[B&W 601-602]Te duur + twijfels + help me out

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 3.711 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-04 09:03
Een paar dagen geleden had ik een topic geopend met de titel Sansui versterker: Speakers gezocht. De meeste van jullie hadden de B&W 601-602 series aangeraden maar volgens een vrind van m'n broer zou dat een stomme koop zijn omdat je de helft voor het disign betaald. Mij maakt het uiterlijk nix uit dus als dat waar zou zijn zou dat zonde van het geld zijn. Zijn er ergens nog nieuwe speakers tekoop die met de B&W's vergelijkbaar zijn met geluidskwaliteit en die wat goedkoper zijn. Het kan ook zijn dat die vrind ongelijk had. M'n versterker is een Sansui AU 5900.

*et moet wel goede bass leveren voor het geval geen B&W wordt
*2-3weg maakt nix uit
*Tannoy Mercury is nix vor mij men zegt daar zit igg geen bass in

thxz

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16209

Tuurlijk betaal je ook voor het design, maar wat is er zo design aan een B&W speakers tegenover een Tannoy of een KEF? De 602 ( gewone, S2 of S3 ) zijn erg mooie speakers. De 602 geeft net iets meer laag met zijn 18cm woofer tegenover de 16,5cm woofer van de 601. Ik zou gewoon eens gaan luisteren als ik jou was. Goeie optie is ook de KEF Q1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-02 08:57

TheLunatic

Ouwe boxen.

Design = Ontwerp. Het ontwerp van een box is bepalend voor het geluid. Sterker nog, het is belangrijker dan welke speakers je er in zet.

Daar mag je best wat voor betalen denk ik.

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:24
Je krijgt over het algemeen waar je voor betaald bij hifi (hoewel ik me dat afvraag in wanneer het over apparatuur van 10.000 euro gaat...).

B&W 601/602 zijn beiden erg mooie boxen. Ik ben persoonlijk nogal een B&W persoon moet ik zeggen. Maar ga eens kijken naar de B&W DM303, iets goedkoper dan de 601 en volgens mij toch nog net iets beter klinkend.

Tannoy MX2 is ook erg goed, zie het topic daarover.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik vind b&w erg goeie kwaliteit leveren voor het geld.. ok.. je kan zelf bouwen.. maar dan moet je weten waar je mee bezig bent.. Ik vind die speakers van hun och wel ergends redelijk speciaal...
dit is de 1e keer dat ik speakers werkelijk koop,omdat ik ze het geld waard vind.. kef echter niet.. maar ik vind kef niet erg bijzonder meer

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-04 14:44
TheLunatic schreef op 31 augustus 2002 @ 18:36:
Design = Ontwerp. Het ontwerp van een box is bepalend voor het geluid. Sterker nog, het is belangrijker dan welke speakers je er in zet.

Daar mag je best wat voor betalen denk ik.

Wat je hier omschrijft is meer het ontwerp van de constructie, deze is zeer zeker bepalend, maar wat ef_gamer denk ik meer bedoelt is de estetische kant van ontwerp, de vormgeving.

Persoonlijk vind ik B&W wel wat duurder vergeleken met soortgelijke speakers, maar of dit naar het design gaat? Ik vind ze niet veel mooier dan anderen, wel wat mooier hoor, maar ik hou van basic :). Tja, smaken verschillen.

Maareuh, voor de topicstarter, ik zou even stoppen om meningen van anderen aan te nemen. Iedereen heeft z'n eigen verhaal in z'n eigen situatie. Iets abstracts als 'een mooie strakke bas' wordt op 100 verschillende manieren beschreven dus je doet er verstandig aan dit zelf eens te ondervinden, voordat je conclusies kan trekken. Een mening of review kan je zeker een richting op sturen, maar je moet gewoon oppassen dat je de andere wegen niet afsluit...

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-01-2024
erm... ga nou gewoon ff naar een hifi zaak en ga luisteren... aan "men zegt" heb je niks, het zijn jouw oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Tipje: je moet van het geluid houden, maar misschien moet je ook eens naar Magnat speakers gaan luisteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
eerst wilde ik ook een 601 gaan kopen maar vondt het uiteindelijk toch iets te duur worden. ik wilde namelijk gaan uitbreiden naar 5.0 surround en wil het dan wel op 1 merk houden. eigenlijk denk ik wel dat je voor het matriaal betaal wat in de box verwerkt zit.
er zit bijvoorbeeld kevlar in verwerkt wat niet echt bepaalt goedkoop is.
uiteindelijk heb ik toch maar tannoy gekozen. wat betreft bas? tannoy mx1 heeft al genoeg bas voor mij.
ik neem de mx2 die nog meer bas hebben (zeer goed getest).
B&W 601 heeft echt niet veel meer bas.

succes met je keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63418

Goed geluid is heel persoonlijk. De een houdt van een strakke bass, de ander van wollig laag. Als je afgaat op het goedbedoelde advies van vrienden koop je eigenlijk altijd een kat in de zak. Het enige goei is luisteren in een speciaalzaak. Ook naar speakers die je niet kunt betalen. Een vriend van mij heeft een paar sony speakers in de auto gezet die echt b a g g e r klonken. Na de boel teruggebracht te hebben heeft ie voor de helft van het geld een paar prachtig klinkende speakertjes gekocht.
Keflar, carbon en weet ik wat voor andere exotische materiale zijn absoluut geen garantie voor goed geluid. Papieren conussen kunnen echt supergoed klinken. Ik heb 10 jaar geleden zelf een paar (transmissionline) speakers gebouwd nadat ik alles had gehoord wat maar mogellijk was. Ik heb ze nog steeds en doe ze nooooit meer weg. It's up to you, zelf luisteren.... of bij de wehkamp kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8801

ga gewoon naar de koopjes keder van correct
daar kan je ook horen en hebben ze vaak verouderen modellen staan

ik heb zelf daar een stal jamo cornet 195
kosten toen nieuwe 900guldens per stuk
heb ze mee genomen voor 400guldens per stuk

en alleen omdat het overjaars modellen waren

wel ik heb er nu nog geen spijt van gehad

ik heb daar 3uur gestaan om te zoeken welke ik wilde hebben

ik heb haast alle merken geluisterd
en vond deze speaker heel warm en laag

ik zeg wel als je naar correct gaat
denk niet van ik koop speakers voor 100euro
want dat dacht ik ook en kwam veel duurder uit
omdat de goedkopen speakers toch niet lekker klonken

mijn keuzes waren

jbl
jamo
infinitie ??
b&w

de jamo heb ik dus mee genomen omdat ik deze beter prijs kwalitijd vond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 19:40
Tja, B&W (te) duur.... Nee zou ik zeggen.

