Omruilen Philips

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 14:10
Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met de omruilgarantie van Philips>
Mijn 107P20 heeft namelijk vanmiddag de geest gegeven, deze is nog geen jaar oud.

Ik wil graag weten hoe het werd afgewikkeld en wat voor monitor je terug kreeg.

Verwijderd

De monitor werd na een week omgeruild maar ik kreeg geen vervangende monitor maar die van mij gaf nog wel wat beeld

• n00b | IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

mijn monitor was kappot 2 dagen later een nieuwe :) goede service gewoon effe opbellen

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mijn ervaring met Philips is zwaar klote....

Weken moeten wachten voor een vervangende monitor... ze zouden ook vantevoren bellen, maar nee.... ze kwamen zonder maar iets te zeggen langs.

En ik was op dat moment met mijn PC weg (incl. monitor), lekker dan :r

C:\>_

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Super snel, maar wel een tweedehands takkeding terug :(

Ervaring medio april/juni 2002

Was een monitor die pas 4 weken oud was, krijg je een smerige terug, met krassen en zonder coating (GLASSEX!!!)

Nog een paar keer laten ruilen, maar het is nooit meer goed gekomen helaas.

• Smirnoff
Kijk daar gaat het mij om, die ik nu inlever ziet er keurig netjes uit geen krasje niets....alleen zie je weinig beeld.
Ik hoop er maar het beste van, mocht ik net als bij jou Ghost zo een kut ding terug krijgen zijn ze nog lang niet van mij af!!

• Ghost|IA
Even als je ze belt, dat meteen goed erin peperen, dan zoeken ze tenminste naar een nette.
Belachelijk, je zorgt er netjes voor, en je krijgt een smerige terug, bah.
Heb ik liever wat langer wachten en een reparatie aan jouw monitor.

De 2e die ik kreeg hoefde ik inderdaad niet meer te poetsen, maar die had weer forse geometrie problemen, en de derde......... :(

• Smirnoff
Als ik het zo hoor beloofd het niet veel goeds :(

• Ghost|IA
Dat weet ik niet zeker hoor, ik heb ook mensen hier gehoord die :D waren met de service van Philips.

Maarja je moet het toch proberen, ik kreeg overigens laatst een telefoontje van een doos van Philips hoe ik hun afhandeling vond >:)
Die heeft het geweten ;) Misschien is er wat veranderd.

Maar bijna elke monitor fabrikant hanteerd dit fantastische principe tegenwoordig.

• Smirnoff
Breek me de bek niet open, ik ben na 5 verkeerde Iiyama's overgestapt op philips. Deze heeft altijd perfect gelopen todat hij er vanmiddag mee stopte :(

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
mijn philips monitor is ook een paar keer kapot gegaan.. Je moet gewoon naar de helpdesk (0800-0232011) bellen (niet via de winkel doen dat duurt alleen maar lang). Moet je ff serienummer bij de hand houden (achter op de monitor). Dan bezorgt een UPS mannetje een nieuwe monitor en neemt je kapotte mee. Die 'nieuwe' monitor is volgens mij wel eentje die weer gerepareerd is (2dehands dus eigenlijk), maar die van mij zagen er alle 2 goed uit. De eerste keer dat mn monitor kapot ging kreeg ik na 2 dagen al een nieuwe monitor, vrij vlot dus :) De 2de keer duurde wat langer; die man zei dat ze mijn model niet op voorraad hadden en het een week zou duren, maar na een maand werd ie pas bezorgd..

• Smirnoff
Ik heb ook dat 0800 nummer gebeld, dan wordt je doorverwezen naar een 053... nummer.
Hij is uiteraard niet op voorraad, en ik denk als hij hier is dat hij ook gelijk terug gestuurd kan worden als ik het zo lees.
Maar het is natuurlijk slechte promotie als je een smerige monitor terug geeft.

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 23:13

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

ik heb mijne 6 keero mgeruild 6x een goede gehad :) en na 2x zelfs een duurder type he he :) en nu heb ik dat duurder type nog steeds

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• Ghost|IA
Waarom heb je hem 6x laten omruilen?
En wanneer was dat ongeveer?

