Monitor wijkt boven een beetje af

Pagina: 1
Acties:

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:40
Mijn monitorbeeld wijkt boven een beetje af, het beeld is een beetje krom boven. Beneden is het wel recht.

Is hier wat aan te doen? Ik kan met het OSD verder niks instellen wat betreft die kromming.

Het is een Philips 107B10. (Ik heb wel eens gehoord dat dat standaard is bij alle Philips monitoren, dat het beeld krom is :9)

/edit
Heb ik daar trouwens ook garantie op? Ik heb ff met Powerstrip gekeken wat de productiedatum is, er staat week 50, 1999. Dat is wel oud, maar ik weet niet wanneer deze monitor in gebruik genomen is, ik heb hem nml. 2ehands gekocht, maar het beeld is nog super strak, wit is zo wit dat het bij mij pijn aan me ogen doet iid. :D Maar als ik 3 jaar garantie heb, heb ik dus nog garantie, tot dit jaar, week 50. Of moet ik daar perse een factuur voor hebben, om sowieso garantie te krijgen?

Verwijderd

Jah ik heb een hansol monitor die beeldbuis was helemaal scheef kon ook niet instellen.
dus ik had die terug gebracht en had gelijk een nieuwe gekregen miscchien kan je het ook doen als je nog garantie heb

Verwijderd

Al verschillende drivers geprobeert?

• eX0duS
Ik heb nog geen (nieuwe) driver van mijn monitor gevonden, helaas. Wel drivers voor bijv. de 107B20/30, maar dat zijn Real Flat monitoren, en ik heb nog een "bolle".

De nieuwste die ik heb gevonden: "Date Submitted Feb 17, 2000" zijn deze dus, maar ik heb Windows XP, dus die drivers van XP zijn nieuwer, lijkt me. :)

Ik zoek nog even verder, maar op de Philips website staat ze bijv. al niet. :(

Verwijderd

Heb je je videokaart een keer verwisselt??

• eX0duS
Nee, ik heb Windows nog gereinstalled, en dat hielp niet.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
eX0duS schreef op 01 september 2002 @ 18:53:
Nee, ik heb Windows nog gereinstalled, en dat hielp niet.
Krijg je hem in de bios wel mooi 100 % :?

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 14:10
Je kan philips bellen om te vragen of ze hem willen omruilen, maar dit is een eeuwig voortdurend proces.
Dan is die monitor weer niet op voorraad, krijg je weer een vieze monitor terug, dan krijg je weer een monitor terug die helemaal qua convergentie scheef is.
Zie mijn topic Omruilen Philips

• eX0duS
Termi schreef op 01 september 2002 @ 18:57:
[...]

Krijg je hem in de bios wel mooi 100 % :?
Nee, en in andere resolutie's en refreshrates ook niet.

• eX0duS
Is het ook mogelijk om op de een of andere manier de convergence in te stellen? Door middel van een verborgen menu ofzo?

De convergentie linksonder is nml. niet helemaal ok... :'(

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:36
als je een USB aansluiting hebt op de achterkant..

Customax downloaden van philips site

instellen, klaar !

Oja... usb kabeltje aansluiten op je pc..

1+1+1 = 1

• eX0duS
Ik heb inderdaad een soort van USB aansluiting op mijn monitor zitten, maar ik heb zo'n kabeltje helaas niet. :( Is dat duur?

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:30
neej volgens mij niet zo, licht eraan wat voor 1 je precies moet hebben :D
maar gemiddeld zijn de kabeltjezz zelf niet zo duur :)

• eX0duS
Ik heb het zojuist gedownload van een of andere vage site, maar da's nogal een oude CustoMax geloof ik.

Ik ben toch wel benieuwd of dat gaat werken. :9 :9 (Jah nu niet, omdat ik niet zo'n kabeltje heb, maar gelukkig heb ik wel een aansluiting in m'n monitor (ik hoop wel dat ie daar voor bedoelt is) :D)

/edit
Ik kan niet echt iets vinden op de Philips website... Heeft iemand toevallig een linkje naar de nieuwste versie van CustoMax?

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

nee nee dat heeft gewoon alles te maken met je monitor.
Er zitten wat potmetertjes in waarmee je de geometrie kunt afstellen maar die zitten niet voor niets IN je monitor (afblijven dus) ga gewoon terug en laat het bijstellen. Heb ik ook gedaan met mijn sony HMD.

Je weet wel zeker dat er geen box o.i.d in de buurt staat? check dat eerst ff.

En convergence kan je zowiezo niet per gebied afstellen, dat geldt voor het hele beeldscherm.

Voor garantie heb je volgens mij wel een factuur nodig, anders zal je moeten lullen als brugmans.. succes.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• eX0duS
Ik heb een USB kabel gekocht, en die past ook, maar ik kan verder niks met CustoMax (v 4.0) :'(
Hij zegt dat ie geen monitor kan vinden. Windows herkent het als een HID comliant device. Ondersteund mijn monitor CustoMax wel? :?

/edit
Ik zie zojuist op de CD die bij de monitor heb, dat de monitor wel CustoMax support, en er zit versie 4.2 bijgeleverd.
Misschien dat het alleen werkt onder Windows 9x?
Pagina: 1