Zeker waar is :"B&W is de laatste jaren sterk in prijs gestegen"
Zeker waar is :"Bij B&W betaal je ook voor design"

Maar dat is ook het geval bij bv. KEF/Mission

B&W weet met de 6 serie (heb zelf de oude 600i en nieuwe 602s3 / lcr60s3) een prijsaantrekkelijke speaker te maken die verdomd goed klinkt. Persoonlijk vind ik de 601s3 tegenvallen, de 602s3 vond ik de meerprijs zeker waard.

Als ik de oudere 6 serie (zoals mijn rear-speakers) vergelijk met de huidige serie dan is dat een wereld van verschil. Niet zozeer van design, daar is B&W altijd goed in geweest, maar qua klank. Veel neutraler/strakker en meer levendiger.... Zal wel deels komen door de nieuwe vernieuwingen die ze uit de nautilus serie speelsgewijs toepassen in de 6serie.

Kef Q1: leuke speaker maar niet echt veel goedkoper dan de 601s3. Daarnaast is er ook van B&W nog een kleinere 600s3 (geen idee wat ie kost, maar hij is er wel...). Dit is een gesloten exemplaar, over de drivers weet ik overigens niets....

B&W 3 serie: hadden ze niet moeten bouwen.... Kan best leuk klinken, maar zet er een iets duurdere 6 serie naast en je wil nooit meer naar de 3 serie luisteren....

Beste advies:
Koop bij bv. Audioklang (Net over de grens in duitsland). Daar zijn de B&W luidsprekers stukken leuker geprijsd dan in Nederland. Verwacht geen stuntwerk, want zou is B&W niet. Maar ik heb dit jaar bij Audioklang de 602s3 voor 210p.st. gekocht. Dat is toch 40 euro per luidspreker goedkoper. Icm met een nieuwe center van B&W was dit voor mij (+- 100 km) zeker de moeite waard om her heen te rijden.....

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19787

Ik heb sinds gisteren de 602 s3. Ik ben er erg tevreden mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16209

Jivecar schreef op 01 september 2002 @ 12:54:
Beste advies:
Koop bij bv. Audioklang (Net over de grens in duitsland). Daar zijn de B&W luidsprekers stukken leuker geprijsd dan in Nederland. Verwacht geen stuntwerk, want zou is B&W niet. Maar ik heb dit jaar bij Audioklang de 602s3 voor 210p.st. gekocht. Dat is toch 40 euro per luidspreker goedkoper. Icm met een nieuwe center van B&W was dit voor mij (+- 100 km) zeker de moeite waard om her heen te rijden.....
Heb je er weer zoeen. Hier luisteren, in het buitenland kopen. Ik vind dat zo sneu he. De dealer waar je luisterd stelt zich beschikbaar, en vervolgens koop je het ergens anders waar het goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
dubbelpost :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Jivecar schreef op 01 september 2002 @ 12:54:
Tja, B&W (te) duur.... Nee zou ik zeggen.

Zeker waar is :"B&W is de laatste jaren sterk in prijs gestegen"
Zeker waar is :"Bij B&W betaal je ook voor design"

Maar dat is ook het geval bij bv. KEF/Mission

B&W weet met de 6 serie (heb zelf de oude 600i en nieuwe 602s3 / lcr60s3) een prijsaantrekkelijke speaker te maken die verdomd goed klinkt. Persoonlijk vind ik de 601s3 tegenvallen, de 602s3 vond ik de meerprijs zeker waard.

Als ik de oudere 6 serie (zoals mijn rear-speakers) vergelijk met de huidige serie dan is dat een wereld van verschil. Niet zozeer van design, daar is B&W altijd goed in geweest, maar qua klank. Veel neutraler/strakker en meer levendiger.... Zal wel deels komen door de nieuwe vernieuwingen die ze uit de nautilus serie speelsgewijs toepassen in de 6serie.

Kef Q1: leuke speaker maar niet echt veel goedkoper dan de 601s3. Daarnaast is er ook van B&W nog een kleinere 600s3 (geen idee wat ie kost, maar hij is er wel...). Dit is een gesloten exemplaar, over de drivers weet ik overigens niets....

B&W 3 serie: hadden ze niet moeten bouwen.... Kan best leuk klinken, maar zet er een iets duurdere 6 serie naast en je wil nooit meer naar de 3 serie luisteren....

Beste advies:
toon volledige bericht
wat koste die center dan? en wat vindt je van de tannoy mx serie t.o.v de b&w serie? tannoy heb ik namelijk besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Anoniem: 16209 schreef op 01 september 2002 @ 14:00:
[...]

Heb je er weer zoeen. Hier luisteren, in het buitenland kopen. Ik vind dat zo sneu he. De dealer waar je luisterd stelt zich beschikbaar, en vervolgens koop je het ergens anders waar het goedkoper is.
als je weet wat je wilt..ergends anderskopen..
tis een 'beloning' voor de verkoper als je bij hem komt kopen (vind ik.. en ik ben verkoper)
tis idd jammer dat mensen dat doen..maar ze hebben er recht op.... ik heb weinig te bestenden..en zou af en toe dit ook doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Q1 zit rond de prijs van de 602s dacht ik... dus aanzienlijk duurder dan de 601. Weet ik niet zeker.

600s3 is niet gesloten, reflexpoort aan de acherkant. En klinkt ondanks de wat kleinere behuizing erg veel zoals de 601. Prijs is dan ook niet spectaculair lager, 10-15 euro geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07-2020
[...]

Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Laatst online: 22-04 18:01
Uit welk land komen we ook alweer ? >:)

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:07

JvS

Ik heb hem zelf ook

ef_gamer schreef op 31 augustus 2002 @ 18:02:

maar volgens een vrind van m'n broer zou dat een stomme koop zijn omdat je de helft voor het disign betaald. Mij maakt het uiterlijk nix uit dus als dat waar zou zijn zou dat zonde van het geld zijn.

Dat slaat natuurlijk nergens op. Ten eerste zijn ze lomp (zeg nou eerlijk, ik heb ze zelf ook hoor), maar het is gewoon echt niet voor niets verreweg de meest populaire speaker die er is op het moment. Niet al te groot, mooi geluid, goed stereobeeld, veel verkrijgbaar... Vrij veel laag (dat werkt erg goed mee aan de populairheid).

Ik vind ze iig erg goed klinken, er is vast wel iets in die klasse dat voor anderen beter klinkt en daarom moet je ook in een winkel gaan luisteren, neutraal :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51195

Die b&W zijn minder design als Bose en B&O .
Kwaliteit betaald ge ,
Design betaalt ge ook , maar daar kiest ge voor omdat het zou passen in uw interrieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-04 18:39
Ben niet zo'n fan van B&W. Ik vind ze in het midhoog-hoog te 'warm', gedempt, wollig, ineengedrukt en verzin nog maar wat. Is smaakgebonden natuurlijk.

