Een nieuwe RTSS: Savage

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 23:17

makje

Professioneel prutser

Tijd om dit topic weer onder het stof vandaan te halen :)

Hier staat een hele positieve preview.

Dit lijkt mij een heel leuk spel te gaan worden. Een probleem kan denk ik worden dat er online een onervaren/n00b/anderszins ongeschikte persoon de command positie inneemt...

De release staat gepland voor de zomer 2003

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

makje schreef op 15 June 2003 @ 02:32:
Tijd om dit topic weer onder het stof vandaan te halen :)

Hier staat een hele positieve preview.

Dit lijkt mij een heel leuk spel te gaan worden. Een probleem kan denk ik worden dat er online een onervaren/n00b/anderszins ongeschikte persoon de command positie inneemt...

De release staat gepland voor de zomer 2003
Ze moeten een soort systeem inbouwen, dat je alleen kan commanden als je al een bepaalde status hebt ofzo...
Dit spel wordt wel echt ZOOO cool...
Maar ik neem aan dat er, naast human players, ook mindless drones zijn. 32 units aan elke kant is namelijk een beetje weinig voor een echte veldslag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:32

Bosmonster

*zucht*

Jammer.. geen MMORPG dus, maar gewoon multiplayer gedoe :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje

makje

Professioneel prutser

Bosmonster schreef op 15 June 2003 @ 11:13:
Jammer.. geen MMORPG dus, maar gewoon multiplayer gedoe :(
Inderdaad geen Role Playing Game maar een combinatie van RT Startegie en FP Shooter. Wie ooit geoppperd had dat dit een MMORPG zou worden.. :| :| |:( |:(

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 11:32

Bosmonster

*zucht*

Zie eerste paar posts.. maar die zijn beetje oud zie ik nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spruit_elf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 01:09

Spruit_elf

Intentionally left blank

*kick*

in middels is er veel meer informatie op de officiele site te vinden.

ik denk dat dit spel heel tof gaat worden, mits er natuurlijk genoeg mensen zijn om te spelen, en dus hoop ik dat het een hit gaat worden.

Even voor de mensen die niet meer snappen wat het nu is.

Savage is een rtss (real time strategy shooter), en in dit geval houd dat dus in,
dat je in first person in een veldslag meedoet als gewone 'soldaat' of dat je als commander de veldslag leid a la real time strategy games.
de commander view is enigzins te vergelijken met W3 (vind ik)

je kan met 64 speler tegelijk spelen, 32 aan de ene kant en 32 aan de andere kant

even voor de screenshot freaks, de pics uit de start post zijn idd niet ingame
deze wel

http://www.s2games.com/savage/screenshots/index.html

Afbeeldingslocatie: http://www.s2games.com/savage/screenshots/lm_com/images/lm_com_03.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.s2games.com/savage/screenshots/lm_act/images/lm_act_07.jpg
Legion of Man: Commander ModeLegion of Man: Action Mode
Afbeeldingslocatie: http://www.s2games.com/savage/screenshots/bh_com/images/bh_com_01.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.s2games.com/savage/screenshots/bh_act/images/bh_act_01.jpg
Beast Horde: Commander ModeBeast Horde: Action Mode

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrcactus schreef op 30 June 2003 @ 12:40:
*kick*

in middels is er veel meer informatie op de officiele site te vinden.

ik denk dat dit spel heel tof gaat worden, mits er natuurlijk genoeg mensen zijn om te spelen, en dus hoop ik dat het een hit gaat worden.

Even voor de mensen die niet meer snappen wat het nu is.

Savage is een rtss (real time strategy shooter), en in dit geval houd dat dus in,
dat je in first person in een veldslag meedoet als gewone 'soldaat' of dat je als commander de veldslag leid a la real time strategy games.
de commander view is enigzins te vergelijken met W3 (vind ik)

je kan met 64 speler tegelijk spelen, 32 aan de ene kant en 32 aan de andere kant

even voor de screenshot freaks, de pics uit de start post zijn idd niet ingame
deze wel

http://www.s2games.com/savage/screenshots/index.html

[afbeelding][afbeelding]
Legion of Man: Commander ModeLegion of Man: Action Mode
[afbeelding][afbeelding]
Beast Horde: Commander ModeBeast Horde: Action Mode
Woot dit is dus Natural selection maar dan in een super vorm _/-\o_ _/-\o_

deze ga ik zeker halen OWNAGE :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spruit_elf

Spruit_elf

Intentionally left blank

Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 15:19:
[...]

Woot dit is dus Natural selection maar dan in een super vorm _/-\o_ _/-\o_

deze ga ik zeker halen OWNAGE :*)
juist jah :) NS was al ownage maar dit word denk/hoop ik nog beter :)

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spruit_elf

Spruit_elf

Intentionally left blank

*kick* niemand die dit spel, gaat halen/preorderen/leuk vind??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje

makje

Professioneel prutser

preorderen doe ik sowieso niet aan. Ik ben me al te vaak een buil gevallen daaraan(Warcraft3, Unreal2, Black&White. vooral de laatste :()

Ik wacht nog even af tot ik reviews heb gelezen en daarna liefst ook eerst een demo spelen...

Maar goed, ik wacht af. Als dit spel het waard is dan ga ik het spelen :)

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje

makje

Professioneel prutser

Ik heb nog een preview gevonden die volgens mij hier nog niet gepost was: ign.com preview

Er staat verder niets nieuws in, maar hij is wel heel positief :)

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

angezien je maar 64 spelers kunnen spelen... kun je et LAN doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kreeg toenet een mailtje, you are now a Savage Beta Tester!, ik helemaal blij.
toen dacht ik he? heb ik tog wel gevraagd om Beta Tester te worden, naja ik kan over uurtje ofzo Savage spelen duss......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje

makje

Professioneel prutser

Hoe word je een beta-tester dan :? :9~

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

w0000tz0rz!!!
/me is ook accepted voor de Savage beta :D :D :D *D

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 22:47
makje schreef op 10 July 2003 @ 17:27:
Hoe word je een beta-tester dan :? :9~
Hier kan je je inschrijven voor de beta. Je kan ook het spel pre-orderen ofzo en dan ben je verzekerd van een plaatsje in de beta, maar het kan blijkbaar dus ook gratis :)
Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 07:44:
angezien je maar 64 spelers kunnen spelen... kun je et LAN doen?
Ik denk dat er wel een optie zal zijn voor LAN, elk multiplayer (based) spel heeft dat en zeker bij dit soort spellen zal dat er wel bij zitten. Dit zou erg leuk kunnen worden over LAN al zal het online ook leuk kunnen zijn, maar ik ben bang dat het nogal chaotisch wordt, zeker als er weinig wordt gecommuniceert :)

[ Voor 22% gewijzigd door Hahn op 10-07-2003 17:35 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaRc0 schreef op 10 July 2003 @ 17:33:
[...]

