Toon posts:

Betrouwbaar heid Western Digital drives?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand al eens panne gehad met een gloednieuwe WDC schijf?

k overweeg er namelijk 1 te kopen ipv een maxtor van gelijke grote..
t enige verschil is dat de maxtor ATA 133 is en 4 euro duurder is bij Exile

maar van maxtor weet ik ( eigen ervaring 80 gig van me pa ) dat ze wel eens snel uitvallen

maar van WDC niet.. iemand die ervaringen heeft?

Verwijderd

nieuws: Betrouwbaarheid 40GB 7200rpm schijven onderzocht

Misschien heb je hier wat aan. Zelf heb ik het idee, dat alle merken wel goed zijn, alleen met ibm zou ik even oppassen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 18:08:
nieuws: Betrouwbaarheid 40GB 7200rpm schijven onderzocht

Misschien heb je hier wat aan. Zelf heb ik het idee, dat alle merken wel goed zijn, alleen met ibm zou ik even oppassen.
dat ibm niet helemaal 100% weet ik dondersgoed

victim of a half dead GXP 60

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
maxtor 80 gig wordt naar mijn mening (en ik heb er zelf ook 5 om moeten ruilen) teveel negatief over gepraat (ervaringen) .
IBM moet je op passen dat ze volgens ibm niet 24/7 kunnen draaien.

WD heb ik nu en ben er meer als tevreden over...Zelfs tijdens defragmenteren in windows hoor ik em niet.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-03 22:03

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Ik heb jarenlang alleen maar wd schijven gebruikt, en ik heb der nooit een weten uitvallen :)
Nu heb ik een IBM 120GXP 80GB gekocht omdat ie goede reviews gekregen heeft en scherp geprijsd is.

edit: en als die onverhoopt zou uitvallen keer ik terug naar WD en neem ik van mijn hele leven niks anders meer.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Topicstarter
D-Loc schreef op 01 september 2002 @ 18:10:
maxtor 80 gig wordt naar mijn mening (en ik heb er zelf ook 5 om moeten ruilen) teveel negatief over gepraat (ervaringen) .
IBM moet je op passen dat ze volgens ibm niet 24/7 kunnen draaien.

WD heb ik nu en ben er meer als tevreden over...Zelfs tijdens defragmenteren in windows hoor ik em niet.
t geluid boeit mij niet.. gewoon om de betrouwbaarheid

k heb hier 1 WDC 13 gig en die loopt nog altijd super net als een 30 gig maxtor van de zelfde leeftijd. mijn ibm stinkt.. en de 80 gig van me pa moet nog terug komen van Maxtor. vandaar dat ik vraag

Verwijderd

ik heb mijn maxtor 80gb 7200toeren (de stille versie had ik ergens gelezen) en ben in 1 week 4x teruggeweest ermee!

toen maar die wd met 8mb cache :D en die doet het perfect!

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-03 16:30

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Hier ook goede ervaringen met WD, ik wil geen ander merk meer.

Verwijderd

Topicstarter
dan haal ik maar zo`n WDC

het verschil tussen ATA100 en ATA133 merk ik toch niet met mun ATA100 controller :+

BTW ist het aan te raden om hem te koelen? k ga natuurlijk wel een 7200 RPM halen

is koeling geen overbodige luxe? aangezien de 13 gig WDC van mijn ma nogal heet word en die is maar 5400RPM

Verwijderd

WD TOTALLY 0wN4G3 echt waar ik heb er ook alleen maar goede ervaringen mee. Zeker weten nemen en ze zijn ook zo lekker snel

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-03 13:36
Mijn 2 Maxtorretjes 40GB gaan ook de deur uit voor een WD800JB.

Ik heb totaal denk ik al een stuk of 4 kapotte Maxtors gehad.

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

Topicstarter
WDC word het

maar is koelingvoor de 7200 rpm luxe?

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:51
Kwa betrouwbaarheid zijn denk WD en Seagate het beste. Wel nieuwe Seagates, want de oudere waren een ramp heb ik gelezen. Ik zelf heb alleen IBM schijven, 40GB 60GXP, 40GB 120GXP en 80GB 120GXP. De nieuwe 120GXP familie heeft geen last meer van teveel hitte. Nu is me 80GB (120GXP dus, 27 graden met casetemp. is 31 graden). Voor me schijven zitten wel 80mm casefans, maar het is zo wie zo verstandig om nieuwe HD's van tegenwoordig actief te koelen.

Powered by KPN

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 19:02:
dan haal ik maar zo`n WDC

het verschil tussen ATA100 en ATA133 merk ik toch niet met mun ATA100 controller :+

BTW ist het aan te raden om hem te koelen? k ga natuurlijk wel een 7200 RPM halen

is koeling geen overbodige luxe? aangezien de 13 gig WDC van mijn ma nogal heet word en die is maar 5400RPM
Western Digital is net als Maxtor een goede keus. Een IBM HD zou ik zeker nemen.

Als je die HD meer gaat gebruiken voor storage dan zou ik geen Cooling gebruiken. Cooling is ook overbodig als je een goede airflow in je kast hebt. Hoe minder troep, hoe beter :).
Maar als het een grote HD is (40 GB+) die je continu gaat gebruiken dan zou ik wel Cooling gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 19:59:
[...]

Western Digital is net als Maxtor een goede keus. Een IBM HD zou ik zeker nemen.

Als je die HD meer gaat gebruiken voor storage dan zou ik geen Cooling gebruiken. Cooling is ook overbodig als je een goede airflow in je kast hebt. Hoe minder troep, hoe beter :).
Maar als het een grote HD is (40 GB+) die je continu gaat gebruiken dan zou ik wel Cooling gebruiken.
je bedoelt een IBM HD zou ik zeker NIET nemen ?