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah dat kan je eigenlijk niet echt van het hele merk zeggen. De 601 klinkt erg anders dan een 602. En een 805 wollig midden is IMO toch wel een beetje :? :P. Het meest gehoorde commentaar op die speaker is toch wel "saai" :o. Maar dat vind ik van dat ding juist het geweldige :). Geweldig, zonder te irriteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19977

303's versus 601s is niet zo heel lastig, 303 klinkt net wat aangenamer. (opinie, geen feit)
602's en 303's is ook niet zo lastig, 602's klinken beter maar 303's zijn stukken goedkoper en doen het voor hun geld verbazend goed.

extreem goedkoop alternatief zijn de oudere b&w's. dm110's bijvoorbeeld klinken nog vrij respectabel als je ze naast de 602's zet. 2e hands op de kop tikken loont de moeite, betaal je zo ie zo veel minder marges.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 19977 op 01-09-2002 23:00 . Reden: Reden for edit? who cares! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hmz.. als je over ieder detail gaat mierenneuken zie je er zometeen
Afbeeldingslocatie: http://www.xtreme-gaming.net/convicted666.jpg
zo uit :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Peltier: grappig, alle modellen die je noemt ken ik erg goed :). M'n pa heeft de 110's, ik de 602's als fronts en de 303 als rear :). op marktplaats.nl kan je vaak leuke speakers kopen.

Het nadeel is dat je dan niet echt je eigen smaak kan kiezen en je dan op merk gaat kiezen. Dat kan heel erg goed uitvallen, maar misschien had je dan wel beter kunnen kopen en dat gaat dan weer knagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Tis een erg domme vraag je kunt het niet vergelijken maar

De b&w dm 100, 601, 303 spelen de promedia toch zo weg?

Iemand had me in het vorige topic gezegd dat als ik een basfreek ben er nog een passive sub bij moet kopen om de bas op te krikken. Stel ik koop een setje B&W's en ik vind de bas niet goed zelfs als ik et een beetje opkrik met m'n Sansui (die btw een erg goede bas heeft, heb een paar dagen geleden bij m'n broer's jamo's geprobeerd en de bas klonk wat beter dan z'n technicus) dan heb ik zelf nog een apparte woofer liggen. Hij ongeveer 25 cm in diameter (jammr kan geen fotos maken), heeft een kleine beschadiging (het was eens een speaker voor een orgel ofzo). Ie zit nu een forse houten kast die erg dus is. M'n broer had er een keer een versterker ingebauwd dat ie voor de pc werkt. Als ik kon herinneren kon ie best lekker bas leveren maar bij hogere volumes was het snel voorbij.
Het had ook aan dat bagger versterkertje kunnen liggen hoor zo is het niet. Er zit btw ook nog een soort midrange speaker in van een diameter van 10 cm maar die is redelijk beschadigd en pas niet echt in een sub ofzo.

(maakt leeftijd uit bij b&w's? ik ben 13 LOL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28259

Koop a.u.b. geen passieve sub die valt altijd tegen, daarentegen is een actieve sub wel aan te raden, maar alleen als je echt zit te wachten op tonen <40 Hz.

Ik zou in jouw geval niet zondermeer voor fabrieks-speakers gaan, je wilt toch een beetje goedkoop aan je (eerste?) luidsprekers komen. In dat geval zou ik iig zelfbouw niet uitsluiten en de 2dehands markt in de gaten houden, want zeg nou zelf 450-500 euro uitgeven voor b&w, terwijl er meer is (veel meer) is zonde van het geld.

Eerst gaan luisteren naar alles in je prijsklasse wat er op de markt is en een bezoekje brengen aan bv. speaker&co,remo kan geen kwaad.

Wat betreft de leeftijd, het gaat erom wat je luistert je muzieksmaak is nog het meest leeftijdsafhankelijk ;), dus het lijkt mij geen obstakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Anoniem: 28259 schreef op 02 september 2002 @ 09:32:
Wat betreft de leeftijd, het gaat erom wat je luistert je muzieksmaak is nog het meest leeftijdsafhankelijk ;), dus het lijkt mij geen obstakel.
muziek leeftijds afhankelijk? valt toch wel mee.... naja ergends wel. .kom ik in een jazz cafe.. waar zijn de jongeren?? voel ik me erg B) }:O op men plaats :D

maar goed.. ik denk dat geld meer leeftijdsgebonden is.. (wel bij mij iig.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Het geld is niet mijn probleem >:)
Daar kom ik wel aan.

Het is de preis/kwaliteit

Mij zie je niet in een jazz cafe })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51195

overweeg anders zelfbouw...

speakerland heeft dat wel iets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Ik heb die orgel woofer ff van de kast gehaald. Het klonk niet goed. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolke
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Ik heb heel wat zelfbouw speaker gehoord, en ben er nog NOOIT een tegengekomen die goed klinkt.

De 601 of 602 zijn beide goede speakers. Ik zou zelf voor de 602 gaan. Deze is qua prijs/prestatie beter.

Ik heb 4 jaar gewerkt bij de importuer van B&W. Helaas is het merk overgegaan naar een ander. Ik heb zelf nog heel goedkoop Matrix 805 kunnen kopen (kleine beschadiging).

http://www.hroling.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

ik heb de B&W 804 speakers staan. zien er :9~ uit en klinken :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Ik heb wat reviews gelezen ze waren allemaal positief maar daar zeiden ze dat de 601 350 (!) euro koste en de 303 300 (!).

Hoeveel kosten de:

DM303 s2
DM601 s3
DM602 s3

Bij Stassen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
ik weet alleen nog dat de 602s3 bij raf/stafhorst 250 euro kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19787

602 s3 kost bij expert in Haarlem 250 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

voor die prijzen kan je gewoon het best een winkel bellen. Nummers vind je op www.detelefoongids.nl of www.stassen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
[...]

Dan moeten de nederlandse dealers maar niet zo'n prijsstrategie hanteren, eigen schuld dikke bult....

Jij kunt mij niet vertellen dat jij niet aan je eigen portomonai denkt bij het aanschaffen?

Overigens kun je ook in het buitenland de luidsprekers luisteren, alleen: valt het dan tegen dan heb je pech en ben je voor niets naar Duitsland gereden....

(ik heb de B&W bij Staffhorst geluisterd, en hier zou ik geen luidsprekers kopen; dat gun ik dan eerder een kleinere zaak oid)

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
duncanvdlinden schreef op 01 september 2002 @ 14:08:
[...]

wat koste die center dan? en wat vindt je van de tannoy mx serie t.o.v de b&w serie? tannoy heb ik namelijk besteld :)
Ik heb me nooit bezig gehouden met Tannoy; met alle respect maar is niet mijn type luidspreker.

De center was overigens 269,-- euro p.st. (advies 329 of zoiets...)