Hier kan je je inschrijven voor de beta. Je kan ook het spel pre-orderen ofzo en dan ben je verzekerd van een plaatsje in de beta, maar het kan blijkbaar dus ook gratis :)

[...]
Ik denk dat er wel een optie zal zijn voor LAN, elk multiplayer (based) spel heeft dat en zeker bij dit soort spellen zal dat er wel bij zitten. Dit zou erg leuk kunnen worden over LAN al zal het online ook leuk kunnen zijn, maar ik ben bang dat het nogal chaotisch wordt, zeker als er weinig wordt gecommuniceert :)
ik zal dadelijk(half uurtje) voor jullie kijke of er LAN in zit, heb em namelijk bijna binne(beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe je Beast Of Horde kan worden ipv Mens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben geaccepted in de beta, vanaaf maar ff testen ;) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spruit_elf

Spruit_elf

Intentionally left blank

woei ik zit ook in beta

dus als je een Spruit_elf ziet rond lopen ben ik dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
  • Laatst online: 11-10 19:38
Ik zit ook in de beta, gister even gespeeld maar helaas zijn de servers voor mij erg laggy. Het zag er allemaal wel aardig leuk uit maar wel erg verwarrend wat je nou precies moest doen :) In weekend maar even verder spelen, mijn nickname in savage is koffiezuiper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje

makje

Professioneel prutser

Hoe snel hadden jullie een reactie op jullie aanvraag om beta tester te worden?? ik heb het gisteravond ook aangevraagd maar nog geen mail gekregen... ;(

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spruit_elf

Spruit_elf

Intentionally left blank

ehmm ik had het een week of 3 geleden al gedaan en nu pas antwoord

en de beats zitten e rnu nog niet in, ze hebben alleen de mensen gedaan

[ Voor 39% gewijzigd door Spruit_elf op 11-07-2003 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

/me heeft een paar maanden ofzo moeten wachten

Ik was het iig al straalvergeten...

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

makje schreef op 11 July 2003 @ 17:14:
Hoe snel hadden jullie een reactie op jullie aanvraag om beta tester te worden?? ik heb het gisteravond ook aangevraagd maar nog geen mail gekregen... ;(
2 maanden ofzo :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrcactus schreef op 11 July 2003 @ 19:35:
ehmm ik had het een week of 3 geleden al gedaan en nu pas antwoord

en de beats zitten e rnu nog niet in, ze hebben alleen de mensen gedaan
de Beast zitten er wel in, alleen zijn alle server humans vs human, hoe je een server opzet weet ik nie, maar beast zit er wel in, kijk maar in je Savage/data map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ey ik heb ook een paar maanden opgegeven om betatester te worden en accepted, maar als ik naar die link ga en inlog, dan lees ik aleen wat over homelan enzo, hoe moet je de beta downen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-10 16:18

Upke dupke

Oompa Loompa

Alles ingevuld, staat er dat ik ook nog de ISP moet invullen, ikke terug, K*t alles, weg. Val maar kapot, wie dat systeem heeft bedacht weet ik niet maar ik ga niet weer heel mijn verhaal daar typen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Topicstarter
Ik had aanmeldings mail al anderhalve maand al in m'n inbox zitten, nooit iets mee gedaan eigenlijk. Ik heb me nou ook maar opgegeven kijken of het wat wordt. Ik ben nu al iig minder enthousiast als in het begin, want de veldslagen zijn jammer genoeg niet zo groot als ik hoopte (wat eiegnlijk ook wel logisch is maar toch...). Er zitten plasme guns ed in, ik had verwacht dat er alleen maar middeleeuws wapentuig in zou zitten zoals bogen, zwaarden, bijlen enz. Maar ik ga het wel spelen, kijken of het wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-06 09:27
ik heb het nu ook een paar keer gespeeld en moet zeggen dat het er wel goed uitziet, alleen is het in het begin erg onduidelijk wat je moet doen. ook valt de fps tegen (haal 30 fps met een gf4ti4200) maar dat zal ik de final wel mee gefinetuned zijn.

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Savage is gisteren gold gegaan:
Savage has gone gold!
August 27, 2003 Savage: The Battle for Newerth has gone gold. The S2 team has produced the best game around thanks to all the help from our beta testers. Look for it in stores in September.
http://www.s2games.com/savage/

Volgens gamers.nl zou de game op 9 september verkrijgbaar moeten zijn, maar hier moet volgens mij een kleine kanttekening bij geplaatst worden. De game zal als eerste in Amerika verkrijgbaar zijn, daar er nog geen deals zijn gesloten met Europese uitgevers. Ze werken er wel druk aan. Tot die tijd zal Europa de game via het internet kunnen bestellen.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• niq
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-10 11:04

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Dit kan wel interessant zijn:
1. What is Savage?
Savage is a Real Time Strategy Shooter (RTSS) that takes place on Earth millions of years from now, well after the fall of all known civilization. Working in a non-persistent online environment, Savage will combine all of the action that gamers expect from a first-person shooter and all of the challenge that real-time strategy fans demand.

2. When will Savage be released?
Summer 2003.

3. How is Savage different from other first-person shooters?
Savage is an online multiplayer RTSS that will support up to 64 players. It will be a unique marriage of Real Time Strategy and First Person Shooter game elements fashioned around a fantasy world that is millions of years from now. You may choose to play in Real-Time Strategy Mode where you manage your team's resources, develop technologies, and command battles or as a member of a group playing in Action Mode using either first or third-person view. Action mode players will respond to a Commander while engaging in battle against other organized teams online.

4. Where does the game take place?
The game takes place on an Earth that is far removed from what we know. There is a growing conflict between Humans and the Beasts that is increasingly being tested through a series of conflicts. Each game of Savage will start during a different time of day with different weather effects having a say in the outcome.

5. What types of characters will Savage feature?
The player will be a member of one of the two races that populate the Earth. Savage pits Man against Beast with each race owning a number of weapons that are exclusive to each race. Action Mode players will have access to both melee and projectile weapons, the ability to drive siege weapons as well as man defensive structures.

6. How do the Action Mode players acquire abilities, spells, or other upgrades?
These are all researched by the Commander. Once studied, items such as armor and weapons will be checked out by Action Mode players who return to the Command Center and outfit their characters accordingly.

7. What type of neutral units will we see in Savage?
These will be non-civilized creatures that belong to neither the Beast Horde, nor the Legion of Man. While they are not controlled by an individual player, these units will be integral to Savage's gameplay.

8. What is the role of the Commander?
The Commander will be the anchor to a successful game of Savage. The Commander will start by creating workers and ordering them to gather resources. During this time, players in Action Mode will be scouting for enemies, hunting NPCs and taking a position in order to quickly react to the Commander's impending assignments.

For example, the Commander may want to send the Action Mode players that choose to take advantage of his leadership to protect supply chains or conversely cut off the enemy's. As you would do in a traditional RTS, the Commander will select an Action Mode player and assign them to attack an enemy. In order to notify the player in Action Mode, a beam of light will appear on his screen as well as a message to attack a particular target.

Finally, this works similarly for moving Action Mode players around the map. The Commander will supply waypoints for the Action Mode units to go to. The Commander will also have a number of predefined messages to send to Action Mode players, as well as the ability to chat - all while managing workers that are bent on gathering resources, building structures, repairing damage, and developing better technologies to assist the Action Mode players in achieving victory.

9. Is a Commander mandatory in order to play Savage?
Yes. Each team will require a Commander.

10. What is the Command Center?
The Command Center is the single place where each team will begin its pursuit of victory. This place is where Action players will spawn, choose units and equip items. This is the base of operations for each team in Savage. If a Command Center is destroyed during gameplay, victory will be declared for the team with the healthy Command Center.

