen en als ie om de driver zuurt bied je de *.inf bestanden aan van win95(of een soortgelijke windows waarin ie het doet winME of zo!!) :) simpel toch :D
Nou, eigenlijk niet zo simpel: Windows 95 wil niet op deze computer (ook heel vaag, maar ok) en Windows Millenium, die heb ik wel, maar ik heb een install CD en een drivers CD (Resource-CD). Daar staat wel een stuurprogramma, maar voor ME, en die doet het niet, maar ik kan het natuurlijk nog eens proberen.

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025

littledreamer

Dingen enzo!

Alle Dell drivers zijn prima op de Dell website te vinden.

Is een van de meest duidelijke sites vindt ik. (Kwa zoeken voor drivers dan).

Verwijderd

Topicstarter
xingrs schreef op 02 september 2002 @ 21:57:
Alle Dell drivers zijn prima op de Dell website te vinden.

Is een van de meest duidelijke sites vindt ik. (Kwa zoeken voor drivers dan).
Daar ben ik het helemaal mee eens. De drivers doen alleen niks.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Vreemd Win95 en Win98 en WinME zijn wat betreft DRIVERS meestal aardig compatibel met elkaar.......hmm moet je mijn *.inf files hebben??(WinME!!)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
nero355 schreef op 02 september 2002 @ 22:09:
Vreemd Win95 en Win98 en WinME zijn wat betreft DRIVERS meestal aardig compatibel met elkaar.......hmm moet je mijn *.inf files hebben??(WinME!!)
Nee, ik kan de bestanden van de CD halen.

Wel een nieuwe ontwikkeling: als ik het stuurprogramma bijwerk (het staat als onbekend apparaat), dan naar de intel/.../se directory ga, kan ik daar wel kiezen voor de SoundMAX integrated Audio. Deze installeer ik dan, maar er wordt gezegd dat dit apparaat niet geheel klopt met het stuurprogramma. Hm, nou ik bekijk het allemaal nog even.

• littledreamer

littledreamer

Dingen enzo!

Mmmm gek, heeft dell geen FAQ ofzo? Of een forum?
Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 22:06:
[...]

Daar ben ik het helemaal mee eens. De drivers doen alleen niks.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
http://www.sunlogix.fi/su...winme%20win2k/982kadi.exe

download die eens... was ffies google werk maarja

Verwijderd

Topicstarter
xingrs schreef op 02 september 2002 @ 22:13:
Mmmm gek, heeft dell geen FAQ ofzo? Of een forum?

[...]
Ja, er staat iets over de chipset van Intel updaten. Dat heb ik gedaan, maar er wordt gezegd dat ik dat als EERSTE moet doen, voor dat ik al het andere installeer. Nu kan dit helpen, maar dat zou betekenen dat ik alle devices moet verwijderen en later weer installeren en daarom probeer ik eerst minder rigoreuze oplossingen.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, deze werkt ook niet. Dan maar Win98SE opnieuw installeren, denk ik.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Mijn AD1885 (van ATI, of AD Chips) wordt simpelweg niet herkend door Windows 98; Linux en andere versies van Windows 'zien' het wel, maar deze dus niet.
Over wat voor apparaat gaat het hier? Wel grappig, want Dell levert ook een ADA885 subwooferset bij sommige pc's :)

• littledreamer

littledreamer

Dingen enzo!

Tis toch niet zoveel werk om ff een driver d'r uit te breken?

Ja je moet wel iets willen doen om je sound te maken :P
Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 22:16:
[...]

Ja, er staat iets over de chipset van Intel updaten. Dat heb ik gedaan, maar er wordt gezegd dat ik dat als EERSTE moet doen, voor dat ik al het andere installeer. Nu kan dit helpen, maar dat zou betekenen dat ik alle devices moet verwijderen en later weer installeren en daarom probeer ik eerst minder rigoreuze oplossingen.

• Ipenburg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05-2024
Ligt het aan mij of bestaan er geen drivers voor de SoundMax 4 voor een dell met XP???
Zit nu al 2,5 uur te zoeken naar een drivertje :X :X :X

EDIT: Dit topic is zo antiek dat ik beter een nieuwe aan kan maken....

[ Voor 36% gewijzigd door Ipenburg op 29-07-2005 16:13 ]

Pagina: 1