En over de nederlandse adviesprijs: gebruik search; ik heb in een oudere B&W topic de adviesprijzen gezet. Uit mijn hoofd weet ik ze niet: dus zoeken op 601s3 / 602s3 oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
601 zit op 169 geloof ik, kan een tientje meer zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Jivecar schreef op 02 september 2002 @ 21:50:Dan moeten de nederlandse dealers maar niet zo'n prijsstrategie hanteren, eigen schuld dikke bult....
hmz.. ik kan zien dat jij niet in een winkel werkt! :)
niet altijd kan de winkelier zijn prijzen bepalen.. B&W heeft vastgestelde prijzen.. net als musical fidelity enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Hopelijk passen de 602's wel bij mij heb niet zoveel ruimte hier. FF kijken bij stassen wat ze daar sjeggen

edit
gelukking 50 cm hoog, 30 cm breed dat past wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Laatst online: 17-11-2023
B&W 600serie is gewoon een mooie serie vind ik. Heb zelf de 602 S3 en ben hier zeer over te spreken. Ok, het zijn geen goedkope luidsprekers, maar ik vind ze voor mij zo goed dat ik graag het geld ervoor betaald heb.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

tbusquet schreef op 03 september 2002 @ 09:59:
B&W 600serie is gewoon een mooie serie vind ik. Heb zelf de 602 S3 en ben hier zeer over te spreken. Ok, het zijn geen goedkope luidsprekers, maar ik vind ze voor mij zo goed dat ik graag het geld ervoor betaald heb.
ik schaam me voor mijn gat in men handen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2111

Met dalende economie moet je geen gat in je handen hebben, kan je veel minder geld lenen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

Ik ben zelf al jarenlang B&W liefhebber en heb behoorlijk wat modellen gehad (DM110, DM220i, DM310, CC6 s2, Matrix 1, Matrix 2, Matrix 3, Matrix 803, Matrix 802). Het kan dus zijn dat ik een tikkeltje bevooroordeeld ben maar lees voor de lol gewoon eens wat HiFI magazines (What!hifi, Musichome, Oog&oor, enz) en check de B&W's...... Winnen bijna alle tests! Natuurlijk is een speaker smaakgebonden en natuurlijk presteert hij net zo goed als de zwakste schakel in de rest van je set. Wat ik probeer te zeggen, is dat een miskoop zo goed als onmogelijk is bij B&W en je dus niet snel spijt zult krijgen van je aankoop.
Tja en verder het overbekende advies: Zelf luisteren ;) Suc6!

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

matrix serie.. dan noet me ook wat :9~
met dat gat in me hand bedoel ik dat ik het dubbele heb uitgegeven..d meeste mensen weten wel waaraan (cm4) .
Greengras, mooie avatar, zeker van een van de matrixen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Laatst online: 17-11-2023
gitaarwerk schreef op 03 september 2002 @ 12:21:
met dat gat in me hand bedoel ik dat ik het dubbele heb uitgegeven.
Greengras, mooie avatar, zeker van een van de matrixen? ;)
Tja, ik had 4x 602 en een LCR60 nodig :) dus alles bij elkaar nog belachelijk veel geld.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

tbusquet schreef op 03 september 2002 @ 14:48:
[...]

Tja, ik had 4x 602 en een LCR60 nodig :) dus alles bij elkaar nog belachelijk veel geld.
dan kom je ook er snel op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolke

bolke

Klikt nu met een 50D.

GreenGras schreef op 03 september 2002 @ 11:17:
Ik ben zelf al jarenlang B&W liefhebber en heb behoorlijk wat modellen gehad (DM110, DM220i, DM310, CC6 s2, Matrix 1, Matrix 2, Matrix 3, Matrix 803, Matrix 802). Het kan dus zijn dat ik een tikkeltje bevooroordeeld ben maar lees voor de lol gewoon eens wat HiFI magazines (What!hifi, Musichome, Oog&oor, enz) en check de B&W's...... Winnen bijna alle tests! Natuurlijk is een speaker smaakgebonden en natuurlijk presteert hij net zo goed als de zwakste schakel in de rest van je set. Wat ik probeer te zeggen, is dat een miskoop zo goed als onmogelijk is bij B&W en je dus niet snel spijt zult krijgen van je aankoop.
Tja en verder het overbekende advies: Zelf luisteren ;) Suc6!
Klinken goed he, die Matrix 802. Ik heb er helaas geen geld voor (over) maar anders had ik ze ook wel gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-04 16:28
Om nog wat meer twijfels te zaaien en aangezien er mij iets teveel pro B&W wordt gepraat...

Een tijd geleden was ik ook opzoek naar een nieuwe set maar daarbij ook de luidsprekers. Bedenk daarbij wat je zoekt en wat voor muziek je wil gaan luisteren. Ik ga meer voor de neutrale (saaie) luidspreker. Waarom? Omdat ik nogal veel verschillende soorten muziek luister (bijv Sting, Metallica, Gorefest, Beastie Boys, Tom Waits, Mozart, Eric Clapton). Maar als je elke dag godzilla over je luidsprekers wil laten knallen of Paul Elstak dan zoek je iets met meer lage punch.

Kortom neem je favoriete CD mee en luister dat ene nummer (of twee, maar niet teveel dan valt er toch niet te vergelijken). En laat die vent voor je werken en luister zoveel mogelijk luidsprekers (met bij voorkeur zelfde cd en versterker als jijzelf).

Zelf kan ik mij toch niet scharen achter al die B&W (602) adepten. Het hoog vind ik gewoon irritant schel, het laag is af en toe te dik aan gezet en rommelig. Kortom ik werd er moe van.

Probeer dus ook eens wat anders. Neem eens wat neutraals. De Kef55 bijvoorbeeld. Of de naam die ik helemaal hier mis Dynaudio. Dynaudio62 is wat minder schel dan die B&W dingen en heeft flink wat laag (bonkt alleen niet zo).

Kortom staar je niet helemaal blind op B&W 602S3 omdat die er zo gelikt uitzien of je ingewanden net 1 tandje harder laten trillen dan de rest of omdat iedereen ze heeft. In de prijsklasse van deze jongens (+/- 500 euro voor een set) is er een hoop moois te vinden. Het is zonde voor dit geld iets te kopen wat vooral hard en laag beukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2111

mca2 schreef op 03 september 2002 @ 17:58:
[..]

Zelf kan ik mij toch niet scharen achter al die B&W (602) adepten. Het hoog vind ik gewoon irritant schel, het laag is af en toe te dik aan gezet en rommelig. Kortom ik werd er moe van.