11. What other set missions are in Savage other than destroying the Command Center?
None. Destroying the opponent's Command Center is the sole mission of the players in Savage.

12. When will a Savage demo be available?
We plan on releasing a playable demo in early 2003.

13. How will Savage's beta period be handled?
The Savage Beta release will evolve over a few stages. Be sure to sign up for the Savage newsletter and to keep an eye on www.s2games.com for details.

14. How many people will be able to play the Beta test?
The public Beta will be downloadable and open to everyone upon release.

15. What are the minimum system requirements for Savage?
Official minimum system requirements will be posted here as soon as we have them finalized. We do plan on Savage being comparable with lower-end systems as well as systems that are gaming efficient.

16. Will the issue of lag be addressed in order to not allow modem users to slow down the gameplay?
Yes. Our Silverback engine takes this important issue into account and handles it very well.

17. Will there be a monthly fee?
There will NOT be any monthly fees for playing Savage. The purchase price of the game will be your only price to play.

18. What's the maximum number of players that Savage will handle?
Savage will handle as many as 64 players (32 vs. 32).

19. Will there be a single player campaign?
No, Savage will be multiplayer only. We are focusing our efforts on the multiplayer game design and production in order to make the best multiplayer experience possible.

20. Will there be a random map generator?
No. The maps in Savage are crucial to the gameplay. We have decided to not create a random map generator.

21. Will there be a rating system for players, especially for Commanders?
Statistics for players (both Action Mode and Commanders) will be recorded and displayed on www.s2games.com.

22. Will there be any persistent elements to the game?
One of the main points of an RTS game is the creation of the team from scratch and the evolution that weapons undergo in terms of development. Therefore, we have chosen to limit the amount of persistent elements in each game. Some statistics for wins and losses will be maintained from game session to game session, but each game will start from scratch with new characters and will end in either glory or defeat.

23. What happens after an Action Mode player is killed?
The player will re-spawn after waiting a standard amount of time at his team's base.

24. How will the "vote-out" system be implemented and why it is used?
Action-Mode players have the ability to remove a Commander who simply is not doing his job. After a 2/3rds majority is obtained the Commander will be tossed and a new Commander will be given the reins as a RTS player. We envision this happening rarely.

25. Will you be able to play over a LAN?
Yes, Savage will work over a LAN.

26. How long will an average game of Savage take?
Like most RTS games, this depends on the strategies that are employed by the Commanders. A Game can last from a few minutes to several hours depending on the different gameplay variables that are set before battle commences.

27. Will Savage require a 3D accelerator card?
Yes.

28. What 3D card will Savage be compatible with?
Savage will be compatible with Nvidia, ATI, and most other video cards that support OpenGL.

29. Will there be a Linux or a Macintosh version?
We hope to ship the game with Linux support on the cd. Macintosh support is still undetermined.

30. Will there be a replay function to view past games you played?
Yes, we will enable replay to view past games through the engine.

31. How will you communicate between players?
The Commander of each team will have various methods of communicating to his teammates using waypoints, language macros, and other cool features.

32. How is victory obtained?
A team wins when the enemy's Command Center is destroyed.

33. What is the plan to control cheaters?
We are working hard to make Savage as cheater unfriendly as possible. We are planning on taking an aggressive stance on Savage players that may find a way to cheat and will deal with them accordingly.
Zelf was ik verbaasd dat er geen maandelijkse kosten zijn. Even de reviews afwachten, maar het lijkt mij wel een leuke game zo op het eerste gezicht.

Verwijderd

Whee, Beta Testers mogen de Final Versie nu gratis voor een paar daagjes doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spruit_elf

Spruit_elf

Intentionally left blank

en daarna naar de winkel rennen en dit fantastische spel kopen :D

ik speel het nu al weer een paar maanden/weeken en het is echt zwaar kool

* Spruit_elf gaat weer savage opstarten , tot volgend jaar ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Spruit_elf op 31-08-2003 22:43 ]

Verwijderd

Hij is uit -_-
Hij loopt wel redelijk soepel ook... geen enkele spoor van een tutorial of singleplayer though :[

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2003 00:00 ]

• Ikkuh84
  • Laatst online: 09:09
Heb hem net zitten spelen ( final ) en wow dat ziet er echt mooi uit niet normaal :) Dit spel ga ik zeker veel spelen ... wordt ook zeker een mooie community. Gigantische levels en de sfeer zit er echt in ... zal zo ff paar screens maken :)

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Verwijderd

Ik ga hem vanavond spelen, zal ik een servertje draaien?

Ik heb 64kB up :)

• Ikkuh84
Hmm op de server waar ik net speelde wisten veel mensen niet wat ze moesten doen 8)7 Had paar gebouwen gemaakt enzo maar snap het nu wel redelijk :) alleen toen kwam ik vast te zitten in Eden onder een waterval ... bug dat ik er niet meer uitkon :( Maar spel draait echt soepel alles op maximum en ziet er echt strak uit :)

Verwijderd

ik wil ook ik wil ook ik wil ook :9

Verwijderd

(schop)
speelt niemand dit spel ofzo?

• makje

makje

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op 13 September 2003 @ 01:11:
(schop)
Ik ben vanmiddag nog in 3 winkels geweest maar ze hebben het spel nog niet. Dus nee, (bijna) niemand speelt dit spel...

9800x3d

• Ikkuh84
Verwijderd schreef op 13 September 2003 @ 01:11:
(schop)
Mja heb het 2 dagen zitten spelen vond echt super spel ... maar ineens kan ik geen servers meer zien dus tja heb het er maar afgegooid :)

• Spruit_elf

Spruit_elf

Intentionally left blank

voor de mensen die niet overtuigd zijn check
http://pc.ign.com/articles/438/438021p1.html

een goede review van ign
Ratings: Description:

9.0 Presentation
A compelling and utterly unique concept. A few connection issues still seem to plague the game.

8.0 Graphics
The world has a pleasing, distinct look. Animations are largely smooth and natural and the effects are, well, effective.

8.0 Sound
The sound effects are a bit "gamey" (Coin Get, anyone?) but fit the action. Music could be more dynamic but is otherwise fine.

9.0 Gameplay
Rather than simply require cooperation, Savage encourages it. The FPS and RTS elements are well integrated and create a wonderful hybrid.

8.5 Lasting Appeal
If the proportion of games where everyone works together could be enlarged, I'd never put it down. But then I'm having a hard time doing that anyway.

8.7 OVERALL: + ign.com editors choice award
(out of 10 / not an average)

9.0 READER SCORE: (based on average user scores)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

makje schreef op 13 September 2003 @ 18:10:
[...]
Ik ben vanmiddag nog in 3 winkels geweest maar ze hebben het spel nog niet. Dus nee, (bijna) niemand speelt dit spel...
Je kunt 'm ook online kopen voor 40 dollar (=36 euro). Je hebt dan wel een paypal account nodig (=gratis).

Eergisteren heb ik 'm online gekocht en het is een gaaf spel. Met een goede commander hebt je al heel snel een teamgevoel ondanks dat je met wildvreemden speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
De Savage demo is nu officieel uit!

Je kan 'm hier downloaden:

http://www.s2games.com/savage/downloads.html

:)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Zit de linux versie ook 'in da box' ? dan ga ik 'm echt wel kopen ....

