Zon breedband Family ism Draytek Vigor2200USB

Pagina: 1
Acties:

• CaMmY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08-2025

CaMmY

Water, Gerstemout en Hop

Topicstarter
Ik ben voor een kennis van me aant het rondneuzen wat het goedkoopste adsl abbo op dit moment is. Zonnet heeft op dit moment een aaanbieding, geen aansluitkosten en een usb modem gratis (Zon Breedband Family 512/128 39euro/m) Maar er moeten meerdere pc gebruik gaan maken van de verbinding, en het liefst niet software matig. Wat ik nu afvraag is of dit usb modem (Versatel en niet KPN) wel compatible is met de Draytek Vigor2200USB router. Iemand ervaringen of een puur theoretisch antwoord ?

(Ik ben btw zelf niet echt een voorstander van usb modems, maar als het zo zou kunnen is het een stuk goedkoper)

/me Een echte patomaan

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

De Vigor2200USB is een router waarop de reeds aanwezige USB ADSL modem kan worden gekoppeld. PCs via standaard (10/100BaseT) Ethernet netwerkkaarten aangesloten op de Vigor2200USB hebben dan gezamelijk toegang tot het internet alsook firewall en VPN faciliteiten.
Aangezien de Vigor2200USB een eigen (host) USB poort heeft, kan het USB modem rechtsreeks worden aangesloten. Dus het ADSL modem kan gewoon aangesloten blijven aan de ADSL-lijn.

van hun site, kep et nooit geprobeerd maar lijkt me wel dus als je dat zo leest.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Gulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07 13:18

Gulli

100% Unwiderstehlich

klopt :)

Connaisseur des femmes

• rreevvss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-12-2024
ik ben er ook mee bezig :) alleen dan wel wireless

kijk hier:
draadloos netwerk+router bouwen

• Hark
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07-2025
Waarschijnlijk kan het wel ja, maar ik weet (nog) niet welk USB modem Zonnet meelevert (staat niet op de site, ik heb van de helpdesk gehoord dat het om een 'standaart E-Tech USB modem' zou gaan). Je weet dus (nog) niet zeker of dat USB modem wel ondersteund wordt door die router.

Een vriend van me zei me trouwens dat als je zo'n rits apparaten achter elkaar zet (computer-router-usb modem) dat internet (vooral je ping denk ik) dan wel eens traag zou kunnen worden (schijnt problemen te geven bij online spellen). Maar ik weet niet in hoeverre dit waar is. Iemand anders misschien?

P.S. Ik heb ook Zon Breedband Family besteld en ik denk er ook over om die router te kopen (hoewel ie wel erg duur is...).

• lankras
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-06 16:33
Hier nog één die met hetzelfde bezig is. Het achter elkaar knopen van zowel een USB modem als een router als een switch (heb minstens 6 poorten nodig) zie ik echter niet zo zitten. Ik ga dan ook voor de E-Tech Router met ingebouwde ADSL modem die je in de Zon-shop kan kopen.

* lankras vraagt zich alleen af waarom daar wel bij geschreven staat "werkt met KPN MXStream" maar er nix over Versatel gezegd wordt....

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 21:02
Ik denk dat dat is omdat versatel minder veeleisend is.
Ik wil zelf ook wel zon family, en dat komt er waarschijnlijk ook wel.
Ik denk alleen niet dat ik er een router doorheen geluld krijg. die dingen zijn namelijk schoftig duur. Maar het zou wel handig zijn :D

Verwijderd

Hola,

ZON meldt niets meer dan dat het een standaard E-tech ADSL modem is. Op de site van E-tech kon ik geen ADSL modems vinden???
Draytek zegt geen drivers te hebben voor een E-tech en betwijfeld of de combinatie zal werken.
Een winkel die zowel de modam als de Draytek verkoopt, meldt dat de combinatie werkt en zoniet dat ik mijn spullen kan ruilen.
Ik weet het niet meer??? Hellaas is het wel zo duur alles bij elkaar dat je er wel zeker van wilt zijn dat je dan ook inderdaad met een aantal mensen tegelijk kunt internetten.

:?
Pagina: 1