[..]
Een metal-dome tweeter vind ik ook altijd een tikkeltje te schel. Ook zijn veel speakers 'populair' gefilterd, in de winkel valt het 'mooie' hoog op maar als je langere tijd naar zo'n soort hoog moet luisteren vind ik het alleen maar vermoeiend. Maar gelukkig smaken verschillen. Zelf vind ik de vifa XT-300 ringradiator erg mooi, dus die heb ik dan ook ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
gitaarwerk schreef op 02 september 2002 @ 23:44:
[...]

hmz.. ik kan zien dat jij niet in een winkel werkt! :)
niet altijd kan de winkelier zijn prijzen bepalen.. B&W heeft vastgestelde prijzen.. net als musical fidelity enzo
Nonsens, ik heb 5 jaar part-time in een winkel gewerkt (o.a. car audio). De winkel hoeft niet een importeursprijs te hanteren, een verplichte nederlandse verkoopprijs is immers verboden bij wet (dat is met die boeken toch ook een hoop gedonder).

De importeur mag een adviesprijs hanteren, maar dus nooit verplicht stellen. Dat dit vaak wel gebeurt en vaak nog erger: dat de importeur je bijna dwingt omdat je anders geen B&W dealer blijft is totaal te gek.

Als ik een winkel heb en B&W luidsprekers verkoop (binnen nederland) dan durf ik te garanderen dat je (bij wet) een lagere verkoopprijs mag hanteren. Doet B&W lullig dan kun je uiteraard naar de rechter stappen........ Probleem kan dan wel zijn dat B&W de leveranties stopt; maar dat is een ander probleem. Een lagere verkoopprijs hanteren kan niemand je gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
mca2 schreef op 03 september 2002 @ 17:58:
Om nog wat meer twijfels te zaaien en aangezien er mij iets teveel pro B&W wordt gepraat...

Een tijd geleden was ik ook opzoek naar een nieuwe set maar daarbij ook de luidsprekers. Bedenk daarbij wat je zoekt en wat voor muziek je wil gaan luisteren. Ik ga meer voor de neutrale (saaie) luidspreker. Waarom? Omdat ik nogal veel verschillende soorten muziek luister (bijv Sting, Metallica, Gorefest, Beastie Boys, Tom Waits, Mozart, Eric Clapton). Maar als je elke dag godzilla over je luidsprekers wil laten knallen of Paul Elstak dan zoek je iets met meer lage punch.

Kortom neem je favoriete CD mee en luister dat ene nummer (of twee, maar niet teveel dan valt er toch niet te vergelijken). En laat die vent voor je werken en luister zoveel mogelijk luidsprekers (met bij voorkeur zelfde cd en versterker als jijzelf).

Probeer dus ook eens wat anders. Neem eens wat neutraals. De Kef55 bijvoorbeeld. Of de naam die ik helemaal hier mis Dynaudio. Dynaudio62 is wat minder schel dan die B&W dingen en heeft flink wat laag (bonkt alleen niet zo).

Kortom staar je niet helemaal blind op B&W 602S3 omdat die er zo gelikt uitzien of je ingewanden net 1 tandje harder laten trillen dan de rest of omdat iedereen ze heeft. In de prijsklasse van deze jongens (+/- 500 euro voor een set) is er een hoop moois te vinden. Het is zonde voor dit geld iets te kopen wat vooral hard en laag beukt.
toon volledige bericht
Mee eens, ik heb de cdm-7-nt hier 2 weken gehad, en het hoog en de bas ergerden me echt intens na die periode.

Ik speel nu sinds dit weekend met de tannoy d-500, lijkt op het eerste oor niet spectaculair, zelfde eigenschap als dynaudio, maar na een paar uur luisteren wil je niet anders meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19977

JvS schreef op 01 september 2002 @ 23:15:
Peltier: grappig, alle modellen die je noemt ken ik erg goed :). M'n pa heeft de 110's, ik de 602's als fronts en de 303 als rear :). op marktplaats.nl kan je vaak leuke speakers kopen.

Het nadeel is dat je dan niet echt je eigen smaak kan kiezen en je dan op merk gaat kiezen. Dat kan heel erg goed uitvallen, maar misschien had je dan wel beter kunnen kopen en dat gaat dan weer knagen :P
offtopic:
Hehe, ik heb die 110's na uitvoerig overleg met jou besloten 2e hands op de kop te tikken. Ben daarnaa uitvoerig 303's en 601 en 602s wezen beluisteren bij raf op jou aanraden. grappig dat het een en ander je opvalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Jivecar schreef op 03 september 2002 @ 19:40:
[...]

Nonsens, ik heb 5 jaar part-time in een winkel gewerkt (o.a. car audio). De winkel hoeft niet een importeursprijs te hanteren, een verplichte nederlandse verkoopprijs is immers verboden bij wet (dat is met die boeken toch ook een hoop gedonder).

De importeur mag een adviesprijs hanteren, maar dus nooit verplicht stellen. Dat dit vaak wel gebeurt en vaak nog erger: dat de importeur je bijna dwingt omdat je anders geen B&W dealer blijft is totaal te gek.

Als ik een winkel heb en B&W luidsprekers verkoop (binnen nederland) dan durf ik te garanderen dat je (bij wet) een lagere verkoopprijs mag hanteren. Doet B&W lullig dan kun je uiteraard naar de rechter stappen........ Probleem kan dan wel zijn dat B&W de leveranties stopt; maar dat is een ander probleem. Een lagere verkoopprijs hanteren kan niemand je gebieden.
Nou.. mijn goeie vriend uit tilburg van de radiobeurs (hij managed de audioafdeling) vertelde mij wat anders.. Maar je hebt misschien dan wel gelijk..
Hun krijgen geen goedereen meer van b&w omdat ze overal onder de prijs gingen zitten met b&w (zelfde als pioneer > alleen dat was afgesproken) daarom heb ik de cm4's nu voor 300 euro goedkoper :Y) O-) :X

maar goed..
even ook om op het verhaal terug te komen over metal dome tweeters.. dat is geheel juist.. veelste schel vaak.. maar juist die tubed dome tweeters van b&w zijn juist zo fijn vind ik... hangt het niet af van de versterker? (combo is ook erg belangrijk) Verder is het een feit dat b&w minder presteren in het laag...
Alleen die 800 serie (niet matrix) worden vaak nog als referentie monitoren gebruikt in studio's.... 1 ding kan je altijd zeggen : er is altijd wat beters..
tis maar net wat de gek ervoor geeft he! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16951

Waarom hoor ik hier niemand over audiolab?
Ik heb hier de Audiolab Candor II CD staan en die klinkt toch errug goed voor z'n 200/stuk.
Het merk zelf is volgens mij redelijk onbekend, maar ik had niet raar opgekeken als die dingen 400 eurotjes/stuk hadden gekost. (bovendien zit is de bovenkant van glas, met huh logo, dus strak design (persoonlijk))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

glas is niet erg goed als materiaal.. maar ik heb ze niet gehoord.. dus ik kan niet oordelen..
heb je pics ?? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Schel hoog en een bonkende bas? Dat zijn geen woorden die je in de regel over B&W hoort. KEF staat bekend als schel, en bonkende bassen heb ik ook wel gehoord... bij Dali, Mission en met name JBL. En op de B&W CM4. Maar op de 600 serie zeker niet, het laag is daar erg mooi vind ik, het hoog wisselt nogal eens jammer genoeg (m.n. de 603 is geen uitblinker daar). Ik heb in de B&W CDM7 NT de perfect balans gevonden trouwens.