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Ik heb geen idee of-ie ook in da box zit. Ik neem aan van wel.

Maar ik heb 't dus net even gespeeld met wat clangenoten van me, en echt... deze game rocks! Het was heel grappig want veel mensen die nu nog C&C: Renegade spelen, zaten dus op de Savage servers. :)

Alleen hadden onze leden uit de UK een beetje last van lag, terwijl wij er niet zo veel last van hadden.

Hier kan je veel screens vinden die we vanavond gemaakt hebben:

http://phoenix.interex-ne...dex.php?act=ST&f=15&t=726

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt et dat als je beta tester bent, nu nog gratiz kunt spele?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje

makje

Professioneel prutser

Ik heb de demo gisteren ook gedaan en hij is echt super!!!

Die manier van vechten is erg leuk, vooral omdat de melee-wapens over het algemeen de beste wapens zijn. Daarnaast ziet het er gewoon fantastisch uit en heb je echt het gevoel middenin een oorlog te zitten daar je nu ook zelf verantwoordlijk bent voor de strategie en het opvolgen van orders of juist zelf initiatief te nemen als je bijv. een vijand ergens ziet sluipen of als er ineens een siege unit aankomt die goed beschermd wordt door de tegenstander maar kapot gemaakt moet worden omdat anders je eigen basis eraan gaat....

Al met al erg geslaagd dit spel. Het enige nadeel wat ik heb kunnen ontdekken is dat de comander een érg grote invloed heeft op het succes van een team. Aangezien je niet offline kunt trainen zullen de commanders ook aldoende moeten leren, wat kan betekenen dat je meemaakt dat er een slechte leiding is, of soms zelfs dat er (tijdelijk) helemaal geen commander is tijdens het spel :(

ik zou gisteravond voor het slapen gaan eventjes snel kijken of het leuk was, daarna gelijk zo verslaaffd geraakt, het was 7 uur toen ik ermee ophield :X

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Topicstarter
makje schreef op 08 October 2003 @ 22:03:
Ik heb de demo gisteren ook gedaan en hij is echt super!!!

Die manier van vechten is erg leuk, vooral omdat de melee-wapens over het algemeen de beste wapens zijn. Daarnaast ziet het er gewoon fantastisch uit en heb je echt het gevoel middenin een oorlog te zitten daar je nu ook zelf verantwoordlijk bent voor de strategie en het opvolgen van orders of juist zelf initiatief te nemen als je bijv. een vijand ergens ziet sluipen of als er ineens een siege unit aankomt die goed beschermd wordt door de tegenstander maar kapot gemaakt moet worden omdat anders je eigen basis eraan gaat....

Al met al erg geslaagd dit spel. Het enige nadeel wat ik heb kunnen ontdekken is dat de comander een érg grote invloed heeft op het succes van een team. Aangezien je niet offline kunt trainen zullen de commanders ook aldoende moeten leren, wat kan betekenen dat je meemaakt dat er een slechte leiding is, of soms zelfs dat er (tijdelijk) helemaal geen commander is tijdens het spel :(

ik zou gisteravond voor het slapen gaan eventjes snel kijken of het leuk was, daarna gelijk zo verslaaffd geraakt, het was 7 uur toen ik ermee ophield :X
Was er niet een voring system waarmee je de commander als het ware 'af kan zetten'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje

makje

Professioneel prutser

Apocrypha schreef op 08 October 2003 @ 22:52:
[...]

Was er niet een voring system waarmee je de commander als het ware 'af kan zetten'?
jawel, maar dan is het al een rommeltje én heb je al een achterstand die erg lastig weer weg te werken is....

* makje heeft zonet weer even 2 uurtjes gespeeld en vindt het steeds leuker :)

[ Voor 4% gewijzigd door makje op 09-10-2003 01:06 ]

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een heel gaaf spel, dat geef ik toe.

Maar het geen dat mij boos maakt is het feit dat iedereen het een uniek concept noemt, iets wat we nog nooit eerder hebben gezien.

Wie is er allemaal Giants(citizens of Kabuto) vergeten ?!?! :(

Goed daar had je niet een commander die alles moest bouwen, maar je moest wel eerst een basis bouwen VOORDAT je degelijke wapens/spells had.

Lijkt er wel een beetje op vindt je niet ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

iets unieks maken in de gamewereld is verrektes moeilijk, maar in mijn ogen is dit wel een game die opzich zelf staat.
vooral qua mod mogelijkheden.
je kunt namelijk 'realtime-editen' dat houd in; dat je een berg plaatst / maakt (i'm god :+) en op een knopje beukt en ineens in de gamemodes zit waarmee je het kunt testen.
dus geen builden of zo van een level.
daarnaast is de engine adembenemend, en vallen de systeem eisen nog best mee voor zo iets 'groots'.
//edit
iemand al enig idee of deze uberhoubt al te koop is in NL?
ik heb namelijk de eplaza freerecordshop dixons en de video-and-games gebeld, en de naam savage klonk chinees voor ze. nergens is te vinden (in de computer waar de mogelijke tebestellen games staan)

[ Voor 24% gewijzigd door himlims_ op 09-10-2003 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-07 13:27

7th

Scarecrow schreef op 09 oktober 2003 @ 11:18:
iets unieks maken in de gamewereld is verrektes moeilijk, maar in mijn ogen is dit wel een game die opzich zelf staat.
vooral qua mod mogelijkheden.
je kunt namelijk 'realtime-editen' dat houd in; dat je een berg plaatst / maakt (i'm god :+) en op een knopje beukt en ineens in de gamemodes zit waarmee je het kunt testen.
dus geen builden of zo van een level.
daarnaast is de engine adembenemend, en vallen de systeem eisen nog best mee voor zo iets 'groots'.
//edit
ik heb namelijk de eplaza freerecordshop dixons en de video-and-games gebeld, en de naam savage klonk chinees voor ze. nergens is te vinden (in de computer waar de mogelijke tebestellen games staan)
Yes erg vreemd.
Geen 1 nderlandse shop heeft hem op zijn game lijst staan met release datum.
Spel is wel vet maar 1 nadeel:
Er is erg weinig aandacht gegeven aan wapen effects.

Incinirator en flux enz zuigt op grafisch gebied.
Zo ook de magic van de beats (Heb ik gelezen).

En helaas werk de close combat niet zo als bedoelt.
slaan.
blocken
counter attack.
Op internet loop iedereen maar op slaan te drukken net zo lang tot 1 gaat liggen.
Dus geen tactische zwaard battles met blocken en counter attack wat er eigelijk wel inzit.

Thy will see the light...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

komt omdat er een jump key is ... is in mijn ogen een grote fout in sommige spellen; krijg je van die konijntjes die 't hele level door springen .... VOUT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje

makje

Professioneel prutser

Dit spel komt voorlopig nog niet in Europa uit. Je kunt hem online downloaden of je kunt hem bij een winkel in de VS bestellen.

Ik heb helaas geen datum kunnen vinden waneer ze hem willen gaan uitbrengen in europa, wel zijn er erg veel europeanen op het Savage forum die smeken om een europese uitrol....

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Zoals hierboven: ik ben het daar helemaal mee eens, het is jammer dat er inderdaad niet echt swordplay in zit, en dat je kan blijven springen [je uithoudingsvermogen-balk gaat dan bijna niks naar beneden..]

