[Alg] Ongewild van standby af

Pagina: 1
Acties:

• 4AMD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-01-2022
Als ik mijn computer een tijdje niet gebruikt gaat de monitor op standby, maar zodra er maar in de buurt van de computer gelopen(etc.) wordt, springt het scherm van standby (omdat door de trillingen de muis bewoog), is daar iets aan te doen, een soort minimaal afgelegde afstand door de muis voordat de computer van standby gaat (of dat je bijvoorbeeld de computer niet met de muis van standby kan halen; maar bijvoorbeeld alleen via het toetsenbord), want de monitor gaat al bij de eerste milimeter die bewogen wordt van standby, daarna wordt hij niet gebruikt en dan gaat hij weer op standby, dus dan gaat hij vaak voor niets aan en uit; lijkt me niet goed.

Verwijderd

Onder welk OS heb je dit probleem? Zie ook stap 3 van het 3 stappenplan

Kun je de monitor niet gewoon uit doen als je hem niet gebruikt? Dat doe ik ook altijd ;)

• 4AMD
Bedankt. Ik heb het probleem natuurlijk in Windows, anders had ik hem niet in het Windows forum gepost ;).

Vindt een monitor dat leuk dan, vaak uit en aangedaan worden? :?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ja onder Windows konden we ook wel gokken, maar Silverstar bedoelt welke versie zoals ook duidelijk in dat stappenplan staat.

Je kan misschien bij je device manager bij de properties aangeven dat het apparaat het systeem niet uit standby mag halen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• 4AMD
Alle Windows versie's (98SE, 2000 & XP bv.)

Ik kan in apparaatbeheer niet instellen of een apparaat een systeem uit standby kan halen :'(

Wie weet hoe het wel moet?

• mkampstra
  • Laatst online: 25-02 19:28
Kun je je muis niet wat ongevoeliger afstellen?? Onder Muis in configscherm.
Anders een lekkere dikke muismat eronder die goed dempt.

• 4AMD
Optische muis...
Maar ik kan de USB stekker er natuurlijk uittrekken ;)

• mkampstra
  • Laatst online: 25-02 19:28
Ja maar een dikke muismat eronder die de trillingen dempt? En anders zet je gewoon je monitor uit.

• 4AMD
Ik zou inderdaad de monitor uit kunnen doen, maar ik was eigenlijk op zoek naar een softwarematige oplossing.
Pagina: 1