B&W is trouwens nog steeds de grootste speaker fabrikant ter wereld. En nu zegt dat niet alles (<kuch>Microsoft<kuch>), het zegt wel dat ze geen rommel maken.

Maar het is zeker zo dat er veel meer merken zijn. Dynaudio, KEF, Dali, allemaal mooie boxen. Maar het moet je ook liggen, 't is zo verschrikkelijk persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolke

bolke

Klikt nu met een 50D.

Anoniem: 2111 schreef op 03 september 2002 @ 18:13:
[...]

Een metal-dome tweeter vind ik ook altijd een tikkeltje te schel. Ook zijn veel speakers 'populair' gefilterd, in de winkel valt het 'mooie' hoog op maar als je langere tijd naar zo'n soort hoog moet luisteren vind ik het alleen maar vermoeiend. Maar gelukkig smaken verschillen. Zelf vind ik de vifa XT-300 ringradiator erg mooi, dus die heb ik dan ook ;).
Ik heb mijn metal-dome ogebouwd naar een gaasje. Koste me niets en het klinkt een stuk prettiger ook.

Helaas kan het niet meer omdat B&W naar een andere importeur gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Volgens mij is Bose de grootse speakerfabrikant ter wereld... De 301 is in elk geval het meest verkochte model speaker allertijden en de acousitmass is bezig met een inhaalslag (net als de 602 trouwens, wat in nederland al een tijdje de best verkopende hifi speaker is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolke

bolke

Klikt nu met een 50D.

JvS schreef op 04 september 2002 @ 01:45:
Volgens mij is Bose de grootse speakerfabrikant ter wereld... De 301 is in elk geval het meest verkochte model speaker allertijden en de acousitmass is bezig met een inhaalslag (net als de 602 trouwens, wat in nederland al een tijdje de best verkopende hifi speaker is)
/flame
Bose zijn geen speaker. Dat is brandhout. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Ik ga toch nog in iedere geval naar Stassen ofzo om de B&W's te luisteren en natuurlijk ook andere speakers die mij opvallen en klein genoeg zijn, max. 50-55 cm hoog, 30-35 cm breed. De B&W 303, 601,602 passen daar allemaal goed in. Mca2, gezien ik een behoorlijk goede versterker heb denk ik niet dat het schel gaat worden maar je weet maar nooit. Jij bent wel de enige die aan komt zetten dat B&W schel klinkt en bonkt maar das eigen smaak. Btw ik ga geen bose halen die vind ik gewoon te duur voor wat je krijgt. Klipsch is natuurlijk uitgesloten omdat de goedkoopste al zo'n 2000 euro kost per stuk bij audio import. De promedia heb ik wel geluisterd die klonk wel goed maar sinds ik zo'n goede versterker heb neem ik liever hifi. Zo'n probleem met bonken zal ik niet hebben ik sluit de versterker toch op m'n pc aan dus dat kan ik wel wegwerken.

In spellen is een goede laag erg belangrijk aangezien ik toch vaak spellen speel zoals warcraft3 en worms is een lekkere harde laag wel goed maar niet voor muziek turlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Laatst online: 26-04 12:53

JeroenT

hoi!

Ik weet niet wat je budget is maar die infinity kappa 100 luidsprekers klinken ook best aardig :D zit ook best wat laag in enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het zou leuk zijn als je met een totaal andere speaker naar huis komt :). Weer bewijs dat op een forum over speakers lullen wel geinig is, maar totaal nutteloos :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Laatst online: 22-04 18:01
JvS schreef op 04 september 2002 @ 11:17:
Het zou leuk zijn als je met een totaal andere speaker naar huis komt :). Weer bewijs dat op een forum over speakers lullen wel geinig is, maar totaal nutteloos :D.
Nutteloos?

3 dagen geleden wist ik niet dat je ook zand in speakers kunt doen :? :D

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-04 16:28
JvS schreef op 04 september 2002 @ 11:17:
Ik ken het fenomeen. Ik twijfelde tussen B&W603 en Dynaudio62. Ik kwam dus thuis met Sonus Faber Concertino Home(hoge aaibaarheidsfactor). Maar je hebt wel gelijk dat erover praten misschien niet zo nuttig is, iig niet zo nuttig als zelf te gaan luisteren. Maar je krijgt wel tips over andere merken en typisch die misschien interessant zijn om ook eens te beluisteren.

En tis altijd geinig om te kijken of andere mensen het eens zijn met jouw mening en karakterisering van een luidspreker.

en ach ja... B&W, je moet er van houden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Nog meer suggesties en tips in dezelfde klasse (+/- 300euro p/s) ?
Ik denk er n.l. over om mijn BnS'jes te gaan vervangen (zijn vrij neutrale speakers).

Graag zou ik wat namen van merken horen die een vet en strak laag kunnen produceren
(ook bij laag volume), maar het moet absoluut geen bonkerige bas zijn (en ook niet schel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Mijn budget? Ik w8 tot kerst en met meebetaling maximaal iets van 600 euro voor 2 speakers + koperen kabels die haal ik wel ff bij ep. Jah das veel voor een dertienjarige >:). Het beste vind ik 250 of minder per stuk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
Klubbheads schreef op 04 september 2002 @ 10:12:
Ik weet niet wat je budget is maar die infinity kappa 100 luidsprekers klinken ook best aardig :D zit ook best wat laag in enzo ;)
Krijg je niet fatsoenelijk aangestuurd met de lichtere (lees onder 200w rms per kanaal) versterkers. Dit is echt zo'n luidspreker die ze aan de straattegels niet kwijtkunnen en tegen dumpprijzen worden verkocht.

Maar het nadeel blijft dat deze écht alleen goed aan te sturen is met (mono) eindversterker blokken en niet met een single versterker......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Jivecar schreef op 04 september 2002 @ 19:29:
[...]

Krijg je niet fatsoenelijk aangestuurd met de lichtere (lees onder 200w rms per kanaal) versterkers. Dit is echt zo'n luidspreker die ze aan de straattegels niet kwijtkunnen en tegen dumpprijzen worden verkocht.

Maar het nadeel blijft dat deze écht alleen goed aan te sturen is met (mono) eindversterker blokken en niet met een single versterker......
Ach welnee, de kappa 100 staat toevallig enkele kamers verderop bij mn pa.

