Welkom op Got, misterjoris
Om te beginnen ff
De Forum FAQ's lezen

Zo is het niet de bedoeling dat je in vier minuten drie posts maakt. Gebruik de edit-knop (

), zeker als er nog niemand na je heeft gepost...
Verder is "elke" drive op "elk" mobo aan te sluiten (een MFM op een UltraSparc gaat imo niet lukken, maar iets zegt mij dat je daar geen last van gaat hebben

).
80GB gaat je altijd lukken als je (i) van te voren MaxBlast of OnTrack oid download (van de fabrikant van je HD) en daarmee een speciaal bootflopje aanmaakt, (ii) van te voren de layout van je drivejumpers opzoekt (daar zit vaak ook een hoe-overtuig-ik-mijn-PC-dat-deze-HD-past-jumpertje op) en eventueel (iii) de bios van je Intel-bordje (zoek eens op
www.intel.com) flashed. Mocht je er niet in slagen, dan *kan* je een controller kopen, maar nodig is het niet, alleen maar lekker makkelijk.
Jumper je schijf correct, voer een eventuele flash uit, bootflop erin, partitioneren/formateren... Hey, volgens mij staat dit ook in de faq
[edit:] vergeet ik te melden dat ik hier een PII350 met elcheapo rijzende zon-mobo'tje heb draaien. Doet het met en zonder controller, zonder biospatches of -flashes, met 80G schijven - zitten er twee in, nu.