[CM] Aquarium Case

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-02 14:51

QkE

In your face Gnagna

Topicstarter
Een tijdje geleden stond er op tweakers.net een plaatje van een transparante kast gevuld met vloeistof (ik geloof van koolance op een beurs). Dit leek me wel een hele gave casemod. Het ziet er waarschijnlijk behoorlijk neat uit en het koelt verschrikkelijk goed zonder fan. Perfect dus...

Nu is er een probleem: Vuil water geleid electriciteit en aangezien bijna al het water vuil is (of wordt) leek het me slimmer om naar een ander alternatief te kijken. Maar het vervelende is dat de stoffen die geen electriciteit geleiden ook geen warmte geleiden. Weg processor.

Waar ik ook over heb lopen denken is alle componenten vol te spuiten met transparante lak, maar volgens mij heb je dan het zelfde warmtegeleidingsprobleem.

Het is niet direct dat ik dit ding wil gaan bouwen. Maar het leek me leuk om hier met mede tweakers over te speculeren.

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:11

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

Watervrije olie????
geleid geen elektriciteit......en zou moeten koelen lijkt mij......
Als je je componenten gaat vervangen goed afspuiten met gecomprimeerde lucht...

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Verwijderd

Met een oudere PC zou heb moeten werken (iemand die het wil proberen?) Het probleem is dat ALLE onderdelen goed in de lak meoten, vooral bij IC's en condensators lijkt me dit vrij riscant.

Een ander probleem, om het water in beweging te houden voor betere koeling, mischien een pompje met splitter(s) aan het uiteinde. Het water zou je kunnen koelen door een pomp+radiator, of door alles in een koelkast te plaatsen. Een standaard campingkoelkast bijvoorbeeld.

Verwijderd

smoking2000 schreef op 02 september 2002 @ 17:31:
Watervrije olie????
geleid geen elektriciteit......en zou moeten koelen lijkt mij......
Als je je componenten gaat vervangen goed afspuiten met gecomprimeerde lucht...
Volgens mij heb ik er eens iets over gelezen, en was de warmtegeleiding zeer slecht. Het mag ook niet vies worden, dus moet alles afgesloten worden. Hoe wou je dan nog goed gaan koelen? In een gesloten ruimte raak je maar moeilijk de warmte kwijt. Mischien via de wand met koelblokken, maar dit lijkt me nogal lastig worden.

• QkE

QkE

In your face Gnagna

Topicstarter
Waarom zou de olie niet vies mogen worden. Bij water lijkt me dat wel belangrijk (ionenvorming), maar bij olie maakt dat toch niet zo veel uit? Het zal inderdaad wel heel moeilijk worden anders zou het wel vaker gebeuren lijkt me. Ik denk dat lakken tot nu toe de beste oplossing is...

Verwijderd

vloeistof in beweging houden is niet zo moeilijk, als het warm wordt stijgt het op (binnen de bak wel he) dus al het warme water/olie komt bovenin, als het afgekoeld is zakt het weer naar beneden, hetzelfde principe als de was die in lavalampen zit.
opzich is een dunne laag lak niet zo heel erg, die geleid best warmte, anders gebruik je speciale warmtegeleidende lak.
water is wel af te raden, omdat het een zogenaamde dipool is zal het metaal van bijvoorbeeld je sloten er langzaam in oplossen waardoor het water geleidend wordt. met olie (slaolie blijkt goed te werken) heb je daar minder last van.

• QkE

QkE

In your face Gnagna

Topicstarter
Doet slaolie het goed ja? Heb je daar ervaring mee? Het lijkt me namelijk dat dat isoleert als de pest al zal lucht nog altijd erger zijn natuurlijk. Zou je daar de ongeveer heetste processor die er gebouwd is (thunderbird 1400) koel mee kunnen houden?

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21
Die "waterbak" was een bak met fluorinert electrisch isolerend goedje van 3M
(duuuur)

Repareren doe je zo.

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 10:24
heb hier weleens een artikeltje over gelezen. daar werd fomblin gebruikt, een gefluorideerd goedje. hiermee werden trouwens extreme OC's gehaald, in combinatie met droogijs koeling. de link weet ik helaas niet meer. ik weet alleen nog dat het een beetje maffe australier was.

• QkE

QkE

In your face Gnagna

Topicstarter
Ja. Ik wist wel dat het geen water was hoor :)
Maar water zou wel het beste zijn...
Er bestaat dus warmtegeleidende lak?

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07-2025

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:29

thaMini

Tool !!

ik denk da je op zoek moet naar iets als naaimachine olie
ofwel synthetische olie op waterbasis. Dit omdat minerale olie slecht is voor pc onderdelen
Helaas is er bijna nergens goedkoop aan een paar liter van dat spul te komen (hep ook gezocht. Als iemand een alternatief weet hou ik me aanbevolen.)

Be small, act BIG.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik zou hier niet aan beginnen maar als het lukt..........plaatjes!! :) :) :) :) !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Ik heb hier ook een oud PC'tje in de slaolie draaien, alles kan in de olie behalve bewegende delen, zoals de hdd, floppy en cdrom. De rest zit gewoon in de slaolie. Er zit een fan in de voeding zodat de olie een beetje circuleerd, maar het wordt helemaal niet warm. Ook de processor is overgeclocked van 133 naar 233 en is helemaal niet warm.

Het werkt dus zeker goed, alleen wel goed afsluiten want als er stof in komt ben je genaaid. Ik zou het niet doen bij een nieuwere PC aangezien alles er heel vies van wordt en gaat stinken. Maar het werkt wel goed.

Verwijderd

Ik heb me hier een tijdje mee bezig gehouden en kwam er achter dat de olie die meestal word gebruikt veel te duur is... ik heb ook nog naar goedkope alternativen gekeken maar niets gevonden...

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:16
Zie search en reply van DenniZ-X.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.