Eerst stonden er 2 marantz mono blokken op, maar dat ging voor geen meter, nu 1 rotel 1070 eindtrap en de kappa's zingen als nooit te voren, niet dat ik het een goeie speaker vindt trouwens, ik heb de 6.2 gehad uit de oude serie, was toch wel een stuk beter, en die waren wel moeilijk te sturen met die watkins woofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

kappa's gaan ook bijzonder goed met krell's .. maar dat kost wel wat :D

niet iedere infinity vind ik mooi.. een hele nieuwe serie (die ze ook in de surround versie) hebben uirgebracht vond ik KUT klinken gewoon... en die tannoy's met breedband en die speciale aansluitingen vond ik ook gewoon niet klinken ten opzichte van b&w's.. ik heb vershciedene versterkers hierop geprobeerd... (lees:HK, Marantz, Sony, yamaha) en ik denk dat dat wle genoeg is om een kleine ordeel erover te vergen..

maar de kappa 9 / en reneaissance van infinity zijn gewoon geweldig! (wel zwaar :{ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Dual concentric denk ik dat je bedoelt?

Afbeeldingslocatie: http://www.tannoy.com/images/Turnberry_driver_large.jpg

Mn d-500's hebben het ook, de puntbron is geweldig, maar zoals altijd met speakers moet je het geheel aanstaan, het is allemaal zo subjectief als de neten, ik vraag me af welke tannoy je gehoord hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

het zijn gewoon hele eerlijke speakers... maar voor om echt naar te luisteren vind ik ze TE eerlijk.. maar ze zijne cht geweldig!

• Qylos
500 voor een 2 weg systeem. M'n broer had jame 3weg voor 150 euro. 3weg is ook niet alles maarja.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ef_gamer: Gelukkig maar. Je hebt ook een skoda met 4 wielen voor 500 euro en een goeie motor met twee wielen voor 10.000 :P.

Ik zal ooit 1000 euro voor een 2weg gaan betalen (als ik 805's van het slechte merk B&W ga kopen :P)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

2,5 weg dan? :P

• Qylos
Bestaat 2.5 weg?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja, dat is als twee woofers hetzelfde signaal krijgen (geen wisselfilter) maar ze door een andere constructie beide iets anders weergeven. De 603 doet dat.

BTW:
Doe je ondertitel eer aan en ontoud dat meer "weg" niet beter is, een opmerking als "dat is wel heel duur voor een 2-weg speaker" is daarom een beetje jammer :o. Net zoals "jeetje, jouw versterker is maar 60watt? die moet wel slecht zijn je moet minimaal 200watt R.M.S. hebben :P"

Dus :o

• Qylos
JvS schreef:

BTW:
Doe je ondertitel eer aan en ontoud dat meer "weg" niet beter is, een opmerking als "dat is wel heel duur voor een 2-weg speaker" is daarom een beetje jammer :o. Net zoals "jeetje, jouw versterker is maar 60watt? die moet wel slecht zijn je moet minimaal 200watt R.M.S. hebben :P"

Dus :o
Het lijkt misschien zo maar het is echt niet zo. Ik ben geen hoemeer is beter freak daarom koop ik geen 5.1 of 4.1 setje maar hifi. Wat maakt mij ook niet zoveel uit het gaat mij om de klank, grote, beetje look en beetje hoe hard ze kunnen :) .

• Jivecar
JvS schreef op 05 september 2002 @ 15:17:
ef_gamer: Gelukkig maar. Je hebt ook een skoda met 4 wielen voor 500 euro en een goeie motor met twee wielen voor 10.000 :P.

Ik zal ooit 1000 euro voor een 2weg gaan betalen (als ik 805's van het slechte merk B&W ga kopen :P)
De 805 is wel erg sweeeeeettttt....

But i agree: ik koop liever een goede 2 weg dan een 3 weg voor de zelfde prijs. De 2 weg zal dan ongetwijfeld beter klinken (al is het alleen maar omdat er minder "fout" kan gaan).

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

of breedband :)
ik zie niet erg veel breedband spekaers van de bekednere merken..jah..tannoy alleen :)
maar die Eyeris serie vind ik echt :r klinken.. :{

maar ja.. je kan uren blijven doorlullen over speakers.. tis gewoon budget stellen en uitzoeken welke je het mooist vind :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Het lijkt misschien zo maar het is echt niet zo. Ik ben geen hoemeer is beter freak daarom koop ik geen 5.1 of 4.1 setje maar hifi. Wat maakt mij ook niet zoveel uit het gaat mij om de klank, grote, beetje look en beetje hoe hard ze kunnen .
Als het je om de klank gaat, dan hoor je te weten dat 2-weg niet per definitie slechter is dan 3 weg, of heb je nog nooit een vergelijkende luistertest gedaan. Ik begrijp ook niet helemaal wat je bedoelt met de regel "ik koop geen 5.1 of 4.1 setje maar hifi". Met hifi bedoel je dan denk ik kwaliteitsspul. Kan een 5.1 set niet kwalitatief goed zijn? Dan zou ik maar eens de voorlaatste editie van What Hifi? lezen.

Wat 2-weg betreft: vorige maand de nieuwe 805 Reference geluisterd... ZEER mooie speakers :)

Gitaarwerk: Ben het wel met je eens. Ik begin steeds minder waarde te hechten aan reviews en meningen behalve die van mezelf. Ik was van de week wat onderzoek aan het doen naar de Arcam AVR200, van twee winkels kreeg ik hem zeer sterk aanbevolen, What Hifi kraakte hem af in vergelijking met een Sony en een Denon. Dus dan toch maar weer zelf luisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

die sonys zijn ook vrij goed hoor :) Je moet soms een beetje over je merkenangst heenstappen bij het kiezen van een receiver, ik den dat ik voor een sony zou gaan nu. Afgaande op wat ik heb gehoord gezien en heb :).

Sterker nog, ik denk dat ik ze aan me huidig sony bak zou hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
s_roubos schreef op 06 september 2002 @ 17:01:
[...]