Die guns verpesten het ook, iedereen blijft maar knallen ipv close combat combo's maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

wanneer komt de masterserver nou eens online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje

makje

Professioneel prutser

agentorangina schreef op 09 October 2003 @ 13:28:
Zoals hierboven: ik ben het daar helemaal mee eens, het is jammer dat er inderdaad niet echt swordplay in zit, en dat je kan blijven springen [je uithoudingsvermogen-balk gaat dan bijna niks naar beneden..]

Die guns verpesten het ook, iedereen blijft maar knallen ipv close combat combo's maken :)
Het melee vechten vind ik vrij goed geslaagd. Ik ben het met je eens dat in de praktijk het vaak meer een hak 'n slash festijn is dan een écht gecoördineerd vechten, maar ja wat wil je als er 40 man op een server met lag zitten :)

Je kúnt wel blocken met je rechtermuisknop, maar erg goed ben ik daar nog niet echt in.

Wat de guns betreft, die voegen naar mijn mening juist erg veel toe. Alleen zwaardgevechten zou toch wat saai worden. Afstandswapens voegen veel toe v.w.b. variatie en diepte in het gevecht en daarmee voor de tactiek. Daarnaast is het zo dat in het begin de guns heel slecht zijn en melee wapens gewoon roeleren. Pas later als de commander wapens heeft geupgrade dán worden de afstandswapens gelijkwaardig aan de melee en afhankelijk van de situatie zijn ze dan beter.

Dit betekent dat 1. De rol van de commander veel belangrijker wordt en 2. Dat het zorgen voor een goede economie en het bewaken en bouwen van speciale gebouwen door de spelers veel belangrijker wordt om de overwinning te kunnen behalen :)

edit:
Oh ja, wat het springen betreft: je uithoudingsvermogen gaat er wel van naar beneden, niet heel veel maar je kunt het je echt niet veroorloven onnodig te springen daar je sprintjes nodig hebt om vijanden goed aan te kunnen valen. Daarnaast is springen gewoon 1 van de mogelijkheden om afstandswapens te ontwijken en dat is wel zo handig als je naar een schutter toe wilt om hem eens te vermalen met je mesjes })

[ Voor 15% gewijzigd door makje op 09-10-2003 15:27 ]

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker spel, ik heb het vandaag ongeveer continu zitten spelen (ziek zijn is dan best uit te houden). De sfeer zit er in ieder geval vrij goed in. Het enige nare is dat het niveau nogal varieert, maar dat hou je natuurlijk met alle spellen op publieke servers.

Het commander spelen vind ik, als Warcraft III addict, het leukst. Al moet ik zeggen dat het veld ingaan en schieten en vechten als afwisseling ook heel leuk kan zijn. [sarcasme]Gelukkig verwachten mensen echt totaal niet veel van je als commander[/sarcasme]. Iedereen heeft echt constant iets aan te merken als er iemand anders commander speelt, dat is een beetje het nadeel van een persoon hebben die eigenlijk de macht in handen heeft. Als je niet twee commanders hebt die er iets van kunnen, wordt het al snel een eenzijdig potje.

Oh, en dat het springen weinig stamina kost merk ik niet eens eigenlijk, de helft van de tijd is mijn stamina op en kan ik toch niet springen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Scarecrow schreef op 09 October 2003 @ 11:18:
Het gaat helaas nog even duren voordat de game in Europa te krijgen is.

Op 8 oktober plaatste de CEO van S2 Games een bericht op het forum dat er verschillende distributeurs zijn gevonden, maar dat het vanaf dat moment nog zo'n drie maanden gaat duren voordat het in de winkels ligt. Dat zou dus betekenen dat het hier pas in Januari te koop is.

Juist om die redenen heeft S2 Games besloten om ook de mogelijkheid te geven om de game ook via het internet te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel de demo sinds gister. Ik moet zeggen dat het ERG leuk is, maar dat er toch wel wat meer opties en wat minder bugs/onvolkomenheden in zouden mogen zitten.

Met name het closecombat is een beetje eentonig, en ook zou het mooi zijn om een commander een rating te kunnen geven of dat je de history van een commander kan zien. En zo zijn er nog wel tig dingen maar deze twee vallen het meest op voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Van een aantal leden van een andere Renegade clan heb ik inmiddels vernomen dat de Silverback-engine waarmee Savage is opgebouwd heel erg gemakkelijk te modden is, en dat is nog eens zonder de SDK-tools... laat staan hoe gemakkelijk het is als de SDK straks uit is gebracht! :7 In de planning staat dus een 'echte Renegade mod' voor Savage, waar je dus de gameplay van de MP van C&C: Renegade combineert met de strategische RTS kant van C&C. :)

[ Voor 12% gewijzigd door CJ op 16-10-2003 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

CJ schreef op 15 October 2003 @ 13:54:
[...]

Het gaat helaas nog even duren voordat de game in Europa te krijgen is.

Op 8 oktober plaatste de CEO van S2 Games een bericht op het forum dat er verschillende distributeurs zijn gevonden, maar dat het vanaf dat moment nog zo'n drie maanden gaat duren voordat het in de winkels ligt. Dat zou dus betekenen dat het hier pas in Januari te koop is.

Juist om die redenen heeft S2 Games besloten om ook de mogelijkheid te geven om de game ook via het internet te kopen.
prutsers hadden ze zo iets niet kunnen voorzien? lijkt me wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Scarecrow schreef op 16 oktober 2003 @ 11:20:
[...]

prutsers hadden ze zo iets niet kunnen voorzien? lijkt me wel
Het probleem is dat het tegenwoordig voor een nieuw en klein bedrijf als S2Games heel moeilijk is om een goede publishers te vinden. Als ze bv Valve of ID hadden geheten, dan stonden de publishers te trappelen om hun nieuwste game uit te brengen.

Daarnaast waren veel publishers dus heel terughoudend, omdat ze eerst met eigen ogen wilden zien of het genre RTSS wel aan zou slaan en of ze het ook konden vertalen in de gameplay. Dat is dus nu gelukt en een aantal publishers zijn dus blijkbaar overtuigd. Vanaf dat moment duurt het gewoon een aantal maanden voordat het spel uit komt.

Dus S2Games zou ik absoluut niet als 'prutsera' willen bestempelen. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:57
De demo is wel leuk maar ik vind het iets te domweg hakken, had wel leuk geweest als er bepaalde combos en verschillende slagen in hadden gezeten. Ook zei leuk zijn als er ipv allemaal vage wapens wat zwaarden en/of schilden in zouden zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Ik heb het nu een paar dagen online gespeeld en ik moet zeggen:
DAAAAMN wat een geweldig spel :)

ik zal het ook nog even onderbouwen voor de goeie orde (achteraf gezien lang en prolly langdradig, maar goed, boeiuh :) ):

- grafisch:
loopt als een trein en ziet er gewoon goed uit, betekent dat het niet positief of negatief opvalt.