Want bij mij was het echt 3x troep, maar ze hadden hem wel op voorraad :) (79 stuks)

• Smirnoff
Dit is in de 107 klasse het duurste type ;) dus ik zal er qua type niet op vooruit gaan.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
mijn ervaringen zijn erg goed....
Kapotte 109S, gebeld, afspraak gemaakt, 2 dagen later stonden ze voor de deur met een gerepareerde (zag er goed uit) en namen ze de andere mee.
Dus gewoon eisen dat ze direct een vervanger meebrengen :)

• Smirnoff
Maar wat mankeerde er allemaal aan bij jou Ghost?
Convergentie kapot etc?

• Ghost|IA
Nuja, de eerste die ik had was qua beeld perfect, alleen die had transport schade.
Alleen wel veel moire, maar dat hoort bij die monitor (109B20)

Om laten ruilen door de winkel voor een andere nieuwe.
Die kreeg na 1 week het probleem dat je dos resoluties niet meer kon bekijken, alles was veel te groot en ook niet bij te stellen.

Toen kwam philips aan de beurt met omruilen, na 2 dagen een omruil ding gehad.
Krassen op het beeldscherm en de kast, was zwart op sommige plekken van de viezigheid en er zat geen coating meer op.
Meteen gebeld dat ik dat niet wilde, ik had graag een nieuwe gehad, nou daar deden ze niet aan bij monitoren van 4 weken oud, alleen als ie 2 weken oud was :(
Ik kon hoog of laag springen maar geen nieuwe.
Afijn weer een 2e handse laten komen, die was niet zo vies, en had geen krassen.
Alleen daarbij was de linkerboven hoek 2 centimeter lager dan de rechter bovenhoek, beetje scheef dus.
Weer laten omruilen, die was aan de linkerkant nogal wazig (1024x768 was bijna onleesbaar voor een 19"!)
Weer laten omruilen, nou die was vrij redelijk.
De geometrie was niet 100%, beetje bol boven, en erg veel moire, maar het gaat.

Heb nu overigens een andere (mitsubischi trinitron 17" stuk beter dan die 19" :) )

• Smirnoff
Komt ie, vandaag 10:00 niemand thuis.
Komen we thuis brief in deur, koerier was langsgeweest (geen belletje vooraf zoals beloofd)
Wat schetst mijn verbazing 'Op te halen monitor => 107P20' 'Af te leveren monitor => 107B30'
Kortom erop achteruit gaan (maar blij dat er niemand thuis was die kon tekenen)........ik gelijk bellen, was een fout gemaakt. |:( Nu nog maar afwachten wanneer men het juiste type monitor afstuurd.

• Ghost|IA
Goh dat klinkt niet netjes.

Was het een UPS koerier?

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:52

Wallie

Herr

Een koerier van het koeriersbedrijf UPS....

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

Wallie schreef op 21 augustus 2002 @ 17:55:
Een koerier van het koeriersbedrijf UPS....
mijn philips 107 S heeft ook veel moire maar als ik de refresh rate omhoog gooi heb ik daar geen last meer van :)

• Smirnoff
Ik heb geen idee van welk bedrijf de koerier was, ik heb hem immers niet gezien ;)
Het staat overigens ook niet op het formulier welke de beste man in de bus heeft gegooid.

• Smirnoff
Zow hij is vandaag weer terug, een andere monitor.
Wel de 107P20, maarrrrrrr.........je monitor word mormaal gesproken omgeruild met een zelfde monitor van dezelfde leeftijd.
Deze "nieuwe" monitor komt uit 01-'00 en de mijne uit 08-'01, kortom er klopt weer niets van. Maarja ik de monitor proberen (zag er aan de buitenkant netjes uit) en wat denk je, zo scheef als een hoepel.
Links onderin loopt hij bijna 1cm naar binnen, en dit is niet recht te krijgen.

Kortom hier komt mijn 3e swap en weer top service van Philips, en het mooie is dat de monitor nu weer niet op voorraad is :(

• Ghost|IA
Goh dat begint toch aardig op mijn geval te lijken.
Philips heeft dus niks verbeterd....
En hij is bijna een jaar ouder!

Service is moeilijk te vinden zeg.

Ze redeneren, er komt beeld uit -> goed.
Als wat gebruik je hem dan? Als lamp ofzo?