Als het je om de klank gaat, dan hoor je te weten dat 2-weg niet per definitie slechter is dan 3 weg, of heb je nog nooit een vergelijkende luistertest gedaan. Ik begrijp ook niet helemaal wat je bedoelt met de regel "ik koop geen 5.1 of 4.1 setje maar hifi". Met hifi bedoel je dan denk ik kwaliteitsspul. Kan een 5.1 set niet kwalitatief goed zijn? Dan zou ik maar eens de voorlaatste editie van What Hifi? lezen.
Met hifi bedoel ik inderdaad kwaliteitsspul en met 4.1 en 5.1 bedoel ik pc setjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

jep.. tis zo.. vaak zie ik dingen dat ze ook bij digitale dingen (dus geen sony's maar onkbekendere) de oversampeling filter eruit halen... waarom?? :{
naja.e.r zal wel een reden voor zijn..(vaak niet goed onderbouwd)

Maar wat ik wel geloof is dat sony en philips best goed spul maken maar gewon goedkope troep erin gooien. Bijvoorbeeld een 50W sony verstertje is zo een 4Kg ofzo (ff als richtlijn) en een arcam ofzo ineens 12Kg.. ja.. sorry.. dan ga ik leiver voor arcam als het om de trafo gaat..

ik denk dat ik toch eens de rotel, MF en NAD bakken ga beluisteren.. daar hoor ik de meest enthousiaste verhalen over icm b&w's

btw. S_roubos, heb je al wat meer geluisterd?
en btw JvS.. ik vind de oude sony bakken wel ok.maar nieuwe vind ik stukken minder klinken... niet slecht.maar minder als ervoor...

ik stel eens voor om met zen alle nog een keer een interlink test te gaan doen.. Zodra ik mijns et heb ... bestel ik voor mezelf een paar goeie interlinks (van een hifi.nl-er die maakt speciale zelf.. voor een euro of 100.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15729

yo betalen voor het design bij B&W
nou zulke artistiek uitziende boxen zijn het nou ook weer niet!
Het is functioneel design.

Die B&W zijn echt goed,
sla de echt hifi bladen er maar eens op na.

Bijvoorbeel het Engelse What hifi daar hebben ze verstand van hifi en
die B&W staan bij hun heel hoog aangeschreven .
Volgens mij zijn ze daar: best in class

zegt genoeg dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ramp man, vandaag blinde luistertest gedaan met o.a. B&W 603, 602.5, CDM7, CDM9, KEF Q5 en Q7. Wat kwam er als beste uit? KEF Q5... terwijl ik dacht dat ik de CDM7 toch echt moest hebben, maar het hoog van dat ding klonk dit keer verschrikkelijk dun... geluisterd op een NAD 761 en een Denon 3802, maakt niks uit... ik begrijp er niks van... ik had die KEFs allang aan de kant geschoven en bij drie luistertesten kwam de CDM7 er gewoon als topper uit...
Bijvoorbeel het Engelse What hifi daar hebben ze verstand van hifi en
die B&W staan bij hun heel hoog aangeschreven .
Volgens mij zijn ze daar: best in class
B&W heeft meer dan één speaker hoor. De 602 is idd best in class, maar veel van de andere speakers niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik vertrow nooit op bladen.. als veel meningen etzelfde zijn.. dan ga ik pas mjn best doen als dat intressant genoeg klinkt..

maarreh : jij gaat dus nu voor de kef? heb je met nog meer versterkers geprobeerd.??

vergeet niet b&w speakers heel goed in moet worden gespeeld.. de middentonen zijn idd dun omdat die speaker juist voornamelijk in gespeeld moet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Nee, ik vond de KEFs sowieso niet top, ook gisteren niet. Dus vrijdag wordt de beslissing genomen, en ik ben nog steeds overtuigd dat ik voor de CDM7 NTs ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[nohtml]
gitaarwerk schreef op 06 september 2002 @ 20:29:
jep.. tis zo.. vaak zie ik dingen dat ze ook bij digitale dingen (dus geen sony's maar onkbekendere) de oversampeling filter eruit halen... waarom?? :{
naja.e.r zal wel een reden voor zijn..(vaak niet goed onderbouwd)

Maar wat ik wel geloof is dat sony en philips best goed spul maken maar gewon goedkope troep erin gooien. Bijvoorbeeld een 50W sony verstertje is zo een 4Kg ofzo (ff als richtlijn) en een arcam ofzo ineens 12Kg.. ja.. sorry.. dan ga ik leiver voor arcam als het om de trafo gaat..
Daarom moet je het ook niet op specs vergelijken. Vergelijk een arcam amp van 2000 piek met een sony van 2000 piek en je zal horen dat het allemaal heel erg meevalt en dat er mensen zijn die het design van sony wat strakker is en het net zo mooi klinkt, die zullen voor sony kiezen (en echt niet dat een sony ES30 of een VA555ES slecht klinkt hoor ;))
en btw JvS.. ik vind de oude sony bakken wel ok.maar nieuwe vind ik stukken minder klinken... niet slecht.maar minder als ervoor...
Geen idee, ik vond die QS925 voor het geld toch echt wel een van de allerbeste AC3 bakken destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ac3 :) ik ben niet gek op surround (ecept films)
ach.. ik kan weinig zeggen eigenlijk.. ik moet nog zoveel beluisteren. Audiofielen op hifi.nl zeggen werelde van verschill.. et maakt wel wat uit.maar zoveel.. interlinks waar niemand in gelooft. ach.. ik wil een set goeie..en ze mogen er best wel B-) uitzien.. maar dat zie ik tegen den tijd wel..

er is een mate denk ik.. en hoe exlusiever betaal je ervoor.. prijs/kwaliteit is niet meer dan een optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Aangezien ik bijna nooit films kijk is surround geen optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
idd meer weg betekend niet beter geluid.
speakers zijn nu in staat om 2 tonen te kunnen weergeven, midtone en bastonen.
oudere speakers hadden daar wat moeite mee zodat ze toch nog te laag uitslaan.
een peper dure b&w nautules is ook maar 2 weg, kost geloof ik 30.000 euro per speaker!

ik vondt de b&w 601 een bijzonder goeie speaker maar toch iets te duur voor wat je er voor krijgt. bovendien vondt ik het hoge geluid toch wel iets te fel. tenzij je superaudiocd wil gaan draaien is dit zeker een aanrader. ik ben uiteindelijk voor tannoy gegaan omdat het voor een 5.1 setup een hoop scheelde en gewoon een strakke klank van de tannoy vondt komen.

als je echt zeker weet dat je het op stereo hifi houdt koop dan 2 b&w 601/602 daar heb je een goeie speaker aan en blijft ook z'n waarde blijft houden.

kef Q5 (nooit geluisterd) lijkt mij ook wel een leuk speakertje, maar heb het idee dat je ook voor de bouw betaald (rond).

voor de rest luister in 1 ruimte verschillende speakers, verschillende audiozaken kan echt heel erg misleidend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

vooral et laatste...
het ronde van een speaker is ecvhter geweldig.. je zit niet snel met blokgolven die je misscien wel bij de vierkante b&w's krijgt... dat heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar dat gebeurt snel zat >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

FYI De Nautilus is een 4-weg speaker hoor ;). Alleen wel een met een extreem duur actief filter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

8)7 ach.. dan bouw je er toch een passieve in? :z :7 scheelt aanzienelijk in prijs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
blokgolven?? bestaan die? hoe onstaan die dan?

ik bedoel de q1 ipv.q5,
de q5 valt een beetje buiten zijn prijsklasse ;) ook die van mij.
Pagina: 1 2 Laatste