-wapens:
Er zitten 36 wapens in het spel, onderverdeeld in 5 groepen per ras. Humans hebben één standaard melee wapen (wat verbeterd als je netjes doet wat je opgedragen wordt) en zijn vooral gefocust op afstands-wapens. Er zit een marksman's bow in voor de snipers onder ons, verder de goeie ouwe granaat-werpers, lanceer-inrichtingen, electrische wapens, vlammenwerper, van alles. Allemaal goed onderling gebalanceerd.
Ik ben zelf groot fan van snipen, en daar is dit spel één van de betere in, je kunt vrij lang uit zicht blijven in een grote carnage omdat de boog tracers van jouw pijlen niet opvallen tussen de rest. Als tegenpool is het wel weer zo dat je dus nauwelijks rennend kan schieten, en je krijgt maar 5 kogels, met een Ammo Pack item 10.

Ammo limieten gelden voor alle human wapens volgens mij, wat ervoor zorgt dat het weer uitgebalanceerd is tegen de beasts, die bijna alleen maar melee wapens hebben. Als commander moet je dus zorgen dat je een garrison bouwt dichtbij het front zodat je manschappen ammo kunnen halen mochten ze niet dood gaan.

-geluid
zelfde als grafisch denk ik. Het klinkt allemaal gewoon goed. Handigheidje als je met de gewone boog bezig bent op extreme afstand is dat je kunt horen of je iets raakt of niet. Je krijgt er toch een ego-boost van als je weet dat er een gozer achter zn PC zit in Japan of weet ik waar met zo'n kop van 'wtf, van die afstand met een Hunter's Bow!?'. :p

-gameplay
twee onderdelen dus, de grote kracht van het spel
FPS gedeelte: dit heb ik met name geprobeerd. Helaas alleen nog maar humans vs humans. Goed gebalanceerde gameplay, wel behoorlijk afhankelijk van de commander. Als die niet zorgt dat je een beetje een goed wapen krijgt dan mag je met je gratis euro-shopper-handboogje zware troepen uitschakelen. Ga dr maar eens aan staan, want je hebt 20 pijlen en met 5 pijlen zijn ze pas dood :)

Aannemende dat je een goeie commander hebt, is het constante lol eigenlijk. Je kan er met een vlammenwerper inspringen, je kan suicide runs maken met demolition packs, je kan onder wat gebladerte staan snipen, voor elk wat wils.

commander deel: heel simpel allemaal. Selecteer een unit, ram met je r-muisknop op waar ie heen moet of op een mijn / gebouw in aanbouw / vijandelijke unit en je geeft automatisch het commando om resources te verzamelen / helpen met de bouw / aan te vallen, etc.
Het is geen groot-leger RTS, maar meer invidivu gericht zoals Battle Realms. Je kunt geen bots bouwen, alleen workers. Al je verdediging en aanval dien je met je menselijke units uit te voeren.
Wat nu als je gewoon niet doet wat je commander je opdraagt? Dat kan, dan zul je echter ook niet beloond worden, en dat scheelt echt. Je krijgt niet alleen automatisch armour hoe meer opdrachten je goed voltooit, maar de commander kan ook zelf extra beloningen geven. Als je geen goud hebt om je wapens mee te kopen kun je die requesten van je commander die je dan de wapens toch kan geven (ik denk ten koste van de grote goud-stapel). Dat zal ie niet zo snel doen bij iemand waar ie niks aan heeft. Op het slagveld kun je ook nog eens van je commander iets krijgen om je te helpen. Kweet eerlijk gezegd niet wat, maar toen ik op 5 vijanden afstormde en een goeie verstandhouding met mn comm had, kreeg ik een vaag rondraaiend rood ding om me heen en overleefde ik het een stuk langer. Ik ging maar na 3 man dood ipv na 1 :)

Enige nadeel tot nu toe: Als je eenmaal aan het verliezen bent, helemaal met een groot aantal spelers dan kun je het misschien nog wel ff uithouden en gelijkspel in stand houden, maar winnen zul je nooit meer kunnen. Uiteindelijk zijn hun Siege weapons klaar, gigantische kruisboog / catapult, en dan ben je toch de lul. Je komt namelijk je basis niet meer fatsoenlijk uit, omdat ze blijven komen. Als je ze neerknalt spawnen ze weer uit hun Garrison wat ze 200m verderop hebben staan met inmiddels 85 guard towers. Je kunt ze lang afhouden op een afstand, maar je zult niet lang meer aan een stuk overleven.

conclusie: savage is bijzonder geslaagd. beeld en geluid zijn dik voldoende en de gameplay is echt gigantisch leuk, hoe je ook wenst te spelen. het RTS-FPS deel is gewoon goed uitgevoert en werkt ook gewoon goed. Als je commander ruk is, tja, dan verlies je.

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-07 10:41
dit spel lijkt me wel geinig en een paar gozers hadden me overgehaald om het te spelen dus ik heb die demo ff gedownload :) en ik ga het ff proberen

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Ik speel het zelf (de volledige versie) en het is een heel erg leuk spel. Geen game is het zelfde. Er komt een zeer goede update aan die de net code verbeterd nieuwe gebouwen, wapens en classes toevoegt. Zal waarscheinlijk zo rond 10 november gereleased worden. Ik kan niet wachten!

Kom btw ook eens kijken op de Savage Times, gehost onder 3dactionplanet. Schrijf je in en praat me. Je kunt zelfs gebruik maken van onze (1st) teamspeak server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
ow ik wist niet dat de volledige versie al uit was (sry heb topic niet echt gelezen) dan moet ik mischien maar eens kijken waar ik die kan krijgen :)

ik zal eens kijken op de Savage Times :)

het was echt sneu vanmiddag, ik ben gewoon aan het spelen ineens gaat iedereen van me eigen team op me inhakken (was nogal dom want je kan je teammaten niet killen, tenminste op die server) dus ik d8 wat is er nou kijk ik in chat venster word ik uitgemaakt voor cheater :S alleen omdat ik 1 gozer had afgemaakt die zei dat hij mij 10x geraakt had, er was niemand in de buurt en meteen had iedereen het gezien en iedereen me uitschelden :S echt zo sneu is dat. Dat verpest best wel je middag :P

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

O dat gebeurd zo vaak, dat je aan het meppen bent en niks raakt, en je tegenstander slaat je in een klap dood. Dat moet nog opgelost worden met een patch. Beetje balanceren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

ow heb even zitten spelen. Ik vind het tot nu toe zeer cool _o_. alleen weet ik nog niet alles. ff wat goud halen enzo :P. steen of diertjes hakken. De Commander kan van alles upgraden en gebouwen bouwen natuurlijk :P.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
executor schreef op 04 november 2003 @ 23:04:
ow heb even zitten spelen. Ik vind het tot nu toe zeer cool _o_. alleen weet ik nog niet alles. ff wat goud halen enzo :P. steen of diertjes hakken. De Commander kan van alles upgraden en gebouwen bouwen natuurlijk :P.
ja best wel stoer spel, alleen aan goud halen heb je eigenlijk niks :/ tenminste de commander wel maar die laat als het goed is de workers goud halen
in het begin ga ik altijd ff beesies hakken ofzo dan zit je zo'n beetje als eerste op lvl3 als je het goed doet en dan heb je betere wapens en beter schild :) dan ga je vijand raggen en uiteindelijk staat er bij most experience points jou naam :) tenminste bij mij wel vaak en ook bij most kills :P

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Ik ben zelf nog niet naar de winkel gestapt (het feit dat ik daar over nadenk wil heel wat zeggen over de kwaliteit van dit spel :) )
dus ik kan alleen nog maar Humans vs Humans op Eden, Eden2 of Crossroads.