/me frot er toch maar een koeler voor denk ik

en maakt het nou heeel veel verschil tussen de 8mb en de 2mb versie? in prestatie ?

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:25
D-Loc schreef op 01 september 2002 @ 18:10:

Uhuh, dan vraag ik me af hoeveel casefans je hebt, want ik hoor mijn wd800jb echt overduidelijk :(

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Stom toevallig had ik 20 juli een 40gb wdigital 5400rpm schijf gekocht, welke vrijdagmiddag (30 augustus) gecrashed is. Dat terwijl die pc (een pc die alleen maar ghost images van andere pc's op het netwerk maakt) nauwelijks 15x aan had gestaan (gok ik het ruim). Maar dit zal wel toevallig zijn, WD heeft de naam erg betrouwbaar te zijn.
Ik bedoel maar: zeg nooit nooit :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 20:12:
[...]

/me frot er toch maar een koeler voor denk ik

en maakt het nou heeel veel verschil tussen de 8mb en de 2mb versie? in prestatie ?
Ja dat verschil merk je wel :P Ik zat laatst wat benchmarks te bekijken en daar scoorde de 8 MB versie erg goed.. :)

Kijk hier eens :) http://www.tomshardware.com/storage/02q1/020305/index.html

Verwijderd

In principe kan je alles van Maxtor, Western Digital en Seagate vetrouwen. IBM gaat wat vaker neer, maar is ook niet bedoeld voor 24/7 draaien. Dit staat ook in de handleiding.

Qua snelheid zijn er wel wat verschillen, maar ook niet drastisch. Alleen die WD met 8MB cache is een stuk sneller..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 20:27:
In principe kan je alles van Maxtor, Western Digital en Seagate vetrouwen. IBM gaat wat vaker neer, maar is ook niet bedoeld voor 24/7 draaien. Dit staat ook in de handleiding.

Qua snelheid zijn er wel wat verschillen, maar ook niet drastisch. Alleen die WD met 8MB cache is een stuk sneller..
ik snap het :) k haal maar eens een 80 gig van WDC :) met 2mb denk ik voor de 8mb heb ik net wat eurotjes te kort

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 20:12:
[...]

yep, damn te snel getypt :7, dus IBM zou ik zeker NIET nemen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 20:43:
[...]

yep, damn te snel getypt :7, dus IBM zou ik zeker NIET nemen
hehe :) ibm is bagger tov maxtor WDC

• nero355
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dus wel koelen!!!??
Ik ga waarschijnlijk ook een Maxtor of WDC halen.
Reacties!!Dank alvast.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
nero355 schreef op 01 september 2002 @ 21:13:
Dus wel koelen!!!??
Ik ga waarschijnlijk ook een Maxtor of WDC halen.
Reacties!!Dank alvast.
k smijt mijn frontkoeler er op :)

stop me IBM wel in een wisselframe die ik nog moet halen ergens :+

• nero355
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Pic's van geschikte koelers ook welkom.
Sorry was ik effe vergeten.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Ik heb een WDC 45 gig die overleden is na 2 jaar. Deze als RMA gestuurd en een helemaal nieuwe gehad. Deze begaf het na ongeveer 2 weken (!). Oftewel, er zit nu een maxtor 60 gig in die het erg goed doet, geen gezeik.
Ik dacht dat hij de vorige keer door een te hoge temp overleden was, daarom maar een iceberg cooler ervoor gezet, maar dit alles heeft dus geen zin gehad. Ik twijfel er nog over of ik die nieuwe ook weer terug ga sturen.

Verwijderd

Topicstarter
nero355 schreef op 01 september 2002 @ 21:20:
Pic's van geschikte koelers ook welkom.
Sorry was ik effe vergeten.
frontkoelertje van iceberg 2x 40mm er in

[offtopic]

wat kijkt 800x600 brak @ t.net blerg wrom kan me TV out niet gewoon 1024x768 aan :+

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-03 20:15
heb hier alleen maar wd schijfjes liggen, en die werken heerlijk :) nog nooit problemen mee gehad :)

heb er nu zoeentje met 8mb cache, dat werkt pas lekker ;)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
die WD caviar ata 100 schijven met normale cache dus 2MB zijn sneller als die maxtor ata133 schijven...check mijn systeemspecs op mijn site hieronder. Ik heb 2 maxtor schijven en 2 wd schijven en allemaal gebenchmarked met ATTO. die maxtor schijven zitten allemaal rond de 28000 write en 30000 read en die WD schijven zitten rond de 47000 write en 48000 read. Ik heb de benchmarks meerdere keren gedaan en allemaal met zelfde resultaat.

Dus die WD zijn zeker aan te raden.

wat betreft cooling. ik heb een grote papst cooler van 12cm op 7 volt er tegen blazen voor een beetje frisse lucht om die hitte af te voeren. WD en Maxtor's hoeven niet gekoeld te worden anders stoond het wel in de manual! maar coolen kan nooit geen kwaad en ik cool ze om de hitte die ze afgeven uit mijn kast te blazen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Western Digital maakt puike schijven. Iedereen eigenlijk, het ligt er maar aan of je er verantwoord gebruik van maakt, zoals het wel of niet 24/7 laten draaien (daar is IDE in feite niet voor geschikt), koeling, etc.. Alle fabrikanten hebben weleens tegenvallers, zoals IBM met haar 60GXP en 75GXP schijven, maar dat betekent bijvoorbeeld absoluut niet dat de huidige 120GXP ook waardeloos is.

De keuze van een harddisk is ook nog persoonlijk; als WD jou wel wat lijkt, ga er dan voor. Lees eventueel ook wat reviews op de frontpage of www.storagereview.com

Deze gaat op slot omdat hierop geen stuitend antwoord gegeven kan worden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.