Toon posts:

80 gb harde schijf in een p2 400?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een dell dimension xpsr400 met een p2 400 mhz cpu en 384 mb ram. ik wil er een 80 gb 7200 rpm harde schijf in stoppen, maar de verkoper zei dat die misschien niet zou werken, of hij doet het helemaal niet of hij laat minder gb zien dan er zijn (dat zou toch zonde zijn), weet iemand of die schijf in mijn compu kan?

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:37
Ja ik heb ook een dell dimension P2 350 Mhz, maar je moet je HD in een andere PC partitioneren op 80 GB, want je systeem zal maar 8 GB van de 80 herkennen, ik had dit probleem ook, dus gewoon even in een andere PC hangen daar partitioneren met fdisk en weer in je eigen PC hangen. Klaar.

Verwijderd

Gebruik de Search, staan vele topics over hoe je een 80 GB of grotere HD kan laten werken op een mobo die grote schijven niet ondersteunt.

Wat voor moederbord heb je :? Wat voor merk HD gaat het hier om? Welke BIOS versie heb je?

Meestal moet je even een recente BIOS downloaden voor een mobo, maar dan werkt het meestal nog niet. Bij Maxtor (MaxBlast) en Western Dig. heb je progs die je kan downloaden. Deze zorgen ervoor dat je mobo grote schijven kan herkennen.

• Lars The 18th
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Razer schreef op 01 september 2002 @ 01:41:
Ja ik heb ook een dell dimension P2 350 Mhz, maar je moet je HD in een andere PC partitioneren op 80 GB, want je systeem zal maar 8 GB van de 80 herkennen, ik had dit probleem ook, dus gewoon even in een andere PC hangen daar partitioneren met fdisk en weer in je eigen PC hangen. Klaar.
Dit lijkt me geen goed id ,
want als je de schijf hebt terug geplaatst in je eigen computer en je beschijft deze dan met meer dan 8Gb aan informatie, zal je schijf helemaal onleesbaar worden en de informatie op de schijf zal dus verloren gaan .

Kijk ff of er een BIOS update is voor dit probleem of anders zoek je ff in de search

• THUNDER-21
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2025
je kan ook een ata 100 of ata 133 controller plaatsen en daar de hardeschijf op plaatsen het is een optie.

;)

Verwijderd

THUNDER-21 schreef op 01 september 2002 @ 02:42:
je kan ook een ata 100 of ata 133 controller plaatsen en daar de hardeschijf op plaatsen het is een optie.
Sterker nog, een hele goed optie... :)

Met een Promise PCI controller van ±40 euro kan je weer even vooruit...

Werkt meestal prima...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.