Op Crossroads bijv. ga ik in het begin van het spel samen met (als het goed is en iedereen werkt mee) iedereen op ééntje na red stone verzamelen. Dr kan nogal eens een tekort ontstaan voor de Commander heel vroeg in het spel als je wapens en items wil hebben en units en alles tegelijk. Ondertussen rent die ene in een sprint naar de spawn-vlag. Zo gauw we bij de vlag kunnen spawnen doen we dat ook massaal. Vervolgens staan we met zn allen in het midden in een poging het zooitje daar eens over te nemen en in handen te houden. Als je het vroeg in het spel trekt om in het midden een garrison en een guard towertje of wat neer te zetten is de kans dat je nog verliest ineens een stuk kleiner :)

Met red stone minen haal je niet al teveel goud of XP binnen, maar je commander heeft er meer aan in het begin dan dat je beestjes loopt te raggen. Dat is vooral handig voor de Requests e.d. om er genoeg geld voor binnen te halen. Vroeg in het spel is er eerder tekort aan stone.

Vage melee battles komen meestal voor door een beetje lag. Ik heb er haast nooit last van (ook omdat ik normaal gesproken nog net genoeg pijlen in mn Marksman's/Hunter's Bow heb zitten :) ) maar als het voorkomt dat ik doodga waar ik had verwacht dat hij zowat dood had moeten zijn is het enige wat ik zeg 'nice one'. Zelfde geldt voor iemand die mij neersnipet. Ik strafe en spring zo onregelmatig dat de meeste snipers mij missen, en als ik zelf sta te snipen komt het nog veel minder voor. Dan roep ik nice shot, en ik hoop daarmee weer een rood steentje bij te dragen aan het vriendelijke gevoel van de community :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Ah cool. Dat had ik altijd al in gedachten. 1 commander, maar dan zijn units door echte spelers bestuurd! Hier zullen inderdaad erg veel man voor nodig zijn, ben benieuwd of servers dit wel gaan trekken..
conclusie: savage is bijzonder geslaagd. beeld en geluid zijn dik voldoende en de gameplay is echt gigantisch leuk, hoe je ook wenst te spelen. het RTS-FPS deel is gewoon goed uitgevoert en werkt ook gewoon goed. Als je commander ruk is, tja, dan verlies je.
Goeie post :) Klinkt erg interessant, ook typisch een spel om een clan voor op te richten. De logische denker als commander, de shoot em uppers als uitvoerder. Ik heb niet heel het topic gevolgd, maar zitten er ook tanks/whatever bestuurbare eenheden in het spel?

Teamplay met best veel strategie hoor ik :)
waar je dus de gameplay van de MP van C&C: Renegade combineert met de strategische RTS kant van C&C.
KICK-ASS, hebben jullie ook nooit lopen filosoferen over zo'n genre? Een commander met units die door mensen bestuurd moeten worden? :) Alleen misschien kan de interactie tussen commander en zijn "onderdanen" nog verbetert worden m.b.t. commands die worden opgegeven? Hoe zit het daarmee.

[ Voor 122% gewijzigd door Yokozuna op 05-11-2003 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Yokozuna schreef op 05 november 2003 @ 22:58:
Ah cool. Dat had ik altijd al in gedachten. 1 commander, maar dan zijn units door echte spelers bestuurd! Hier zullen inderdaad erg veel man voor nodig zijn, ben benieuwd of servers dit wel gaan trekken..
Ik heb een ping van rond de 60 op de servers waar ik op speel. (bij CS ofzow eeuwen terug zat ik tussen de 20 en 50 met mn XS4ALL ADSL) In principe nooit last van lag oid. De servers trekken het allemaal goed, ook met 40 man.
maar zitten er ook tanks/whatever bestuurbare eenheden in het spel?
Je commander kan (moet zelfs om je stronghold naar level 3 te krijgen) een Siege Workshop (of bij de beasts iets anders vergelijkbaars) bouwen. Hiermee komen er twee zware units vrij voor de research, die vervolgens net als de andere twee researchable units onderzocht worden en door de spelers gekozen. Bij de mensen is dit een gigantische kruisboog en een katapult. Bij de beasts is dit een summoner met zware magie en een HEEEL erg groot beest die met een boom rondzwaait als wapen.
Als je 'uitstapt' ontploft je unit en sta je op de grond als standaard light unit met alleen je standaard wapen, niet zo slim dus. Je kan ook niet de units van een ander team of een teammate overnemen, t werkt gewoon hetzelfde als de andere 3 units waar je uit kan kiezen.
KICK-ASS, hebben jullie ook nooit lopen filosoferen over zo'n genre? Een commander met units die door mensen bestuurd moeten worden? :) Alleen misschien kan de interactie tussen commander en zijn "onderdanen" nog verbetert worden m.b.t. commands die worden opgegeven? Hoe zit het daarmee.
Ik al jaren, maar ik zit zowiezo constant met ideeën in mn hoofd waar ik niks mee kan omdat ik geen mod-skills heb :)
De interactie tussen commander en spelers is niet denderend. Hij kan opdrachten en 3 verschillende tijdelijke power-ups geven (kost hem ook een hoop resources van een bepaalde soort die langzaam zichzelf weer oplaadt, om te zorgen dat ie het niet snel achter elkaar kan doen.) De speler kan ervoor kiezen om die opdrachten uit te voeren... of niet. Er zit een stem bij die zegt 'move here' of 'attack this unit/building' e.d., maar je krijgt pas echt het gevoel dat je met een menselijke commander aan het bevel speelt als ie het fout laat gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Laatst online: 10-10 17:14
Even voor iedereens informatie: Ik heb hem vandaag gekocht bij de free record shop, dus hij is eindelijk uit in Nederland.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
JeanLucPicard schreef op 14 april 2004 @ 01:27:
Even voor iedereens informatie: Ik heb hem vandaag gekocht bij de free record shop, dus hij is eindelijk uit in Nederland.
Dat was-ie al een paar weken hoor. Op het moment dat UT2K4 te koop was, heb ik 'm al zien liggen bij de Dynabyte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat een afgang! :+
eerst zoveel reacties van: "w00t, deze game gaat ownen!" en een half jaar later wordt het topic gekickt met de mededeling dat het spel al een maand uit is en niemand op GoT die het schijnbaar speelt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Het was ook puur toeval dat ik hem tegenkwam, anders had ik hem ook niet tegengekomen, en had ik ook nooit geweten dat ie al uit was. Een maand of 2 geleden zocht ik echt elke winkel af voor dat spel, maar toen zeiden ze dat hij er voorlopig nog niet was...

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-10 18:57

Infinchible

Woef!

Heej, dit spel nog nooit gezien.
Ook maar ff demo downloaden op gamershell :)
Moet je er nou trouwens maandelijks voor betalen,
als je hem in de winkel haalt??