• Smirnoff
Idd Ghost, zeer slechte reclame (maarja dat is ook reclame).
Ik ben benieuwd wat de 3e word.

• Ghost|IA
3 maal is scheepsrecht :) Laten we het hopen...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb in '94 6 weken moeten wachten door problemen met een DCC walkman, en zo te zien is er bij Philips niks verbeterd. Bij mij gaat er dus geen Philips TV of monitor het huis in komen :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Smirnoff
Kijk Exirion, wat bij Philips zo mooi was is die 48 (nu inmiddels 504) uurs service, maar omdat daar nooit een monitor op voorraad is :(

• Vinnie
  • Niet online
update van mijn ervaring:
Ik had dus een nieuwe afspraak gemaakt dat ze langs zouden komen met een monitor.... begin deze week, NIET dus :(

Kan ik verdorie WEER wachten op een monitor :r en dan krijg ik misschien weer dat levering probleem :( :{

• Smirnoff
Welke monitor heb jij Vinnie?

• Vinnie
  • Niet online
107Sx

Specifiek model nr: 17C2622H/32H

• Smirnoff
Ze maken er gewoon een potje van, pas bij een 4e swap zijn ze bereid een nieuwe fabrieksmonitor op te sturen.

• Vinnie
  • Niet online
Als het nog een maand ofzow duurt stap ik gewoon naar de consumentenbond oid, dit is toch gewoon onacceptabel? Zulk soort gezanik :(

• Tick
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-07 19:03

Tick

Im that jerk,who wants to know

Ik had net een maand mijn 109P20 en die zei poef!

Na 4x een tweedehans poep ding gehad te hebben, kreeg ik een nieuwe, 1ste keer begon het beeld na een tijdje te trillen, 2e keer ging het beeld steeds op zwart, 3e keer zat er een kras op het scherm, 4e keer pfffffffff wat een ellende!

Hierna ben ik een beetje boos geworden en heb een NIEUWE gekregen!

Opzich de service was goed, elke keer de volgende dag geruild. Dus daarover niks te klagen en werd vriendelijk geholpen. ANDERS dan bij een andere afdeling van teleplan!

There are many mysteries in this universe, including me!

• Toewan
  • Laatst online: 29-07 19:17
Heb er wel ervaring mee, mijn destijds 2,5 jaar oude Philips 107MB was kapot gegaan, spanningsprobleem. Van de ene kant ging het wel goed, want uiteindelijk kreeg ik een vervangende 107 MB (die het nu nog steeds goed doet). Maar bij mij was het probleem dat ik geen bon van mijn monitor had omdat ik 'm uit een faillisements-partij had, scheelde destijds zo'n 400 piek. De monitor was wel legaal, alleen in grote partij ingekocht.

Daar deden ze dus best wel moeilijk over, want ik was niet de eerste eigenaar, garantie is normaal niet overdraagbaar. Oftewel in eerste instantie zou ik geen andere monitor krijgen. Maar na een paar telefoontjes kreeg ik er toch een (en daarna NOG een, alleen had ik geen oude monitor meer om in te leveren. ;()

• 4AMD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-01-2022
Ik had mijn aan en uitknop een keer stuk met een Philips 105S. ( en hij stond jammergenoeg uit :+ )

Philips gebelt en doorgegeven, maar moest een paar weken zonder doen. Toen kwamen ze hem omruilen voor een oude vieze zonder doos. Weer gebeld, die stuk was was gloednieuw, weer omgeruild, dit keer binnen een week, toen kreeg ik een nieuwe; en nog wel de 105S2 (revisie), dat was dus mooi meegenomen :9 .

Dus na een tijdje wachten :Z en weer bellen :( werd het naar behoren opgelost. :)

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:25

OgWok

U.N.C.L.E.

Philips brander net 2 maand ouder dan 1 jaar. Defect. Gebeld. Jammer buiten garantie.

Goedkoper een nieuwe te kopen volgens "service center" :( :( :(

Let's Make Things Better, Don't Buy Philips.... nota bene een Nederlands bedrijf.

Op zo'n moment krijg ik een kromme tenen gevoel van een "Nederlands" bedrijf !!

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:52

Wallie

Herr

Wat heeft die brander van jou nou met die monitor te maken? Koop een stressballetje... :)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Pagina: 1