Damn: kom er net achter dat chello vannacht ofzow de bandbreedte hier heeft verhoogd, d/l met 300kb/s :D
Beterz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Nope, dit is een eenmalige uitgave.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 06:04:
wat een afgang! :+
eerst zoveel reacties van: "w00t, deze game gaat ownen!" en een half jaar later wordt het topic gekickt met de mededeling dat het spel al een maand uit is en niemand op GoT die het schijnbaar speelt. :D
ik speel de demo regelmatig; linux :P
heb de game alleen nog niet gespot; enkele maanden terug al wat rondvraag gedaan bij verschillende game shops, maar geen leek van 't spel gehoord te hebben.
linux support / versie zit toch al in de box of niet?
iemand die dit voor mij kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Ik heb de beta toendertijd getest, en het was de beste beta ooit die ik heb gespeeld _O_
Maar ben er net niet fan genoeg voor om het te kopen

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
himlims_ schreef op 14 april 2004 @ 19:34:
[...]

ik speel de demo regelmatig; linux :P
heb de game alleen nog niet gespot; enkele maanden terug al wat rondvraag gedaan bij verschillende game shops, maar geen leek van 't spel gehoord te hebben.
linux support / versie zit toch al in de box of niet?
iemand die dit voor mij kan bevestigen?
Er zit een bonus cd bij met de volledige versie voor linux inderdaad.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is echt een van de beste spellen die ik ooit gespeeld heb, en ik heb er heeel veel gespeeld. De sfeer, teamplay en setting zijn perfect. Ik zou dit spel een 9.5 geven.

Sorry dat ik deze half vergane topic weer omhoog haal ;) maar dit moest ik ff kwijt. _/-\o_

TheManNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal dit nog even weg, omdat ik zo snel niet kan vinden dat dit officieel is (Er is net een nieuwe demo uit en via de officiële site wordt het nog gewoon verkocht). Zodra ik het wel vind, of iemand mij een link mailt met de bevestiging, zet ik wat hier stond weer terug :)

[ Voor 120% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2005 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

Het spel kun je nu gratis downloaden bij S2Games: http://3dgpu.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spruit_elf

Spruit_elf

Intentionally left blank

Dracul schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 09:33:
Het spel kun je nu gratis downloaden bij S2Games: http://3dgpu.com/
die download is legaal, die komt gewoon bij s2games vandaan, je moet echter nog wel een cd key hebben officeel, het klopt alleen dat er geen autentication servers meer zijn oid dus hij checkt niet op cd key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 17:43
Allemaal heel verwarrend,

Dit spel kan je gewoon kopen in de winkel ?
dit spel kan je gewoon downloaden vanaf internet ( legaal ) ?
Dit spel kan je dan ook spelen als je geen Cd-key heb ?

er zijn geen servers waar naar je cd-key wordt gecheckt?

Allemaal heeel raar,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

Net 2 uurtjes de gratis savage gespeeld, het schijnt nog een hechte community te hebben. Ik heb behoorlijk gefaald als commander, maar mijn fantastische team maakte het nog goed.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Savage 2 komt binnenkort uit _/-\o_
Ik ben helaas te lui om een nieuwe topic te beginnen :P

http://savage2.s2games.com/media/ss/009_f.jpg
http://savage2.s2games.com/media/ss/015_f.jpg
http://savage2.s2games.com/media/ss/023_f.jpg
http://savage2.s2games.com/media/ss/031_f.jpg

op http://savage2.s2games.com staan trailers en nog meer screenshots. In de zomer begint de beta, ziet er veel belovend uit :Y) , en het draait op linux :D
savage 1 was een zeer leuk spel maar niet echt bekend.
Je kan savage 1 gewoon downloaden, zie boven voor link. Er wordt niet meer gecontroleerd op cd-key, maar het is geen freeware!
Je kan savage 2 al pre-orderen, kost 30 dollar en dan kom je automatisch in de beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plecky
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dikke schop nu Savage 2 uit is.

Ik was aangenaam verrast door de wijzigingen in het combatsysteem. Minder als een idioot met je zwaard slingeren, maar veel tactischer door de drie verschillende aanvallen die elkaar ala rock-paper-scissors verslaan.

De demo is te downloaden vanaf http://savage2.s2games.com/download.php en geeft je 5 uur met bijna alle gameplay. D.w.z. er is geen stats tracking, je kan niet upgraden naar hellbourne units, je spawn tijd is wat langer etc.

Zijn er nog andere mensen die Savage 2 (gaan) spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 09:31

Knaak

It's me, Mario!

Wow wat een game zeg, nooit van gehoord, net even wat trailers zitten bekijken en Damn! Deze game is echt uniek in zijn soort. Toch maar eens gaan proberen.

Het is me alleen niet duidelijk hoe het werkt met servers en kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dantar
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-12-2023
Ziet er wel interessant uit.. van de week maar eens kijken of het wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plecky
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
MOAW schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 17:57:
Het is me alleen niet duidelijk hoe het werkt met servers en kosten.
Ja het is mij ook niet helemaal duidelijk hoe ze dat betalen, maar ze beweren dat ze door het spel onafhankelijk uit te geven zoveel geld besparen dat ze voor 30 dollar genoeg verdienen om zowel de ontwikkeling als de servers te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plecky schreef op zondag 27 januari 2008 @ 13:14:
[...]

Ja het is mij ook niet helemaal duidelijk hoe ze dat betalen, maar ze beweren dat ze door het spel onafhankelijk uit te geven zoveel geld besparen dat ze voor 30 dollar genoeg verdienen om zowel de ontwikkeling als de servers te betalen.
Je bakker verkoopt toch ook geen broden voor 8 euro,waarom is het gelijk onduidelijk als ontwikkelaars genoegen nemen met brood op de plank in plaats van een hummer voor de deur.Je reactie maakt in ieder geval wel duidelijk waarom sommige tweakers zo tegen warez zijn,dit komt door misvattingen over de kosten die het maken van iets creatiefs met zich mee brengt en misvattingen over de levenstandaard die je ermee verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Dikke schop.

Savage 2 was een tijdje uit, maar wat ik vanmiddag pas zag is dat savage 2 nu ook free 2 play is _/-\o_

http://savage2.s2games.com/main.php

Veel plezier iedereen, dit is echt een top spel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droniac
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2022
Het is niet helemaal free 2 play hoor, er zijn een paar limieten aan verbonden, maar die limieten vallen op zich erg mee. Je kan bijna alles doen en bijna alles spelen, ongelimiteerd, dus op zich is het gratis te noemen. Maar stats-tracking, hellbourne units en enkele andere zaken krijg je pas als je betaald. Dat is het ook wel waard, want die 10 dollar is echt niks voor zo'n goed spel en de hellbourne units zijn echt heel erg vet.

YouTube / Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje

makje

Professioneel prutser

hah, zag ineens dit topic in mijn posthistorie voorbijkomen en heb Savage 2 ook maar een geprobeerd.
Conclusie: Het is weer erg leuk en verslavend.

Daarnaast is de stap dat ze het spel helemaal gratis aanbieden natuurlijk erg moedig en bewonderenswaardig.
Wel zijn de hellbourn units een groot genoeg voordeel (heb er net pas 2 gehad, duurde effe voordat ik het snapte) dat ik sowieso iedereen aanraad het toch te kopen. En voor 10 US dollar een goed spel kopen is natuurlijk helemaal geen geld...

Al met al erg goed weer, ik zit er weer helemaal in :)

9800x3d

Pagina: 1 2 Laatste